Elektryka w uazie 469 , jak podłączyc parę rzeczy...

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

uazens
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn sty 03, 2011 3:46 pm

Elektryka w uazie 469 , jak podłączyc parę rzeczy...

Post autor: uazens » wt lip 26, 2011 7:47 pm

Wyprułem polowe instalacji bo nie będzie mi już potrzebna i robię częściowo od nowa, po swojemu.
1. Mam problem z podłączeniem kierunków tzn. Działają ale nie wiem gdzie podpiąć się z kontrolką. Przerywacz ma piny : 31 (masa ), 49 (plus od stacyjki), 49a (plus od przełącznika) i C który to ponoć oznacza kontrolkę ale podłączałem ją na różne sposoby i nie działa, sprawdzone na 3 przerywaczach.
2. a co z awaryjnymi? Tez nie wiem gdzie się podpiąć, jeśli podepnę kabelek od awaryjnych (daje on + po włączeniu) przez żarówkę i do masy miga ale tylko ta jedna
3. Chciałbym zachować oryginalny amperomierz, jego podłączenie: daję grubszy + od aku do A i od A dopiero podłączam wszystkie urządzenia w środku samochodu, tak?
resztę elektryki przegłówkowałem i już zrobiłem ale te rzeczy mi nie dają spokoju, szczegolnie z tym przerywaczem awariii :)11
469b 2.5D om602 by mercedes

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Re: Elektryka w uazie 469 , jak podłączyc parę rzeczy...

Post autor: tarhim » śr lip 27, 2011 1:00 am

uazens pisze:Wyprułem polowe instalacji bo nie będzie mi już potrzebna i robię częściowo od nowa, po swojemu.
1. Mam problem z podłączeniem kierunków tzn. Działają ale nie wiem gdzie podpiąć się z kontrolką. Przerywacz ma piny : 31 (masa ), 49 (plus od stacyjki), 49a (plus od przełącznika) i C który to ponoć oznacza kontrolkę ale podłączałem ją na różne sposoby i nie działa, sprawdzone na 3 przerywaczach.
2. a co z awaryjnymi? Tez nie wiem gdzie się podpiąć, jeśli podepnę kabelek od awaryjnych (daje on + po włączeniu) przez żarówkę i do masy miga ale tylko ta jedna
Jaki masz właściwie przerywacz? Bo z opisu wynika, że nieoryginalny. Jakieś napięcie się na tym C pojawia tak w ogóle w którymkolwiek momencie?
Oryginalne to była albo mała okrągła puszka z trzema stykami, albo RS-950 do awaryjnych, czarne plastikowe pudełko.
3. Chciałbym zachować oryginalny amperomierz, jego podłączenie: daję grubszy + od aku do A i od A dopiero podłączam wszystkie urządzenia w środku samochodu, tak?
Jak nie nastukasz tych urządzeń za dużo, to tak dokładnie. Ważne - powrót prądu z alternatora też dajesz na zacisk A po stronie urządzeń, a nie bezpośrednio do aku.
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Elektryka w uazie 469 , jak podłączyc parę rzeczy...

Post autor: wieprzowina » śr lip 27, 2011 7:44 am

Mimo wszystko słabo wróżę tej instalacji czytając o co pytasz.
Od 3 zaczynając - jeśli puścisz przez amperomierz cały prąd idący z akumulatora tylko zadymi się wraz z kabelkami przy zapalaniu. Jeśli podłączysz tylko po drugiej stronie amperomierza urządzenia w środku będzie wychylał się tylko w jedną stronę bo nie uwzględni ładowania - trzeba tam też dopiąć alternator. Znajdź lepiej woltomierz - były wyglądające identycznie, a dostarczają o wiele więcej informacji niż amperomierz.
1 - Na C powinno być wyjście na kontrolkę. Kontrolka powinna być podłączona z drugiej strony do masy. Jeśli nie działa to wepnij żaróweczkę kontrolki między lewy a prawy obwód kierunkowskazów.
2- awaryjne zrób łącząc przełącznikiem lewy i prawy obwód kierunkowskazów z jednoczesnym zasileniem przerywacza (musi działać bez stacyjki). Chyba że masz w przerywaczu jeszcze wyjścia - 15, 30 (np przerywacz RWB-02)

uazens
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn sty 03, 2011 3:46 pm

Re: Elektryka w uazie 469 , jak podłączyc parę rzeczy...

Post autor: uazens » śr lip 27, 2011 9:53 pm

Tak, przerywacz mam inny, plastikowy i przełaczniki kierunków też inne. Na C nie pojawia sie żadne napięcie
wieprzowina pisze:2- awaryjne zrób łącząc przełącznikiem lewy i prawy obwód kierunkowskazów z jednoczesnym zasileniem przerywacza (musi działać bez stacyjki). Chyba że masz w przerywaczu jeszcze wyjścia - 15, 30 (np przerywacz RWB-02)
No tak sprubuję ale tak jak teraz myślę to jeśli połacze kabelek od awaryjnych do kierunków L i R to nawet jak załączę L to będzią się świeciły oba, ale to musze na spokojnie z kabelkami w ręku pomysleć to zobaczę :D

Z czym innym nie miałem tyle problemów co z tymi kierunkami, tym bardziej że przerywacz inny, przełączniki kierunków tez inne, tu nie ma masy, to tamto sramto i tak trzeba cały czas to lepić jakoś do kupy, ale dam radę, ważne że już kierunki i kontrolka jest :P jeśli chodzi o resztę elektryki to już jest ok
wieprzowina pisze:Mimo wszystko słabo wróżę tej instalacji czytając o co pytasz.
wiem... ale dopiero się uczę i myślę że elektryka w uazie jest w sam raz dla początkującego :)21 :)21
469b 2.5D om602 by mercedes

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Elektryka w uazie 469 , jak podłączyc parę rzeczy...

Post autor: Kostuch » czw lip 28, 2011 10:08 am

Dla początkujących (i tych co im się wydaje, że są profi :)21 ), żeby sobie z dymem auta nie puścili:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: Elektryka w uazie 469 , jak podłączyc parę rzeczy...

Post autor: Błażej » pt sie 05, 2011 6:07 pm

Masz elektroniczny przerywacz kierunkowskazów, gdzie:
31 - masa,
49 - zasilanie po stacyjce,
49a - WYJŚCIE na przełącznik pod kierownicą, a z niego do lewej prawej strony kierunkowskazów.
Kontrolkę w tym układzie podłącza się ciekawie, bo POMIĘDZY prawą a lewą stronę kierunkowskazów. Działa to tak, że jak jedna strona świeci, to kontrolka "łapie masę" poprzez żarówki drugiej strony. Jej prąd jest na tyle mały, że druga strona się nie zaświeci. Można też zastosować dwie diody i żarówkę dać do masy.
Jeśli masz wyjście C, to powinno ono zasilać żaróweczkę 2W, która z drugiej strony idzie do masy. Chyba, że ktoś podłączył tam duże obciążenie i mógł tym samym je uszkodzić.
Podaj konkretny typ przerywacza lub wklej jego zdjęcie.
Jeśli chcesz mieć awaryjne, to musisz zastosować specjalizowany wyłącznik, który zrealizuje kilka funkcji:
- przełączy zasilanie przerywacza z 15 (zasilanie po stacyjce) na 30 (zasilanie stałe) oraz zewrze razem prawą i lewą stronę kierunkowskazów. Brzmi groźnie ale tak działają wyłączniki awaryjnych choćby w fiacie 125, 126 i wielu innych autach.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości