Cewka zapłonu
Moderator: Marcin-Kraków
Cewka zapłonu
Witajcie,
samochód - Suzuki Samurai, rok prod. 89, gaźnik
objawy - nierówna praca silnika, przebicie na przewodzie cewka-rozdzielacz.
Sprawdzam cewkę, według manuala powinno być na uzwojeniu pierwotnym 1,35-1,65 Ohma, a u mnie wychodzi 1.90 Ohma. Uzwojenie wtórne jest ok. Czy świadczy to o uszkodzeniu cewki?
Dzięki za odpowiedź
samochód - Suzuki Samurai, rok prod. 89, gaźnik
objawy - nierówna praca silnika, przebicie na przewodzie cewka-rozdzielacz.
Sprawdzam cewkę, według manuala powinno być na uzwojeniu pierwotnym 1,35-1,65 Ohma, a u mnie wychodzi 1.90 Ohma. Uzwojenie wtórne jest ok. Czy świadczy to o uszkodzeniu cewki?
Dzięki za odpowiedź
Re: Cewka zapłonu
Nie. Świadczy o kiepskim mierniczymmanias79 pisze:Witajcie,
samochód - Suzuki Samurai, rok prod. 89, gaźnik
objawy - nierówna praca silnika, przebicie na przewodzie cewka-rozdzielacz.
Sprawdzam cewkę, według manuala powinno być na uzwojeniu pierwotnym 1,35-1,65 Ohma, a u mnie wychodzi 1.90 Ohma. Uzwojenie wtórne jest ok. Czy świadczy to o uszkodzeniu cewki?
Dzięki za odpowiedź

Przy takich opornościach lepiej mierzyć prąd płynący przez cewkę przy znanym napięciu i sobie wyliczyć opór z prawa Ohma.
A jak masz przebicie na przewodzie, to po co sprawdzasz cewkę zamiast przewód wymienić?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Cewka zapłonu
Ano widzisz... doopa ze mnie i tyle 

- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Cewka zapłonu
kostuch ci napisał, tak małe oporności to tylko z prawa ohma liczyć, miernik to pogode pokazuje przy takiej oporności
a skoro ten przewód ma przebicie zmień i reszte bo ona zaraz też przebicia dostanie

a skoro ten przewód ma przebicie zmień i reszte bo ona zaraz też przebicia dostanie
Czwarte serce 

Re: Cewka zapłonu
Można mierzyć, zwierasz sondy miernika i pokazuje np. 0,3oma. Mierzysz obiekt i odejmujesz te 0,3. Tyle 

L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Cewka zapłonu
Liroz pisze:Można mierzyć, zwierasz sondy miernika i pokazuje np. 0,3oma. Mierzysz obiekt i odejmujesz te 0,3. Tyle
i dalej to dokładny pomiar nie jest, ty jesteś przyzwyczajony do mierników a kolega mierzy mierzydełkiem

Czwarte serce 

Re: Cewka zapłonu
Jak ma być całkiem precyzyjnie to faktycznie tak jak koledzy piszą, przepuścic prąd o znanej wartości i zmierzyć napięcie.
No i jeszcze do przebić tester oporności izolacji...
No i jeszcze do przebić tester oporności izolacji...
L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Re: Cewka zapłonu
Czasem warto sprawdzić rezystancję rdzenia.gebels pisze:do kabli WN to wystarczy spryskiwacz i woda
Co z tego że nie ma przebicia, jak nie ma też przejścia?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości