masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?
Moderator: Marcin-Kraków
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » wt sie 17, 2004 9:19 am
Chcę wywalić zdechłą wiskozę i wstawić wentylator elektryczny (w suzi).
Pytanie:
Czy sterowanie termostatem z czujnika temperatury, który jest w silniku jest ok, czy trzeba dawać dodatkowy czujnik na rurze z wodą, która idzie do chłodnicy?
-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » wt sie 17, 2004 10:42 am
trzeba dodatkowy...właśnie za niebawem będe robił to samo w mojej...
-
McRabbit
-

- Posty: 240
- Rejestracja: ndz maja 16, 2004 2:51 pm
- Lokalizacja: Chodzież, wielkopolska
Post
autor: McRabbit » wt sie 17, 2004 10:48 am
ja zakonczylem przerabianie u siebie
dodoatkowy czujnik na chlodnicy
+ dodatkowy wylacznik na desce z duza czerwona lapka
elektryk wielki jak stodola z jakiegos IVECO
_______________________
taki sobie landek
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » wt sie 17, 2004 12:16 pm
banan pisze:trzeba dodatkowy...właśnie za niebawem będe robił to samo w mojej...
Dlaczego? Bo tak robią wszyscy, czy są jakieś racjonalne powody?
A jeżeli już musi byc dodatkowy, to z czego?
-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » wt sie 17, 2004 12:33 pm
Kostuch pisze:banan pisze:trzeba dodatkowy...właśnie za niebawem będe robił to samo w mojej...
Dlaczego? Bo tak robią wszyscy, czy są jakieś racjonalne powody?
A jeżeli już musi byc dodatkowy, to z czego?
są racjonalne powody
to jest zupełnie inny typ czujnika ( dział włącz/wyłącz)
co do czujnika to obojętnie od czego
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » wt sie 17, 2004 12:41 pm
Adamo pisze:Kostuch pisze:banan pisze:trzeba dodatkowy...właśnie za niebawem będe robił to samo w mojej...
Dlaczego? Bo tak robią wszyscy, czy są jakieś racjonalne powody?
A jeżeli już musi byc dodatkowy, to z czego?
są racjonalne powody
to jest zupełnie inny typ czujnika ( dział włącz/wyłącz)
co do czujnika to obojętnie od czego
Wiem że czujnik w silniku nie jest on/off.
Chcę go podpiąć pod elektroniczny termostat, żeby ustawic sobie potencjometrem przy jakiej temperaturze wiatrak ma się włączyć/wyłączyć.

-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » wt sie 17, 2004 1:26 pm
Kostuch pisze:Adamo pisze:Kostuch pisze:
Dlaczego? Bo tak robią wszyscy, czy są jakieś racjonalne powody?
A jeżeli już musi byc dodatkowy, to z czego?
są racjonalne powody
to jest zupełnie inny typ czujnika ( dział włącz/wyłącz)
co do czujnika to obojętnie od czego
Wiem że czujnik w silniku nie jest on/off.
Chcę go podpiąć pod elektroniczny termostat, żeby ustawic sobie potencjometrem przy jakiej temperaturze wiatrak ma się włączyć/wyłączyć.

to rozwiązanie ma ten mankament, że jak Ci się zesra czujnik to zagotujesz silnik

bo równocześnie przestanie działać i wskaźnik i wentylator
przy dodatkowym czujniku jak padnie to wskaźnik pokaże, że jest coś nie tak
-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » wt sie 17, 2004 1:27 pm
elektronika jak wiadomo jest zawodna, a już potencjometry wilgoci nie znoszą szczegulnie...jeśli chcesz się bawić to prosze - ale najpewniejsze jest rozwiązanie takie jak ma McRabbit - plus dodatkowo wyłącznik aby wentylator nie bełtał się w zanurzeniu.
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » wt sie 17, 2004 1:45 pm
Mozesz sobie zalozyc oba rozwiazania rownolegle. Jezeli Ci sie elektronika skopci i wentylator nie wlaczy przy ustawionej temperaturze to zawsze go wlaczy dodatkowy termostat. Mozesz sobie dodatkowo zalaczyc wylacznik nadpradowy, co w przypadku wjechania do wody i zanurzenia smigla spowoduje automatyczne wylaczenie wentylatora.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » wt sie 17, 2004 3:01 pm
banan pisze:elektronika jak wiadomo jest zawodna, a już potencjometry wilgoci nie znoszą szczegulnie...jeśli chcesz się bawić to prosze - ale najpewniejsze jest rozwiązanie takie jak ma McRabbit - plus dodatkowo wyłącznik aby wentylator nie bełtał się w zanurzeniu.
plus opcja włączenia ręcznego niezależnie od temperatury (można dalej pycić jak się np. urwie kable od włącznika termicznego

-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » wt sie 17, 2004 3:21 pm
No dobra...
Przemyślę to jeszcze
Przy okazji:
Wentylator zmieści mi się przed chłodnicę - zakładać przed, żeby dmuchał czy za żeby zasysał?
-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » wt sie 17, 2004 7:52 pm
Adamo pisze:
plus opcja włączenia ręcznego niezależnie od temperatury (można dalej pycić jak się np. urwie kable od włącznika termicznego

no dokładnie - nie doczytałem jego postu całkiem...i dodałem mu drugi wyłącznik
@ Kostuch - a gdzie ty chcesz zmieścić wentylator za chłodnicą
bo u mnie to tam tylko kartke można wsadzić...
-
Władek

- Posty: 1977
- Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Władek » wt sie 17, 2004 8:37 pm
banan pisze:@ Kostuch - a gdzie ty chcesz zmieścić wentylator za chłodnicą
bo u mnie to tam tylko kartke można wsadzić...
A czystą czy może być zapisana?

Władek - Kraków
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » wt sie 17, 2004 8:55 pm
banan pisze:Adamo pisze:
plus opcja włączenia ręcznego niezależnie od temperatury (można dalej pycić jak się np. urwie kable od włącznika termicznego

no dokładnie - nie doczytałem jego postu całkiem...i dodałem mu drugi wyłącznik
@ Kostuch - a gdzie ty chcesz zmieścić wentylator za chłodnicą
bo u mnie to tam tylko kartke można wsadzić...
Wentylator mam grubości 4cm (nie wiem z czego - pisze Bosch na nim).
Jak wywalę śmigło wiskozy z ośką, to mi jeszcze pełno miejsca zostanie - będzie "strefa zgniotu"

.
To jak? dmuchać czy wsysać?

-
MOC

- Posty: 1878
- Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: MOC » wt sie 17, 2004 8:57 pm
a jak lubisz

MOC&OFFROAD-GOOD IDEA

CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » wt sie 17, 2004 9:16 pm
-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » wt sie 17, 2004 9:36 pm
4 cm

to od klimy jakiś...one też słabo odporne na wode...
co do ssania to musisz go szczelnie opakować - bo będzie ciągnął bokami powietrze a nie przez chłodnice
przy dmuchaniu nie ma to aż takiego znaczenia...ja zakładam z przodu mały ale z dużym motorem - od busa, tfu wolkswagena

-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » wt sie 17, 2004 9:49 pm
banan pisze:wolkswagena

no kto jak kto ale żebyś Ty od VW coś założył

-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » wt sie 17, 2004 10:06 pm
przy pierwszej okazji wyrzuce...obiecuje

-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » wt sie 17, 2004 10:14 pm
banan pisze:przy pierwszej okazji wyrzuce...obiecuje

no
spawdzimy przy okazji

-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » śr sie 18, 2004 9:27 am
banan pisze:4 cm

to od klimy jakiś...one też słabo odporne na wode...
co do ssania to musisz go szczelnie opakować - bo będzie ciągnął bokami powietrze a nie przez chłodnice
przy dmuchaniu nie ma to aż takiego znaczenia...ja zakładam z przodu mały ale z dużym motorem - od busa, tfu wolkswagena

Może on i z klimy - w papiery mu nie zaglądałem...
"one też słabo odporne na wode..." ma znaczyć że prawdziwy chłodnicowy wiatrak i tak nie przeżyje więcej niż ten?
Przy okazji:
Z czego później będzie pasować pasek klinowy? Ktoś już robił taką operację?
-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » śr sie 18, 2004 9:35 am
te z klimy są gorzej łożyskowane - lubią się zatrzeć na tulejkach...
wiskoze od kółka powinno się odkręcić...
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » śr sie 18, 2004 9:40 am
banan pisze:wiskoze od kółka powinno się odkręcić...
Ale oso chozi???
Przecież pisałem, że śmigło na wiskozie wyleci całkiem - dlatego pasek będzie za długi

-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » śr sie 18, 2004 9:58 am
a wiskoza nie stoi na pompie wody ? jaki to silnik ?
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » śr sie 18, 2004 10:48 am
banan pisze:a wiskoza nie stoi na pompie wody ? jaki to silnik ?
Faktycznie - tam jest pompa

i trzeba ją kręcić...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość