licznik i obrotomierz
Moderator: Marcin-Kraków
licznik i obrotomierz
Witam koledzy! Jestem tu nowy i szukam pomocy. Mianowicie potrzebuję opis elektryki od gr y60 dokładnie interesuje mnie skąd i gdzie szukać impulsu który podaje sygnał na prędkościomierz i obrotomierz. W moim gr systematycznie wysiadł najpierw prędkość po czasie zgubiłem obroty. Założyłem drugi sprawny kompletny licznik i nie działa. Gdzie szukać przyczyny? Napięcie na obrotomierzy jest masa też po dodaniu gazy na 3 zacisku napięcie waha się między 0,5 a 0,75V -czy to normalne? Silnik 2,8 TD skrzynka manual gr dokładnie ten co w ikonie.
Ostatnio zmieniony czw sie 11, 2011 10:30 pm przez farfocel, łącznie zmieniany 1 raz.
TRIKE na garbie
Y60
K160- rozbite
Y60
K160- rozbite
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: licznik i obrotomierz
Jeśli nie ma linek ...farfocel pisze:Witam koledzy! Jestem tu nowy i szukam pomocy. Mianowicie potrzebuję opis elektryki od gr y60 dokładnie interesuje mnie skąd i gdzie szukać impulsu który podaje sygnał na prędkościomierz i obrotomierz. W moim gr systematycznie wysiadł najpierw prędkość po czasie zgubiłem obroty. Założyłem drugi sprawny kompletny licznik i nie działa. Gdzie szukać przyczyny? Napięcie na obrotomierzy jest masa też po dodaniu gazy na 3 zacisku napięcie waha się między 0,5 a 0,75V -czy to normalne?

Decyduje ilość impulsów/częstotliwość, automat używał tylko składowej stałej i zmiennej.
Prędkość był ślimak w skrzyni, obroty to już róźnie, zależnie od silnika - jak coś poprawcie.
Nissan-y
Re: licznik i obrotomierz
o dobry temat , u mnie w Y60 jest efekt tzw. szalonego obrotka 
musze rozebrac zegary i przedzwonic sciezki , chyba ze temat znany to bym porposil o podpowiedz

musze rozebrac zegary i przedzwonic sciezki , chyba ze temat znany to bym porposil o podpowiedz

--== Constant Learning ==--
Patrol Long Y60 `96 2.8T
Patrol Long Y60 `96 2.8T
Re: licznik i obrotomierz
rozwiązałeś problem szalonego obrotomierza?drygol pisze:o dobry temat , u mnie w Y60 jest efekt tzw. szalonego obrotka
musze rozebrac zegary i przedzwonic sciezki , chyba ze temat znany to bym porposil o podpowiedz
bo u mnie jest to samo i nie wiem od czego zacząć
Re: licznik i obrotomierz
Też mam szalony obrotomierz.
Czasami szaleje, czasami nie działa, a czasami działa poprawnie.
Również proszę o podpowiedź co z tą bestią??
Czasami szaleje, czasami nie działa, a czasami działa poprawnie.
Również proszę o podpowiedź co z tą bestią??
Re: licznik i obrotomierz
Ja tam się na złomie nie znam
ale w vitarze jak niema masy to obrotomierz nie bangla. W wiązce pod deską rozdzielczą jest kabel masowy (albo i nawet dwa) i dopiero po podpięciu do budy zadziałał.

Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
Re: licznik i obrotomierz
przeczochralem wszystkie sciezki na zegarach ale to nie to.rozwiązałeś problem szalonego obrotomierza?
bo u mnie jest to samo i nie wiem od czego zacząć
Bede szuakc dalej w laczeniach wiazki przy silniku bo cos tak strzelam ze to tam
--== Constant Learning ==--
Patrol Long Y60 `96 2.8T
Patrol Long Y60 `96 2.8T
Re: licznik i obrotomierz
Ja też jeszcze nie zrobiłem kombinowałem i nic mam dwa liczniki i oba nie działają. Czujnik obrotów prawdopodobnie jest za kołem wychodzącym z wałku, musisz zdjąc platikową obudowe od rozrządu i bedziesz go widział.
TRIKE na garbie
Y60
K160- rozbite
Y60
K160- rozbite
Re: licznik i obrotomierz
Ha ! Szalony obrotek zostal wczoraj zhakowany 
Mialem chwile czasu i udalo sie to ogarnac.
Gdzies na forum byl post z informacja ze pod tarcza jest jeszcze troche elektroniki i faktycznie jest. Wystarczy odkrecic tarcze i odkrecic 3 srubki od strony wewnetrznej.
Rozebralem wczoraj i przewalilem wszystkie luty od zera. Wiem ze ktos juz to przerabial i po jakims czasie znowu padlo, ale nie moge tego posta namierzyc. Wydaje mi sie ze wiem czemu moglo nie pojsc. Wszystkie luty lacznie z tymi na scalaku trzeba odessac i polozyc nowe. Lut tam jest juz tak stary i przegrzany ze samo podgrzanie nie wiele da.
Nowy lut bardzo ladnie sie klei do elementow. Jak narazie obrotek dziala bez problemu. Robota na 15 minut.
Swoja droga , jakie powinny byc obroty na jalowym w Y60 2.8 ? bo nigdy nie widzialem

Mialem chwile czasu i udalo sie to ogarnac.
Gdzies na forum byl post z informacja ze pod tarcza jest jeszcze troche elektroniki i faktycznie jest. Wystarczy odkrecic tarcze i odkrecic 3 srubki od strony wewnetrznej.
Rozebralem wczoraj i przewalilem wszystkie luty od zera. Wiem ze ktos juz to przerabial i po jakims czasie znowu padlo, ale nie moge tego posta namierzyc. Wydaje mi sie ze wiem czemu moglo nie pojsc. Wszystkie luty lacznie z tymi na scalaku trzeba odessac i polozyc nowe. Lut tam jest juz tak stary i przegrzany ze samo podgrzanie nie wiele da.
Nowy lut bardzo ladnie sie klei do elementow. Jak narazie obrotek dziala bez problemu. Robota na 15 minut.
Swoja droga , jakie powinny byc obroty na jalowym w Y60 2.8 ? bo nigdy nie widzialem

--== Constant Learning ==--
Patrol Long Y60 `96 2.8T
Patrol Long Y60 `96 2.8T
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości