mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

gelu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: pn maja 26, 2008 7:59 pm
Lokalizacja: WŁOSZCZOWA

mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni

Post autor: gelu » ndz sie 31, 2008 9:18 pm

jestem tu nowy i zaczynam szykowac auto pod siebie
narazie na forum znalazlem odnosnie oleju do silnika, a nie wiem co zalac do skrzyni i mostu o jakich parametrach ??

Awatar użytkownika
anracz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt gru 14, 2007 1:01 am
Lokalizacja: Kołobrzeg www.poddebem.ebaza.biz
Kontaktowanie:

Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni

Post autor: anracz » pn wrz 08, 2008 1:21 pm

gelu pisze:jestem tu nowy i zaczynam szykowac auto pod siebie
narazie na forum znalazlem odnosnie oleju do silnika, a nie wiem co zalac do skrzyni i mostu o jakich parametrach ??
Filtr do skrzyni AT65 + uszczelka - olej Shell Donaxtx A20 /dextronIII/ olej do mostów - Mobil Mobilube 80/90 A208 - tak mam ja, a co bardziej doświadczeni zaraz zobaczymy. Do silnika Elf Evolut 5W/30 /hydrosyntetic/ + filtr L297/PH390
Kto pyta, nie błądzi! Więc po co pytać?

gelu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: pn maja 26, 2008 7:59 pm
Lokalizacja: WŁOSZCZOWA

Post autor: gelu » śr wrz 10, 2008 5:58 am

dzieki za wyczerpujaca odpowiedz tylko mam z silnikiem problem czym zalac bo nie mam pojecia czym byl wczesniej zalany
a znalazlem slady cofniecia silnika a mam teraz 240 tys km :)1
czy mu nie zaszkodzi jakis rzadki olej

Awatar użytkownika
anracz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt gru 14, 2007 1:01 am
Lokalizacja: Kołobrzeg www.poddebem.ebaza.biz
Kontaktowanie:

Post autor: anracz » śr wrz 10, 2008 12:19 pm

gelu pisze:czy mu nie zaszkodzi jakis rzadki olej
, ale taki jest przeznaczony do tych silników. Jak już tak kompleksowo wymieniasz płyny i filtry to nie zapomnij o filtrze powietrza.
Kto pyta, nie błądzi! Więc po co pytać?

gelu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: pn maja 26, 2008 7:59 pm
Lokalizacja: WŁOSZCZOWA

Post autor: gelu » śr wrz 10, 2008 9:02 pm

ok nie zapomne :)2 jesszcze raz dzieki

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni

Post autor: Zun » wt sty 06, 2009 10:18 am

anracz pisze:
gelu pisze:jestem tu nowy i zaczynam szykowac auto pod siebie
narazie na forum znalazlem odnosnie oleju do silnika, a nie wiem co zalac do skrzyni i mostu o jakich parametrach ??
Filtr do skrzyni AT65 + uszczelka - olej Shell Donaxtx A20 /dextronIII/ olej do mostów - Mobil Mobilube 80/90 A208 - tak mam ja, a co bardziej doświadczeni zaraz zobaczymy. Do silnika Elf Evolut 5W/30 /hydrosyntetic/ + filtr L297/PH390
Ale czy napewno pelen syntetyk ??

Co do olejow - moze abstrahujemy od producenta ;)
Wiec tak :
- olej do automatu -> dextron III
- olej do mostów -> 80W90
- olej do silnika -> 5W30 lub 10W30 ale imho powinien to byc olej amerykanskiego producenta , ogolnie dostepny i stosunkowo tani u nas w kraju jest Mopar , do dostania w kazdym ASO Chryslera za wbrew pozorom nie duże pieniądze ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni

Post autor: boris.blank » czw sty 08, 2009 11:50 pm

Olej GM z Allegro 5W30 jest w/g mnie numer 1. Jako jeden z nielicznych spełnia wymogi klasy B4 (nadaje się do nowszych silników CRDI).
Filtr oleju to OP699, ja do mostów leję Lotosa 75W90, blokada G80 nie potrzebuje dodatków zmieniających tarcie. Skrzynia - ATF +3 jakiegokolwiek producenta.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni

Post autor: klucz13 » pt sty 09, 2009 12:02 am

Ja leję do silnika LIQUI MOLY 5W40 :)2
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni

Post autor: boris.blank » sob sty 10, 2009 4:05 pm

Bardzo słusznie albowiem fabryka w serwisówce zaleca ! DO NOT USE 5W40 OR 10W40 OIL INSTEAD 5W30 OR 10W30 !

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni

Post autor: Zun » sob sty 10, 2009 6:03 pm

boris.blank pisze:Bardzo słusznie albowiem fabryka w serwisówce zaleca ! DO NOT USE 5W40 OR 10W40 OIL INSTEAD 5W30 OR 10W30 !
dokładnie ;) To samo we wszelakich Chryslerach , Jeepach i Dodge'ach (oprócz V8 z odłączanymi cylindrami gdzie zalecany jest 5w20 ;) )
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni

Post autor: Marcin1 » sob sty 10, 2009 6:47 pm

boris.blank pisze:Olej GM z Allegro 5W30 jest w/g mnie numer 1. Jako jeden z nielicznych spełnia wymogi klasy B4 (nadaje się do nowszych silników CRDI).
Filtr oleju to OP699, ja do mostów leję Lotosa 75W90, blokada G80 nie potrzebuje dodatków zmieniających tarcie. Skrzynia - ATF +3 jakiegokolwiek producenta.
Też kupuję ten z Allegro. Do tego sprzedający od ręki wymienia (bo jest z Pabianic koło Łodzi :)), a olej śmiesznie tani.

Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4

Awatar użytkownika
smuggler
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pt lip 04, 2008 10:37 am
Lokalizacja: Wawa

Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni

Post autor: smuggler » sob sty 10, 2009 7:18 pm

Ja osobiście leję Motul 10W-40.

BTW, kto jest producentem oleju dla GM?
Chevy Tahoe 5.7 V8

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni

Post autor: Marcin1 » sob sty 10, 2009 8:44 pm

Czyli niszczysz silnik.
Blazer 4.3V6 LS 4x4

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni

Post autor: Zun » sob sty 10, 2009 9:47 pm

smuggler pisze:
BTW, kto jest producentem oleju dla GM?
Podobno Mobil1 , ale to niesprawdzona plotka , także trudno powiedzieć. Jakość jednak jest dobra , sam jeżdżę we wszystkim od kilku lat na tym oleju i jest ok - rzesza ludzi na nim jeździ nie narzekając. Napewno olej nie jest rozlewany w Polsce. To duży plus. Ale prawda jest taka , iż ta sama rzesza ludzi gdyby jeździła na najtańszym oleju na rynku też by nie narzekała. Ja kupuje GM bo primo nie jest rozlewany w Polsce co świadczy na jego korzyść , secundo bo GM nie sprzedawał by kichy zalecając go do swojego samochodu , tertio jest tani :)21

Gdybym miał pod maską kilkuset konnego potwora wyżyłowanego na maxa i kręciłbym go nonstop pod czerwone pole jeździłbym na Motulu ;) Że nie mam żadnej tiuningowanej japońskiej szlifierki to uważam za bezsensowne rozpieszczanie go takim olejem.
Marcin1 pisze:Czyli niszczysz silnik.
Ja bym nie dramatyzował . Ale nie zmienia to faktu , że napewno lepiej temu silnikowi (a szczególnie jego popychaczom ;) )na oleju przewidzianym przez producenta. Z ciekawostek właśnie związanych z popychaczami. Na codzień jeżdzę passatem 1.9 td , przebieg ponad 300 tysięcy , przez pewnie kilkadziesiąt tysięcy , a może i nawet więcej - kto wie może nawet przez 200 tysięcy jeździł na 15w40 . Mineralny oczywiście ;). Każdy pseudo fachowiec wam powie , że do takiego starego silnika po tak dużym przebiegu i to jeszcze karmionym minerałem tylko idiota i laik wleje polsyntetyk 10w30. No ale widzicie. Producent nie przewidzial dla tego silnika takiego oleju jak xW40 . Po zalaniu polsynteykiem (GM'a ;) ) autko jezdzi , nie cieknie , zbiera sie tak jak sie zbieralo - ale silniczek przycichl ;) nie klepie juz tak mocno jak wczesniej ;) . Jak by jeden z drugim magistrów mechaniki zamiast branzlowac sie przekonujac wszystkich o ogromie swojej wiedzy choc raz zajrzal do dokumentacji producenta chocby dostepnej kazdemu serwisowemu technologowi to by wiedzial , ze popychacze hydrauliczne VW nie toleruja olejow innych niz 5w30 i 10w30 (choc teraz podobno sa oleje gestsze kltore spelniaja norme VW) . Oczywiscie takie diesle od wielu lat w polsce jezdza na 15w40 i jezdza. Ale jest jednak jakies tam nadmierne zuzycie , dla przecietnego Kowalskiego moze i nie zauważalne . Ale po co robić coś wbrew producentowi ? Jaki to niby ma mieć sens ?
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
smuggler
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pt lip 04, 2008 10:37 am
Lokalizacja: Wawa

Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni

Post autor: smuggler » ndz sty 11, 2009 11:54 am

Marcin1 pisze:Czyli niszczysz silnik.
Co konkretnie niszczę i jak? Jeśli faktycznie powinienem przejść na 5W-30 to chętnie wysłucham dlaczego.

Nie, żebym podważał to zdanie, po prostu nie mam mechanicznej świadomości. Olej typu 10W-40 zalewam jak kontynuacja tego, co robił poprzedni właściciel. Ponieważ silnik chodzi cicho, równo i oleum nie ubywa, uznałem, że nie będę na siłę kombinował (tak, wiem, że instrukcja zaleca 5W-30). Z kolei firmę Motul cenię za bardzo dobre oleje - stąd mój wybór.

Jeszcze jedno - 5W-30 jest olejem syntetycznym, a 10W-40 półsyntetycznym. Nasłuchałem się w swoim życiu mnóstwo historii przekonujących, aby nie przechodzić na olej wyższej klasy. Wciąż jednak nie wiem na ile to urban legend, a na ile prawda.
Chevy Tahoe 5.7 V8

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni

Post autor: boris.blank » ndz sty 11, 2009 12:28 pm

to kupuj Shell'a 10W30 - to jest półsyntetyk. Mój znajomy mechanik leje do Blazera z 1989r 5W30 syntetyk, ja leję do każdego Blazera 5W30 - wszystkie żyją i bez względu na przebieg maja się dobrze. Kombinujesz waść.
A z tym przechodzeniem z oleju półsyntetycznego na syntetyk to w/g mnie mniemanologia stosowana.

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni

Post autor: Zun » ndz sty 11, 2009 9:27 pm

boris.blank pisze:to kupuj Shell'a 10W30 - to jest półsyntetyk.
Hmmm gdzie masz tego polsyntetyka shella ?? Ja takiego w ofercie nie znalazlem - co nie oznacza ze go nie ma , moge miec uboga oferte poprostu ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
smuggler
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pt lip 04, 2008 10:37 am
Lokalizacja: Wawa

Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni

Post autor: smuggler » pt sty 16, 2009 10:28 pm

Zun pisze:Hmmm gdzie masz tego polsyntetyka shella ??
Jest taki olej Shell, ale raczej mało popularny. Generalnie oleje klasy 10W-30 są raczej rzadko (jeśli w ogóle) używane w samochodach europejskich.

Ja jednak nie będę przesiadał się na inny olej. Silnik trzyma ciśnienie, jest suchy i pracuje naprawdę rewelacyjnie. Zawory z całą pewnością nie dają o sobie znać. Co więcej, kupując auto nie wiedziałem jaki olej był wcześniej zalany. Zdecydowałem się na wspomniany Motul 10W-40 i po operacji wymiany silnik zdecydowanie przycichł i zaczął łagodniej pracować.
Chevy Tahoe 5.7 V8

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni

Post autor: Marcin1 » sob sty 17, 2009 1:10 pm

Więcej pali z takim olejem i źle działają samoregulatory luzu zaworowego. Zatem nie zmieniaj, absolutnie.

Naprawdę nie rozumiem tego dziwacznego zabobonu polskiego, że zmiana typu oleju w używanym samochodzie może coś zepsuć. Nigdy nie zastanawiałem się co lał poprzedni właściciel tylko lałem co fabryka zaleca i nigdy nie miałem żadnych problemów z tego powodu.

Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4

Awatar użytkownika
smuggler
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pt lip 04, 2008 10:37 am
Lokalizacja: Wawa

Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni

Post autor: smuggler » sob sty 17, 2009 7:20 pm

Wybór był konsultowany z człowiekiem, który zna amerykańskie silniki od podszewki. Pomijając serwisowanie i samodzielne użytkowanie różnych modeli, własnoręcznie dłubał dragstery do wyścigów na 1/4 mili, więc zaufałem jego wiedzy, sam będąc jej pozbawiony :P

Na tyle jednak jestem zaintrygowany Waszym negatywnym nastawieniem do 10W-40, że przy następnej zmianie wleję na próbę GM'owski 10W-30. A potem może 5W-30, jak dalej będzie banglał bez problemów.
Chevy Tahoe 5.7 V8

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni

Post autor: Marcin1 » sob sty 17, 2009 9:39 pm

Nie wiem kto zacz ów znawca. Jednak od lat jestem bywalcem forów Blazera i Grand Am w USA i tam jest wielu mechaników i setki użytkowników. I niejednokrotnie były zgłaszane problemy z olejami xW40.

Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4

Awatar użytkownika
zibiwoz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 4:44 pm
Lokalizacja: wałbrzych
Kontaktowanie:

Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni

Post autor: zibiwoz » ndz kwie 05, 2009 5:35 pm

mówiąc szczerze ja leje tylko amerykańskie oleje a czy ktoś z Was wymienił olej w skrzyni redukcyjnej bo piszecie , tylko o skrzyni biegów , olej do silnika też powinien byc z rynku amerykańskiego , inna specyfika przcy silników , ( wolnoobrotowy silnik ) , poza tym do skrzyni biegów ja leje dexron VI najnowszy olej .
pozdr
Blazer 00 i grand am 97
wcześniej : grand am 88 ,92 ,intrepid 96 ,transsport 1996 ,venture 97

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni

Post autor: Marcin1 » ndz kwie 05, 2009 5:38 pm

Co interes słabo idzie, że takie nagłe nabijanie postów na forum? Bez treści, bez tematu, bez sensu byle napisać.
Blazer 4.3V6 LS 4x4

Awatar użytkownika
zibiwoz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 4:44 pm
Lokalizacja: wałbrzych
Kontaktowanie:

Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni

Post autor: zibiwoz » ndz kwie 05, 2009 5:42 pm

nie marcinie przy niedzieli odpoczywam
poza tym wdze ze jezdzimy takimi samymi autami
zapomniałem że w skrzynce rekukcyjnej autotruck II
pozdr
Blazer 00 i grand am 97
wcześniej : grand am 88 ,92 ,intrepid 96 ,transsport 1996 ,venture 97

Awatar użytkownika
Lena
 
 
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Olecko/Warszawa

Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni

Post autor: Lena » ndz kwie 05, 2009 6:34 pm

GM Autotrak tylko przy NP246, przy NP236 ATF II/III
choć w zasadzie NP246 chodzą na ATF III i nic się nie dzieje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość