Czujnik świateł

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
anracz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt gru 14, 2007 1:01 am
Lokalizacja: Kołobrzeg www.poddebem.ebaza.biz
Kontaktowanie:

Czujnik świateł

Post autor: anracz » wt kwie 08, 2008 3:50 pm

może nie świateł ile natężenia światła. Chodzi mi o to, że w ciągu dnia komputer przelącza świtła mijania na swiatła dzienne. Wszystko ok, ale jednocześnie całkowicie wyłącza światła pozycyjne z tyłu. Nie wiem czy jest to błąd komputera, czy tak to jest na poważnie :D . Przekonałem sie o tym jak zatrzymał mnie zmechanizowany ścigacz policyjny. Szukałem wprawdzie w opisie ale nic na ten temam nie znalazłem. Może ktoś z Was wie gdzie ten czujnik się znajduje. Jak go zasłonię to będzie po problemie :lol: Przenajmniej tak mi się wydaje.
Kto pyta, nie błądzi! Więc po co pytać?

Awatar użytkownika
VZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw lip 05, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VZ » wt kwie 08, 2008 8:22 pm

Pewnie masz światła do jazdy dziennej. Dla mnie to zaleta. Właściwie nigdy nie włączam świateł. w nocy swiecą światła nocne, w dzień dzienne a automatyczne przełączanie przy słabym świetle lub po wjechaniu do tunelu (i wyjechaniu z niego) mi nie przeszkadza.
Jak chcesz mieć włączone przez cały czas włączone światła pozycyjne z tyłu, to po prostu włącz na stałe światła mijania.

Podobno można wyłączyć światła do jazdy dziennej. To fragment instrukcji (uwaga! nie próbowałem!):

Daytime Running Lamps
Daytime Running Lamps (DRL) can make it easier
for others to see the front of your vehicle during
the day. DRL can be helpful in many different
driving conditions, but they can be especially helpful
in the short periods after dawn and before sunset.
Fully functional daytime running lights are required
on all vehicles first sold in Canada.
The DRL system will make your headlamps come on at
reduced brightness when the following conditions are met:
The ignition is on,
the headlamp switch is in automatic headlamp mode,
the sensor detects daytime light,
an automatic transmission is not in PARK (P), and
the parking brake is released.
When the DRL are on, only your headlamps will be on.
The taillamps, sidemarker and other lamps won’t be on.
The instrument panel won’t be lit up either.
When it begins to get dark, the headlamps will
automatically switch from DRL to the regular headlamps.
The DRL system on some vehicles may turn off
temporarily while the turn signals are activated.
To idle an automatic transmission vehicle with the
DRL off, put the transmission in PARK (P). To idle a
manual transmission vehicle with the DRL off, set the
parking brake. The DRL will stay off until you shift out
of PARK (P) or release the parking brake.
The following does not apply to vehicles sold in Canada.
When necessary, you may turn off the automatic
headlamp system and the Daytime Running Lamps
(DRL) feature by following the steps below:
1. Turn the ignition to RUN.
2. Press the DOME OVERRIDE button four times
within six seconds. After the fourth press of the
button, a chime will sound informing you that the
system is off. The system will revert back to the
automatic on mode when the ignition is turned to
OFF and then to RUN again.
3. To return to the automatic mode, push the DOME
OVERRIDE button four times within six seconds
(a chime will sound), or turn the ignition to OFF
and then to RUN again.
As with any vehicle, you should turn on the regular
headlamp system when you need it.


Powodzenia!
Ciekawe, czy to działa?
VZ

BLAZER 4,3 99'

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czujnik świateł

Post autor: golony » wt kwie 08, 2008 11:16 pm

anracz pisze:może nie świateł ile natężenia światła. Chodzi mi o to, że w ciągu dnia komputer przelącza świtła mijania na swiatła dzienne. Wszystko ok, ale jednocześnie całkowicie wyłącza światła pozycyjne z tyłu. Nie wiem czy jest to błąd komputera, czy tak to jest na poważnie :D . Przekonałem sie o tym jak zatrzymał mnie zmechanizowany ścigacz policyjny. Szukałem wprawdzie w opisie ale nic na ten temam nie znalazłem. Może ktoś z Was wie gdzie ten czujnik się znajduje. Jak go zasłonię to będzie po problemie :lol: Przenajmniej tak mi się wydaje.
ja mam tak zawsze jak tylko odpale bez wlaczania swiatel.to mam swiatla do jazdy dzienej bez pozycji z tylu jak wlacze przelacznikami to zapalaja sie mijania. jest to swietne rozwiazanie chociaz jadacy z tylu czasem migaja myslac ze jade bez swiatel ale policja nigdy sie nie czepiala i chyba nie ma podstaw.a calkiem to mozna je wylaczyc wciskajac lekko pedal hamulca recznego.
chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18

Awatar użytkownika
anracz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt gru 14, 2007 1:01 am
Lokalizacja: Kołobrzeg www.poddebem.ebaza.biz
Kontaktowanie:

Post autor: anracz » śr kwie 09, 2008 7:10 am

VZ pisze: Pewnie masz światła do jazdy dziennej.
Tak,oczywiście, że mam. I dla mnie to rownież zaleta - przynajmniej do tej pory. Myślałem jednak, że jest to feler mojego auta, że rozłącza rowniez tył. Dzięki za radę. Jak się zdecyduję na stałe rozlączenie dziennych - dam znać jaki to dalo efekt i czy instrukcja jest prawidłowa. Dzięki bardzo
Ostatnio zmieniony śr kwie 09, 2008 7:16 am przez anracz, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto pyta, nie błądzi! Więc po co pytać?

Awatar użytkownika
anracz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt gru 14, 2007 1:01 am
Lokalizacja: Kołobrzeg www.poddebem.ebaza.biz
Kontaktowanie:

Re: Czujnik świateł

Post autor: anracz » śr kwie 09, 2008 7:14 am

golony pisze: ale policja nigdy sie nie czepiala i chyba nie ma podstaw.a calkiem to mozna je wylaczyc wciskajac lekko pedal hamulca recznego.
Zostałem ostatnio zatrzymany przez drogówkę i bardzo grzecznie poinstruowany, że tak jeździc nie wolno - tzn bez tylnych świateł pozycyjnych. Ma być włączony i przód i tył. Szczerze powiem, że nigdy nie zwróciłem uwagi na to, że z tyłu gasną światełka i dalej bym sobie żył w błogiej nieświadomości gdyby nie nasze anioły stóże w niebieskich mundurkach. A wlaściwie przyczepili się do czerwonych kierunkowskazów - światła "wyszły" przy okazji.
Kto pyta, nie błądzi! Więc po co pytać?

Awatar użytkownika
VZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw lip 05, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VZ » śr kwie 09, 2008 8:30 pm

Faktycznie. Trzeba mieć cały czas włączone światła pozycyjne:

http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat ... y_dziennej

Kto wymyslił taki przepis?
Światła pozycyjne w dzień?!
Przy dobrej widoczności?!!!

Bez tego pewnie samochodu wcale nie widać...
VZ

BLAZER 4,3 99'

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » śr kwie 09, 2008 8:55 pm

VZ pisze:Faktycznie. Trzeba mieć cały czas włączone światła pozycyjne:

http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat ... y_dziennej

Kto wymyslił taki przepis?
Światła pozycyjne w dzień?!
Przy dobrej widoczności?!!!

Bez tego pewnie samochodu wcale nie widać...
ja pitole ale ten przepis jest debilny tylne swiatla postojowe przeszkadzaja w dzien bo zmniejsza sie kontrast miedzy swiatlem stopu a widocznosci i tak za grosz nie polepszaja ale nasze urzedasy sa najmadrzejsze przeciez:) coz na szczescie policja widac bardziej tolerancyjna i rozumie temat .wiec sie nie czepia ..a jak anracz przglad twoj samochod przeszedl z czerwonymi kierunkowskazami z tylu? u mnie czepiaja sie nawet ze razem z dziennymi swieca mi sie przednie kierunki i to dopiero od tego roku 14 lat jakos bylo oki.dlatego musze wtedy na chwile odlaczac.tez zdebilnieli na stacjach od tego roku jeden kazal mi nabic na ramie numer bo go nie ma i nigdy nie bylo ale uparl sie ze byc musi wiec pojechalem gdzie indziej
chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18

Awatar użytkownika
VZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw lip 05, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VZ » śr kwie 09, 2008 9:43 pm

na stacjach od tego roku jeden kazal mi nabic na ramie numer bo go nie ma i nigdy nie bylo ale uparl sie ze byc musi
No, cóż...
Zawsze wszystko wiedzą lepiej...
Dobrze, że nie mówią , że nie ma takiego modelu, jak Blazer...
VZ

BLAZER 4,3 99'

Awatar użytkownika
anracz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt gru 14, 2007 1:01 am
Lokalizacja: Kołobrzeg www.poddebem.ebaza.biz
Kontaktowanie:

Post autor: anracz » czw kwie 10, 2008 7:39 am

golony pisze: ..a jak anracz przglad twoj samochod przeszedl z czerwonymi kierunkowskazami z tylu?
Rejestracja to cała historia. Panowie nie mieli w swojej sciągawce autka pod nazwą Chevi Blazer. Mało że nie mogli znaleść numeru karoseri to jeszcze miarką mierzyli długość, wysokość i szerokość Blazerka. :D Dalsza historia nie jest to do opowiedzenia na forum. W każdym bądź razie wnerwiłem panów na maxiastego maxa. Podważyłem pomiary które zrobili, miejsce znalezienia numerów karoseri /wpisali: UWAGA to nie żart: "lewe przednie drzwi"/ itd. Koćowka była taka" Masz pan te papiery i wyp...laj" Pan to powiedział dosłownie i bez kropek :lol: Co ja z pokorą i godnością osobistą zrobiłem :oops: Na temat świateł powiedział tylko, że i tak policja zrobi ze mną porządek. Chyba w złą godzinę wypowiedział :(
A tak wracając ad rem - czy ktoś z Was wie gdzie jest ten czujnik światła?. To już tak dla zwyklej ciekawości.
Kto pyta, nie błądzi! Więc po co pytać?

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » czw kwie 10, 2008 11:17 pm

Trzeba jedną nogę odgiąć w przekaźniku i DRL przestaje się włączać.

M.

Awatar użytkownika
anracz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt gru 14, 2007 1:01 am
Lokalizacja: Kołobrzeg www.poddebem.ebaza.biz
Kontaktowanie:

Post autor: anracz » sob kwie 19, 2008 11:43 am

Marcin1 pisze:Trzeba jedną nogę odgiąć w przekaźniku i DRL przestaje się włączać.
Zrobiłem porządek. Zmieniłem klosze na europejskie, Założyłem parę nowych przewodów i światła dzienne dziają /przód i tył razem/. Rozdzieliłem kierunki od pozycyjnych i świateł stop. Autko jest teraz bardziej europejskie niż wymagają tego przepisy :-? Tak więc koniec tej nierównej walki. :lol: Za dobre rady dziękuję :)2
Kto pyta, nie błądzi! Więc po co pytać?

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » sob kwie 19, 2008 1:34 pm

Tu jest fragment mówiący o tym jak odłączyć DRL:

http://www.blazerforum.com/m_137339/tm.htm

M.

Awatar użytkownika
anracz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt gru 14, 2007 1:01 am
Lokalizacja: Kołobrzeg www.poddebem.ebaza.biz
Kontaktowanie:

Post autor: anracz » ndz kwie 20, 2008 4:50 pm

Marcin, albo mi się wydawało, albo miałeś być w Stanach. Ja wyjeżdżam 10 maja do NY. Mogę przyjąć jakieś drobne zamówienie. Wracam 28.05
Kto pyta, nie błądzi! Więc po co pytać?

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » ndz kwie 20, 2008 9:24 pm

W Stanach nie byłem już ze 3 lata :) i na razie nie planuję :)

M.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości