Nierówne obroty - co może być sprawcą?

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
xymenez
Posty: 399
Rejestracja: wt cze 30, 2009 10:39 pm
Lokalizacja: Łódź

Nierówne obroty - co może być sprawcą?

Post autor: xymenez » sob wrz 06, 2014 12:32 am

Kojarzę, że było coś o tym, ale dla ścisłości, chciałem zapytać: co najczęściej może być przyczyną nierównych obrotów? Chodzi o chwilowe wibracje, chwilowy spadek obrotów, zarowno na wolnych obrotach, jak i podczas jazdy.
Logika podpowiada, że pewnie sypią się świece i przewody. Ale może i kopułka i palec rozdzielacza?
No i wlaśnie: co prędzej sie sypie - kopułka czy palec?

A inne przyczyny? Rozrząd / coś z wtryskami (chciaż jest tak i na benzie i na LPG) / jakieś nierówne powietrze zasysane?...
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Nierówne obroty - co może być sprawcą?

Post autor: Kostuch » sob wrz 06, 2014 10:03 am

xymenez pisze:Kojarzę, że było coś o tym, ale dla ścisłości, chciałem zapytać: co najczęściej może być przyczyną nierównych obrotów? Chodzi o chwilowe wibracje, chwilowy spadek obrotów, zarowno na wolnych obrotach, jak i podczas jazdy.
Czujniki - TPS albo MAP.
Albo ci zapłony wypadają.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
xymenez
Posty: 399
Rejestracja: wt cze 30, 2009 10:39 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Nierówne obroty - co może być sprawcą?

Post autor: xymenez » pn wrz 15, 2014 5:11 pm

Gdzie są te czujniki?
Co znaczy 'wypadanie zapłonów' ?...
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Nierówne obroty - co może być sprawcą?

Post autor: Kostuch » pn wrz 15, 2014 9:00 pm

xymenez pisze:Gdzie są te czujniki?
Co znaczy 'wypadanie zapłonów' ?...
TPS przy przepustnicy. MAP różnie...
"wypadanie zapłonu" = iskra nie zapaliła mieszanki w danym cyklu.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
xymenez
Posty: 399
Rejestracja: wt cze 30, 2009 10:39 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Nierówne obroty - co może być sprawcą?

Post autor: xymenez » wt wrz 16, 2014 12:18 pm

No więc chyba jest coś z iskrą. Nadstawiłem ucho, i słychać strzelanie w rozdzielaczu zapłonu. To oczywiście może być wynikiem czegoś innego, ale może przyczyna jest w samym rozdzielaczu.
No i wlaśnie pytanie: co się przędzej zużywa w blazerze: popułka czy palec? Logika nakazuje, że palec.. a oba te elementy tanie nie są.
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Nierówne obroty - co może być sprawcą?

Post autor: Kostuch » wt wrz 16, 2014 5:00 pm

Nie wiem jak wygląda kopułka w blazerze, ale np w Tahoe jest taka z zatopionymi przewodnikami, żeby przewody wychodziły równo po przeciwległych bokach.
Kiedyś mi się zrobiło przebicie w takim wewnętrznym przewodniku i musiałem jechać na 7 cylindrach, bo iskra złośliwie uciekała i silnik gasł...
Komplet kopułka+palec na ebayu pojedyncze dolary kosztuje.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

flomaker
Posty: 498
Rejestracja: sob sie 07, 2010 2:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Nierówne obroty - co może być sprawcą?

Post autor: flomaker » śr wrz 17, 2014 4:41 am

Ja walczę od jakiegoś czasu z wypadającym zapłonem. Na benzynce tak nie czuć, ale na gazie to tragedia - jakby połowa kucy poszła się paść.
Wymieniłem świece (jedna była oryginalna - wypalona na maxa z przerwą z 3mm), kable, palec rozdzielacza (był wypalony trochę) i żadnej poprawy.
Teraz w kolejności chyba moduł zapłonowy...
Blazer 99'

Awatar użytkownika
xymenez
Posty: 399
Rejestracja: wt cze 30, 2009 10:39 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Nierówne obroty - co może być sprawcą?

Post autor: xymenez » śr lis 05, 2014 6:41 pm

Hura! Jakiś czas temu wymieniłem świece + przewody - i jest idealnie!!! Zniknęły wszystkie problemy: z nierownymi obrotami, z wibracjami pow. 100 km/h, z przegrzewaniem się silnika i skrzyni i spadkiem mocy! Już zaczynałem myśleć o sprzedaży auta, bo po kolei, jak myślałem, wszystko zaczynało się sypać. A tu proszę: wystarczy, ze jeden z przewodów był stary i przetarty, nie dawał iskry takiej, jak trzeba - i lawinowo pojawiała się cała masa problemów. Szkoda, ze nie wpadłem na to dużo wcześniej: prawie rok musiałem katować nieźle ten silnik, nie wiedząc o tym. Okazuje się, ze są to naprawdę wytrzymałe silniki, tylko należy wszystko wymieniać na czas. Przy okazji - polecam do LPG świece DENSO T16TT - cudownie spadło spalanie i obroty są, jak masełko! :) (kopułkę i palec też akupiłem, ale na razie nie wymieniam, skoro wszystko ok - zdaje się, ze tam iskra jest przenoszona bezstykowo, więc za bardzo nie ma co się zużywać...)
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość