licznik i obrotomierz

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
farfocel
Posty: 625
Rejestracja: wt sie 02, 2011 9:58 pm
Lokalizacja: Gniezno

licznik i obrotomierz

Post autor: farfocel » czw sie 11, 2011 6:42 pm

Witam koledzy! Jestem tu nowy i szukam pomocy. Mianowicie potrzebuję opis elektryki od gr y60 dokładnie interesuje mnie skąd i gdzie szukać impulsu który podaje sygnał na prędkościomierz i obrotomierz. W moim gr systematycznie wysiadł najpierw prędkość po czasie zgubiłem obroty. Założyłem drugi sprawny kompletny licznik i nie działa. Gdzie szukać przyczyny? Napięcie na obrotomierzy jest masa też po dodaniu gazy na 3 zacisku napięcie waha się między 0,5 a 0,75V -czy to normalne? Silnik 2,8 TD skrzynka manual gr dokładnie ten co w ikonie.
Ostatnio zmieniony czw sie 11, 2011 10:30 pm przez farfocel, łącznie zmieniany 1 raz.
TRIKE na garbie
Y60
K160- rozbite

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: licznik i obrotomierz

Post autor: wojtek_kom » czw sie 11, 2011 10:03 pm

farfocel pisze:Witam koledzy! Jestem tu nowy i szukam pomocy. Mianowicie potrzebuję opis elektryki od gr y60 dokładnie interesuje mnie skąd i gdzie szukać impulsu który podaje sygnał na prędkościomierz i obrotomierz. W moim gr systematycznie wysiadł najpierw prędkość po czasie zgubiłem obroty. Założyłem drugi sprawny kompletny licznik i nie działa. Gdzie szukać przyczyny? Napięcie na obrotomierzy jest masa też po dodaniu gazy na 3 zacisku napięcie waha się między 0,5 a 0,75V -czy to normalne?
Jeśli nie ma linek ... :D
Decyduje ilość impulsów/częstotliwość, automat używał tylko składowej stałej i zmiennej.

Prędkość był ślimak w skrzyni, obroty to już róźnie, zależnie od silnika - jak coś poprawcie.
Nissan-y

Awatar użytkownika
drygol
Posty: 402
Rejestracja: pt paź 01, 2010 7:57 am

Re: licznik i obrotomierz

Post autor: drygol » pt sie 12, 2011 7:54 am

o dobry temat , u mnie w Y60 jest efekt tzw. szalonego obrotka :D
musze rozebrac zegary i przedzwonic sciezki , chyba ze temat znany to bym porposil o podpowiedz :D
--== Constant Learning ==--

Patrol Long Y60 `96 2.8T

peron_GR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 7:18 am
Lokalizacja: Kraków

Re: licznik i obrotomierz

Post autor: peron_GR » śr lis 09, 2011 12:51 pm

drygol pisze:o dobry temat , u mnie w Y60 jest efekt tzw. szalonego obrotka :D
musze rozebrac zegary i przedzwonic sciezki , chyba ze temat znany to bym porposil o podpowiedz :D
rozwiązałeś problem szalonego obrotomierza?
bo u mnie jest to samo i nie wiem od czego zacząć

Awatar użytkownika
superkto
 
 
Posty: 869
Rejestracja: pt maja 25, 2007 9:20 pm
Lokalizacja: Marcinowice
Kontaktowanie:

Re: licznik i obrotomierz

Post autor: superkto » śr lis 09, 2011 4:11 pm

Też mam szalony obrotomierz.
Czasami szaleje, czasami nie działa, a czasami działa poprawnie.

Również proszę o podpowiedź co z tą bestią??
sudetyoffroad.pl
http://www.coconmobile.pl

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Re: licznik i obrotomierz

Post autor: NuVo » śr lis 09, 2011 5:46 pm

Ja tam się na złomie nie znam :)21 ale w vitarze jak niema masy to obrotomierz nie bangla. W wiązce pod deską rozdzielczą jest kabel masowy (albo i nawet dwa) i dopiero po podpięciu do budy zadziałał.
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
drygol
Posty: 402
Rejestracja: pt paź 01, 2010 7:57 am

Re: licznik i obrotomierz

Post autor: drygol » śr lis 09, 2011 7:21 pm

rozwiązałeś problem szalonego obrotomierza?
bo u mnie jest to samo i nie wiem od czego zacząć
przeczochralem wszystkie sciezki na zegarach ale to nie to.
Bede szuakc dalej w laczeniach wiazki przy silniku bo cos tak strzelam ze to tam
--== Constant Learning ==--

Patrol Long Y60 `96 2.8T

Awatar użytkownika
farfocel
Posty: 625
Rejestracja: wt sie 02, 2011 9:58 pm
Lokalizacja: Gniezno

Re: licznik i obrotomierz

Post autor: farfocel » śr lis 09, 2011 8:03 pm

Ja też jeszcze nie zrobiłem kombinowałem i nic mam dwa liczniki i oba nie działają. Czujnik obrotów prawdopodobnie jest za kołem wychodzącym z wałku, musisz zdjąc platikową obudowe od rozrządu i bedziesz go widział.
TRIKE na garbie
Y60
K160- rozbite

Awatar użytkownika
drygol
Posty: 402
Rejestracja: pt paź 01, 2010 7:57 am

Re: licznik i obrotomierz

Post autor: drygol » pn cze 18, 2012 6:33 am

Ha ! Szalony obrotek zostal wczoraj zhakowany :D
Mialem chwile czasu i udalo sie to ogarnac.
Gdzies na forum byl post z informacja ze pod tarcza jest jeszcze troche elektroniki i faktycznie jest. Wystarczy odkrecic tarcze i odkrecic 3 srubki od strony wewnetrznej.
Rozebralem wczoraj i przewalilem wszystkie luty od zera. Wiem ze ktos juz to przerabial i po jakims czasie znowu padlo, ale nie moge tego posta namierzyc. Wydaje mi sie ze wiem czemu moglo nie pojsc. Wszystkie luty lacznie z tymi na scalaku trzeba odessac i polozyc nowe. Lut tam jest juz tak stary i przegrzany ze samo podgrzanie nie wiele da.
Nowy lut bardzo ladnie sie klei do elementow. Jak narazie obrotek dziala bez problemu. Robota na 15 minut.

Swoja droga , jakie powinny byc obroty na jalowym w Y60 2.8 ? bo nigdy nie widzialem :D
--== Constant Learning ==--

Patrol Long Y60 `96 2.8T

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości