czujnik prędkości-elektronik poszukiwany

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

czujnik prędkości-elektronik poszukiwany

Post autor: 9mm » śr lis 25, 2009 3:51 pm

jest tak , silnik i komp bmw 4,4. Odpaliłem , gra i buczy , natomiast do kompletu szczęścia został mi jeden kabelek od kompa opisany "sygnał prędkości". Wiem ,że najprawdopodobniej mogę dać przemysłowy indukcyjny czujnik , umieszczając go w mądrym miejscu na reduktorze (jeszcze nie patrzyłem gdzie). Wiem też ,ale nie jestem pewien, że powinien on dawać sygnał 0-12 V , coś gdzieś przeczytałem o jakiejś kwadratowej charakterystyce sygnału (że raz + raz - ) , tylko nie wiem czy w bmw też. I z tego co wiem ,to już. Potrzebuję jakieś info , jaki ten czujnik , jak podłączyć (gdzie + ,- i sygnał) , czy ta kwadratowa charakterystyka nie zabije mi kompa , nadmieniam ,że nie jestem elektronikiem (a musiałem zrobić całą elektrykę w rurce sam , bo mnie się elektrycy za głowę tylko łapali i stwarzali zylion problemów). Tak przy okazji , to mam jeszcze jeden taki luźny kabelek , opisany diagnoza i chciałbym tam jakieś gniazdo diagnostyczne podłączyć , jak by ktoś , najbardziej uniwersalne podpowiedział i wytłumaczył jak niemowlęciu , jak ten jeden kabelek do tych wszystkich pinów zainstalować , to wielce rad bym był.

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: czujnik prędkości-elektronik poszukiwany

Post autor: Liroz » śr lis 25, 2009 5:08 pm

Z przemysłowym indukcyjnym może w tym miejscu nie wypalić bo one są zbyt powolne (umyślnie aby nie łapały fałszywych sygnałów), poza tym są z reguły na 24V więc potrzebny byłby modulik konwertujący. Tak więc zależy od wymaganej ilości impulsów /s, przemysłowe złapią może góra kilkadziesiąt imp./s. Poza tym to piękne czujniki do offu (mam takowe na mostach/ blokady i właśnie pomiar prędkości, nic ich nie rusza)
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Jureq
 
 
Posty: 865
Rejestracja: sob cze 11, 2005 7:27 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: czujnik prędkości-elektronik poszukiwany

Post autor: Jureq » śr lis 25, 2009 6:25 pm

Liroz nie znam się może ale looknąłem na pierwszy z brzegu sensor a tam 400Hz namalowane a zasilanie 10-30V http://www.seltec.co.uk/products/details/91.html 400Hz to jakieś 24000 impulsów na minute co daje taką mase obrotów że nawet do pomiaru szlifierki wystarczy :wink:
Jeśli pomiar ma być na reduktorze to max 5000rpm czyli 85Hz zakładając 1 impuls na obrót wału - proszę o korektę jeślim sie pomylił bo też szukam jakiegoś sensora do metromierza :lol:

Co zaś się tyczy tematu, 9mm musisz ustalić czy twój komp przypadkiem nie dostawał impulsów z ABS bo wtedy będziesz jednak potrzebował zdolności elektronika
Głodny przez wioskę przejdziesz, goły - nie.

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: czujnik prędkości-elektronik poszukiwany

Post autor: 9mm » śr lis 25, 2009 7:20 pm

koleś , który mi ogarnął komp (usunął zbędne duperele) powiedział coś o jakimkolwiek czujniku to raz , a dwa na allegro widziałem czujniki prędkości bmw (od jakiegoś diesla i czegoś tam) więc zakładam ,że z czujnika abs nie bierze. Wolałbym przemysłowy zastosować bo to niezajebliwe jest , diodkę ma :D , więc widać czy działa, i nowe można kupić (obroty myślę że nie problem bo maks 10 tysia obrotów: silnik ok6 x przełożynia skrzyni na 5 lub szóstym biegu , zdeko przyśpieszające X reduktor na szosowym czyba 1:1 teraz nie pamiętam). Tylko dla mnie laika to czy taki co do 30 wolt pika to się nada , jak go na 12V podłączę , co z tą kwadraturą itd.Generalnie jak z blondynką :D

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: czujnik prędkości-elektronik poszukiwany

Post autor: Liroz » śr lis 25, 2009 9:20 pm

Pardon już 3 lata odkąd się takim pomiarem zajmowałem, trafiłeś akurat na jakiś czujnik nie dość że szybki to z wyjątkowo wysokim zakresem napięcia.
Do pomiaru obrotów 400Hz to też za mało bo np. koło zamachowe w Mercu ma 144 zęby co daje przy 6000 obr/min => 14400Hz. Ale do pomiaru prędkości pojazdu może wystarczyć, nie mam pojęcia ilu impulsów na obrót koła wymaga ten komputer w beemce.

A poza tym co go obchodzi jak szybko jedzie pojazd, jeśli silnik będzie zaimplantowany do terenówki :)21
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość