PŁYN HAMULCOWY

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

Billy2000
 
 
Posty: 180
Rejestracja: śr kwie 21, 2010 12:15 pm

PŁYN HAMULCOWY

Post autor: Billy2000 » czw mar 10, 2011 12:08 pm

Witam. Chcę wymienić profilaktycznie płyn hamulcowy. (BLAZER 4,3 98') Ile mieści się płynu w całym układzie? Nie wiem ile kupić. Jakiego używacie? Przeczytałem tylko w instrukcji, że ma być DOT-3.

Awatar użytkownika
xymenez
Posty: 399
Rejestracja: wt cze 30, 2009 10:39 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: PŁYN HAMULCOWY

Post autor: xymenez » czw mar 10, 2011 1:18 pm

Ja wlałem DOT-4, bo ma lepsze parametry niby. Chyba półtora opakowania płynu, tak na oko - nie wiem dokładnie, bo wymieniał mi mechanik, ale jest ok.
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07

Billy2000
 
 
Posty: 180
Rejestracja: śr kwie 21, 2010 12:15 pm

Re: PŁYN HAMULCOWY

Post autor: Billy2000 » czw mar 10, 2011 1:30 pm

xymenez pisze:Ja wlałem DOT-4, bo ma lepsze parametry niby. Chyba półtora opakowania płynu, tak na oko - nie wiem dokładnie, bo wymieniał mi mechanik, ale jest ok.

Czyli tylko 0,75L? No to jak kupię 1L to starczy?

Awatar użytkownika
xymenez
Posty: 399
Rejestracja: wt cze 30, 2009 10:39 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: PŁYN HAMULCOWY

Post autor: xymenez » czw mar 10, 2011 3:54 pm

Myslę, że spokojnie; Chyba, ze chcesz jeszcze przepłukać świeżym płynem cały układ, to może jeszcze z jedno opak. na płukanie.
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07

Billy2000
 
 
Posty: 180
Rejestracja: śr kwie 21, 2010 12:15 pm

Re: PŁYN HAMULCOWY

Post autor: Billy2000 » czw mar 10, 2011 9:56 pm

Spoko. Myślałem że więcej wejdzie. Wszyscy lejecie DOT-4?

steff3
 
 
Posty: 110
Rejestracja: wt lip 28, 2009 1:30 pm

Re: PŁYN HAMULCOWY

Post autor: steff3 » pn lut 25, 2013 1:26 pm

Pewnego dnia zaświeciła się kontrolka czerwona hamulców. Po dwóch dniach już bardzo słabo działały ( pedał był bardzo miękki ). Okazało się, że płynu było sporo poniżej minimum. Po dolaniu, jest lepiej, ale pedał hamulca jest nadal trochę miękki. Zaopwietrzony uklad raczej skutkowałby twardym pedałem?

Awatar użytkownika
pituszek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: śr lut 02, 2011 8:24 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: PŁYN HAMULCOWY

Post autor: pituszek » pn lut 25, 2013 6:33 pm

Przy zapowietrzonym układzie masz miękki pedał ,bo pompa zassała powietrze i najpierw jego spręża ,a nie płyn,z reguły pierwsze naciśnięcie pedału powoduje ,że wpada on niżej do podłogi,a następne go podnosi.Tak,czy tak,układ trzeba odpowietrzyć i to wszystkie koła,bo wylądujesz komuś na zadzie :D
GMC Safari 1997 4,3 vortec

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: PŁYN HAMULCOWY

Post autor: zippo68 » pn lut 25, 2013 7:36 pm

Należy postawić sobie pytanie, dlaczego tak dużo płynu brakuje. Po zapaleniu się kontrolki jest jeszcze spory zapas, aby układ się nie zapowietrzył. Przypuszczam, że niedługo kontrolka ponownie się zapali, bo rzeczywistą przyczyną gównianego pedału jest wyciek na magistrali. Nie wyklucza to oczywiście zapowietrzenia układu, jak napisał przedmówca.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: PŁYN HAMULCOWY

Post autor: Kostuch » pn lut 25, 2013 11:48 pm

A ta kontrolka nie jest przypadkiem wskaźnikiem zbyt dużej różnicy ciśnienia przód-tył?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

steff3
 
 
Posty: 110
Rejestracja: wt lip 28, 2009 1:30 pm

Re: PŁYN HAMULCOWY

Post autor: steff3 » wt lut 26, 2013 9:06 am

Autem nie jeżdżę na razie, właśnie żeby w kogoś nie wjechać. Po dolaniu płynu, kontrolka nie świeci się. Wycieku nigdzie nie zauważyłem, przy pompie jest sucho. Za sugestią sprawdzę stan klocków hamulcowych.

Awatar użytkownika
pituszek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: śr lut 02, 2011 8:24 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: PŁYN HAMULCOWY

Post autor: pituszek » wt lut 26, 2013 9:58 am

Kostuch pisze:A ta kontrolka nie jest przypadkiem wskaźnikiem zbyt dużej różnicy ciśnienia przód-tył?
Nie,to jest kontrolka poziomu płynu.
Steff3,są dwie opcje,albo dawno nie zaglądałeś do zbiorniczka i w miarę zużywania się klocków płyn poszedł w układ i niski poziom,albo masz wyciek na którymś cylinderku.Jeśli z tyłu masz bębny,to na zewnątrz przy małym wycieku może nie być widać ,trzeba zdjąć bębny.
GMC Safari 1997 4,3 vortec

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość