masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?
Moderator: Marcin-Kraków
-
BENGI

- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BENGI » śr kwie 29, 2009 5:27 pm
Witam
pewnie było milion razy ale w piątek jadę na rajd i potrzebuje szybkiej odpowiedzi

W mojej K160 coś się stało z ładowanie, po włączeniu zapłonu nie zapala się kontrolka ładowania, po odpaleniu też nie świeci a ładowania nie ma,, jaka może być tego przyczyna?? Sprawdziłem żarówkę w kontrolce i jest dobra, przewody też nie są uszkodzone.
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati

-
A.F.
-

- Posty: 4203
- Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
- Lokalizacja: Jura
Post
autor: A.F. » śr kwie 29, 2009 7:28 pm
Jeśli kontrolka nawet się nie żarzy, to przypuszczalnie padnięte diody prostownicze w alternatorze .
VW T4 syncro, 2.4D, long

-
BENGI

- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BENGI » śr kwie 29, 2009 7:57 pm
kurcze to niedobrze a pojutrze rajd

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati

-
A.F.
-

- Posty: 4203
- Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
- Lokalizacja: Jura
Post
autor: A.F. » śr kwie 29, 2009 8:03 pm
Kabelki, złącza, śrubki na alternatorze jeszcze sprawdź.
I kabel z alt do aku.
Ale jak są OK, no to jest problemik...elektryk w 2 godziny powinien zrobić

VW T4 syncro, 2.4D, long

-
BENGI

- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BENGI » śr kwie 29, 2009 8:11 pm
to mnie zdziwiło że wszystko było ok, zgasiłem silnik i po ponownym odpaleniu ładowania już nie było

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati

-
A.F.
-

- Posty: 4203
- Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
- Lokalizacja: Jura
Post
autor: A.F. » śr kwie 29, 2009 8:41 pm
Elementy elektroniczne umierają cichutko i bezobjawowo.
Ale zanim wyciągniesz alt sprawdź wszystkie połączenia.
VW T4 syncro, 2.4D, long

-
BENGI

- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BENGI » śr kwie 29, 2009 8:46 pm
oki dzięki za podpowiedzi

jutro jeszcze raz wszystko sprawdzę

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati

-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » śr kwie 29, 2009 9:53 pm
Jedź w wyczynie bez wyciągarki
Diesel podobno nie potrzebuje dużo prądu...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » śr kwie 29, 2009 10:34 pm
Nic się nie bój - jak nie będziesz korzystał z prądu(tylko do odpalania) to nawet 2 tyg da się przejeździć 160-ką bez ładowania.
Na wszelki wypadek weź zapasowy akumulator i przewody - jak co to go na 36V odpalisz.
Byle byś miał chłodzenie oryginalne - czyli wisko. Zapewne regulator padł co się często zdarza w tych alternatorach.
A i odłącz to ustrojstwo na pompie od gaszenia.
-
A.F.
-

- Posty: 4203
- Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
- Lokalizacja: Jura
Post
autor: A.F. » czw kwie 30, 2009 8:09 am
N2O pisze: Zapewne regulator padł co się często zdarza w tych alternatorach.
Gdyby padnięty był tylko regler, to kontrolka by świeciła cały czas.
Mogło się zdarzyć, że padł regler wskutek czego uszkodzeniu uległ prostownik.
VW T4 syncro, 2.4D, long

-
BENGI

- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BENGI » czw kwie 30, 2009 8:17 am
wyciągarkę mam mechaniczną

ale start jest o 21 i całą noc i bez oświetlenia trochę lipa
PS to coś do gaszenia już woda zweryfikowała i mam linkę

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati

-
A.F.
-

- Posty: 4203
- Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
- Lokalizacja: Jura
Post
autor: A.F. » czw kwie 30, 2009 8:29 am
O 5.00 am już jest jasno.
Aku 100 Ah naładuj do pełna i całą noc na światłach przejedziesz

VW T4 syncro, 2.4D, long

-
BENGI

- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BENGI » czw kwie 30, 2009 8:13 pm
panowie naprawione

rozebrałem alternator i okazało się że szczotka się zawiesiła

już naprawione
ps ale nie jadę bo resor się mi złamał

widocznie ten rajd nie był mi pisany

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati

-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » pt maja 01, 2009 8:30 pm
BENGI pisze:panowie naprawione

rozebrałem alternator i okazało się że szczotka się zawiesiła

już naprawione
ps ale nie jadę bo resor się mi złamał

widocznie ten rajd nie był mi pisany

A co, wszystkie pasy transportowe ci wykupili?
Swojego czasu całą kaszubię przejechałem na zabandażowanym resorze.

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
NumeR
-

- Posty: 235
- Rejestracja: pt cze 09, 2006 11:54 pm
- Lokalizacja: L-ctwo Jakubowo\Chojnice
Post
autor: NumeR » ndz maja 03, 2009 10:02 pm
Ja miałem spawaną główną lagę z przodu w samuraju i dało rady na ostrej popierdółce z kilkoma kumplami i potem działało jeszcze prawie cały miesiąc (wiem że nie powinno ale nie było innej możliwości i musiało). Tfardym trza być

nie ważne jak! ważne że w teren
-
pociskWorld
- jestem tu nowy...

- Posty: 42
- Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 9:09 pm
- Lokalizacja: wielkopolska
-
Kontaktowanie:
Post
autor: pociskWorld » pn maja 04, 2009 8:14 pm
Panowie macie moze jakies fotki na ktorych widac jak Patrol z uszkodzonym resorem jest zreanimowany pasem transportowym.
Na dzien dzisiejszy nie przezylem jeszcze uszkodzenia resoru wiec w ramach doszkolenia chcialbym zobaczyc i poczytac o Waszych doswiadczeniach.
-
BENGI

- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BENGI » wt maja 05, 2009 8:24 am
NumeR pisze:Ja miałem spawaną główną lagę z przodu w samuraju i dało rady na ostrej popierdółce z kilkoma kumplami i potem działało jeszcze prawie cały miesiąc (wiem że nie powinno ale nie było innej możliwości i musiało). Tfardym trza być

w samuraju też tak robiłem

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati

-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » wt maja 05, 2009 10:02 am
pociskWorld pisze:Panowie macie moze jakies fotki na ktorych widac jak Patrol z uszkodzonym resorem jest zreanimowany pasem transportowym.
Na dzien dzisiejszy nie przezylem jeszcze uszkodzenia resoru wiec w ramach doszkolenia chcialbym zobaczyc i poczytac o Waszych doswiadczeniach.
Co prawda to samurai, ale koncepcja ta sama.
Dobrze jest mieć łom albo inny zagięty kawał żelaza, w przypadku gdy resor złamie się przy mocowaniu do ramy albo wieszaku.

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
pociskWorld
- jestem tu nowy...

- Posty: 42
- Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 9:09 pm
- Lokalizacja: wielkopolska
-
Kontaktowanie:
Post
autor: pociskWorld » wt maja 05, 2009 6:22 pm
o wlasnie takie foty mi chodzilo

dzieki .. jak ktos ma podobne z patrola K160 to tez prosze o ich ujawnienie

-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » śr maja 06, 2009 5:59 pm
U mnie jak się z tyłu złamał resor, to z pasa transportowego zrobiłem coś w rodzaju wahacza:
Z przodu zawinięty do ramy(a raczej do mocowania progu) a z tyłu zawinięty za most - ten sposób zabezpiecza most przed odjechaniem w tył i niszczeniem opon przez nadkola.

-
BENGI

- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BENGI » śr maja 06, 2009 9:02 pm
właśnie jestem na etapie przebudowy zawiechy na sprężyne

wkońcu będę miał spokój z resorami

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati

-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » czw maja 07, 2009 10:09 am
N2O pisze:U mnie jak się z tyłu złamał resor, to z pasa transportowego zrobiłem coś w rodzaju wahacza:
Z przodu zawinięty do ramy(a raczej do mocowania progu) a z tyłu zawinięty za most - ten sposób zabezpiecza most przed odjechaniem w tył i niszczeniem opon przez nadkola.

No u mnie na zdjęciu widać wahacz (regulowany grzechotką

)
Dodatkowo wożę kawałek stalówki, bo lepiej trzyma most w pozycji. Po naciągnięciu wyciągarką działa jak fabryka

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
ganzen
-

- Posty: 114
- Rejestracja: czw lis 09, 2006 12:02 pm
- Lokalizacja: Radom
Post
autor: ganzen » wt sty 05, 2010 11:42 am
Muszę niestety odświeżyć nieco temat.
Na wolnych obrotach żarzyła mi się lampka ładowania a razem z nią jakaś pomarańczowa kontrolka obok lampki grzania świec. Przy dodaniu gazu gasły obydwie. Wyciągnąłem altka i okazało się, że 2 diady padły. Wymieniłem mostek i teraz obie kontrolki świecą jeszcze jaśniej niż poprzednio i trzeba dać sporo gazu żeby zgasły. Zmierzyłem napięcie bezpośrednio na altku i było 26,4V.
Dwa pytania:
1. Czy należy przypuszczać, że regulator wyzionął ducha ?
2. Co to za kontrolka obok lampki grzania świec ?
PATROL K160 SD33T
-
Marek

- Posty: 1610
- Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
- Lokalizacja: Toruń
Post
autor: Marek » wt sty 05, 2010 12:11 pm
IMO regulator padł, ładowanie powinno być ok. 28,4. Kontrolka obok lampki grzania świec jest związana z czujnikiem obecności wody w filtrze paliwa (jeśli kabelek od tego czujnika jest uwalony, też świeci).
pzdr.

Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew
-
ganzen
-

- Posty: 114
- Rejestracja: czw lis 09, 2006 12:02 pm
- Lokalizacja: Radom
Post
autor: ganzen » wt sty 05, 2010 12:48 pm
Marek pisze:... Kontrolka obok lampki grzania świec jest związana z czujnikiem obecności wody w filtrze paliwa (jeśli kabelek od tego czujnika jest uwalony, też świeci).
Tyle, że ona nie świeci stałe ale "w rytm lampki ładowania".
PATROL K160 SD33T
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość