Wymiana piasty, momenty?

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
jacenty99
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki

Wymiana piasty, momenty?

Post autor: jacenty99 » pt paź 03, 2008 7:37 am

Jestem nowy (w sensie użytkowania Blazera, nie to że w ogóle, bo po przebiegu już w sumie jestem) i jak to nowy mam pytanie. Muszę wymienić piastę w przednim kole. Jakim momentem dokręca się nakrętkę piasty?

Mam też drugie pytanie. U mnie, nie wiem jak u innych, nie ma zabezpieczenia nakrętki piasty. Czy to normalne? Czy w tej konstrukcji kółko nie odpada po odkręceniu się rzeczonej?

I gdyby ktoś jeszcze wiedział, ale to już poza konkursem, jakim momentem dokręca się samą piastę do korpusu zwrotnicy? Zakładam że dokręcenie ile siły w łapie zadziała, ale gdyby ktoś wiedział to można by tej wiedzy użyć.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » ndz paź 05, 2008 1:38 pm

na poczatek uzupelnuj profil wpisz skad jestes i jaki masz model blazera.u mnie zabezpieczenie nakretki piasty np jest i nie wyobrazam sobie jak moglo by go nie byc:) jest taka nakladka z blachy perforowanej nakladana na nakretke i zawleczka
chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18

Awatar użytkownika
jacenty99
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki

Post autor: jacenty99 » ndz paź 05, 2008 3:46 pm

Coś tam zaktualizowałem w profilu.

Model 99 4WD. Nie bardzo mogę sobie wyobrazić tę perforowaną blaszkę u siebie i tę zawleczkę. U mnie oś (śruba przegubu) nie ma żadnego rowka ani poprzecznego otworu, więc bez względu na to jaką blaszkę bym tam sobie włożył to i tak nie mam jak zabezpieczyć zawleczką żeby się nie odkręcało…

Za to ze zdziwieniem zaobserwowałem coś jakby podkładkę z tworzywa pod nakrętką piasty… dziwne, bardzo dziwne, ze względu na raczej konkretny moment jakim to się chyba powinno skręcać. Zabezpieczenia nie widać u mnie i w prawym i w lewym kole…

Do tego namierzyłem wyciek z przedniego dyfra z uszczelnienia lewej półosi. Czy ktoś mógłby mi podać kod takiego uszczelnienia (jakiegoś firmowego, nie interesuje mnie chiński badziew)? Szukałem na Rockauto i po kraju i po zdawkowych opisach wymiękam, bo znalazłem kilka wydaje się różnych uszczelnień typu simmering do przedniego dyfra ale wydaje się, że różnych… Czy dobrze kombinuję, że po odpięciu przegubu od piasty (technicznie to odpinam całą zwrotnicę bo i tak wymieniam sworznie i piastę), półoś wychodzi luźno z dyfra, odkręcam pokrywę na uszczelnieniu i uszczelnienie mam na wierzchu?

Z góry dzięki
______________________________
Blazer'99 4,3 4WD już LPG

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » pn paź 06, 2008 6:56 pm

Poszukaj na http://www.acdelco.com tam jest katalog elektroniczny.

Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4

Awatar użytkownika
jacenty99
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki

Post autor: jacenty99 » wt paź 07, 2008 7:12 am

Dzięki, ale nic tam nie ma. Do mojego rocznika znalazłem tylko uszczelnienie tylnej półośki. A katalog swoją drogą jest beznadziejny, parę części na krzyż (przynajmniej w moim roczniku) opisy zdawkowe, połowa części bez obrazków... dzidostwo i bądź tu mądry
______________________________
Blazer'99 4,3 4WD już LPG

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » wt paź 07, 2008 10:26 am

jacenty99 pisze:Dzięki, ale nic tam nie ma. Do mojego rocznika znalazłem tylko uszczelnienie tylnej półośki. A katalog swoją drogą jest beznadziejny, parę części na krzyż (przynajmniej w moim roczniku) opisy zdawkowe, połowa części bez obrazków... dzidostwo i bądź tu mądry
www.blazerforum.com
:)4 :)1
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » wt paź 07, 2008 1:52 pm

Katalog jest niezły. I ma fajną funkcję weryfikacji zamienników. Fakt, trochę mało obrazków ale obrazki są gdzie indziej. Ja tam sobie jakoś radziłem, a ostatnio nawet nabyłem bok chłodnicy tez niedostępny na Rock Auto. Zawsze możesz sprowadzić np. przez Polex.

Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4

Awatar użytkownika
jacenty99
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki

Post autor: jacenty99 » wt paź 07, 2008 4:28 pm

Marcin1 pisze:Katalog jest niezły
Może i jest, ale uszczelnienia dyfra przedniego w nim nie znajdziesz, podobnie jak wileu innych dosyć podstawowych części (teraz mi się nie chce tam wchodzić ale jeżeli dyskusja się utrzyma to sypnę przykładami) W niektórych kategoriach jest jedna dwie pozycje góra 5, jak dla mnie to nie za wiele. Jak kumasz wszystkie skróty to może jesteś w stanie coś znaleźć... Ale generalnie się zgadzam katalog qrde świetny, zajefajny choć bez obrazków (w serwisach to sobie najpierw ze złożeniówek wyłuskują części a ty człowieku po nazwie i paru skrótach...)

Chciałbym dojść do tego etapu że szukam zamienników, na razie qrde nie mam żadnego kodu ani oryginału ani podróbki.
______________________________
Blazer'99 4,3 4WD już LPG

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » wt paź 07, 2008 9:45 pm

To mówię wcale nie złośliwe - idź do sklepu i kup albo do serwisu i niech kupią i wymienią. Możesz też szukać w katalogach online GM choćby wchodząc stąd: http://www.parts.com/ lub tu http://www.showmetheparts.com/ (ale tu jest mniej części). Problem bywa z ustaleniem numeru części ale skoro od razu chcesz być taki samodzielny :)

Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4

Awatar użytkownika
jacenty99
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki

Post autor: jacenty99 » śr paź 08, 2008 3:13 pm

Nie już mi przeszła jazda na oryginały, wstawię sobie zamiennik od pralki.

I doszedłem chyba co z tymi zabepieczeniami/zawleczkami. Mam założone dystanse. Ktoś je może najpierw skręcił z tarczami i piastami potem założył piasty i już zawleczki nie dało sie włożyć, więc ją wyrzucił do kosza... zamiast to rozebrać i zrobić w innej kolejności...
______________________________
Blazer'99 4,3 4WD już LPG

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » śr paź 08, 2008 8:54 pm

A to błąd. Kupuj oryginały to nie będziesz wracał do tematu co chwila. Nie zapomnę nigdy jak kupiłem piastę DNA za prawie 800zł i po dwóch miesiącach ją zwracałem. Kupiłem wtedy AC Delco po 1400zł i używam ich do dziś (rok).

Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4

Awatar użytkownika
jacenty99
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki

Post autor: jacenty99 » pt paź 10, 2008 12:20 pm

Łatwo powiedzieć trudniej zrobić. Masakra jakaś z tym uszczelnieniem półosi. Dzwoniłme do Fenixa, mają cytuję: uszczelnienie lewej przedniej półosi do skrzyni biegów... Tylko że qrde coś takiego nie występuje w przyrodzie. Z obrazków z Haynesa i rozmów poza Forum już mniej więcej wiem że nie jest to prosty simmering, ma jakieś prowadzenie czopu (jak np. w manszetach szklanek zdawczych w poprzecznym napędzie w starych osobówkach, stara Lancia Delta na ten przykład). Ale nie spotkałem mądrego co by zeznał jakiś kod części i bądź mądry i kup oryginał jak nie wiesz co.
______________________________
Blazer'99 4,3 4WD już LPG

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » pt paź 10, 2008 6:32 pm

Szukaj dalej... pewnie znajdziesz kogoś kto będzie potrafił to sprowadzić... ;)
Blazer 4.3V6 LS 4x4

gelu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: pn maja 26, 2008 7:59 pm
Lokalizacja: WŁOSZCZOWA

Post autor: gelu » sob paź 11, 2008 8:20 am

http://www.czesciusa.pl/ zapytaj tutaj oni mi sciagneli krzyzak wału
w bardzo krotkim czasie i wiedzieli o czym odrazu mowilem
:)2

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » sob paź 11, 2008 4:30 pm

A jak już im się też nie uda to możesz się do mnie odezwać :D

Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4

gelu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: pn maja 26, 2008 7:59 pm
Lokalizacja: WŁOSZCZOWA

Post autor: gelu » ndz paź 12, 2008 2:53 am

jak tylko bede ci mogl pomoc :lol: :)2

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » ndz paź 12, 2008 9:16 pm

A nie rozumiem? Ja sprowadzam po prostu części i to raczej te bardziej nietypowe bez problemu.

Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4

gelu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: pn maja 26, 2008 7:59 pm
Lokalizacja: WŁOSZCZOWA

Post autor: gelu » pn paź 13, 2008 6:11 am

ja nie do czytałem twojego postu Marcinie a dobrze wiedziec ze ty tez mozeszco pomoc :)1 :oops:

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pn paź 27, 2008 8:46 pm

uszczelnienie pólosi kupujesz na Terespolskiej na wymiar (chyba 58x30x10) - niestety jest o 0.5mm mniejsze bo fabryka to calówka 58,5 i trzeba wklejać ale olej przestaje cieknąć.
Moment dokręcania śruby piasty (tej z łbem 1/2cala) to 105Nm. Śrubę skręcającą półoś z piastą dokręcasz nba 230Nm albo kluczem udarowym zacnie, nakrętka jest samozaciskowa więc i tak nie puści. Żadnych łożysk w piaście nie skręcasz (tam jest wprasowana tuleja) więc nie pękaj czy dokręcisz za mocno.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość