Strona 1 z 1
Praktyczne podlaczenie 4xFF75
: ndz mar 06, 2011 10:11 am
autor: grzes
Mam pytanie dotyczace podlaczenia halogenow.
4xFF75.
1. Jak podlaczyc haloegny tak zeby wlaczane byly tylko osobnym wlacznikiem ?
Przekaznik ma oznaczenia gniazd :
30 plus akumulator
87 prad do halogenow
86 do wlacznika
85 tego nie wiem (wg schametu ma to isc do istniejacej instalacji)
jak to podlaczyc zeby dzialalo jak pisalem powyzej
2. Szt. lamp 4 czy da sie to podlaczyc zeby wlaczal to jeden wlacznik ? jesli tak to czy przekaznik ma byc jeden czy dwa ?
Ponizej schemat Helli
pojecia o elektryce nie mam za wielkiego stad moje pytania moga wydac sie proste, kasztany pozniej jak juz bedzie konkret

Re: Praktyczne podlaczenie 4xFF75
: ndz mar 06, 2011 10:16 am
autor: Adamek
Re: Praktyczne podlaczenie 4xFF75
: ndz mar 06, 2011 10:21 am
autor: grzes
ale na tm schamcie jest to podpiete do swiatel pozycyjnych , a moze byc zupelnie niezaleznie ?
tam gdzie 1 moze byc wpiete tam gdzie 4 ... i to zasilanie i to...

a tak wpialbym bezposrednio do + na aku
czy cos mieszam

Re: Praktyczne podlaczenie 4xFF75
: ndz mar 06, 2011 10:47 am
autor: Adamek
Jak chcesz zeby byly wlaczane bez kluczyka i swiatel postojowych, to ten kabelek co idzie do postoju dajesz prosto do aku na +.

Re: Praktyczne podlaczenie 4xFF75
: ndz mar 06, 2011 11:31 am
autor: Didymos
Możesz wpiąć bezpośrednio pod aku, ale koniecznie daj na przewodzie bezpiecznik, żebyś niechcący nie stał się posiadaczem kupki popiołu zamiast auta

Re: Praktyczne podlaczenie 4xFF75
: ndz mar 06, 2011 12:17 pm
autor: wojtek_kom
Ja bym zrobił tak...:
- jeden przekażnik do sterowania całością, z alternatora, da się włączyć jeśli jest ładowanie,
- dwa przekaźniki + dwa switche jeśli są 4 lampy,
- całość pod aku,
- do tego jeden bezpiecznik 60A, jeśli lampy mają H7,
- bezpiecznik do sterowania, 2A.
Prawda taka, jeśli nie na drodze - szukałbym lampy do których wejdą palniki - zamiast 40A, wyjdzie połowa 20A.
Re: Praktyczne podlaczenie 4xFF75
: ndz mar 06, 2011 1:15 pm
autor: Marcin-Kraków
wojtek_kom pisze:Ja bym zrobił tak...:
- jeden przekażnik do sterowania całością, z alternatora, da się włączyć jeśli jest ładowanie,
- dwa przekaźniki + dwa switche jeśli są 4 lampy,
- całość pod aku,
- do tego jeden bezpiecznik 60A, jeśli lampy mają H7,
- bezpiecznik do sterowania, 2A.
Prawda taka, jeśli nie na drodze - szukałbym lampy do których wejdą palniki - zamiast 40A, wyjdzie połowa 20A.
Nie przesadzaj. 60 A to 720 W, a on w instalacji bedzie mial pewnikiem 4x55 , czyli lekko 220 W
Pozatym jakie by musial miec kable zeby przepalil sie bezpiecznik 60 A a nie kable, pewnie 1 mm2 ktore sa w standardzie w opakowaniu Helli.
Grzes, zrob tak:
Podepnij sobie te wszystkie 4 lampy pod jeden przekaznik, ktory masz w opakowaniu. To sa przekazniki 30 A wiec spokojnie wyrobi. Ten jeden przekaznik wysteruj z jednego wlacznika i gotowe.
Jak chcesz zeby byly zalaczane tylko z osobnego wlacznika, to poprostu dociag do niego plus z aku, oczywiscie nie zapominajac o bezpiecznikach. Na stronie zalaczajacej przekaznik (niskopradowej), spokojnie wystarczy taki 2 A , na duzym pradzie, czyli to co idzie do lamp, daj bezpiecznik 25 A . Staraj sie wykonac instalacje kablami o przekroju 1,5 mm2 , bedzie Pan zadowolony.
Kiedys dawno temu, zrobilem taka mini instrukcje, ale tam byly jeszcze wodotryski zeby zapinac lampy z dlugimi. Jak chcesz mozesz skorzystac. Na schemacie nie ma bezpiecznikow, a nalezy o nich pamietac, ze maja byc.

Re: Praktyczne podlaczenie 4xFF75
: ndz mar 06, 2011 1:43 pm
autor: wojtek_kom
@Marcin_Kraków ma rację, H7 są 55W,zrobiłem to dla 100W - 30A bezpiecznik wystarczy.
@Grześ czekaj te FF75 miałem w Pickupie, kupiłeś te lampy?
Są według mnie do niczego... Wessem lepiej robi i dużo mniej kosztuje.
Re: Praktyczne podlaczenie 4xFF75
: ndz mar 06, 2011 1:58 pm
autor: grzes
juz zakupione...
spoko.. nie martwie sie ocenie w praktyce

Re: Praktyczne podlaczenie 4xFF75
: ndz mar 06, 2011 2:20 pm
autor: Marcin-Kraków
wojtek_kom pisze:@Marcin_Kraków ma rację, H7 są 55W,zrobiłem to dla 100W - 30A bezpiecznik wystarczy.
@Grześ czekaj te FF75 miałem w Pickupie, kupiłeś te lampy?
Są według mnie do niczego... Wessem lepiej robi i dużo mniej kosztuje.
FF75 sa o tyle popularne ze daja w miare przyzwoite swiatlo, przy jednak dosc niewielkich rozmiarach. Przy czym sa dosc dobrze wykonane.
Ale o dziwo mniejsze FF50 swieca jeszcze lepiej.
Wesem jest dobry, bo jest nasz

, pozatym mieszkajac blisko latwo sie z nimi dogadac o zakup poszczegolnych elementow, jak sie rozwali jedna szt.
Cena niestety ostatnio zaczyna byc porownywalna z innymi wynalazkami.
Re: Praktyczne podlaczenie 4xFF75
: ndz mar 06, 2011 5:15 pm
autor: Błażej
Wersja najprostsza, a o którą pewnie chodziło autorowi: jeden przekaźnik, jeden wyłącznik, jeden bezpiecznik.
Halogeny ze standardowymi żarówkami pobierają: 4 x 55W = 220W, czyli 18A z hakiem, przy 12V, a na prawdę mniej, bo w czasie pracy napięcie w instalacji oscyluje wokół 14V. Bezpiecznik 30A z zapasem wystarczy.
Jeśli ma być "wypas", to jeden przekaźnik, jeden wyłącznik trójpołożeniowy. Wyjście przełącznika na sterowanie przekaźnikiem, a jego wejścia, to według potrzeb i fantazji: do stałego zasilania, wtedy uzyskamy pracę niezależną od czegokolwiek, drugie do świateł długich, wtedy praca równoległa z drogowymi. Nie trzeba diod, ani dodatkowego osprzętu.
Re: Praktyczne podlaczenie 4xFF75
: śr maja 30, 2012 11:30 pm
autor: Placek^
Podepnę się pod temat.
Mam aktualnie zamontowane 4x Hella FF75 ze standardowymi żarówkami 55W, podpięte pod długie. Chciałbym wsadzić po 100W, ale każdy sprzedawca mi odradza, bo za duży pobór mocy, bo ciepło, bo kable, bo bezpiecznik, bo alternator itd itp. Jak to jest w rzeczywistości? Serio cztery 100-watowe żarówki robią aż taką różnicę w stosunku do 55W? Czy to pic na wodę i można pierdyknąć 100-watówki, większy bezpiecznik i już?
Re: Praktyczne podlaczenie 4xFF75
: czw maja 31, 2012 7:08 am
autor: Wojtek_W
Na pradach sie nie znam na tyle, zeby toeretyzowac, ale z prkatyki Ci powiem, ze jak wsadzisz za mocna zarowke w obudowe to poprostu wypali odblysnik i dupa bedzie ze swiecenia. Oczywiscie przy zalozeniue, ze kable, obudowy i cala reszta wytrzymaja. Wiec pewnie sprzedawcy cos acji mieli.
Re: Praktyczne podlaczenie 4xFF75
: czw maja 31, 2012 9:38 am
autor: Kostuch
Placek^ pisze:Podepnę się pod temat.
Mam aktualnie zamontowane 4x Hella FF75 ze standardowymi żarówkami 55W, podpięte pod długie. Chciałbym wsadzić po 100W, ale każdy sprzedawca mi odradza, bo za duży pobór mocy, bo ciepło, bo kable, bo bezpiecznik, bo alternator itd itp. Jak to jest w rzeczywistości? Serio cztery 100-watowe żarówki robią aż taką różnicę w stosunku do 55W? Czy to pic na wodę i można pierdyknąć 100-watówki, większy bezpiecznik i już?
Jeżeli myślisz że żarówka 100W (zwłaszcza taka chińska) daje dwa razy więcej światła niż 50W, to się grubo mylisz
Ale jak się z tym będziesz lepiej czuł, to wsadzaj.
Re: Praktyczne podlaczenie 4xFF75
: czw maja 31, 2012 10:09 am
autor: Placek^
Nie no, ze chinszczyzna daje 2x wiecej to sie nawet nie ludze, ale na oku mam philipsa i mam nadzieje, ze jednak troche lepiej bedzie dawal niz 55W. Zastanawiam sie jedynie czy gra jest warta swieczki i czy nie okaze sie, ze za miesiac bede mial cale lampy do wymiany.
Re: Praktyczne podlaczenie 4xFF75
: czw maja 31, 2012 11:55 am
autor: Kostuch
Placek^ pisze:Nie no, ze chinszczyzna daje 2x wiecej to sie nawet nie ludze, ale na oku mam philipsa i mam nadzieje, ze jednak troche lepiej bedzie dawal niz 55W. Zastanawiam sie jedynie czy gra jest warta swieczki i czy nie okaze sie, ze za miesiac bede mial cale lampy do wymiany.
Philipsa mówisz...
Obawiam się (mogę się mylić) że żarówki 100W nie mają homologacji i napis 'philips' dali na pudełku w Shenzen
Jakiś czas temu kupiłem żarówki H5 (czyli H4 z cokołem R2) 75W. Bańka żarówki się stopiła po miesiącu (mniej więcej tak to wyglądało:
http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=63667 )

Re: Praktyczne podlaczenie 4xFF75
: pt cze 01, 2012 8:26 am
autor: Placek^
Ok, dzięki za odpowiedzi, czuję się przekonany :] - zostawiam standardowe 55W
Re: Praktyczne podlaczenie 4xFF75
: czw cze 07, 2012 3:23 am
autor: superkto
Błażej pisze:Wersja najprostsza, a o którą pewnie chodziło autorowi: jeden przekaźnik, jeden wyłącznik, jeden bezpiecznik.
Halogeny ze standardowymi żarówkami pobierają: 4 x 55W = 220W, czyli 18A z hakiem, przy 12V, a na prawdę mniej, bo w czasie pracy napięcie w instalacji oscyluje wokół 14V. Bezpiecznik 30A z zapasem wystarczy.
Jeśli ma być "wypas", to jeden przekaźnik, jeden wyłącznik trójpołożeniowy. Wyjście przełącznika na sterowanie przekaźnikiem, a jego wejścia, to według potrzeb i fantazji: do stałego zasilania, wtedy uzyskamy pracę niezależną od czegokolwiek, drugie do świateł długich, wtedy praca równoległa z drogowymi. Nie trzeba diod, ani dodatkowego osprzętu.
To ten przełącznik będzie??
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/328/16290.html
Są też takie same on-off-on ale z położeniami chwilowym - one nie podejdą.