Amperomierz

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
wojtek1981
 
 
Posty: 148
Rejestracja: śr lip 16, 2008 6:29 am
Lokalizacja: Wałbrzych

Amperomierz

Post autor: wojtek1981 » czw cze 18, 2009 8:08 pm

Witam czy zakładał ktoś w aucie amperomierz ?
Chciałbym aby mierzył prąd w przedziale do 500 A ( wyciągarka )
czy ma ktoś patent na taki zestaw pomiarowy na pewno będzie trzeba bocznik czy zna ktoś firmę produkującą takie amperomierze z wbudowanym bocznikiem ( osobno są ale łatwiej całość zamontować ) no i ostatnia kwestia to rozmiar czy są jakieś małe mierniki 50/50 ?
MONTEREY 3.1

Awatar użytkownika
cekpetap3
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: śr cze 10, 2009 3:46 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Amperomierz

Post autor: cekpetap3 » czw cze 18, 2009 9:21 pm

Do tak wielkich prądów tylko że wyłącznie w celach kontrolno-pomiarowych (nie stały pomiar) polecam zastosowanie miernika cęgowego, pomiar będzie dokładny i nie będzie wymagał ingerencji w układ elektryczny :wink:
ЛАДА НИВА - автомобиль для каждого ... почти

Awatar użytkownika
wojtek1981
 
 
Posty: 148
Rejestracja: śr lip 16, 2008 6:29 am
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Amperomierz

Post autor: wojtek1981 » czw cze 18, 2009 9:32 pm

Tylko że z cęgami będzie trudno operować jak będę siedział w aucie i wyciągarka będzie chodzić
chodziło mi o coś takiego w aucie żebym miał cały czas wgląd na sytuację
MONTEREY 3.1

rafi 109
Posty: 707
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 9:26 am
Lokalizacja: Piła-Trzcianka

Re: Amperomierz

Post autor: rafi 109 » czw cze 18, 2009 9:40 pm

z samochodowych amperomierzy największe są +- 100A ale tylko w pojazdach militarnych, w cywilnych zakres był +- 30A
więc tak czy tak bocznik musi być,
LR 109 S III 2,25>2.5>300tdi
LR Disco 3 2,7 TDI

Awatar użytkownika
cekpetap3
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: śr cze 10, 2009 3:46 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Amperomierz

Post autor: cekpetap3 » czw cze 18, 2009 9:46 pm

Jedyne amperomierze jakie były montowane (niestety tylko starsze pojazdy :wink: ) to te , które pokazywały prąd ładowania akumulatora i były podłączone bezpośrednio pomiędzy alternator/prądnice do akumulatora i nie miały więcej jak 25A (obwód akumulator-rozrusznik był pominięty)
Jeżeli pomiar ma dotyczyć tak dużych prądów to polecam zdalne amperomierze przemysłowe (czujnik w postaci cewki nawiniętej na przewód i podłączonej przewodem "sygnałowym" do digitalowego amperomierza niewielkich rozmiarów (również bez ingerencji w układ)
ЛАДА НИВА - автомобиль для каждого ... почти

Awatar użytkownika
wojtek1981
 
 
Posty: 148
Rejestracja: śr lip 16, 2008 6:29 am
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Amperomierz

Post autor: wojtek1981 » czw cze 18, 2009 9:49 pm

a gdzie takie digitale :D kupić wraz z czujnikiem
MONTEREY 3.1

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Amperomierz

Post autor: klucz13 » czw cze 18, 2009 9:50 pm

A po kiego ten szmelc w syfie :o patrz co się z syfem dzieje a nie ślepić się w budziki
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Amperomierz

Post autor: A.F. » czw cze 18, 2009 9:51 pm

Ja mam taki:
Obrazek
Model czołgowy, ze wschodu.
Mierzy prąd idący z alternatora i napięcie w instalacji.
Po dodaniu paru boczników można zmienić zakres.
Robiłem też eksperymenty z pomiarem prądu wyciągarki.
W zasadzie nie potrzeba bocznika, wystarczy pomiar spadku napięcia na kablu zasilającym :)21 i odpowiedni woltomierz.
Ale w praktyce ta informacja okazała się całkiem zbędna.
Ważne, żeby alt ładował.
Winda weźmie i tak swoje :wink:
Przepraszam za syf w aucie :)21
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
wojtek1981
 
 
Posty: 148
Rejestracja: śr lip 16, 2008 6:29 am
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Amperomierz

Post autor: wojtek1981 » czw cze 18, 2009 10:05 pm

chciałbym aby amperomierz mierzył prąd pobierany przez całą instalację a nie tylko prąd ładowania alternatora .
Alternator ma 90 A w aucie zostaną zamontowane dodatkowo 6 halogenów dodatkowy wentylator elektryczny i chciałbym wiedzieć podczas jazdy co się dzieje .
MONTEREY 3.1

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Amperomierz

Post autor: A.F. » czw cze 18, 2009 10:19 pm

No właśnie tak mierzy.
Cały prąd w instalacji, za wyjątkiem wyciągarki.
Zakres mocy ok. 800W ( 14Vx60A).
* Oświetlenie standardowe - ok.12OW
* Dodatkowe lampy - ok.200W
* Zapłon - 0W :)21 ( w benzynowym trzeba założyć min. 5OW )
* Duperele ( radio, CB ) - 20W
* Odbiorniki chwilowe ( światła stopu, wycieraczki, dmuchawa ) - średnio 100W.
Razem ok.500W, jeszcze jest zapas.
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Amperomierz

Post autor: Kostuch » pt cze 19, 2009 1:14 pm

rafi 109 pisze:z samochodowych amperomierzy największe są +- 100A ale tylko w pojazdach militarnych, w cywilnych zakres był +- 30A
więc tak czy tak bocznik musi być,
Nie musi.
Tak jak napisał A.F. najlepiej mierzyć spadek napięcia na kablu z akumulatora do wyciągarki - taki kabel sam z siebie będzie bocznikiem. Miernik cęgowy tylko do skalibrowania i powstawiać sobie setki amperów na woltomierzu.

Można też kupić przemienniki prądowe (takie z dziurką w środku, do przepuszczenia kabla), ale koszt znacznie większy.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
wojtek1981
 
 
Posty: 148
Rejestracja: śr lip 16, 2008 6:29 am
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Amperomierz

Post autor: wojtek1981 » pt cze 19, 2009 1:26 pm

dzisiaj dostałem ofertę na amperomierze lumel
amperomierz 600 A z bocznikiem to koszt około 200 zł
amperomierze analogowe ( 48/48 mm)

napisałem jeszcze jedno zapytanie do innej firmy o amperomierz cyfrowy z bocznikiem jak dadzą odpowiedz to dam znać ile to kosztuje
MONTEREY 3.1

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Amperomierz

Post autor: A.F. » pt cze 19, 2009 1:53 pm

Ale po co ten pomiar prądu wyciągarki :roll:
Wiadomo, że wszystko co ponad moc alternatora pójdzie z aku, czyli kilkaset A.
Informacja, czy aku jest ładowany jest więc przydatna.
Ale jakie ma znaczenie, czy winda w danym momencie bierze 200 czy 300 A ?
Dokładność tego pomiaru na analogowym amperomierzu będzie max. 20 A.
Już bardziej celowe jest założenie woltomierza na aku, żeby do zera go nie wyssać.
Chyba, że to taki tuning optyczny ma być :D
Lumelowskie amperomierze są wrażliwe na wstrząsy.
Jeśli analog, to w wykonaniu militarnym.
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
wojtek1981
 
 
Posty: 148
Rejestracja: śr lip 16, 2008 6:29 am
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Amperomierz

Post autor: wojtek1981 » pt cze 19, 2009 2:32 pm

W sumie masz racje zamontuje amperomierz 100 A alternator ma 90 A a wyciągarka i tak weźmie swoje no chyba że ten cyfrowy amperomierz będzie w miarę przystępnej cenie
http://www.automatyka.pl/productItem.as ... 05&pk=5316

jak nie to montuje elektronika do 100 A
MONTEREY 3.1

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Amperomierz

Post autor: Kostuch » pt cze 19, 2009 2:51 pm

wojtek1981 pisze:W sumie masz racje zamontuje amperomierz 100 A alternator ma 90 A a wyciągarka i tak weźmie swoje no chyba że ten cyfrowy amperomierz będzie w miarę przystępnej cenie
http://www.automatyka.pl/productItem.as ... 05&pk=5316

jak nie to montuje elektronika do 100 A
Zauważ, że w tym linku pokazujesz (mili)woltomierz...

Skoro się upierasz:
http://allegro.pl/item658226755_bocznik_pradowy.html
plus
http://allegro.pl/item657210160_woltomi ... _7107.html

i możesz się lansować miernikiem :wink:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Amperomierz

Post autor: A.F. » pt cze 19, 2009 3:11 pm

VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
wojtek1981
 
 
Posty: 148
Rejestracja: śr lip 16, 2008 6:29 am
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Amperomierz

Post autor: wojtek1981 » pt cze 19, 2009 6:20 pm

W linku podałem stronę tylko i producenta to nie ten z obrazka
jak odeślą odpowiedź to dam znać
MONTEREY 3.1

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Amperomierz

Post autor: rokfor32 » ndz cze 21, 2009 5:42 pm

Dla potomności - duże prądy mierzy się przy użyciu boczników, a jako wskaźnik stosuje dowolny, zunifikowany woltomierz. Np. z zakresem 0 - 200 mV, do takich najłatwiej znaleźć boczniki.

Całość kosztuje groszowe sprawy, a można mierzyć tym dowolne prądy.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
gostcomp
Posty: 783
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 10:25 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Amperomierz

Post autor: gostcomp » ndz cze 21, 2009 7:52 pm

Kostuch pisze:
rafi 109 pisze:z samochodowych amperomierzy największe są +- 100A ale tylko w pojazdach militarnych, w cywilnych zakres był +- 30A
więc tak czy tak bocznik musi być,
Nie musi.
Tak jak napisał A.F. najlepiej mierzyć spadek napięcia na kablu z akumulatora do wyciągarki - taki kabel sam z siebie będzie bocznikiem. Miernik cęgowy tylko do skalibrowania i powstawiać sobie setki amperów na woltomierzu.

Można też kupić przemienniki prądowe (takie z dziurką w środku, do przepuszczenia kabla), ale koszt znacznie większy.

dokładnie
każdy amperomierz to tak naprawdę miliwoltomierz z bocznikiem, w tym konkretnym przypadku bocznikiem będzie przewód doprowadzający napięcie do wyciągark,i miernik można przeskalować bądź wyregulować (w zależności od tego jaki to miernik) tak aby pokazywał prawdę
nie potrzeba miernika cęgowego (który dla prądów stałych jest drogi i niedokładny) wystarczy prawo ohma
I=U/R :)21
jeśli nie mamy miernika zdolnego pomierzyć tak małe rezystancje to możemy ją sobie wyliczyć dzięki wzorowi i wartością podanymi tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Rezystywno%C5%9B%C4%87
Ignorancji, nieróbstwu i niechlujstwu stanowcze nie KARWA nie

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Amperomierz

Post autor: A.F. » ndz cze 21, 2009 8:27 pm

gostcomp pisze:
...każdy amperomierz to tak naprawdę miliwoltomierz z bocznikiem...
Nie każdy:
http://www.allegro.pl/item662966305_amp ... _cccp.html
http://www.allegro.pl/item657336045_amp ... t_k4s.html
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
gostcomp
Posty: 783
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 10:25 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Amperomierz

Post autor: gostcomp » ndz cze 21, 2009 9:12 pm

jednak będę się upierał że każdy :)21
to co pokazałeś to są właśnie miliwoltomierze z bocznikiem tyle że w jednej obudowie
a to że ktoś sobie napisał że bez ........
Ignorancji, nieróbstwu i niechlujstwu stanowcze nie KARWA nie

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Amperomierz

Post autor: A.F. » ndz cze 21, 2009 9:32 pm

gostcomp pisze:jednak będę się upierał że każdy :)21
to co pokazałeś to są właśnie miliwoltomierze z bocznikiem tyle że w jednej obudowie
a to że ktoś sobie napisał że bez ........
Otóż nie :)21
Te amperomierze mają uzwojenie nawinięte grubym drutem ( oporność rzędu kawałka oma ).
Nie ma tam żadnego bocznika ( dziesiątki takich rozebrałem :)21 ).
W amperomierzach z bocznikiem ( a właściwie w woltomierzach z bocznikiem ) uzwojenie jest nawinięte cieniutkim drutem, wysokoomowe.
Czułość i dokładność tych pierwszych jest marna, w zasadzie pozwalają stwierdzić ładuje/nie ładuje.
Ale konstrukcja jest b. prosta i odporna na udary.
:wink:
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
gostcomp
Posty: 783
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 10:25 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Amperomierz

Post autor: gostcomp » ndz cze 21, 2009 9:37 pm

A.F. pisze:
gostcomp pisze:jednak będę się upierał że każdy :)21
to co pokazałeś to są właśnie miliwoltomierze z bocznikiem tyle że w jednej obudowie
a to że ktoś sobie napisał że bez ........
Otóż nie :)21
Te amperomierze mają uzwojenie nawinięte grubym drutem ( oporność rzędu kawałka oma ).
Nie ma tam żadnego bocznika ( dziesiątki takich rozebrałem :)21 ).
W amperomierzach z bocznikiem ( a właściwie w woltomierzach z bocznikiem ) uzwojenie jest nawinięte cieniutkim drutem, wysokoomowe.
Czułość i dokładność tych pierwszych jest marna, w zasadzie pozwalają stwierdzić ładuje/nie ładuje.
Ale konstrukcja jest b. prosta i odporna na udary.
:wink:
masz racje :)21
zupełnie zapomniałem o takim rozwiązaniu
może właśnie dlatego że służą bardziej jako wskaźnik a nie miernik
niemniej jednak zwracam honor :)2
Ignorancji, nieróbstwu i niechlujstwu stanowcze nie KARWA nie

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Amperomierz

Post autor: A.F. » ndz cze 21, 2009 9:47 pm

OK :)2
Jeszcze tylko tyle, że te rosyjskie woltoamperomierze czołgowe/lotnicze to małe arcydzieła mechaniki :)
Oś wskazówki na rubinach, amortyzatory wstrząsów itd.
Cudeńka :P
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
gostcomp
Posty: 783
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 10:25 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Amperomierz

Post autor: gostcomp » ndz cze 21, 2009 9:58 pm

na rubinach to kiedyś widziałem
ruski był ale raczej od jakiegoś mniejszego sprzętu :)21
trza przyznać że niektóre ruskie ustroje były tak pięknie zaprojektowane i wykonane tak że człowiek się dziwił ze to u nich robione
ale zaraz potem dostawał inny model i wszystko wracało do normy :)21
Ignorancji, nieróbstwu i niechlujstwu stanowcze nie KARWA nie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość