Co sie stanie jak...

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Co sie stanie jak...

Post autor: Kajen » czw maja 19, 2011 11:05 pm

Wrzuce dwa (nie nowe) akumulatory o innych pojemnosciach i bede je ładował z jednego alternatora ? Bez separatora, tak chamsko plusy spiąć ? Akumulatory juz swoje przeszły, jeden jest padaka, drugi troche lepszy, duzo bym popsuł robiac taką rzezbe ?

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Co sie stanie jak...

Post autor: wojtek_kom » czw maja 19, 2011 11:05 pm

Kajen pisze:Wrzuce dwa (nie nowe) akumulatory o innych pojemnosciach i bede je ładował z jednego alternatora ? Bez separatora, tak chamsko plusy spiąć ? Akumulatory juz swoje przeszły, jeden jest padaka, drugi troche lepszy, duzo bym popsuł robiac taką rzezbe ?
Będą dwie padaki :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
Kolega Gajowy
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pt paź 15, 2010 10:34 am
Lokalizacja: koniec swiata

Re: Co sie stanie jak...

Post autor: Kolega Gajowy » pt maja 20, 2011 12:14 am

wojtek_kom pisze:
Kajen pisze:Wrzuce dwa (nie nowe) akumulatory o innych pojemnosciach i bede je ładował z jednego alternatora ? Bez separatora, tak chamsko plusy spiąć ? Akumulatory juz swoje przeszły, jeden jest padaka, drugi troche lepszy, duzo bym popsuł robiac taką rzezbe ?
Będą dwie padaki :)21
Jak wyglada system taki nie na"chmsko" z separarorem. :lol:
Sa dwie baterie oddzielone separatorem. Kiedy silnik chodzi alternatr laduje pierwsza baterie do odpowiedniego poziomu 13.1V, gdy to sie stanie separator zalacza i druga bateria zaczyna byc ladowana.Dzieki temu alternator nie ma za ciezko :P Jak ten system rozladowywujesz to gdy napiecie spadnie do 12.2V izolator rozlacza sie dzieki czemu masz zawsze jedna naladowana baterie do rozruchu :)2
Jak to zrobisz "po chamsku :wink: " to oprucz tego ze alternator bedzie mial troche wiecej do roboty i jest szansa, ze rano obie baterie beda do niczego :oops: to nic innego sie nie stanie

swireq
 
 
Posty: 163
Rejestracja: sob sie 16, 2008 9:38 pm
Lokalizacja: Kraków/Balice
Kontaktowanie:

Re: Co sie stanie jak...

Post autor: swireq » pt maja 20, 2011 7:46 am

wojtek_kom pisze:
Kajen pisze:Wrzuce dwa (nie nowe) akumulatory o innych pojemnosciach i bede je ładował z jednego alternatora ? Bez separatora, tak chamsko plusy spiąć ? Akumulatory juz swoje przeszły, jeden jest padaka, drugi troche lepszy, duzo bym popsuł robiac taką rzezbe ?
Będą dwie padaki :)21
Moga być i trzy padaki 2 aku i regulator napięcia/alternator

Wybór należy do Ciebie 3 padaki vs separator.

Znam takich fachowców co podłączyli na biwaku aku-padake na kalbach rozruchowych do nivki i ladowali jakis czas (engine on) skonczyli regulator i alternator.
Wrocili z lasu za 2 konikami siedząc na masce z lejcami w recach. Ubaw byl dopuki się nie dowiedzieli ze na wymianie aku sie nie skoczny.
--
LR DII Td5
Pomóż Maksiowi http://www.maksymek.pl

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: Co sie stanie jak...

Post autor: Błażej » pt maja 20, 2011 8:04 am

Ja napiszę najkrócej i na temat - G*WNO Z TEGO BĘDZIE.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Co sie stanie jak...

Post autor: Kajen » pt maja 20, 2011 8:35 am

No to jak gowno bedzie to nie kombinuje.

A co gdyby były dwa nowe akumulatory, takiej samej pojemnosci ? Takie rozwiązanie jest w niektorych miskach i raczej dziala...

swireq
 
 
Posty: 163
Rejestracja: sob sie 16, 2008 9:38 pm
Lokalizacja: Kraków/Balice
Kontaktowanie:

Re: Co sie stanie jak...

Post autor: swireq » pt maja 20, 2011 2:03 pm

Kajen pisze:No to jak gowno bedzie to nie kombinuje.

A co gdyby były dwa nowe akumulatory, takiej samej pojemnosci ? Takie rozwiązanie jest w niektorych miskach i raczej dziala...
W TiRach czy autobusach byly nawet 4 czy 6. (tak duzo bo nie robili pojedynczych o takich pojemnościach - i nie bylo tylu pudzianów co by takie jedno wielkie przenosić). Problem jest taki ze na etapie fabrycznego rozwiązania okablowanie i alternator byly "liczone" na taki układ.
A w Twoim aucie fabrycznie nie liczono takich dopuszczalnych obciążen.

Swego czasu ludziska w malcach wkladali zamiast ~35 ok 45 - 55 bo rozmiarowo wchodzily i jak pelny to lepiej krecilo. tylko ze alternatory padaly dziwnie czesto a i sam aku byl niedoladowany i po 2l byl padaka.

Nie jestem praktykującym elektrykiem zeby Ci tu matematyczny dowod przedstawić, przyjmij to jako dogmat ze coś się zjebie.
Nikt by nie cyckał się z wymyślaniem / stosowaniem separatorów jakby nie było to konieczne.
--
LR DII Td5
Pomóż Maksiowi http://www.maksymek.pl

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Co sie stanie jak...

Post autor: DamnIt! » pt maja 20, 2011 2:27 pm

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Co sie stanie jak...

Post autor: Kajen » pt maja 20, 2011 3:19 pm

Alternator mam zmieniony z 60 na 120 A wiec mysle ze dalby rade dlatego wlasnie takie cos wymyslilem. Ale nie bede tego robil, jak doczekam sie separatora to sprawa bedzie prosta.

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: Co sie stanie jak...

Post autor: Błażej » pt maja 20, 2011 6:36 pm

Skoro masz wymieniony alternator, to śmiało możesz montować większy akumulator. Problem z łączeniem, szczególnie równoległym akumulatorów, jest taki, ze układ będzie dążył do równowagi i płynąć będą prądy równoważące. A że nie ma dwóch identycznych akumulatorów, szczególnie w używkach, to coś się tam dziać będzie.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

Awatar użytkownika
drygol
Posty: 402
Rejestracja: pt paź 01, 2010 7:57 am

Re: Co sie stanie jak...

Post autor: drygol » pt maja 20, 2011 9:26 pm

szczególnie w używkach, to coś się tam dziać będzie.
....a dokladniej , beda sie rozladowywac.
Montuj separator i nie ma dyskusji, drogi nie jest 250 dasz i masz spokoj
--== Constant Learning ==--

Patrol Long Y60 `96 2.8T

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Co sie stanie jak...

Post autor: Kajen » pt maja 20, 2011 9:44 pm

Zanim kupie separator...
To kupie porzadne akumulatory najpierw.
Chcialem sie tylko upewnic co moge popsuc taką rzeźbą :)21

Awatar użytkownika
drygol
Posty: 402
Rejestracja: pt paź 01, 2010 7:57 am

Re: Co sie stanie jak...

Post autor: drygol » pt maja 20, 2011 10:45 pm

:)2
--== Constant Learning ==--

Patrol Long Y60 `96 2.8T

Awatar użytkownika
Sanol
Posty: 775
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 5:58 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Co sie stanie jak...

Post autor: Sanol » pt maja 20, 2011 10:55 pm

drygol pisze:
drogi nie jest 250 dasz i masz spokoj
podaj linka do takiego za 250 lookniemy...

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Co sie stanie jak...

Post autor: Kajen » pt maja 20, 2011 11:02 pm

Cały czas mi we łbie intelle.pl

Moze troche drozej...

Awatar użytkownika
drygol
Posty: 402
Rejestracja: pt paź 01, 2010 7:57 am

Re: Co sie stanie jak...

Post autor: drygol » pt maja 20, 2011 11:14 pm

podaj linka do takiego za 250 lookniemy...
Cały czas mi we łbie intelle.pl
SE-2 volt mosfet
Taki wlasnie zakupilem , trybi i wesoly jestem
Zagdac trzeba z chlopami to doradza.
--== Constant Learning ==--

Patrol Long Y60 `96 2.8T

Awatar użytkownika
Sanol
Posty: 775
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 5:58 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Co sie stanie jak...

Post autor: Sanol » pt maja 20, 2011 11:29 pm


Awatar użytkownika
drygol
Posty: 402
Rejestracja: pt paź 01, 2010 7:57 am

Re: Co sie stanie jak...

Post autor: drygol » pt maja 20, 2011 11:31 pm

heh smiechy smiechami a ja tak wlasnie knuje na solarach VW :D
--== Constant Learning ==--

Patrol Long Y60 `96 2.8T

Awatar użytkownika
drut
 
 
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 3:43 pm

Re: Co sie stanie jak...

Post autor: drut » sob maja 21, 2011 8:09 pm

swireq pisze: Swego czasu ludziska w malcach wkladali zamiast ~35 ok 45 - 55 bo rozmiarowo wchodzily i jak pelny to lepiej krecilo. tylko ze alternatory padaly dziwnie czesto a i sam aku byl niedoladowany i po 2l byl padaka.
bzdura do kwadratu. czy ludzie kiedys przestana powielac mity... ?
aku byl niedoladowany bo maluchy mialy pradnice a nie alternatory. dlatego wsadzali ludzie wieksze aku zeby dluzej krecily. i slusznie robili.
Błażej pisze:Skoro masz wymieniony alternator, to śmiało możesz montować większy akumulator.
a jakby nie mial mocniejszego altka to by nie mogl dac wiekszego aku, tak ?
bzdura jak wyzej.

dziekuje za uwage

swireq
 
 
Posty: 163
Rejestracja: sob sie 16, 2008 9:38 pm
Lokalizacja: Kraków/Balice
Kontaktowanie:

Re: Co sie stanie jak...

Post autor: swireq » sob maja 21, 2011 8:40 pm

drut pisze:
swireq pisze: maluchy mialy pradnice a nie alternatory. dlatego wsadzali ludzie wieksze aku zeby dluzej krecily. i slusznie robili.
W Malczanach fabrycznie montowano Altki (przynajmniej w Tychach) i ja takiego mialem z '92.
Właściwości offroudowe miał niezłe :lol:
--
LR DII Td5
Pomóż Maksiowi http://www.maksymek.pl

Awatar użytkownika
drut
 
 
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 3:43 pm

Re: Co sie stanie jak...

Post autor: drut » sob maja 21, 2011 9:10 pm

swireq pisze:
drut pisze:
swireq pisze: maluchy mialy pradnice a nie alternatory. dlatego wsadzali ludzie wieksze aku zeby dluzej krecily. i slusznie robili.
W Malczanach fabrycznie montowano Altki (przynajmniej w Tychach) i ja takiego mialem z '92.
Właściwości offroudowe miał niezłe :lol:
tak. maluch po fl mial altek. wtedy niedoladowanie aku nie wystepowalo.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Co sie stanie jak...

Post autor: N2O » sob maja 21, 2011 9:24 pm

Problem niedoładowania może wystąpić właściwie tylko wtedy gdy na rozruch silnika zużyjemy więcej energii niż wyprodukujemy nadmiaru podczas jazdy, czyli na krótkich odcinkach, i w sumie jak się dobrze zastanowić, to pojemność akumulatora ma tutaj marginalny wpływ.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

swireq
 
 
Posty: 163
Rejestracja: sob sie 16, 2008 9:38 pm
Lokalizacja: Kraków/Balice
Kontaktowanie:

Re: Co sie stanie jak...

Post autor: swireq » sob maja 21, 2011 9:59 pm

Chyba nie taki marginalny bo se dziaki pod blokiem powkładały i w zimie co rusz przyłaziły zeby z lejców palić albo pchąć / ciągnąć.
Ja miałem standard aku i dobrze połączenia wyczyszczone i zakonserowane i dało rade.

W malczu jakby wprowdzić odpał na korbę to by wogle aku było zbędne ;-0
--
LR DII Td5
Pomóż Maksiowi http://www.maksymek.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Co sie stanie jak...

Post autor: N2O » sob maja 21, 2011 10:04 pm

W patrolu 160-ce oryginalnie jest alternator 25 lub 35A(zależnie od rocznika) i 2 szeregowo połączone akumulatory 80Ah, i jakoś prądu nie braknie, pomimo tego, że rozrusznik ma 3,5kW.

Wszystkie problemy biorą się z niesprawności elementów, wystarczy że jedna dioda padnie, rozrusznik jest zużyty lub kable/połączenia powodują duże straty i już jest dupa zbita.
Jak się do niesprawnego samochodu założy za duży akumulator, to normalne, że padnie.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
drut
 
 
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 3:43 pm

Re: Co sie stanie jak...

Post autor: drut » sob maja 21, 2011 10:12 pm

ale trza napisac mitomanom wyraznie ze padnie rowniez maly.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości