Silnik 4.3 Vortec 1997
Moderator: Marcin-Kraków
Silnik 4.3 Vortec 1997
Posiadam Gmc safari,RWD więc sorry,że profanuję wasze forum.Silniki są takie same jak w blazerze ,czy Jimmy.Moje pytanie jest;czy pod miską olejową jest uszczelka.Miska jest duralowa,nie widać uszczelki,a widać ślady silikonu.Podobno nigdy nie była odkręcana,Autko od nowości w rodzinie.
GMC Safari 1997 4,3 vortec
Re: Silnik 4.3 Vortec 1997
Witam. Ja nie zdejmowałem u siebie miski ale uszczelka jest, bo można ją kupić. Jeśli ktoś zastosował silikon, to mu się nie dziwię.
Taka uszczelka kosztuje 41$ w USA.
http://www.car-stuff.com/store/?Ne=28&N ... +1588+5839
U nas 180zł.
http://partusa.pl/p/3956/700197/-uszcze ... rolet.html
Taka uszczelka kosztuje 41$ w USA.
http://www.car-stuff.com/store/?Ne=28&N ... +1588+5839
U nas 180zł.
http://partusa.pl/p/3956/700197/-uszcze ... rolet.html
Re: Silnik 4.3 Vortec 1997
Dzięki,musiało się pocić ,a silikon taniej.
Pytanie,czy jest sam silikon ,czy silikon i uszczelka.Okaże się w praniu,
Pytanie,czy jest sam silikon ,czy silikon i uszczelka.Okaże się w praniu,
GMC Safari 1997 4,3 vortec
Re: Silnik 4.3 Vortec 1997
No właśnie. Uszczelka mogła ulec zniszczeniu przy demontażu miski. Jak będę na kanale autem, to zwrócę uwagę jak jest u mnie i dam znać.
Re: Silnik 4.3 Vortec 1997
Silniczek zaczął mi przymulać,jakby stracił na mocy.Przy 60 70 km/h jakby nierówno pracował,redukuje bieg na niższy i przy przyspieszaniu zmienia na wyższy z opóźnieniem.
Błędów nie ma ,serwis silnika się nie pali.Zauważyłem,że nawiew na nogi jest słaby,jakby klapka nie reagowała,może podciśnienie się urwało.Może to ma wpływ na pracę silnika i skrzyni.
Kto ma jakie sugestie?
Błędów nie ma ,serwis silnika się nie pali.Zauważyłem,że nawiew na nogi jest słaby,jakby klapka nie reagowała,może podciśnienie się urwało.Może to ma wpływ na pracę silnika i skrzyni.
Kto ma jakie sugestie?
GMC Safari 1997 4,3 vortec
Re: Silnik 4.3 Vortec 1997
Sprawdzałeś filtr paliwa? Jak ze skrzynią cyrki się dzieją to trzeba pierwsze co sprawdzić czujnik prędkości. Powinien jednak jakiś błąd wyskoczyć. W sumie wszystko co od silnika powinno się zapalić także trochę dziwna sprawa. Sprawdź filtr paliwa.
Re: Silnik 4.3 Vortec 1997
Filtr paliwa wymieniałem rok temu ,jakieś 25 kkm,ale mam nowy mogę go podmienić,jednak chyba nie on jest winny,posprawdzam podciśnienie,bo skoro od tygodnia nie ma błędu,to też nie czujnik prędkości.Swoją drogą tydzień temu zapaliła się lampka na jeden dzień ,ale na drugi zgasła,
W między czasie zaśniedziała mi klema i nie zczytałem błędu,zanim odpiąłem aku
W między czasie zaśniedziała mi klema i nie zczytałem błędu,zanim odpiąłem aku

GMC Safari 1997 4,3 vortec
Re: Silnik 4.3 Vortec 1997
Filtr paliwka nówka ,filtr powietrza nówka,ale ogólnie nie pomogło.Od tygodnia lampka się nie zapala błędów brak,czy powiedzmy urwane podciśnienie na nadmuchu może mieć wpływ na mulenie,autko generalnie 90tys mil.
GMC Safari 1997 4,3 vortec
Re: Silnik 4.3 Vortec 1997
Jak masz urwane podciśnienie, to zasysa ci lewe powietrze poza przepływomierzem i może od tego głupieć.pituszek pisze:Filtr paliwka nówka ,filtr powietrza nówka,ale ogólnie nie pomogło.Od tygodnia lampka się nie zapala błędów brak,czy powiedzmy urwane podciśnienie na nadmuchu może mieć wpływ na mulenie,autko generalnie 90tys mil.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Silnik 4.3 Vortec 1997
Też tak podejrzewam,ale to dopiero w sobotę,bo dużo rozkręcania,a jak nawet nie to to nadmuch i tak musi działać 

GMC Safari 1997 4,3 vortec
Re: Silnik 4.3 Vortec 1997
Też straciłem nadmuch poprzez wypadnięcie wężyka podciśnienia. Przy okazji silnik także zamulał. W moim blazerze z 1995 gniazdo od tego wężyka znajduje się w tylnej części silnika obok kopułki.
Chevrolet Blazer 4.3 LT (1995) / LPG
Re: Silnik 4.3 Vortec 1997
A więc tak,po wymianie kata moc wróciła,kat się rozsypał stanął w poprzek i przytkał wylot.Moc wróciła powiedzmy na 95%,ale raz na tydzień świeci check,dalej błąd PO146,wykasuję parę dni spokój i znów to samo.Błąd w tłumaczeniu,nie wykryto aktywności czujnika,blok cylindrów 1 sonda nr.3.
I która to sonda,u mnie jest tak na wyjściu z kolektorów wydechowych po jednej ,trzecia przed katem ,czwarta za katem .Kupiłem jedną sondę(300 zeta) i myślałem,że podmienię,metodą prób i błędów dojdę,ale problem z wykręceniem.Wykręcić się da ale mogę je porypać,a tego bym nie chciał.
Może ktoś wie która to konkretnie.
Mam jeszcze takiego pomysła;odłączyć jedną sondę, powinien zapalić się check,sprawdzić jaki błąd i tak z każdą po kolei ,może trafię na PO146.
Co koledzy na to?
O ile wiem ,to czwarta sonda to diagnostyczna,więc to nie ona ,chyba,że się mylę.
I która to sonda,u mnie jest tak na wyjściu z kolektorów wydechowych po jednej ,trzecia przed katem ,czwarta za katem .Kupiłem jedną sondę(300 zeta) i myślałem,że podmienię,metodą prób i błędów dojdę,ale problem z wykręceniem.Wykręcić się da ale mogę je porypać,a tego bym nie chciał.
Może ktoś wie która to konkretnie.
Mam jeszcze takiego pomysła;odłączyć jedną sondę, powinien zapalić się check,sprawdzić jaki błąd i tak z każdą po kolei ,może trafię na PO146.
Co koledzy na to?
O ile wiem ,to czwarta sonda to diagnostyczna,więc to nie ona ,chyba,że się mylę.
GMC Safari 1997 4,3 vortec
Re: Silnik 4.3 Vortec 1997
To ta przed katalizatorem. Może przy wymianie uszkodzili kabelki?pituszek pisze:A więc tak,po wymianie kata moc wróciła,kat się rozsypał stanął w poprzek i przytkał wylot.Moc wróciła powiedzmy na 95%,ale raz na tydzień świeci check,dalej błąd PO146,wykasuję parę dni spokój i znów to samo.Błąd w tłumaczeniu,nie wykryto aktywności czujnika,blok cylindrów 1 sonda nr.3.
I która to sonda,u mnie jest tak na wyjściu z kolektorów wydechowych po jednej ,trzecia przed katem ,czwarta za katem .Kupiłem jedną sondę(300 zeta) i myślałem,że podmienię,metodą prób i błędów dojdę,ale problem z wykręceniem.Wykręcić się da ale mogę je porypać,a tego bym nie chciał.
Może ktoś wie która to konkretnie.
Mam jeszcze takiego pomysła;odłączyć jedną sondę, powinien zapalić się check,sprawdzić jaki błąd i tak z każdą po kolei ,może trafię na PO146.
Co koledzy na to?
O ile wiem ,to czwarta sonda to diagnostyczna,więc to nie ona ,chyba,że się mylę.
Ja bym podpiął gazowy emulator sondy za 10zł i jeździł...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Silnik 4.3 Vortec 1997
Tak podejrzewałem ,że to ta .A co to jest ten emulator i gdzie to kupić w takiej cenie?.Kabelki dobre,sonda już szwankowała przed wymianą kata.
GMC Safari 1997 4,3 vortec
Re: Silnik 4.3 Vortec 1997
To takie magiczne pudełeczko z prostym generatorem sygnału, które udaje sprawną sondę.pituszek pisze:Tak podejrzewałem ,że to ta .A co to jest ten emulator i gdzie to kupić w takiej cenie?.Kabelki dobre,sonda już szwankowała przed wymianą kata.
Popytaj u gazowników.
Albo mogę dać ci schemat, to sobie zlutujesz w wolnej chwili (koszt części około 5zł).
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości