Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
Moderator: Marcin-Kraków
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 81
- Rejestracja: pt sie 15, 2014 11:16 am
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
Apropo zapasowego silniczka zmiany napędów, ten co mam pasuje do reduktora 233, (jak ktoś chce mogę sprezentować ale nie wiem czy sprawny), ja mam reduktor 236:(
Chevy Blazer 4.3 4x4 LT '99
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
U mnie też siedzi NP236GM
Drugi z jeszcze niezidentyfikowanym uszkodzeniem pasie sie w kartonie w piwnicy i może kiedyś w przypływie nudy coś z nim podziałam - może da się naprawić bo w sumie śmigał ale coś terkotało.

Chevrolet Blazer 1999 LT - 4,3 Automat - wersja europejska
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 81
- Rejestracja: pt sie 15, 2014 11:16 am
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
Witam wszystkich serdecznie,
Dla przypomnienia po krótce opisze jakie objawy: bezpieznik ATC 20A przepala różnie (30 minut, dwa dni), wtedy jest brak kontrolek na przełączniku zmiany napędów. 5 dni temu nowy objaw, po kolejnym wpięciu nowego bezpiecznika kontroli pojawiły się tylko na ułamek sekundy i na zegarach magiczny napis SERVICE 4WD (ale bezpiecznik nie spalił się tym razem) nie denerwując się wcale (myślałby kto), 3 dni temy wsiadam do auta i nie ma SERVICE 4WD, nagle wszystko jest OK, napędy działają, reduktor też, na wszelki wypadek nie bawiłem się zbyt długo i zostawiłem na 2HI, wczoraj znów przepalony bezpiecznik.
Jak nic gówno jakieś, jako że sprawdzałem już wcześniej panel przełączników, i komputer TCCM, dzisiaj wyjąłem silniczek zmiany napędów, trza ściągnąć wał napędzający przedni most. Rezultat na zdjęciach


Czerwony prądowy był nietknięty, pomarańczowy po zdjęciu koszulki rozpadł się, po naprawie i porządnemu zaizolowaniu całości WŁALA. wszystko działa ma nadzieję że to faktycznie to i będę miał spokój.
Dla przypomnienia po krótce opisze jakie objawy: bezpieznik ATC 20A przepala różnie (30 minut, dwa dni), wtedy jest brak kontrolek na przełączniku zmiany napędów. 5 dni temu nowy objaw, po kolejnym wpięciu nowego bezpiecznika kontroli pojawiły się tylko na ułamek sekundy i na zegarach magiczny napis SERVICE 4WD (ale bezpiecznik nie spalił się tym razem) nie denerwując się wcale (myślałby kto), 3 dni temy wsiadam do auta i nie ma SERVICE 4WD, nagle wszystko jest OK, napędy działają, reduktor też, na wszelki wypadek nie bawiłem się zbyt długo i zostawiłem na 2HI, wczoraj znów przepalony bezpiecznik.
Jak nic gówno jakieś, jako że sprawdzałem już wcześniej panel przełączników, i komputer TCCM, dzisiaj wyjąłem silniczek zmiany napędów, trza ściągnąć wał napędzający przedni most. Rezultat na zdjęciach


Czerwony prądowy był nietknięty, pomarańczowy po zdjęciu koszulki rozpadł się, po naprawie i porządnemu zaizolowaniu całości WŁALA. wszystko działa ma nadzieję że to faktycznie to i będę miał spokój.
Chevy Blazer 4.3 4x4 LT '99
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
Brawo
Wygląda, że to najprawdopodobniej było to... a na głupiej dziurze czy krawężniku pewnie się ruszało i robiło zwarcie. Jak było w stanie 20A wywalić to powinny być przypalone ślady na obudowie. Gdzie tam te wtyczunie Ida? Gruba pewnie zasilanie silniczka a te cieńkie to jakieś pozycjonowanie, może tak jak w klapce nawiewu na potencjometrze choć z drugiej strony byłoby to zbyt nietrwałe rozwiązanie i raczej spodziewałbym się czegoś w stylu czujnika pozycji neutralnej skrzyni gdzie są tylko ścierzki i połączenie odpowiednich pinów ze sobą daje info o pozycji lewarka biegów.. bądź zapala tylne światła cofania 
Daj znać za parę dni czy pomogło... ważne, że będzie "tanio" i dobrze


Daj znać za parę dni czy pomogło... ważne, że będzie "tanio" i dobrze

Chevrolet Blazer 1999 LT - 4,3 Automat - wersja europejska
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 81
- Rejestracja: pt sie 15, 2014 11:16 am
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
Myślę że do tygodnia jak nic się nie zmieni to można uznać że to było to na 100%. Co do kabli to faktycznie jak zauważyłeś dwa grube to zasilanie, pozostałe to bardzo drobna wtyczka od jakiego sygnału z silniczka. Ważne że obyło się bez grubej kasy choć panel i komputer tccm kupiłem choć używany. w całym tym ustrojstwie to nie ma co się popsuć, jest silnik, przekładnia i wiązka, więc jeśli pada na amen to tylko silnik. Do właścicieli Bladziów, nie bać się szukać dociekać, to kawał solidnej budy, trza ją tylko trochę poznać. 

Chevy Blazer 4.3 4x4 LT '99
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 81
- Rejestracja: pt sie 15, 2014 11:16 am
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
Po wielkich bojach, ogólnym wkur...ie na usterkę mogę podsumować.
Objawy:
przepalony bezpiecznik ATC 20A, i nie za każdym razem;
kontrolka SERVICE 4WD i to nie za każdym razem;
odłączanie wału napędowego (zdarzyło się raz).
W przypadku SERVICE 4WD po kilku dniach potrafiło wszystko wrócić do normy, po czym zwykle wywalało bezpiecznik. Nie ważne w jakiej sytuacji, na prostej drodze, na dołkach, na 2HI, na AUTO4WD, nie było schematu pojawiania się usterki.
Ogarnęli to Panowie z Warszawy z Burakowskiej, zeszło się czasowo z racji niejasnych objawów. Po wymianie silniczka do zmiany napędów, komputera sterującego, panela wyboru napędu - bez zmian.
Przyczyną były dwa kable zasilające system 4wd ( jeden zasilający komputer sterujący TCCM ze skrzyni bezpieczników, drugi z komputera do silniczka zmiany napędów), oraz moduł ABS pośrednio wpływający na nakładające się objawy (niezależnie od prędkości jazdy pokazywał 4km/h, miało to wpływ na działanie systemu ABS ale brak kontrolki oraz błędów na module)
Mija już 3 tygodnie jazdy na Auto4WD, wiadomo, zima i jak wszystko gra.
Wczoraj pojechałem po piach do lasu co by nieco posypać podjazd i schody, wreszcie można normalnie jeżdzić.

Objawy:
przepalony bezpiecznik ATC 20A, i nie za każdym razem;
kontrolka SERVICE 4WD i to nie za każdym razem;
odłączanie wału napędowego (zdarzyło się raz).
W przypadku SERVICE 4WD po kilku dniach potrafiło wszystko wrócić do normy, po czym zwykle wywalało bezpiecznik. Nie ważne w jakiej sytuacji, na prostej drodze, na dołkach, na 2HI, na AUTO4WD, nie było schematu pojawiania się usterki.
Ogarnęli to Panowie z Warszawy z Burakowskiej, zeszło się czasowo z racji niejasnych objawów. Po wymianie silniczka do zmiany napędów, komputera sterującego, panela wyboru napędu - bez zmian.
Przyczyną były dwa kable zasilające system 4wd ( jeden zasilający komputer sterujący TCCM ze skrzyni bezpieczników, drugi z komputera do silniczka zmiany napędów), oraz moduł ABS pośrednio wpływający na nakładające się objawy (niezależnie od prędkości jazdy pokazywał 4km/h, miało to wpływ na działanie systemu ABS ale brak kontrolki oraz błędów na module)
Mija już 3 tygodnie jazdy na Auto4WD, wiadomo, zima i jak wszystko gra.
Wczoraj pojechałem po piach do lasu co by nieco posypać podjazd i schody, wreszcie można normalnie jeżdzić.

Chevy Blazer 4.3 4x4 LT '99
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
Heja, w Pysiowozie (Blazer 99 chyba) z napędami na guziki wariuje klimatronik(raz grzeje, raz chłodzi itp), ABS (działa ciągle przy małych prędkościach), do tego napędy nie słuchają, jak mówię do nich guzikami. Wyskakuje błąd, że czas na serwis napędów.
Co mam po kolei sprawdzać i gdzie, jest jakiś algorytm postępowania (pewnie od podciśnień trzeba zacząć)?
Tylko tak łopatologicznie ze wskazaniem lokalizacji podzespołów na aucie, bo słaby jestem z tego wozu bardzo.
Auto stało długo, wcześniej rozgrzebywali silnik itp, mogli zylion rzeczy podpiąć źle, albo nie podpiąć wcale.
Rzekomo, że działało chwile dobrze, o ile to jakaś wskazówka dla Was.
Co mam po kolei sprawdzać i gdzie, jest jakiś algorytm postępowania (pewnie od podciśnień trzeba zacząć)?
Tylko tak łopatologicznie ze wskazaniem lokalizacji podzespołów na aucie, bo słaby jestem z tego wozu bardzo.
Auto stało długo, wcześniej rozgrzebywali silnik itp, mogli zylion rzeczy podpiąć źle, albo nie podpiąć wcale.
Rzekomo, że działało chwile dobrze, o ile to jakaś wskazówka dla Was.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- kpeugeot
-
- Posty: 5556
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
pysiowoz?
to sprzedaj - bo polegniesz chyba to gorsze od LR
to sprzedaj - bo polegniesz chyba to gorsze od LR
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
Jeszcze go nie kupiłem.
Natomiast tak czy siak dzika żądza naprawiania już mnie ogarnęła.
Więc...
Opowiadać!
Natomiast tak czy siak dzika żądza naprawiania już mnie ogarnęła.
Więc...
Opowiadać!

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
Pojutubowałem sobie trochę, poczytałem, coś tam się pojaśniło.
Zobaczymy jutro jak znajdę chwilkę wolnego.
Zobaczymy jutro jak znajdę chwilkę wolnego.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
Taa, szkoda, że ten metr przed metą to zjawisko ciągłe


btw. w niedzielę stałem parę minut obok lc150, ładnej takiej wychuchanej. Cholera, jakie to rude od spodu

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
No właśnie leżąc sobie wczoraj późną nocą pod nim stwierdzam, że pomimo całej chujowości wnętrza takiego amerykańskiego wozidła, to skurnik jest zupełnie nietknięty rdzą.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
włoskie korzenie i nikły przebieg...
lc150 natomiast - 4letnie wygląda gorzej spodem niż moje ad 2001
jadę dzisiaj kupować j12
się zobaczy...
2 lata szukam złoma
lc150 natomiast - 4letnie wygląda gorzej spodem niż moje ad 2001
jadę dzisiaj kupować j12
się zobaczy...
2 lata szukam złoma
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
Potem jeszcze 2 sprzedawania obecnego


Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
jestem spokojny. Kwestia jak bardzo z dupy cenę dostanę


Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
To tylko funkcja w czasie. Dobry wóz się sprzeda wśród znajomych za cenę uczciwą. Tylko kiedy?
Ja np. nie umiem kupić auta. Zamówiłem osranego Superba w lutym. Miał być w czerwcu, bo sobie wymyśliłem konfigurację, ok, mniej wybredny kolega odebrał w maju. W maju dostałem informację, że nie w czerwcu tylko w lipcu. Potem, że pod koniec sierpnia. Dzisiaj Skoda poinformowała o obsuwie o kolejne 3 tygodnie, więc ustalam opcję rezygnacji z zamówienia. Avensis, znacznie lepiej wyposażony, będzie za 3 tygodnie od dzisiaj... Jakoś przeżyję brak silnika i paskudny wygląd. Musiałem się wypłakać

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
- kpeugeot
-
- Posty: 5556
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
W końcu doświadczysz prawdziwej legendy
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
Już doświadczałem. W corolli ee9 wymiana skrzyni biegów po 100 tys km. W dwóch piździkach 1.3 vvti bierze 1l oleju na tysiąc km, obecny auris w sumie dycha po 200 tys. Przy tym octavia to wzór bezawaryjności. Nawet z wadami fabrycznymi.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
na poboczu też jakby najwięcej wozów szczezłych ma nalepkę "lider niezawodności"
przykre że tujota tak sie zesrała z jakością..
j12 - niestety nie kupiłem. Kolejny egzemplarz przy którym moja to nówka, salonowa, nieeksploatowana w terenie itd. Do tego zadbana i pachnąca...
Obrażam się na model i olewam.
Natomiast wycieczkę opierdzieliłem renczem - ależ to auto jest zajebiste. Wracam do idei wyprawówki z rencza.
przykre że tujota tak sie zesrała z jakością..
j12 - niestety nie kupiłem. Kolejny egzemplarz przy którym moja to nówka, salonowa, nieeksploatowana w terenie itd. Do tego zadbana i pachnąca...
Obrażam się na model i olewam.
Natomiast wycieczkę opierdzieliłem renczem - ależ to auto jest zajebiste. Wracam do idei wyprawówki z rencza.
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
a tą widziałeś?Mroczny pisze: ↑czw sie 02, 2018 9:42 pmna poboczu też jakby najwięcej wozów szczezłych ma nalepkę "lider niezawodności"
przykre że tujota tak sie zesrała z jakością..
j12 - niestety nie kupiłem. Kolejny egzemplarz przy którym moja to nówka, salonowa, nieeksploatowana w terenie itd. Do tego zadbana i pachnąca...
Obrażam się na model i olewam.
Natomiast wycieczkę opierdzieliłem renczem - ależ to auto jest zajebiste. Wracam do idei wyprawówki z rencza.
https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-la ... 7034512fa0
Tytus
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
nie
daleko bardzo i czarna
ale wstępnie wygląda znośnie..
daleko bardzo i czarna
ale wstępnie wygląda znośnie..
Re: Problem z napędami (Blazer 1999). Proszę o pomoc...
Manual. Chciałeś zdaje sie automata...
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość