FF, H-7 blue vision
Moderator: Marcin-Kraków
FF, H-7 blue vision
Czy ktoś mógłby mnie uświadomić czym się różnią od siebie żarówki opisane w tytule? Jaja jest różnica między H-4 i H-7? Wiem, że ludziska podmianki wszelkie kombinują, żeby lepiej widzieć (łooo, juz nie te łocy, panie....). Ktoś z Was to ma? Wrażenia?
Władek - Kraków
Pozatym H7 jest mniejsza a watt ma tyle samo co H4 no byba ze ktos na wreda podepnie dwa wlokna naraz, wtedy owszem bedzie mocniej swiecic ale wewnatrz bedzie tak duza temp. ze sie szybko spali. Oczywiscie mowie o standardach czyli H4 55/60 i H7 55, bo mozna kupic mocniejsze zarowki ktore notabene sa niedozwolone ale wiadomo- zyjemy w Polsce
-duzo ludzi zaklada. Trzeba tylko pamietac ze mocniejsze zarowki maja wyzsza temp i potrafia "wypalic" odblysnik reflektora ktory ma mala powierzchnie wewnetrzna. W duzych reflektorach nie ma problemu 


Oki, a co powiecie o żarówkach blue vision, które, jak o nich piszą, dają 50% światła więcej (i za podwójną cenę zakupu, ale o tym już nie piszą...). Co to za rodzaj żarówek/
Bo, jak rozumiem - H4 i H7 to dwa różne typy ale równorzędnych żarówek, więc sobie nie ma co głowy zawracać ewentualnymi zmianami klosza reflektora itp.?
Bo, jak rozumiem - H4 i H7 to dwa różne typy ale równorzędnych żarówek, więc sobie nie ma co głowy zawracać ewentualnymi zmianami klosza reflektora itp.?
Władek - Kraków
Reflektory na H7 tez sa duzo drozsze od reflektorow H4 i do tego do H7 musisz zapodac dwie zarowki ktore sa takze dwa albo nawet trzy razy drozsze od H4. Same koszty chyba ze ktos nie ma co z kasa robic
A zarowki blue vision (produkcji Philipsa) to lipa. Ja mialem takie zalozone w Volvo T4 i prawde mowiac wielkiej roznicy nie bylo, jedynie swiecily troszke na niebiesko ale tez tylko odrobinke, praktycznie bez roznicy. A kasy wywalilem strasznie duzo za nie. 


IHMO: blue vision zakłądają ci którzy chcą mieć kseony (cena od 3500PLN) za kilkadziesiąt złotych. Relacja jakości taka jak relacja cen. Z moich obserwacji: Ci to mają te blue vision często oślepiają w nocy - nie sądzę aby był to przypadek....Władek pisze:Oki, a co powiecie o żarówkach blue vision, które, jak o nich piszą, dają 50% światła więcej (i za podwójną cenę zakupu, ale o tym już nie piszą...). Co to za rodzaj żarówek/
Bo, jak rozumiem - H4 i H7 to dwa różne typy ale równorzędnych żarówek, więc sobie nie ma co głowy zawracać ewentualnymi zmianami klosza reflektora itp.?
pozdr
Y
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Jak chcesz mieć więcej światła, to kup mocniejsze żarówki. Ja używałem H4 o mocy 90/100 Watt. Świeciły faktycznie mocniej. Problem w tym, że jak się ma słaby alternator to przy jeździe non stop na światłach (w zimie) akumulator
Można też kupić komplet ksenonów. robią spacjalne zestawy do zastąpienia tradycyjnych żarówek. W komplecie są żarniki ksenonowe, przetwornica napięcia i redukcje do zamontowania w zwykłych reflektorach. Na allegro chodzą po 1800 pln, chyba. W terenie jednak kiepsko to widzę. Trochę wody i ... znowu 1800 


Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Co do roznicy H4 i H7 to już nie bede pisał. To inna żarówka i tyle. Idż do sklepu i zobacz jaka roznia.
Philips blue vision zdecydowanie poprawia jasność światła, ale zanim zaczniesz zmieniać żarówki - sprawdź stan reflektorów i ewentualnie soczewek oraz szkieł, bo te właśnie elementy najwięcej światła pochłaniają.
Na drugim miejscu jest instalacja w starych rupach, zmierz różnice napięcia zarówka-akumulator. na plusie jak i na minusie. Na żarówce może być maxymalnie 1V mniej niż na akumulatorze. Często jest jednak tak że jest 10V zamiast 13V i wtedy 50W żarówka świeci jak 20W a przewody się grzeją. Najłatwiej 2 przekaźniki z motoracyjnego za 10 zeta i pare metrów przewodu 1,5mm2 lub 2,5mm2 i pociągnąć prosto z aku do żarówki przez przekaźnik. Nie zapomnij o równie dobrej masie. Powodem spadku napięcia jest przestarzała instalacja elektryczna z opornościami w głównej rozdzielni, na bezpiecznikach i wyłącznikach oraz za cieńkie fabryczne przewody.
Philips blue vision zdecydowanie poprawia jasność światła, ale zanim zaczniesz zmieniać żarówki - sprawdź stan reflektorów i ewentualnie soczewek oraz szkieł, bo te właśnie elementy najwięcej światła pochłaniają.
Na drugim miejscu jest instalacja w starych rupach, zmierz różnice napięcia zarówka-akumulator. na plusie jak i na minusie. Na żarówce może być maxymalnie 1V mniej niż na akumulatorze. Często jest jednak tak że jest 10V zamiast 13V i wtedy 50W żarówka świeci jak 20W a przewody się grzeją. Najłatwiej 2 przekaźniki z motoracyjnego za 10 zeta i pare metrów przewodu 1,5mm2 lub 2,5mm2 i pociągnąć prosto z aku do żarówki przez przekaźnik. Nie zapomnij o równie dobrej masie. Powodem spadku napięcia jest przestarzała instalacja elektryczna z opornościami w głównej rozdzielni, na bezpiecznikach i wyłącznikach oraz za cieńkie fabryczne przewody.
Dokladnie tez tak sobie zrobilemPKi pisze:Co do roznicy H4 i H7 to ju¿ nie bede pisa³. To inna ¿arówka i tyle. Id¿ do sklepu i zobacz jaka roznia.
Philips blue vision zdecydowanie poprawia jasno¶æ ¶wiat³a, ale zanim zaczniesz zmieniaæ ¿arówki - sprawd¼ stan reflektorów i ewentualnie soczewek oraz szkie³, bo te w³a¶nie elementy najwiêcej ¶wiat³a poch³aniaj±.
Na drugim miejscu jest instalacja w starych rupach, zmierz ró¿nice napiêcia zarówka-akumulator. na plusie jak i na minusie. Na ¿arówce mo¿e byæ maxymalnie 1V mniej ni¿ na akumulatorze. Czêsto jest jednak tak ¿e jest 10V zamiast 13V i wtedy 50W ¿arówka ¶wieci jak 20W a przewody siê grzej±. Naj³atwiej 2 przeka¼niki z motoracyjnego za 10 zeta i pare metrów przewodu 1,5mm2 lub 2,5mm2 i poci±gn±æ prosto z aku do ¿arówki przez przeka¼nik. Nie zapomnij o równie dobrej masie. Powodem spadku napiêcia jest przestarza³a instalacja elektryczna z oporno¶ciami w g³ównej rozdzielni, na bezpiecznikach i wy³±cznikach oraz za cieñkie fabryczne przewody.

Tylko jezeli nie chcesz puscic kara z dymem przy przypadkowym zwarciu to wstaw sobie po drodze bezpiecznik jakis....
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

No nie takie cienkie bo fabrycznie jest z reguly 1,5 mm2 czyli tyle ile ty zalecaszPKi pisze:Co do roznicy H4 i H7 to już nie bede pisał. To inna żarówka i tyle. Idż do sklepu i zobacz jaka roznia.
Philips blue vision zdecydowanie poprawia jasność światła, ale zanim zaczniesz zmieniać żarówki - sprawdź stan reflektorów i ewentualnie soczewek oraz szkieł, bo te właśnie elementy najwięcej światła pochłaniają.
Na drugim miejscu jest instalacja w starych rupach, zmierz różnice napięcia zarówka-akumulator. na plusie jak i na minusie. Na żarówce może być maxymalnie 1V mniej niż na akumulatorze. Często jest jednak tak że jest 10V zamiast 13V i wtedy 50W żarówka świeci jak 20W a przewody się grzeją. Najłatwiej 2 przekaźniki z motoracyjnego za 10 zeta i pare metrów przewodu 1,5mm2 lub 2,5mm2 i pociągnąć prosto z aku do żarówki przez przekaźnik. Nie zapomnij o równie dobrej masie. Powodem spadku napięcia jest przestarzała instalacja elektryczna z opornościami w głównej rozdzielni, na bezpiecznikach i wyłącznikach oraz za cieńkie fabryczne przewody.
PKi pisze:Co do roznicy H4 i H7 to już nie bede pisał. To inna żarówka i tyle. Idż do sklepu i zobacz jaka roznia.
W sklepie byłem i widziałem, więc sugestia wyprawy do sprzedawcy spóźniona jest.

Władek - Kraków
Bart03 pisze: No nie takie cienkie bo fabrycznie jest z reguly 1,5 mm2 czyli tyle ile ty zalecasz
Jak każdy z tych przewodów bedzie 1,5 mm2 i długośc bedzie max 2 metry to 100% OK. A od aku to zarowek zazwyczaj wyrobisz sie w 2m.
Normalnie jest przeważnie cieniej niż 1,5 mm2 i idzie mniej wiecej tak:
- aku
- bezpieczniki
- rozdzielnia
- wtyczki
- wyłącznik
- wtyczki
- wtyczki
- wtyczki
a na każdym łączeniu tracisz cenne volty.
zasilanie wspólne mozna dac 2,5 mm2. grubszych przeodow nie radze z prostego powodu. producenci zarowek chyba troche dostosowali sie do obnizonego napiecia i kiepskich instalacji. jak na zarowke podasz 13,5-14V bo tyle masz na akumultorze to skrocisz zywotnosc...
- romanowicz_z3 car469b
- Posty: 328
- Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
- Lokalizacja: Kraków
Władek pisze:PKi pisze:Co do roznicy H4 i H7 to już nie bede pisał. To inna żarówka i tyle. Idż do sklepu i zobacz jaka roznia.
W sklepie byłem i widziałem, więc sugestia wyprawy do sprzedawcy spóźniona jest.Interesuje mnie natomiast na ile porawiającym widoczność zabiegiem jest wymiana żarówek/reflektorów z H4 na H7 lub odwrotnie. Rozumiem, że żadna, czyli: są to dwie całkiem różne ale równorzędnie świecące żarówki. O ksenonach nie mówmy, bo przeszkoda kasy jest oczywista. Natomiast H4 w wersji filipsa "bluu wiżn" jest, jak rozumiem, uzasadniona w przypadku posiadania nowej, sprawnej i o właściwych parametrach instalacji elektrycznej. Zakładając, że taką mam mogę się pokusić o wymianę żarówek. Interesują mnie jednak najpierw opinie tych z Koleżeństwa, którzy takie "bluu" już założyli. Jak wrażenia? Warto? Jaśniej?
Władku!!
Zamiast wymieniać żarówki - wymień szybę (jeżeli tego nie zrobiłeś do tej pory) u mnie po zmianie różnica widoczności muczos się poprawiła


Tzarrr!!
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Blue są stosunkowo drogie. Powodują tylko i wyłącznie zmianę barwy światła, przez co w pewnych warunkach lepiej oświetlają. Jak masz dobrą instalację i sprawny alternator to zamiast blue wstaw zwykłe H4 tylko 90/100 Watt (standard 55/60W).Są w cenie normalnych H4 i dostępne na prawie każdej stacji benzynowej. Róznica będzie widoczna. 

Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Założyłem philipsy o jakiejś podwyższonej temperaturze barwy światła (nie pamiętam ile, ale są takie tylko jedne) do nowego placka i zauważyłem różnicę - świeciły zdecydowanie lepiej. Tylko, że dość krótko. Po jakiś 3 miesiącach padła pierwsza - dokupiłem. Po następnych 2 umarła następna - już nie dokupuję, trochę drogo to wychodzi.
A w starej suzuce to wymieniłem kable na nowe o duuużym przekroju i też była zauważalna różnica w oświetlaniu drogi.
A w starej suzuce to wymieniłem kable na nowe o duuużym przekroju i też była zauważalna różnica w oświetlaniu drogi.
Zacząłem wymieniać żarówki z 55/60W na 90/100W już jaaakiś czas temu i myślę ze to najlepsze rozwiazanie a napewno najtańsze nie trzeba się martwić zmianą przewodów i kloszy (zazwyczaj nie trzeba;) ) a róznica jest znacząca ostatnio jak kupowałem 90/100W do Trooperka mój wzrok przykuł drobny szczegół na półce obok żarówek 90/100W ... Patrzę i co widzę? SĄ PANOWIE ŻARÓWKI H-4 O MOCY 100/120 albo 110/130W nie pamiętam która wartość jest właściwa ale któraś z nich na 100% zastanawiałem sie czy nie spróbować ale zrezygnowałem bo cena jednej takiej żarówki = 2x90/100W narazie jeżdżę na 90/100 i jest OK
Pozdrawiam
Pozdrawiam
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

- romanowicz_z3 car469b
- Posty: 328
- Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
- Lokalizacja: Kraków
Nahen pisze:Zacząłem wymieniać żarówki z 55/60W na 90/100W już jaaakiś czas temu i myślę ze to najlepsze rozwiazanie a napewno najtańsze nie trzeba się martwić zmianą przewodów i kloszy (zazwyczaj nie trzeba;) ) a róznica jest znacząca ostatnio jak kupowałem 90/100W do Trooperka mój wzrok przykuł drobny szczegół na półce obok żarówek 90/100W ... Patrzę i co widzę? SĄ PANOWIE ŻARÓWKI H-4 O MOCY 100/120 albo 110/130W nie pamiętam która wartość jest właściwa ale któraś z nich na 100% zastanawiałem sie czy nie spróbować ale zrezygnowałem bo cena jednej takiej żarówki = 2x90/100W narazie jeżdżę na 90/100 i jest OK
Pozdrawiam
Takie z napisem DO NOT USE IN EUROPE??


Tzarrr!!
Nahen pisze:Zacząłem wymieniać żarówki z 55/60W na 90/100W już jaaakiś czas temu i myślę ze to najlepsze rozwiazanie a napewno najtańsze nie trzeba się martwić zmianą przewodów i kloszy (zazwyczaj nie trzeba;) ) a róznica jest znacząca ostatnio jak kupowałem 90/100W do Trooperka mój wzrok przykuł drobny szczegół na półce obok żarówek 90/100W ... Patrzę i co widzę? SĄ PANOWIE ŻARÓWKI H-4 O MOCY 100/120 albo 110/130W nie pamiętam która wartość jest właściwa ale któraś z nich na 100% zastanawiałem sie czy nie spróbować ale zrezygnowałem bo cena jednej takiej żarówki = 2x90/100W narazie jeżdżę na 90/100 i jest OK
Pozdrawiam
Aaaaano właśnie. A jak się to ma do przepisów? Jest gdzieś ograniczenie mocy żarówki? Przcież przy dobrze ustawionych reflektorach moc żarówki nie powinna mieć znaczenia

Władek - Kraków
Nie powinna ale ma. Zarowka wiekszej mocy jednak troszke oslepia nawet przy dobrze ustawionych reflektorach. Wg polskich przepisow mozna stosowac tylko 55/60W H4 i 55W H7. Jesli masz mocniejsze to generalnie policjant moze cie ukarac. Jak wiadomo jednak zaden gliniarz nie bedzie ci zagladal do reflektora
Reszty mowic nie trzeba. Kazdy zalozy co bedzie chcial i tyle ale 100/140 to faktycznie troche przesada 


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości