Tylny most - C-Clip
Moderator: Marcin-Kraków
Re: Tylny most - C-Clip
Eaton G80 to automatyczna blokada 100% stosowana przez firmę GM.
tak działa:
http://www.youtube.com/watch?v=KbMZ9vcYVSg
a tak widać różnicę w działaniu:
http://www.youtube.com/watch?v=-S2nDDvKHoA&NR=1
i tu:
http://www.youtube.com/watch?v=q-rQTHMV ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=qfufXbYK ... re=related
świetnie się dzięki niej pali gumy i driftuje na rondach
tak działa:
http://www.youtube.com/watch?v=KbMZ9vcYVSg
a tak widać różnicę w działaniu:
http://www.youtube.com/watch?v=-S2nDDvKHoA&NR=1
i tu:
http://www.youtube.com/watch?v=q-rQTHMV ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=qfufXbYK ... re=related
świetnie się dzięki niej pali gumy i driftuje na rondach
San Shou moja miłość: http://www.youtube.com/watch?v=LoszTLmV5hk
- Jerry JEEP
- jestem tu nowy...
- Posty: 67
- Rejestracja: sob kwie 30, 2005 2:58 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Tylny most - C-Clip
Lena ale to nie jest 100% blokada, miałem ją u siebie (niestety się rozleciała) coś tam pomagała ale ogólnie jest to zwykłe LSD. Przy blokadzie 100% (jak mam w tej chwili) oba koła jednej osi obracają się z tą samą prędkością.Lena pisze:Eaton G80 to automatyczna blokada 100% stosowana przez firmę GM.
K5 5700 SILVERADO
Re: Tylny most - C-Clip
Kostuch pisze:http://www.gm-trucks.com/forums/index.p ... opic=58306Armon pisze:Mogę prosić o rozszyfrowanie skrótu G80
http://www.youtube.com/watch?v=KbMZ9vcY ... L&index=37
Artur B
Re: Tylny most - C-Clip
Wiem jak to działa.Arturosxp pisze:Kostuch pisze:http://www.gm-trucks.com/forums/index.p ... opic=58306Armon pisze:Mogę prosić o rozszyfrowanie skrótu G80
http://www.youtube.com/watch?v=KbMZ9vcY ... L&index=37
Chodzi mi raczej o opinie na temat tego patentu:
The G80 or Gov-Lock is known in the 4x4 community as the "Gov-Bomb"
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Tylny most - C-Clip
no skoro to nie jest 100% to moje koła o tym nie wiedzą i obracają się z taka samą prędkością.
gov-bomb to może i jest jak ktoś bez mózgu daje w palnik. zresztą nie montujcie bo pozabija w promieniu 200m. to jest tak samo jak eksplodujące mosty w vitarze itp. ja nie wątpię, że da się zniszczyć wszystko.
gov-bomb to może i jest jak ktoś bez mózgu daje w palnik. zresztą nie montujcie bo pozabija w promieniu 200m. to jest tak samo jak eksplodujące mosty w vitarze itp. ja nie wątpię, że da się zniszczyć wszystko.
San Shou moja miłość: http://www.youtube.com/watch?v=LoszTLmV5hk
Re: Tylny most - C-Clip
Thanks a lot
sprytne ale chyba trochę przekombinowane i awaryjne
(torsen jest w takim razie bezkonkurencyjny
)
Jak z dostępnością składowych części tego ustrojstwa w Polsce?
sprytne ale chyba trochę przekombinowane i awaryjne


Jak z dostępnością składowych części tego ustrojstwa w Polsce?
pustynna jaszczurka 
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym
Re: Tylny most - C-Clip
Sama zasada na której działa ten mechanizm wymaga, żeby najpierw jedno z kół miało uślizg i zaczęło się kręcić szybciej od drugiego. Dopiero wtedy koronka zostaje zablokowana. Ciekawe jakie są przeciążenia na tych elementach jak nagle zostaje wyhamowana jedna wirująca strona (półoś plus koło). 

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Tylny most - C-Clip
dlaczego awaryjne ? jak ktoś jeździ na przewymiarowanych kołach to zawsze coś się ukręci.
do 35'' wytrzymuje i tak piszą jankesi. jak ktoś używa kilkusetkonnego diesla w budzie 2500HD albo 3500 to jak pociągnie trzytonową przyczepę i da w palnik to wszystko w końcu eksploduje.
przy kołach 31, 33 cale powinniśmy spać spokojnie.
poza tym to nie jest tak, że koło zaczyna się obracać i potem traaach zablokowało. ono robi pół obrotu, 1/4 i blokada się zamyka.
do 35'' wytrzymuje i tak piszą jankesi. jak ktoś używa kilkusetkonnego diesla w budzie 2500HD albo 3500 to jak pociągnie trzytonową przyczepę i da w palnik to wszystko w końcu eksploduje.
przy kołach 31, 33 cale powinniśmy spać spokojnie.
poza tym to nie jest tak, że koło zaczyna się obracać i potem traaach zablokowało. ono robi pół obrotu, 1/4 i blokada się zamyka.
San Shou moja miłość: http://www.youtube.com/watch?v=LoszTLmV5hk
- Jerry JEEP
- jestem tu nowy...
- Posty: 67
- Rejestracja: sob kwie 30, 2005 2:58 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Tylny most - C-Clip
Lena nie wiem jak z mniejszymi kołami ale u mnie nigdy nie było takiej sytuacji że ta blokada wyrównała całkowicie obroty obu kół.
Z 37" kółkami nie daje rady - sprawdzone osobiście
Może i dobry patent ale do normalnej eksploatacji - to wszystko jest za delikatne. Docisk tarcz na krzywce jest tak duży że przy większych kółkach kosz pęka na pół i po zabawie.
Z 37" kółkami nie daje rady - sprawdzone osobiście

K5 5700 SILVERADO
Re: Tylny most - C-Clip
tu jest zasada działania dobrze zobrazowana
http://www.youtube.com/watch?v=KbMZ9vcYVSg
to jednak bardziej "sterowane" LSD niż blokada 100%, dlatego większych kół nie przytrzyma, (w codziennym użytkowaniu penie wygodniejsze od typowego LSD)
najsłabsze ogniwo układu to rzeczywiście miejsce wzajemnego przesuwu zębatek
konstrukcja Jeepa z tarczkami dociskanymi przez ciśnienie oleju z wewnętrznych mechanicznych pomp olejowych wydaje się sprytniejsza .... szkoda bo ZR2 baaardzo mi się podoba
http://www.youtube.com/watch?v=KbMZ9vcYVSg
to jednak bardziej "sterowane" LSD niż blokada 100%, dlatego większych kół nie przytrzyma, (w codziennym użytkowaniu penie wygodniejsze od typowego LSD)
najsłabsze ogniwo układu to rzeczywiście miejsce wzajemnego przesuwu zębatek
konstrukcja Jeepa z tarczkami dociskanymi przez ciśnienie oleju z wewnętrznych mechanicznych pomp olejowych wydaje się sprytniejsza .... szkoda bo ZR2 baaardzo mi się podoba

pustynna jaszczurka 
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym
Re: Tylny most - C-Clip
nie rozumiecie zasady działania tego gówna. koła satelit zostają na stałe zablokowane nie jakimś sprzęgłem LSD tylko stalowym trzpieniem. zapomnijcie o tych tarczkach, one służą tylko do załączenia blokady a nie do utrzymania koła. nie ma innej opcji - w G80 koła są zablokowane na różnicówce na 100%. a jak ktoś uważa inaczej to jego problem. tam nie ma żadnego przesuwu zębatek, to działa tak jakby włożyć łom w mechanizm różnicowy - stanie dęba. najsłabszym ogniwem jest obudowa satelit i ona przy przewymiarowanych kołach zostaje rozerwana pod wpływem naprężeń.
do ZR2 bez zestawu superlift nie wejdą koła większe niż 33''. ja jeżdżę na 33'', nie mam dla samochodu litości a jakoś przez myśl by mi nie przemknęło aby mieć sranie o blokadę. kuriozalne...
kontrukcja Jeepa z tarczkami dociskanymi...pomp olejowych... - to ma być sprytniejsze ?
kiła...
do ZR2 bez zestawu superlift nie wejdą koła większe niż 33''. ja jeżdżę na 33'', nie mam dla samochodu litości a jakoś przez myśl by mi nie przemknęło aby mieć sranie o blokadę. kuriozalne...
kontrukcja Jeepa z tarczkami dociskanymi...pomp olejowych... - to ma być sprytniejsze ?
kiła...
San Shou moja miłość: http://www.youtube.com/watch?v=LoszTLmV5hk
- Jerry JEEP
- jestem tu nowy...
- Posty: 67
- Rejestracja: sob kwie 30, 2005 2:58 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Tylny most - C-Clip
Lena, sorrki ale tu nie masz racji - mam na warsztacie i sporną blokadę G80 i blokadę od Quadra drive z jeepa i tak naprawdę różnią się między sobą tylko tym że jedna ściska tarczki mechanicznie (G80 za pomocą krzywki) a druga hydraulicznie (w Jeepie) - na pewno nie ma tam blokady mechanicznej w sęsie kołka czy innej zapadki która mogła by zablokować satelity.
Satelity wychamowywane są za pomocą sprzęgiełek (tarcz ciernych). Nie jest to w obu przypadkach typowe LSD a automatyczna blokada która jest w stanie przy małych kołach (standardowo 30-31") przenieść powiedzmy do 80% momentu obrotowego. W Jeepie trzeba właśnie dać w palnik aby blokada uzyskała pełną sprawność (wysokie ciśnienie) a w Chevi wystarczy że jest różnica obrotów.
W G80 problem polega na tym że krzywka przy dużym momęcie obrotowym tak mocno dogniata tarczki że cały kosz nie wytrzymuje i pęka na pół - jak w moim przypadku.
Satelity wychamowywane są za pomocą sprzęgiełek (tarcz ciernych). Nie jest to w obu przypadkach typowe LSD a automatyczna blokada która jest w stanie przy małych kołach (standardowo 30-31") przenieść powiedzmy do 80% momentu obrotowego. W Jeepie trzeba właśnie dać w palnik aby blokada uzyskała pełną sprawność (wysokie ciśnienie) a w Chevi wystarczy że jest różnica obrotów.
W G80 problem polega na tym że krzywka przy dużym momęcie obrotowym tak mocno dogniata tarczki że cały kosz nie wytrzymuje i pęka na pół - jak w moim przypadku.
K5 5700 SILVERADO
Re: Tylny most - C-Clip
to pójdź jeszcze raz i zobacz w jakie miejsce wskakuje pazur BLOKUJĄCY KOŁA NAPĘDZAJĄCE SATELITY i on blokuje on nic nie rozpiera. A skoro blokuje to blokuje je na 80 czy 100%. jak się nie dopatrzysz to pójdź jeszcze raz a potem jeszcze raz. eksplozja G80 to niska odporność na ścięcie, po prostu pazur zostaje wyrwany z korpusu a nie jakieś tam tarczki ściśnięte/rozerwane. może masz inną blokadę G80 ale moja działa w sposób opisany powyżej. masz koła napędzające satelity na końcach półosi (niebieskie na filmie) i one zostają zablokowane ze sobą na stałe tym brązowym dzyndzlem na zawiasie, który tam pomiędzy nie się wpieprza. nawet oleju LSD nie musisz lać do tej blokady bo te tarczki nie spełniają takiej roli o jakiej marzysz.
wisisz mi Porto z biedronki...
wisisz mi Porto z biedronki...
San Shou moja miłość: http://www.youtube.com/watch?v=LoszTLmV5hk
- Jerry JEEP
- jestem tu nowy...
- Posty: 67
- Rejestracja: sob kwie 30, 2005 2:58 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Tylny most - C-Clip
Jak ci tak dobrze idzie tłumaczenie działania tej blokady to wytłumacz nam do czego służą tarczki cierne w tej blokadzie?? Może mieli ich za dużo na stanie i włożyli je jako podkładki dystansowe??
K5 5700 SILVERADO
Re: Tylny most - C-Clip
zobacz ile tam jest tych tarczek - one napędzają obrotnik( wyrzutnik blokady) - ich tarcie przy różnicy obrotów powoduje wyrzucenie pazura blokującego, nic więcej bejbe, nie biorą dynamicznego udziału w blokowaniu poślizgu koła. a różnicówka musi wiedzieć skądś, że jest poślizg koła i wie z tarcia tarczek. tarcie zabiera sprzęg wyrzutnika a obracający się wyrzutnik blokuje różnicówkę.
Porto mi się należy jak nic.
Porto mi się należy jak nic.
San Shou moja miłość: http://www.youtube.com/watch?v=LoszTLmV5hk
- Jerry JEEP
- jestem tu nowy...
- Posty: 67
- Rejestracja: sob kwie 30, 2005 2:58 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Tylny most - C-Clip
Ja normalnie wymiękam, jak coś co jest zamontowane na 3mm ośce ma ci zatrzymać kręconcą się półoś?? Lena proszę cię zastanów się troche.
Na tej animacji brakuje bardzo ważnego elementu - kawału złomu między satelitami. To on przenosi siłę rozpierania krzywki na drugą stronę (drugą satelitę) W momeńcie gdy jedno koło traci przyczepność zaczyna się kręcić szybciej, krzywka zaczyna być wychamowana przez balans napędzany zębatką, jedna z satelit zaczyna rozpierać cały kosz (jak siłownik). Tarczki (które są zazębione z koszem) ściskane są z przekładkami (które są połączone na wieloklinie z satelitami). Dzięki temu różnica obrotów prawej i lewej półosi zostaje wyrównana. Działa to identycznie jak Electro-locker czy Air-locker z tym że załączane jest mechanicznie i automatycznie.
Lena ja ci mogę to Porto i tak postawić (chociaż nie wiem co to jest) ale proszę zakończmy już ten temat bo to nie ma sensu - ja mam lockera na stole a ty animacje.
Na tej animacji brakuje bardzo ważnego elementu - kawału złomu między satelitami. To on przenosi siłę rozpierania krzywki na drugą stronę (drugą satelitę) W momeńcie gdy jedno koło traci przyczepność zaczyna się kręcić szybciej, krzywka zaczyna być wychamowana przez balans napędzany zębatką, jedna z satelit zaczyna rozpierać cały kosz (jak siłownik). Tarczki (które są zazębione z koszem) ściskane są z przekładkami (które są połączone na wieloklinie z satelitami). Dzięki temu różnica obrotów prawej i lewej półosi zostaje wyrównana. Działa to identycznie jak Electro-locker czy Air-locker z tym że załączane jest mechanicznie i automatycznie.
Lena ja ci mogę to Porto i tak postawić (chociaż nie wiem co to jest) ale proszę zakończmy już ten temat bo to nie ma sensu - ja mam lockera na stole a ty animacje.
K5 5700 SILVERADO
Re: Tylny most - C-Clip
moim skromnym zdaniem jest dokładnie jak pisze Jerry
balans na ośce/trybie blokuje się rozwartymi skrzydełkami (siłą odśrodkową) o dolny element na drugiej ośce i wychamowuje w ten sposób krzywkę
ten drugi mel na ośce niżej położonej też jest elementem bezwładnościowym i przy pewnej prędkości obrotowej dyfra odchyla się na tyle, że nie stanowi oporu dla "skrzydełek" balansu - blokada powyżej pewnej prędkości samochodu przestaje się załączać
podsumowując, G80 spina koła o wiele lepiej niż zwykłe cierne LSD, a sposobem na jej długowieczność są koła do 33" i w miarę delikatne operowanie prawym pedałem jak mamy różnice w przyczepności kół
P.S.
wydaje mi się, że na fotce wstawionej przez Artura jak i na amerykańskim forum i animacji jest ten sam typ blokady
balans na ośce/trybie blokuje się rozwartymi skrzydełkami (siłą odśrodkową) o dolny element na drugiej ośce i wychamowuje w ten sposób krzywkę
ten drugi mel na ośce niżej położonej też jest elementem bezwładnościowym i przy pewnej prędkości obrotowej dyfra odchyla się na tyle, że nie stanowi oporu dla "skrzydełek" balansu - blokada powyżej pewnej prędkości samochodu przestaje się załączać
podsumowując, G80 spina koła o wiele lepiej niż zwykłe cierne LSD, a sposobem na jej długowieczność są koła do 33" i w miarę delikatne operowanie prawym pedałem jak mamy różnice w przyczepności kół
P.S.
wydaje mi się, że na fotce wstawionej przez Artura jak i na amerykańskim forum i animacji jest ten sam typ blokady
pustynna jaszczurka 
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym
Re: Tylny most - C-Clip
zmuszona zostałam do poproszenia chłopaków o wykręcenie G80 z mostu i...
i muszę wam przyznać rację
. oglądałam ją wiele razy na samochodzie przy wymianie oleju ale źle zwymiarowałam odległość pazur-koła napędowe satelit - moja wina.
zmyliło mnie też to, że blokada ani u mnie ani u Artura a także w innych S10 nie załącza się w jakiś płynny sposób - ale działa jak 100%, żadnego uślizgu koła, może to wynika z ich świeżości i stanu tarczek ale siła jej zadziałania blokuje koła ze sobą na 100%.
teraz ja wam wiszę dobre wino...
chciałoby się wam przyjechać na zlot GM do Olecka ? namawiają mnie chłopaki z explorer4x4.pl aby coś takiego zrobić. mam 20ha - błoto, rzeczka z bagienkiem, duże górki, żwir, dużo torfu i bobry. okolica śliczna, jest gdzie zrobić trasę turystyczną ~50km pętla, wykąpać się i odpocząć...oraz pokatować samochody.
i muszę wam przyznać rację

zmyliło mnie też to, że blokada ani u mnie ani u Artura a także w innych S10 nie załącza się w jakiś płynny sposób - ale działa jak 100%, żadnego uślizgu koła, może to wynika z ich świeżości i stanu tarczek ale siła jej zadziałania blokuje koła ze sobą na 100%.
teraz ja wam wiszę dobre wino...
chciałoby się wam przyjechać na zlot GM do Olecka ? namawiają mnie chłopaki z explorer4x4.pl aby coś takiego zrobić. mam 20ha - błoto, rzeczka z bagienkiem, duże górki, żwir, dużo torfu i bobry. okolica śliczna, jest gdzie zrobić trasę turystyczną ~50km pętla, wykąpać się i odpocząć...oraz pokatować samochody.
San Shou moja miłość: http://www.youtube.com/watch?v=LoszTLmV5hk
Re: Tylny most - C-Clip
dobre wino nie jest złe
zwłaszcza spożywane w miłym towarzystwie
co prawda dopiero dojrzewam do decyzji zakupu ZR2 ... jeśli zaproszenie było kierowane też do mnie to wielkie dzięki

co prawda dopiero dojrzewam do decyzji zakupu ZR2 ... jeśli zaproszenie było kierowane też do mnie to wielkie dzięki

pustynna jaszczurka 
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym
- Jerry JEEP
- jestem tu nowy...
- Posty: 67
- Rejestracja: sob kwie 30, 2005 2:58 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Tylny most - C-Clip
Normalnie zacząłem się bać
Lena avatar zmieniłaś na jakiś taki... "bojowy"
Ale spoko, podoba mi się że jako jedna z nielicznych kobiet potrafisz przyznać się do błędu
Ja przy okazji dowiedziałem się że ta blokada trzyma mocniej niż myślałem - po prostu moje kółka były za duże i nie dawało rady. I już wszyscy wiedzą jak to działa i że robi bummmm!!!
Z chęcią i tak bym ci postawił wino - może nie koniecznie Porto z Biedronki ale jak na razie nie uda mi się nigdzie ruszyć (przynajmniej Bazylem) bo robię remont wnętrza - nowy standard podróżowania nadchodzi
bardziej... ekskluzywny.


Ale spoko, podoba mi się że jako jedna z nielicznych kobiet potrafisz przyznać się do błędu

Z chęcią i tak bym ci postawił wino - może nie koniecznie Porto z Biedronki ale jak na razie nie uda mi się nigdzie ruszyć (przynajmniej Bazylem) bo robię remont wnętrza - nowy standard podróżowania nadchodzi

K5 5700 SILVERADO
Re: Tylny most - C-Clip
Armon, widzę, że jesteś z Warszawy, odezwij się na PW to podjedziesz i zrobisz sobie jazdę próbną ZR2 i będziesz wiedział o czym rozmawiamy...i co chcesz kupić.
San Shou moja miłość: http://www.youtube.com/watch?v=LoszTLmV5hk
Re: Tylny most - C-Clip
Witam,
Wczoraj częściowo rozebraliśmy tylny most i okazuje się ze to nie jest łożysko tylko luz w moście.
Zaznaczyłem na rysunkach w którym miejscu został on zauważony
http://img15.imageshack.us/img15/5104/most1.gif
lub
http://img15.imageshack.us/img15/4607/most2.gif
lub
http://img15.imageshack.us/img15/3268/most3.gif
Powstaje pytanie. Gdzie ten luz się znajduje i co zrobić aby go wyeliminować
? Co kupić 
Wczoraj częściowo rozebraliśmy tylny most i okazuje się ze to nie jest łożysko tylko luz w moście.
Zaznaczyłem na rysunkach w którym miejscu został on zauważony
http://img15.imageshack.us/img15/5104/most1.gif
lub
http://img15.imageshack.us/img15/4607/most2.gif
lub
http://img15.imageshack.us/img15/3268/most3.gif
Powstaje pytanie. Gdzie ten luz się znajduje i co zrobić aby go wyeliminować


Artur B
Re: Tylny most - C-Clip
troszkę popdpowiem o co chodzi. półoś jest podparta z jednej strony łożyskiem. z drugiej przeciwwagą jest wpust w "diferential side gear" i to kółko ma luz poprzeczny (nie osiowy) tak jakby tarczki chodziły w przekładkach albo cały magazynek sprzęgiełka latał w obudowie dyferencjału. luz jest dosyć duży ~1.5mm na stronę góra/dół. zapytanie kieruję do Jerry'ego bo on ma G80 rozebraną na kawałki. jak jest osiowane "diferential side gear" czyli kółko w które wchodzi wieloklin półosi. to jest ta strona, która posiada zębatkę napędzającą te obrotowe ustrojstwo załączające blokadę.
San Shou moja miłość: http://www.youtube.com/watch?v=LoszTLmV5hk
- Jerry JEEP
- jestem tu nowy...
- Posty: 67
- Rejestracja: sob kwie 30, 2005 2:58 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Tylny most - C-Clip
Satelity z wieloklinem (napędowe) mają minimalny luz jakieś dwie dychy na stronę - tak więc ze zmontowaną półosią ten luz nie powinien być wyczuwalny. Osiowane są jak w typowym układzie różnicowym, z tym że tu są bardziej odsadzone ze względu na tarczki.
K5 5700 SILVERADO
Re: Tylny most - C-Clip
a mógłbyś mi zrobić zdjęcie tego gniazda satelity napędowego i satelity ? skoro masz blokadę w kawałkach to nie powinno być problemu.
San Shou moja miłość: http://www.youtube.com/watch?v=LoszTLmV5hk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości