Jak się odpowietrza hamulce i ABS w Blazerze.
Moderator: Marcin-Kraków
Jak się odpowietrza hamulce i ABS w Blazerze.
Witam. mam problem z hamulcami. Z dnia na dzień są słabsze (pedał hamulca wpada do podłogi). Ubytku płynu nie ma. ABS standardowo nie działa i jest odpity ale hamulce są tak słabe, że przy wciśnięciu do deski nie zaciskają się tarcze, a wcześniej się zaciskały. Mam stary płyn i chcę go dzisiaj wymienić. Do tego kupiłem nowe czujniki ABS przednich kół. Czytałem o wymianie płynu i chcę zrobić to sam wyciągając strzykawką płyn ze zbiorniczka, a następnie uzupełniając go nowym. Potem zobaczę czy pozbyć się reszty starą metodą pompowania hamulca, czy użyję pistoleta od sprężarki aby wypchnąć stary płyn (pilnując poziomu płynu). Nie wiem ile się mieści w Blazerze płynu hamulcowego, bo nie ma tego nigdzie w instrukcji. Myślę że między 0,7-1L. Mam 1,5L to powinno wystarczyć. Problem w tym, że na forach różnie piszą. JEdni piszą,że zaczyna się od prawego tylnego koła potem tylne lewe,przednie prawe i przednie lewe. Inni zaś piszą, że z autami z ABS jest odwrotnie. Nie wiem już sam, bo mi namieszali. Jak się odpowietrza ABS? Na tych złączach rurek popuszczając je czy może gdzieś indziej? Jeśli na rurkach to w jakiej kolejności? Czy najpierw odpowietrzać ABS czy hamulce? Jedni piszą, że przy włączonym silniku inni, że przy wyłaczonym. Co to tym sądzicie?
BLAZER 98' LT
Re: Jak się odpowietrza hamulce i ABS w Blazerze.
po drodze jeszcze korektor siły hamowania.Łukasz79 pisze:JEdni piszą,że zaczyna się od prawego tylnego koła potem tylne lewe,przednie prawe i przednie lewe
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Re: Jak się odpowietrza hamulce i ABS w Blazerze.
Właś
Właśnie chciałem zamontować nowe czujniki ABS. Okazało się jednak, że oryginalne czujniki mają dłuższą część (magnes), która wchodzi w piastę o około 1mm. Jak założyłem oryginalny czujnik ABS to okazało się, że blokuje on piastę. Dobrze, że to zauważyłem przy montażu tarczy i zacisku. Widać, że ktoś wyciął stare oryginalne czujniki i założył jakieś podróby. Najwidoczniej to zrobił przy wymianie piast. Z tego wynika, że mam nieoryginalne piasty. Spróbuję podłożyć jakąś podkładkę i zobaczę czy będzie to działało. Mam zapasowe piasty oryginalne ale jeszcze nie będę zmieniał.
A co to za ustrojstwo ten korektor siły hamowania i gdzie on się znajduje?CrOOchy pisze:po drodze jeszcze korektor siły hamowania.
Właśnie chciałem zamontować nowe czujniki ABS. Okazało się jednak, że oryginalne czujniki mają dłuższą część (magnes), która wchodzi w piastę o około 1mm. Jak założyłem oryginalny czujnik ABS to okazało się, że blokuje on piastę. Dobrze, że to zauważyłem przy montażu tarczy i zacisku. Widać, że ktoś wyciął stare oryginalne czujniki i założył jakieś podróby. Najwidoczniej to zrobił przy wymianie piast. Z tego wynika, że mam nieoryginalne piasty. Spróbuję podłożyć jakąś podkładkę i zobaczę czy będzie to działało. Mam zapasowe piasty oryginalne ale jeszcze nie będę zmieniał.
BLAZER 98' LT
Re: Jak się odpowietrza hamulce i ABS w Blazerze.
Jak nie hamuje i wpada pedał: do wymiany pompa hamulcowa; Nic innego; Było już o tym kilka razy. Pompa używka: ok. 100 zł na allegro. Nie musi być od Blazera, większość innych pomp też pasuje (byle najlepiej GM). ABS-em się zajmiesz, jak już wymienisz pompę i będzie normalnie hamował.
A zapowietrzony układ ma inny objaw : jest właśnie twardy (podobnie, jak dziurawe serwo) i też słabo hamuje oczywiście.
A zapowietrzony układ ma inny objaw : jest właśnie twardy (podobnie, jak dziurawe serwo) i też słabo hamuje oczywiście.
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- Janusz_32
- jestem tu nowy...
- Posty: 31
- Rejestracja: wt kwie 04, 2006 7:05 pm
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: Jak się odpowietrza hamulce i ABS w Blazerze.
Witam, zapowietrzony układ daje efekt podnoszącego się coraz wyżej pedału hamulca za kolejnym następującym raz po razie naciśnięciu, jeżeli zaś po wciśnięciu podał początkowo jest wysoki ale powoli wpada w podłogę to albo układ jest nieszczelny (wycieki) albo jest uszkodzone uszczelnienie tłoka pompy, odpowietrza się normalnie - jak w każdym aucie zaczynając od koła najdalszego od pompy.
Re: Jak się odpowietrza hamulce i ABS w Blazerze.
Mam 1,5L płynu więc go wymienię i zobaczę co będzie. W sumie nie ubywa mi płyn ze zbiorniczka. Wycieku raczej nie ma. A są może jakieś uszczelnienia aby wymienić sobie samemu w pompie? To by było pewniejsze niż kupowanie używki.
BLAZER 98' LT
Re: Jak się odpowietrza hamulce i ABS w Blazerze.
zobacz kilka tematów niżej, już to samo było poruszane; Ktoś pisał, że pompa jest banalnie prosta i uszczelniacz tłoczka można sobie z czegoś dorobić; Ale używki wcale nie są złe, zważywszy na cenę i szybką wymianę (2 śruby plus dwa przewody hamulcowe);
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
Re: Jak się odpowietrza hamulce i ABS w Blazerze.
Hmm korektor siły hamowania w aucie z ABS? to właśni enajwiększy problem rozpięcia ABS w Blazach ( w każdym innym aucie z ABS zresztą też).CrOOchy pisze:po drodze jeszcze korektor siły hamowania.Łukasz79 pisze:JEdni piszą,że zaczyna się od prawego tylnego koła potem tylne lewe,przednie prawe i przednie lewe
Blazer ze sprawnym układem hamulcowym i rozpiętym ABS nie ma kontrolera siły hamowania co doprowadza do strasznych niestabilności podczas hamowania. Wime bo rozpiąłem ABS ... i szybciutko zamówiłem Timkenowskie piasty ze stanów po tym jak przy ostrym hamowaniu Blazek bokiem poszedł.

Blazer 5d 2001 CSFI 4.3, LPG
Blazer 5d 2000 CSFI 4.3
Astra F 5d 2002 - bo się nie psuje
Blazer 5d 2000 CSFI 4.3
Astra F 5d 2002 - bo się nie psuje

Re: Jak się odpowietrza hamulce i ABS w Blazerze.
Na razie wyciągnąłem strzykawką płyn z jednej komory zbiorniczka. Z drugiej się nie dało więc musiałem poluzować nakrętkę na pompie. Zbiorniczek był brudny i go umyłem wodą oraz benzyną ekstrakcyjną. Zastanawiam się też nad wyjęciem tej pompy i sprawdzeniem uszczelnień skoro już mam zdjęty zbiorniczek. Ciekawy jestem czy mi pompa wyjdzie z serwa bez problemów czy coś jeszcze trzeba rozkręcać. Ma ktoś pod ręką rysunek? Ta cholerna serwisówka nie ma spisu treści i ciężko cokolwiek znaleźć, bo ma 1500 stron.
BLAZER 98' LT
Re: Jak się odpowietrza hamulce i ABS w Blazerze.
Są tylko 2 śruby, schodzi od razu.
Plus oczywiście przewody hamulcowe.
Plus oczywiście przewody hamulcowe.
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
Re: Jak się odpowietrza hamulce i ABS w Blazerze.
Ściągnąłem pompę. Faktycznie prosta jak budowa cepa. Zauważyłem, że na tym wewnętrznym tłoczku jedno uszczelnienie jest uszkodzone minimalnie. To może być przyczyną przepuszczania oleju i wpadania pedału hamulca do końca. Pozostałe trzy są ok. Czy ktoś wie gdzie mogę takie uszczelnienie dostać? Może od innego auta pasuje?
BLAZER 98' LT
Re: Jak się odpowietrza hamulce i ABS w Blazerze.
Obdzwoniłem wszystkie sklepy i nie można kupić takich uszczelnień. Jedynie firma ORING ze Szczecina dorabia takie uszczelnienia w cenie 10-20zł za szt. Można im przesłać uszkodzoną uszczelkę oraz wymiary tłoczka i cylinderka i dorobią. Inne wyjście to kupowanie używki.
BLAZER 98' LT
Re: Jak się odpowietrza hamulce i ABS w Blazerze.
Dlatego mówię: kupić używkę za 100 zł na allegro. Najczęściej są całkiem OK i pojeździsz zawsze parę lat, bo zabawa w dorabianie + przesyłki + stracony czas tyle samo cię wyniesie...
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
Re: Jak się odpowietrza hamulce i ABS w Blazerze.
Masz rację. Zamówiłem już sobie używaną pompę. Nie ma co kombinować z hamulcami za dużo.
BLAZER 98' LT
Re: Jak się odpowietrza hamulce i ABS w Blazerze.
Przyszła dzisiaj do mnie pompa hamulcowa. Rozebrałem ją i okazuje się, że jedno z uszczelnień to 0-Ring. Wygląda na to, że nie jest oryginalne. Do tego uszczelnienia są odwrotnie założone. Czy ma ktoś może rysunek jak to w środku powinno wyglądać? Bo już zgłupiałem.
BLAZER 98' LT
Re: Jak się odpowietrza hamulce i ABS w Blazerze.
Teoretycznie o-ring gumowy powinien działać prawidłowo. Wyczuj intuicyjnie, w końcu to fizyka podstawowa... 

Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
Re: Jak się odpowietrza hamulce i ABS w Blazerze.
Tam powinno być inne uszczelnienie typu "U", które się rozszerza na skutek naporu cieczy i jej nie przepuszcza. O-ring może przepuszczać delikatnie płyn, co jest niedopuszczalne. Gość powiedział, że mu działała pompa. Jeśli nie będzie działała prawidłowo lub będzie ciekła, to będę reklamował i tyle.
No i wszystko jasne. Pompa jest do niczego. Ktoś tu radził aby kupować używki? Jedno wielkie gówno z kupowaniem używek. Już nie raz kupowałem używki i zawsze coś było nie tak
No i wszystko jasne. Pompa jest do niczego. Ktoś tu radził aby kupować używki? Jedno wielkie gówno z kupowaniem używek. Już nie raz kupowałem używki i zawsze coś było nie tak
BLAZER 98' LT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość