Ładowanie K160

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Ładowanie K160

Post autor: BENGI » śr kwie 29, 2009 5:27 pm

Witam

pewnie było milion razy ale w piątek jadę na rajd i potrzebuje szybkiej odpowiedzi :wink: W mojej K160 coś się stało z ładowanie, po włączeniu zapłonu nie zapala się kontrolka ładowania, po odpaleniu też nie świeci a ładowania nie ma,, jaka może być tego przyczyna?? Sprawdziłem żarówkę w kontrolce i jest dobra, przewody też nie są uszkodzone.
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Ładowanie K160

Post autor: A.F. » śr kwie 29, 2009 7:28 pm

Jeśli kontrolka nawet się nie żarzy, to przypuszczalnie padnięte diody prostownicze w alternatorze .
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie K160

Post autor: BENGI » śr kwie 29, 2009 7:57 pm

kurcze to niedobrze a pojutrze rajd :)16
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Ładowanie K160

Post autor: A.F. » śr kwie 29, 2009 8:03 pm

Kabelki, złącza, śrubki na alternatorze jeszcze sprawdź.
I kabel z alt do aku.
Ale jak są OK, no to jest problemik...elektryk w 2 godziny powinien zrobić :wink:
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie K160

Post autor: BENGI » śr kwie 29, 2009 8:11 pm

to mnie zdziwiło że wszystko było ok, zgasiłem silnik i po ponownym odpaleniu ładowania już nie było :roll:
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Ładowanie K160

Post autor: A.F. » śr kwie 29, 2009 8:41 pm

Elementy elektroniczne umierają cichutko i bezobjawowo.
Ale zanim wyciągniesz alt sprawdź wszystkie połączenia.
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie K160

Post autor: BENGI » śr kwie 29, 2009 8:46 pm

oki dzięki za podpowiedzi :)2 jutro jeszcze raz wszystko sprawdzę :)10
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Ładowanie K160

Post autor: Kostuch » śr kwie 29, 2009 9:53 pm

Jedź w wyczynie bez wyciągarki :lol:
Diesel podobno nie potrzebuje dużo prądu...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Ładowanie K160

Post autor: N2O » śr kwie 29, 2009 10:34 pm

Nic się nie bój - jak nie będziesz korzystał z prądu(tylko do odpalania) to nawet 2 tyg da się przejeździć 160-ką bez ładowania.
Na wszelki wypadek weź zapasowy akumulator i przewody - jak co to go na 36V odpalisz.
Byle byś miał chłodzenie oryginalne - czyli wisko. Zapewne regulator padł co się często zdarza w tych alternatorach.
:)21

A i odłącz to ustrojstwo na pompie od gaszenia.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Ładowanie K160

Post autor: A.F. » czw kwie 30, 2009 8:09 am

N2O pisze: Zapewne regulator padł co się często zdarza w tych alternatorach.
Gdyby padnięty był tylko regler, to kontrolka by świeciła cały czas.
Mogło się zdarzyć, że padł regler wskutek czego uszkodzeniu uległ prostownik.
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie K160

Post autor: BENGI » czw kwie 30, 2009 8:17 am

wyciągarkę mam mechaniczną :wink: ale start jest o 21 i całą noc i bez oświetlenia trochę lipa :roll:

PS to coś do gaszenia już woda zweryfikowała i mam linkę :wink:
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Ładowanie K160

Post autor: A.F. » czw kwie 30, 2009 8:29 am

O 5.00 am już jest jasno.
Aku 100 Ah naładuj do pełna i całą noc na światłach przejedziesz 8)
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie K160

Post autor: BENGI » czw kwie 30, 2009 8:13 pm

panowie naprawione :lol: rozebrałem alternator i okazało się że szczotka się zawiesiła :wink: już naprawione :)2

ps ale nie jadę bo resor się mi złamał :roll: widocznie ten rajd nie był mi pisany :wink:
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Ładowanie K160

Post autor: Kostuch » pt maja 01, 2009 8:30 pm

BENGI pisze:panowie naprawione :lol: rozebrałem alternator i okazało się że szczotka się zawiesiła :wink: już naprawione :)2

ps ale nie jadę bo resor się mi złamał :roll: widocznie ten rajd nie był mi pisany :wink:
A co, wszystkie pasy transportowe ci wykupili?
Swojego czasu całą kaszubię przejechałem na zabandażowanym resorze. :)2
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
NumeR
 
 
Posty: 235
Rejestracja: pt cze 09, 2006 11:54 pm
Lokalizacja: L-ctwo Jakubowo\Chojnice

Re: Ładowanie K160

Post autor: NumeR » ndz maja 03, 2009 10:02 pm

Ja miałem spawaną główną lagę z przodu w samuraju i dało rady na ostrej popierdółce z kilkoma kumplami i potem działało jeszcze prawie cały miesiąc (wiem że nie powinno ale nie było innej możliwości i musiało). Tfardym trza być :)21
nie ważne jak! ważne że w teren

Awatar użytkownika
pociskWorld
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 9:09 pm
Lokalizacja: wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie K160

Post autor: pociskWorld » pn maja 04, 2009 8:14 pm

Panowie macie moze jakies fotki na ktorych widac jak Patrol z uszkodzonym resorem jest zreanimowany pasem transportowym.

Na dzien dzisiejszy nie przezylem jeszcze uszkodzenia resoru wiec w ramach doszkolenia chcialbym zobaczyc i poczytac o Waszych doswiadczeniach.

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie K160

Post autor: BENGI » wt maja 05, 2009 8:24 am

NumeR pisze:Ja miałem spawaną główną lagę z przodu w samuraju i dało rady na ostrej popierdółce z kilkoma kumplami i potem działało jeszcze prawie cały miesiąc (wiem że nie powinno ale nie było innej możliwości i musiało). Tfardym trza być :)21
w samuraju też tak robiłem :wink:
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Ładowanie K160

Post autor: Kostuch » wt maja 05, 2009 10:02 am

pociskWorld pisze:Panowie macie moze jakies fotki na ktorych widac jak Patrol z uszkodzonym resorem jest zreanimowany pasem transportowym.

Na dzien dzisiejszy nie przezylem jeszcze uszkodzenia resoru wiec w ramach doszkolenia chcialbym zobaczyc i poczytac o Waszych doswiadczeniach.
Co prawda to samurai, ale koncepcja ta sama.
Dobrze jest mieć łom albo inny zagięty kawał żelaza, w przypadku gdy resor złamie się przy mocowaniu do ramy albo wieszaku.

Obrazek

Obrazek
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
pociskWorld
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 9:09 pm
Lokalizacja: wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie K160

Post autor: pociskWorld » wt maja 05, 2009 6:22 pm

o wlasnie takie foty mi chodzilo :) dzieki .. jak ktos ma podobne z patrola K160 to tez prosze o ich ujawnienie :)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Ładowanie K160

Post autor: N2O » śr maja 06, 2009 5:59 pm

U mnie jak się z tyłu złamał resor, to z pasa transportowego zrobiłem coś w rodzaju wahacza:
Z przodu zawinięty do ramy(a raczej do mocowania progu) a z tyłu zawinięty za most - ten sposób zabezpiecza most przed odjechaniem w tył i niszczeniem opon przez nadkola.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie K160

Post autor: BENGI » śr maja 06, 2009 9:02 pm

właśnie jestem na etapie przebudowy zawiechy na sprężyne :wink: wkońcu będę miał spokój z resorami :D
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Ładowanie K160

Post autor: Kostuch » czw maja 07, 2009 10:09 am

N2O pisze:U mnie jak się z tyłu złamał resor, to z pasa transportowego zrobiłem coś w rodzaju wahacza:
Z przodu zawinięty do ramy(a raczej do mocowania progu) a z tyłu zawinięty za most - ten sposób zabezpiecza most przed odjechaniem w tył i niszczeniem opon przez nadkola.
:)21
No u mnie na zdjęciu widać wahacz (regulowany grzechotką :)21 )
Dodatkowo wożę kawałek stalówki, bo lepiej trzyma most w pozycji. Po naciągnięciu wyciągarką działa jak fabryka :)2
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
ganzen
 
 
Posty: 114
Rejestracja: czw lis 09, 2006 12:02 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Ładowanie K160

Post autor: ganzen » wt sty 05, 2010 11:42 am

Muszę niestety odświeżyć nieco temat.

Na wolnych obrotach żarzyła mi się lampka ładowania a razem z nią jakaś pomarańczowa kontrolka obok lampki grzania świec. Przy dodaniu gazu gasły obydwie. Wyciągnąłem altka i okazało się, że 2 diady padły. Wymieniłem mostek i teraz obie kontrolki świecą jeszcze jaśniej niż poprzednio i trzeba dać sporo gazu żeby zgasły. Zmierzyłem napięcie bezpośrednio na altku i było 26,4V.

Dwa pytania:
1. Czy należy przypuszczać, że regulator wyzionął ducha ?
2. Co to za kontrolka obok lampki grzania świec ?
PATROL K160 SD33T

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Ładowanie K160

Post autor: Marek » wt sty 05, 2010 12:11 pm

IMO regulator padł, ładowanie powinno być ok. 28,4. Kontrolka obok lampki grzania świec jest związana z czujnikiem obecności wody w filtrze paliwa (jeśli kabelek od tego czujnika jest uwalony, też świeci).

pzdr. :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
ganzen
 
 
Posty: 114
Rejestracja: czw lis 09, 2006 12:02 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Ładowanie K160

Post autor: ganzen » wt sty 05, 2010 12:48 pm

Marek pisze:... Kontrolka obok lampki grzania świec jest związana z czujnikiem obecności wody w filtrze paliwa (jeśli kabelek od tego czujnika jest uwalony, też świeci).
Tyle, że ona nie świeci stałe ale "w rytm lampki ładowania".
PATROL K160 SD33T

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość