Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
Moderator: Marcin-Kraków
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
z tymi zasniedzialymi stykami to raczej powszechny problem bo juz wiele razy czytalem ,ze jak komus abs wariuje to trzeba naprawic zimne luty od pompy abs czy jakos tak. Daj magikowi ten panel aby sprawdzil tak jak kolega pisze.
1995 S-10 4.3 4x4 Ext. Cab
sprzedam JGC SRT.
sprzedam JGC SRT.
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
Kiedyś miałem podobny przypadek i okazało się że padł komputer reduktora (a właściwie stabilizator zasilania jego elektroniki).
Zrobiłem wtedy doktorat z tego
Pamiętam że sam panel można było sprawdzić zwykłym omomierzem a komputerów są ze trzy modele w zależności od sterowanego reduktora.
Oczywiście życzę aby był najniższy wymiar kary, czyli tylko zaśniedziałe styki albo zimne luty
Przy okazji pozdrawiam wszystkich ekologów gardłujących za lutami bezołowiowymi - oby wam kiedyś boleśnie elektronika padła
Zrobiłem wtedy doktorat z tego

Pamiętam że sam panel można było sprawdzić zwykłym omomierzem a komputerów są ze trzy modele w zależności od sterowanego reduktora.
Oczywiście życzę aby był najniższy wymiar kary, czyli tylko zaśniedziałe styki albo zimne luty

Przy okazji pozdrawiam wszystkich ekologów gardłujących za lutami bezołowiowymi - oby wam kiedyś boleśnie elektronika padła

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
No i odebrałem auto z warsztatu. Jazda próbna ok. Wracałem do domu po twardym i zachciało się zjechania z niego. Włączyłem napędy. Działają płynnie, wszystko ok, po 10km załączyłem reduktor. Ok. Później 4HI. Ok. Przed domem 2HI i... został na 4HI i za nic go nie wyłączyłem. Wciskam 2HI, kontrolka mruga, słychać przekaźnik pod schowkiem, po kilku sec zamruga kilka razy 4HI i zostaje zapalona. 

Blazer 99'
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
4hi moge zalaczyc wylaczyc tylko w przypadku jak jest na luzie/biegu i sie toczy przy bardzo malej predkosci. Ale inna skrzynie rozdzielacza mam wiec wrozenie z fusow
1995 S-10 4.3 4x4 Ext. Cab
sprzedam JGC SRT.
sprzedam JGC SRT.
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
U mnie 2Hi/4Hi i Auto4WD działa na biegu bez luzu... 4LO wymaga dania skrzyni na Luz i najlepiej żeby Auto powolutku się toczyło choć i bez tego się przełącza. Jak po wciśnięciu 2Hi mruga kontrolka i wraca na 4Hi to znaczy, że z jakiegoś powodu nie może się przełączyć. Sprawdziłbym wiązkę idącą do tego "serwo silniczka" przy reduktorze... ewentualnie spróbuj się powoli toczyć do przodu albo tyłu i wtedy przełącz. Ewentualnie można spróbować wcisnąć 2Hi i 4Lo jednocześnie - przełączysz reduktor na Luz i wtedy spróbować ponownie wbić 2Hi... może pójdzie. Jeśli nie przełącza to szukałbym w elektryce (i chyba tym nieszczęsnym silniczku reduktora - może trzebaby zdemontować i go wyczyścić jakoś (nie wiem czy się da albo po oględzinach pewnie da się coś wywnioskować).
Chevrolet Blazer 1999 LT - 4,3 Automat - wersja europejska
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
o sorka pomylilem, rzeczywiscie to sie tyczylo 4LO a nie hi jak napisalem wyzej
1995 S-10 4.3 4x4 Ext. Cab
sprzedam JGC SRT.
sprzedam JGC SRT.
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
Poćwiczyłem dziś i nadal nie rozłącza się przód, a do tego nie włącza się reduktor. Po wciskaniu randomowym wszystkiego wywaliło kontrolki i zapaliło się SERWIS 4WD. Po wyłączeniu zapłonu komunikat zniknął i pojawiła się kontrolka przy 4Hi. Dalej to samo. Reduktor i 2HI nie załączają się. To czy toczę się do przodu, czy do tyłu czy stoję nie ma znaczenia.
Blazer 99'
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
sprobuj pomerdac przy wtyczce od tego silniczka, tam jest sruba ktora skreca ta wtyczke z gniazdem, Bardzo slabe dosjcie. Mozesz dostac sie tez do komputera sterujacego. Pasazer pod schowkiem, rozkrecisz plastiki i bedzie skrzyneczka.
1995 S-10 4.3 4x4 Ext. Cab
sprzedam JGC SRT.
sprzedam JGC SRT.
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
Za przełączanie u nas odpowiada tylko ten silniczek "serwo" który jest na boku reduktora (tez masz z ta opcja Auto4WD?). Sprawdź wtyczkę do niego bo moze tam cos sie dzieje. Od biedy można go zdemontować i "ręcznie" pokręcić reduktorem zmieniając położenie, moze cos sie przyblokowało. W reduktorze poza tym sa 3 czujniki prędkości... Przod tył i wał ze skrzyni, warto sprawdzic czy sa podłączone ok. W razie czego mozesz odpiąć wężyk z elektrozaworu pod maska co odetnie przod tylko trzeba go zasklepić. Wtedy mimo wszystko miałbyś tylko tył i kręcony sie wał na przod ale bez oporów (jak na opcji Auto). Zawsze lepsze niż rozwalić reduktor na czarnym bez mozliwosci jego wyłączenia.
Jaki masz reduktor? Zeby nie było watpliwości? U mnie jest NP236GM (napisane na okrągłej blaszce na boku reduktora)

A jest tam to ustrojstwo:


Sądząc po fotkach da się do tego zajrzeć, może coś przekładnia się przycięła. Ciężko tak wywróżyć
Jaki masz reduktor? Zeby nie było watpliwości? U mnie jest NP236GM (napisane na okrągłej blaszce na boku reduktora)

A jest tam to ustrojstwo:


Sądząc po fotkach da się do tego zajrzeć, może coś przekładnia się przycięła. Ciężko tak wywróżyć

Chevrolet Blazer 1999 LT - 4,3 Automat - wersja europejska
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
zeby ten silniczek zdemontowac to trzeba odkrecic przedni wał, nie tak latwo sie do niego dostac :/ powalcz z wtyczkami, ja mialem to samo 2 lata temu, nie chcial przelaczyc i tylko mrugal, okazalo sie,ze wtyczka wypadla z gniazda.
1995 S-10 4.3 4x4 Ext. Cab
sprzedam JGC SRT.
sprzedam JGC SRT.
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
Nie wiem czy u nas nie jest ta wtyczka 6 pinowa
jeśli jest jakieś znośne dojście to nawet profilaktycznie wartoby ją rozłączyć i spryskać jakimś izopropanolem czy czymś podobnym żeby styki przeczyścić. Niby dali tam gumkę ochronną ale czy to szczelne. Ja u siebie miałem sytuację, że zaczęło mi świecić ciągle światło w środku auta na podsufitce
okazało się, że przycisk w słupku (ten od tylnych drzwi) był cały wilgotny... ale skąd tam tyle wilgoci było to pojęcia nie mam bo powinno być w miarę szczelne a i deszczów dużo wtedy nie było, chyba się "srkropliło". Przy podwoziu to wiadomo, że jest "gorzej". Na pewno lepiej zacząć od "prostszych" rzeczy, które mogą powodować takie problemy.


Chevrolet Blazer 1999 LT - 4,3 Automat - wersja europejska
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 81
- Rejestracja: pt sie 15, 2014 11:16 am
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
Kilka nowości:
przyszedł panel przełączania napędami zza oceanu, niestety żadnych zmian, panel jak był tak jest głuchy, nic nie świeci, do wczoraj.... wczoraj zaświeciły się ( na starym panelu) podświetlenia oznaczeń 4wd, 2hi, 4hi, i 4lo ale diody nie świecą. Dzisiaj przyszedł komputer sterujący (używka) napędami, ten spod nóg pasażera, żadnych niestety zmian. Ręce mi opadają, elektrykiem nie jestem, gdzie jeszcze mogę zajrzeć, wygląda mi to na sprawę elektryczną, może faktycznie gdzieś kabelek się przetarł, wtyczka zaśniedział itp itd.?
przyszedł panel przełączania napędami zza oceanu, niestety żadnych zmian, panel jak był tak jest głuchy, nic nie świeci, do wczoraj.... wczoraj zaświeciły się ( na starym panelu) podświetlenia oznaczeń 4wd, 2hi, 4hi, i 4lo ale diody nie świecą. Dzisiaj przyszedł komputer sterujący (używka) napędami, ten spod nóg pasażera, żadnych niestety zmian. Ręce mi opadają, elektrykiem nie jestem, gdzie jeszcze mogę zajrzeć, wygląda mi to na sprawę elektryczną, może faktycznie gdzieś kabelek się przetarł, wtyczka zaśniedział itp itd.?
Chevy Blazer 4.3 4x4 LT '99
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
no wlasnie miales zaczas sprawdzac od wtyczki w tym silniczku. bo jak mruga a nie przelacza to oznacza wlasnie,ze albo silniczek sie "zawiesil" albo cos nie styka
1995 S-10 4.3 4x4 Ext. Cab
sprzedam JGC SRT.
sprzedam JGC SRT.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 81
- Rejestracja: pt sie 15, 2014 11:16 am
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
w tym problem ze nic nie mruga, a przecież powinny się zaświecić wszystkie kontrolki w momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce.
Jak mówiłem na panelu sterowania świeci tylko podświetlenie oznaczeń i to tylko po włączeniu świateł oczywiście.
Sprawdziłem jeszcze w sterowniku pod nogami pasażera czy aby piny nie zaśniedziałe, czy aby we wtyczce nie powypinały się kable. Wlizłem pod auto, zdjąłem osłonę reduktora, poruszałem wszelkimi dostępnymi wtyczkami i obejrzałem kable czy aby nie naruszone. Zdaje się że zajrzę do gruszki podciśnieniowej ale, nie mam zapasowej a sterowanie nawiewami działa bez zarzutu.
Jak mówiłem na panelu sterowania świeci tylko podświetlenie oznaczeń i to tylko po włączeniu świateł oczywiście.
Sprawdziłem jeszcze w sterowniku pod nogami pasażera czy aby piny nie zaśniedziałe, czy aby we wtyczce nie powypinały się kable. Wlizłem pod auto, zdjąłem osłonę reduktora, poruszałem wszelkimi dostępnymi wtyczkami i obejrzałem kable czy aby nie naruszone. Zdaje się że zajrzę do gruszki podciśnieniowej ale, nie mam zapasowej a sterowanie nawiewami działa bez zarzutu.
Chevy Blazer 4.3 4x4 LT '99
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
a kody mozesz sprobowac wywolac
http://www.s10forum.com/forum/f106/how- ... es-343044/
skanerem albo jak w instrukcji jakims jumperem zmostkowac
http://www.s10forum.com/forum/f106/how- ... es-343044/
skanerem albo jak w instrukcji jakims jumperem zmostkowac
1995 S-10 4.3 4x4 Ext. Cab
sprzedam JGC SRT.
sprzedam JGC SRT.
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
Problemów komputera reduktora tym się nie wymiga. Powinien pokazywać swoje problemy właśnie na tym panelu sterującym.jezy888 pisze:a kody mozesz sprobowac wywolac
http://www.s10forum.com/forum/f106/how- ... es-343044/
skanerem albo jak w instrukcji jakims jumperem zmostkowac
Kiedyś miałem rozrysowane schematy tego guana...

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 81
- Rejestracja: pt sie 15, 2014 11:16 am
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
Komputer reduktora też mam drugi i sytuacja jest bez zmian.
Chevy Blazer 4.3 4x4 LT '99
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
To znaczy że nie może "dogadać się" z reduktorem.starywariat pisze:Komputer reduktora też mam drugi i sytuacja jest bez zmian.
Do sprawdzenia pozycjoner i silniczek nastawczy.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 81
- Rejestracja: pt sie 15, 2014 11:16 am
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
Czy faktycznie te elementy wpływają na to że nie świecą się diody na panelu sterowania i brak jest reakcji na cokolwiek?Kostuch pisze: To znaczy że nie może "dogadać się" z reduktorem.
Do sprawdzenia pozycjoner i silniczek nastawczy.
Czy te elementy mogę jakoś sprawdzić czy muszę podmieniać jeden po drugim?
Silniczek nastawczy to wiem jak wygląda, zresztą jest kilka postów wyżej, no i widziałem go zaraz po zdjęciu osłony, a pozycjoner, bo jest chyba od skrzyni i od reduktora?
Chevy Blazer 4.3 4x4 LT '99
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 81
- Rejestracja: pt sie 15, 2014 11:16 am
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
PANOWIE EUREKA.
Chociaż to nie wiem czy się bardziej cieszyć czy wstydzić. Jakby nie patrzeć przez tą sytuację nabrałem nieco wiedzy na ten temat chociażby dzięki blazerforum.com, McGyver wie o co chodzi.
Fajnie jest pokazane jak można diagnozować poszczególne elementy tejże kaskadowej awarii (bo takiego użyto stwierdzenia) przy użyciu zwykłego miernika, mało tego mam teraz do Waszej dyspozycji panel sterujący 4 przyciskowy (chiński ale sprawny) i sterownik TCCM, nie życzę nikomu awarii ale jakby co to ja mam na podmiankę dla sprawdzenia, bądź sprzedania za psie pieniądze.
No ale nie przedłużając, na w/w forum o restarcie TCCM bezpiecznikiem #8, a dodatkowo upewnić się czy dobre są #4 i #15, były dobre bo sprawdzałem dwa razy, ale ktoś wspomniał o bezpieczniku ATC 20A pod maską, w sumie tam też wszystkie wyciągałem, ale nie przyglądałem się aż tak by zobaczyć to mikrouszkodzenie (stąd mój wstyd). Ale opisać trzeba, aby podzielić się doświadczeniami.
Pozdrawiam Zblazerowanych
Chociaż to nie wiem czy się bardziej cieszyć czy wstydzić. Jakby nie patrzeć przez tą sytuację nabrałem nieco wiedzy na ten temat chociażby dzięki blazerforum.com, McGyver wie o co chodzi.
Fajnie jest pokazane jak można diagnozować poszczególne elementy tejże kaskadowej awarii (bo takiego użyto stwierdzenia) przy użyciu zwykłego miernika, mało tego mam teraz do Waszej dyspozycji panel sterujący 4 przyciskowy (chiński ale sprawny) i sterownik TCCM, nie życzę nikomu awarii ale jakby co to ja mam na podmiankę dla sprawdzenia, bądź sprzedania za psie pieniądze.
No ale nie przedłużając, na w/w forum o restarcie TCCM bezpiecznikiem #8, a dodatkowo upewnić się czy dobre są #4 i #15, były dobre bo sprawdzałem dwa razy, ale ktoś wspomniał o bezpieczniku ATC 20A pod maską, w sumie tam też wszystkie wyciągałem, ale nie przyglądałem się aż tak by zobaczyć to mikrouszkodzenie (stąd mój wstyd). Ale opisać trzeba, aby podzielić się doświadczeniami.
Pozdrawiam Zblazerowanych
Chevy Blazer 4.3 4x4 LT '99
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
Jak przypaliło bezpiecznik 20A proponowałbym sprawdzić co z niego jest zasilane i ewentualnie przejrzeć wtyczki (zwłaszcza na obecność wilgoci)
mimo wszystko najlepiej sprawdzać multimetrem poszczególne "podejrzane" bezpieczniki bo czasem na "oko" mogą wydawać się dobre.
Na pewno wartoby zajrzeć na połączenie z silniczkiem reduktora bo tam w sumie jest największy prąd potrzebny, reszta to jakieś przekaźniki i elektronika a to tyle prądu nie ciągnie.
W razie problemów u mnie w piwnicy leży cały reduktor z elektroniką (silniczek + czujniki prędkości). Generalnie w reduktorze coś terkota po załączeniu przodu więc go wymieniłem na inny ale elektronika była oki, kiedyś planuję go rozebrać i obejrzeć bebechy i zidentyfikować Problem osobiście
może jakaś pierdółka, a w razie czego czujniki, silniczek serwo albo podobno często przecierająca się obudowa z alu czegośtam może się przydać.

Na pewno wartoby zajrzeć na połączenie z silniczkiem reduktora bo tam w sumie jest największy prąd potrzebny, reszta to jakieś przekaźniki i elektronika a to tyle prądu nie ciągnie.
W razie problemów u mnie w piwnicy leży cały reduktor z elektroniką (silniczek + czujniki prędkości). Generalnie w reduktorze coś terkota po załączeniu przodu więc go wymieniłem na inny ale elektronika była oki, kiedyś planuję go rozebrać i obejrzeć bebechy i zidentyfikować Problem osobiście

Chevrolet Blazer 1999 LT - 4,3 Automat - wersja europejska
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
U mnie dziś mechanik zeznał, że silniczek chodzi żwawo, ale żeby przestawić wybierak w reduktorze potrzeba dużo więcej siły niż generuje ten silniczek. Chyba trzeba zanabyć nowyużywany reduktor.
Blazer 99'
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...

W sumie w środku za wiele nie ma... używka na pewno będzie prostsza do wymiany, ale jeśli nie masz jakiegoś "ciśnienia" to może warto byłoby zajrzeć do obecnego co tam się dzieje. Być może jakiś syf blokuje tą przesówkę która przełącza zębatki i dałoby się to poprawić. Podejrzewam tylko, że koszt takiej zabawy (demontaż i montaż i rozbieranie) może wyjść niewiele lepiej niż jakaś używka, o ile są bo tych reduktorów też raczej za dużo u nas nie ma.
Chevrolet Blazer 1999 LT - 4,3 Automat - wersja europejska
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 81
- Rejestracja: pt sie 15, 2014 11:16 am
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
No i wczoraj szlag trafił napędy. Przypomnę tylko że wymieniłem panel z przyciskami komputer tccm. I tak wywołało bezpiecznik ATC pod maską 20A. Czasem po pół godziny czasem nawet po tygodniu. Po wczorajszej wymianie bezpiecznika kontrolki na panelu zaswieciły się tylko na ułamek sekundy a potem na zegarach service 4WD. Chyba został już tylko silniczek. Sprawdziłem wtyczke 6pinowa. Zobaczę jeszcze wiazkę kabli przy silniczek. Są nieco odkryte, może przetarte?. Mam zapasowy silniczek. Dostałem z autem ale ma inną wtyczke 8pinową bez wiązki mocowana na śrubę , chyba z innego rocznika. Ostatecznie trza kupić silniczek zza wielkiej wody.
Chevy Blazer 4.3 4x4 LT '99
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 81
- Rejestracja: pt sie 15, 2014 11:16 am
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
No i wczoraj szlag trafił napędy. Przypomnę tylko że wymieniłem panel z przyciskami komputer tccm. I tak wywołało bezpiecznik ATC pod maską 20A. Czasem po pół godziny czasem nawet po tygodniu. Po wczorajszej wymianie bezpiecznika kontrolki na panelu zaswieciły się tylko na ułamek sekundy a potem na zegarach service 4WD. Chyba został już tylko silniczek. Sprawdziłem wtyczke 6pinowa. Zobaczę jeszcze wiazkę kabli przy silniczek. Są nieco odkryte, może przetarte?. Mam zapasowy silniczek. Dostałem z autem ale ma inną wtyczke 8pinową bez wiązki mocowana na śrubę , chyba z innego rocznika. Ostatecznie trza kupić silniczek zza wielkiej wody.
zapomniałem dopisać że zamiana na stary komputer i panel nic już nie dała.starywariat pisze:No i wczoraj szlag trafił napędy. Przypomnę tylko że wymieniłem panel z przyciskami komputer tccm. I tak wywołało bezpiecznik ATC pod maską 20A. Czasem po pół godziny czasem nawet po tygodniu. Po wczorajszej wymianie bezpiecznika kontrolki na panelu zaswieciły się tylko na ułamek sekundy a potem na zegarach service 4WD. Chyba został już tylko silniczek. Sprawdziłem wtyczke 6pinowa. Zobaczę jeszcze wiazkę kabli przy silniczek. Są nieco odkryte, może przetarte?. Mam zapasowy silniczek. Dostałem z autem ale ma inną wtyczke 8pinową bez wiązki mocowana na śrubę , chyba z innego rocznika. Ostatecznie trza kupić silniczek zza wielkiej wody.
Chevy Blazer 4.3 4x4 LT '99
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość