Wymiana piasty, momenty?
Moderator: Marcin-Kraków
- jacenty99
- jestem tu nowy...
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 8:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki
Wymiana piasty, momenty?
Jestem nowy (w sensie użytkowania Blazera, nie to że w ogóle, bo po przebiegu już w sumie jestem) i jak to nowy mam pytanie. Muszę wymienić piastę w przednim kole. Jakim momentem dokręca się nakrętkę piasty?
Mam też drugie pytanie. U mnie, nie wiem jak u innych, nie ma zabezpieczenia nakrętki piasty. Czy to normalne? Czy w tej konstrukcji kółko nie odpada po odkręceniu się rzeczonej?
I gdyby ktoś jeszcze wiedział, ale to już poza konkursem, jakim momentem dokręca się samą piastę do korpusu zwrotnicy? Zakładam że dokręcenie ile siły w łapie zadziała, ale gdyby ktoś wiedział to można by tej wiedzy użyć.
Pozdrawiam
Mam też drugie pytanie. U mnie, nie wiem jak u innych, nie ma zabezpieczenia nakrętki piasty. Czy to normalne? Czy w tej konstrukcji kółko nie odpada po odkręceniu się rzeczonej?
I gdyby ktoś jeszcze wiedział, ale to już poza konkursem, jakim momentem dokręca się samą piastę do korpusu zwrotnicy? Zakładam że dokręcenie ile siły w łapie zadziała, ale gdyby ktoś wiedział to można by tej wiedzy użyć.
Pozdrawiam
- jacenty99
- jestem tu nowy...
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 8:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki
Coś tam zaktualizowałem w profilu.
Model 99 4WD. Nie bardzo mogę sobie wyobrazić tę perforowaną blaszkę u siebie i tę zawleczkę. U mnie oś (śruba przegubu) nie ma żadnego rowka ani poprzecznego otworu, więc bez względu na to jaką blaszkę bym tam sobie włożył to i tak nie mam jak zabezpieczyć zawleczką żeby się nie odkręcało…
Za to ze zdziwieniem zaobserwowałem coś jakby podkładkę z tworzywa pod nakrętką piasty… dziwne, bardzo dziwne, ze względu na raczej konkretny moment jakim to się chyba powinno skręcać. Zabezpieczenia nie widać u mnie i w prawym i w lewym kole…
Do tego namierzyłem wyciek z przedniego dyfra z uszczelnienia lewej półosi. Czy ktoś mógłby mi podać kod takiego uszczelnienia (jakiegoś firmowego, nie interesuje mnie chiński badziew)? Szukałem na Rockauto i po kraju i po zdawkowych opisach wymiękam, bo znalazłem kilka wydaje się różnych uszczelnień typu simmering do przedniego dyfra ale wydaje się, że różnych… Czy dobrze kombinuję, że po odpięciu przegubu od piasty (technicznie to odpinam całą zwrotnicę bo i tak wymieniam sworznie i piastę), półoś wychodzi luźno z dyfra, odkręcam pokrywę na uszczelnieniu i uszczelnienie mam na wierzchu?
Z góry dzięki
Model 99 4WD. Nie bardzo mogę sobie wyobrazić tę perforowaną blaszkę u siebie i tę zawleczkę. U mnie oś (śruba przegubu) nie ma żadnego rowka ani poprzecznego otworu, więc bez względu na to jaką blaszkę bym tam sobie włożył to i tak nie mam jak zabezpieczyć zawleczką żeby się nie odkręcało…
Za to ze zdziwieniem zaobserwowałem coś jakby podkładkę z tworzywa pod nakrętką piasty… dziwne, bardzo dziwne, ze względu na raczej konkretny moment jakim to się chyba powinno skręcać. Zabezpieczenia nie widać u mnie i w prawym i w lewym kole…
Do tego namierzyłem wyciek z przedniego dyfra z uszczelnienia lewej półosi. Czy ktoś mógłby mi podać kod takiego uszczelnienia (jakiegoś firmowego, nie interesuje mnie chiński badziew)? Szukałem na Rockauto i po kraju i po zdawkowych opisach wymiękam, bo znalazłem kilka wydaje się różnych uszczelnień typu simmering do przedniego dyfra ale wydaje się, że różnych… Czy dobrze kombinuję, że po odpięciu przegubu od piasty (technicznie to odpinam całą zwrotnicę bo i tak wymieniam sworznie i piastę), półoś wychodzi luźno z dyfra, odkręcam pokrywę na uszczelnieniu i uszczelnienie mam na wierzchu?
Z góry dzięki
______________________________
Blazer'99 4,3 4WD już LPG
Blazer'99 4,3 4WD już LPG
- jacenty99
- jestem tu nowy...
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 8:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki
Dzięki, ale nic tam nie ma. Do mojego rocznika znalazłem tylko uszczelnienie tylnej półośki. A katalog swoją drogą jest beznadziejny, parę części na krzyż (przynajmniej w moim roczniku) opisy zdawkowe, połowa części bez obrazków... dzidostwo i bądź tu mądry
______________________________
Blazer'99 4,3 4WD już LPG
Blazer'99 4,3 4WD już LPG
www.blazerforum.comjacenty99 pisze:Dzięki, ale nic tam nie ma. Do mojego rocznika znalazłem tylko uszczelnienie tylnej półośki. A katalog swoją drogą jest beznadziejny, parę części na krzyż (przynajmniej w moim roczniku) opisy zdawkowe, połowa części bez obrazków... dzidostwo i bądź tu mądry


Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Katalog jest niezły. I ma fajną funkcję weryfikacji zamienników. Fakt, trochę mało obrazków ale obrazki są gdzie indziej. Ja tam sobie jakoś radziłem, a ostatnio nawet nabyłem bok chłodnicy tez niedostępny na Rock Auto. Zawsze możesz sprowadzić np. przez Polex.
Pozdrawiam, Marcin
Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4
- jacenty99
- jestem tu nowy...
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 8:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki
Może i jest, ale uszczelnienia dyfra przedniego w nim nie znajdziesz, podobnie jak wileu innych dosyć podstawowych części (teraz mi się nie chce tam wchodzić ale jeżeli dyskusja się utrzyma to sypnę przykładami) W niektórych kategoriach jest jedna dwie pozycje góra 5, jak dla mnie to nie za wiele. Jak kumasz wszystkie skróty to może jesteś w stanie coś znaleźć... Ale generalnie się zgadzam katalog qrde świetny, zajefajny choć bez obrazków (w serwisach to sobie najpierw ze złożeniówek wyłuskują części a ty człowieku po nazwie i paru skrótach...)Marcin1 pisze:Katalog jest niezły
Chciałbym dojść do tego etapu że szukam zamienników, na razie qrde nie mam żadnego kodu ani oryginału ani podróbki.
______________________________
Blazer'99 4,3 4WD już LPG
Blazer'99 4,3 4WD już LPG
To mówię wcale nie złośliwe - idź do sklepu i kup albo do serwisu i niech kupią i wymienią. Możesz też szukać w katalogach online GM choćby wchodząc stąd: http://www.parts.com/ lub tu http://www.showmetheparts.com/ (ale tu jest mniej części). Problem bywa z ustaleniem numeru części ale skoro od razu chcesz być taki samodzielny 
Pozdrawiam, Marcin

Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4
- jacenty99
- jestem tu nowy...
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 8:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki
Nie już mi przeszła jazda na oryginały, wstawię sobie zamiennik od pralki.
I doszedłem chyba co z tymi zabepieczeniami/zawleczkami. Mam założone dystanse. Ktoś je może najpierw skręcił z tarczami i piastami potem założył piasty i już zawleczki nie dało sie włożyć, więc ją wyrzucił do kosza... zamiast to rozebrać i zrobić w innej kolejności...
I doszedłem chyba co z tymi zabepieczeniami/zawleczkami. Mam założone dystanse. Ktoś je może najpierw skręcił z tarczami i piastami potem założył piasty i już zawleczki nie dało sie włożyć, więc ją wyrzucił do kosza... zamiast to rozebrać i zrobić w innej kolejności...
______________________________
Blazer'99 4,3 4WD już LPG
Blazer'99 4,3 4WD już LPG
- jacenty99
- jestem tu nowy...
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 8:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki
Łatwo powiedzieć trudniej zrobić. Masakra jakaś z tym uszczelnieniem półosi. Dzwoniłme do Fenixa, mają cytuję: uszczelnienie lewej przedniej półosi do skrzyni biegów... Tylko że qrde coś takiego nie występuje w przyrodzie. Z obrazków z Haynesa i rozmów poza Forum już mniej więcej wiem że nie jest to prosty simmering, ma jakieś prowadzenie czopu (jak np. w manszetach szklanek zdawczych w poprzecznym napędzie w starych osobówkach, stara Lancia Delta na ten przykład). Ale nie spotkałem mądrego co by zeznał jakiś kod części i bądź mądry i kup oryginał jak nie wiesz co.
______________________________
Blazer'99 4,3 4WD już LPG
Blazer'99 4,3 4WD już LPG
http://www.czesciusa.pl/ zapytaj tutaj oni mi sciagneli krzyzak wału
w bardzo krotkim czasie i wiedzieli o czym odrazu mowilem

w bardzo krotkim czasie i wiedzieli o czym odrazu mowilem

-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
uszczelnienie pólosi kupujesz na Terespolskiej na wymiar (chyba 58x30x10) - niestety jest o 0.5mm mniejsze bo fabryka to calówka 58,5 i trzeba wklejać ale olej przestaje cieknąć.
Moment dokręcania śruby piasty (tej z łbem 1/2cala) to 105Nm. Śrubę skręcającą półoś z piastą dokręcasz nba 230Nm albo kluczem udarowym zacnie, nakrętka jest samozaciskowa więc i tak nie puści. Żadnych łożysk w piaście nie skręcasz (tam jest wprasowana tuleja) więc nie pękaj czy dokręcisz za mocno.
Moment dokręcania śruby piasty (tej z łbem 1/2cala) to 105Nm. Śrubę skręcającą półoś z piastą dokręcasz nba 230Nm albo kluczem udarowym zacnie, nakrętka jest samozaciskowa więc i tak nie puści. Żadnych łożysk w piaście nie skręcasz (tam jest wprasowana tuleja) więc nie pękaj czy dokręcisz za mocno.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość