Halogen roboczy a przekaźnik

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Halogen roboczy a przekaźnik

Post autor: Browning » wt lis 03, 2009 7:00 pm

Witam. Mam zamiar założyć swój pierwszy dodatkowy halogen (roboczy) w samochodzie i w związku z tym mam pytanko. Wystarczy jak podłączę: akumulator-> bezpiecznik-> włącznik-> halogen?? A może do takiego halogenu muszę podłączyć przekaźnik? Co tak w ogóle daje taki przekaźnik?? Przepraszam za laickie pytania ale w tych tematach jestem laikiem :wink:
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Halogen roboczy a przekaźnik

Post autor: A.F. » wt lis 03, 2009 8:59 pm

Przekaźnik daje to, że nie trza grubych kabli ciągnąć w całym obwodzie.
I włącznik może być byle jaki.
Ale do lampy roboczej ( kilkadziesiąt W ) przekaźnik nie jest konieczny :wink:
Chyba że to 500 W lampa :)17
A poza tym są teraz LED-owe lampy robocze :)2
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
piotrk_gd
Posty: 323
Rejestracja: wt sty 08, 2008 1:16 am
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Re: Halogen roboczy a przekaźnik

Post autor: piotrk_gd » wt lis 03, 2009 9:57 pm

z przekaźnikiem stosujesz mniej kabla z dużym prądem (mniejsze straty, prostsza instalacja) i włącznik może być jaki Ci się tylko zamarzy ;).
Jak zdecydujesz się jednak robić bez przekaźnika to pamiętaj, by kupić naprawdę dobry włącznik (patrz na ilość A przy zakupie (przy stałym obciążeniu) i weź porządny współczynnik bezpieczeństwa co by nie wymieniać zbyt często włącznika ...
No chyba, że to faktycznie tylko paro watowe LEDy - wtedy nie ma sensu przekaźnik.
Jeśli natomiast klasyczne 55W - to przekaźnik, mimo, że jak napisał A.F. konieczny nie jest (do 500W też nie ... można sobie hebelek zrobić jak ktoś nie lubi przekaźników ;) ). Do tego takie rozwiązanie będzie rozwojowe - można np. dołożyć kolejną lampę lub zrobić jakieś ciekawe sterowanie (np. razem ze wstecznym).
Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Halogen roboczy a przekaźnik

Post autor: A.F. » śr lis 04, 2009 7:43 am

No, przy lampie 500W/40A, to bym wolał jednak założyć przekaźnik, bo porządny przełącznik na taki prąd to już jest jakiś problemik, jeśli ma długo działać :wink:
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
piotrk_gd
Posty: 323
Rejestracja: wt sty 08, 2008 1:16 am
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Re: Halogen roboczy a przekaźnik

Post autor: piotrk_gd » śr lis 04, 2009 8:17 am

A.F. pisze:jeśli ma długo działać :wink:
i to jest sedno sprawy ;)
osobiście z wrodzonego lenistwa wszystko robię na przekaźnikach (no prawie) - później nie ma potrzeby tego ruszać przez długi czas.
Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Re: Halogen roboczy a przekaźnik

Post autor: tomek » śr lis 04, 2009 11:11 am

A.F. pisze:Przekaźnik daje to, że nie trza grubych kabli ciągnąć w całym obwodzie.
I włącznik może być byle jaki.
Ale do lampy roboczej ( kilkadziesiąt W ) przekaźnik nie jest konieczny :wink:
Chyba że to 500 W lampa :)17
A poza tym są teraz LED-owe lampy robocze :)2
Jak już o roboczych lampach, rozumiem że z tyłu auta....i tych grubych kablach...to jeżeli przekaźnik z przodu, włącznik z przodu...to się chyba za bardzo nie da "nie ciągnąć " przez cały samochód kabla "pradowego"?czy jakięś inne patenty sa?
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość