SPALANIE
Moderator: Marcin-Kraków
Re: SPALANIE
Nadbieg działa dobrze. Mam takie obroty jak Ty miałeś. Widać kiedy lockup się załącza. Jak delikatnie się obchodzę z gazem to szybciej.
Ja mam silnik jakiś starodawny. Chyba był wymieniany od starego modelu, bo ma 2 wtryskiwacze tylko po jednym na jedną V-kę. A pamiętał, że jeździł starszy model 95 i miał na pełnym wtrysku.
Nie da się u mnie sekwencji założyć ani mieszalnikowej instalacji więc ktoś kiedyś założył IGS-a (ciągły wtrysk gazu- 3 generacja).
Niestety gazownik dał dupy i auto nie chciało jeździć i paliło 45 litrów.
Wielu gazowników poległo ale w końcu w Chojnie się podjęli. Przebudowali instalację ale nie ruszali strony elektrycznej. Poddali się również. Ogarnąłem sam sprawę elektryczną, pousuwałem jakieś dziwne lewe masy, skróciłem przewód gazowy pomiędzy elektrozaworami, a rozdzielaczem gazu (pająkiem) oraz wymieniłem klemę, która dużo namieszała, bo była przepalona. Auto zaczęło jeździć. Paliło 16 na trasie i 30 na mieście. Wymieniłem katalizator z sondą i tłumik. (kupiłem z aukcji z auta z anglii). Teraz pali 20 na trasie i 25L średnio. No ale wymieniłem opony na większe więc może to też przekłąmywać.
Jak sprawdzić sondy lambdy? Niby się nie pali błąd żaden, bo bym sobie skanerem sprawdził. Mam 3 sondy.
Gaz strzela już mniej. Jak miałem pusty katalizator to strzelał jak popcorn szczególnie jak się jechało z górki.
Ja mam silnik jakiś starodawny. Chyba był wymieniany od starego modelu, bo ma 2 wtryskiwacze tylko po jednym na jedną V-kę. A pamiętał, że jeździł starszy model 95 i miał na pełnym wtrysku.
Nie da się u mnie sekwencji założyć ani mieszalnikowej instalacji więc ktoś kiedyś założył IGS-a (ciągły wtrysk gazu- 3 generacja).
Niestety gazownik dał dupy i auto nie chciało jeździć i paliło 45 litrów.
Wielu gazowników poległo ale w końcu w Chojnie się podjęli. Przebudowali instalację ale nie ruszali strony elektrycznej. Poddali się również. Ogarnąłem sam sprawę elektryczną, pousuwałem jakieś dziwne lewe masy, skróciłem przewód gazowy pomiędzy elektrozaworami, a rozdzielaczem gazu (pająkiem) oraz wymieniłem klemę, która dużo namieszała, bo była przepalona. Auto zaczęło jeździć. Paliło 16 na trasie i 30 na mieście. Wymieniłem katalizator z sondą i tłumik. (kupiłem z aukcji z auta z anglii). Teraz pali 20 na trasie i 25L średnio. No ale wymieniłem opony na większe więc może to też przekłąmywać.
Jak sprawdzić sondy lambdy? Niby się nie pali błąd żaden, bo bym sobie skanerem sprawdził. Mam 3 sondy.
Gaz strzela już mniej. Jak miałem pusty katalizator to strzelał jak popcorn szczególnie jak się jechało z górki.
BLAZER 98' LT
Re: SPALANIE
Sam sobie odpowiedziałeś.Łukasz79 pisze: Jak sprawdzić sondy lambdy? Niby się nie pali błąd żaden, bo bym sobie skanerem sprawdził.
Kup skaner (cirka 50zł) i sprawdź odczyty.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: SPALANIE
Nie mam pojęcia czego mam szukać w sondach, bo się na tym nie znam. Umiem błędy wyszukać ale błędów nie ma. Jak by była sonda walnięta to pewnie by się CHECK ENGINE palił.
BLAZER 98' LT
Re: SPALANIE
Jak chodzi o spalanie: zrobilem bazylem juz ponad 100.000 km i srednio mi pali 20 gazu. Zdarzalo sie w trasie 15 - 16. Moja dziewczyna potrafila nawet 13 wykrecic na trasie Wawa - Gdansk kilka razy (mi sie a sztuka nie udala nigdy nie wiedziec czemu...
Mam sekwencje z czerwonymi valtekami (jak kupilem bazyla byly zolte - nie nadaja sie). Komputer STAG o ile mnie pamiec nie myli.
Swiece wymieniam srednio co 30kkm. Niedawno zainwestowalem w nowy aparat i kable bo mi nie palil na wszystkie gary.
A tak przy okazji ma ktos sprawny i pewny kompresor do klimy na zbyciu?

Mam sekwencje z czerwonymi valtekami (jak kupilem bazyla byly zolte - nie nadaja sie). Komputer STAG o ile mnie pamiec nie myli.
Swiece wymieniam srednio co 30kkm. Niedawno zainwestowalem w nowy aparat i kable bo mi nie palil na wszystkie gary.
A tak przy okazji ma ktos sprawny i pewny kompresor do klimy na zbyciu?
Blazer LT 1998, lift +2", RANCHO 9000XL, KUMHO KL78 31x10,5x15
Tahoe LT 2001, w budowie
Tahoe LT 2001, w budowie

Re: SPALANIE
Uwaga, ciekawostka: byłem jesienią w trasie przez Rumunię do Bułgarii i z powrotem, łącznie równe 3000 km (tyle się pokazało pod Piotrkowem, czyli już pod domem; Tyle, ze mam ciut większe koła, niż nominalne, czyli może wychodzi ze 100 km więcej);
I ciekawostka: komputerek (wyzerowany przed wyjazdem) pokazał mi 15,4 litra / 100 km na LPG (w 90%). Fakt, że jeździlo się prawie calą trasą max 90 km/h, bo w Rumunii (wielki kraj!) szybciej się nie da (masa serpentyn i drogi dość średnie).
Aczkolwiek, zastanawiam się, skąd komputerek bierze dane o spalaniu? I czy na pewno oblicza faktyczne spalanie LPG, a nie hipotetycznej benzy? Bo prawdę mowiąc, gaz kończyl się zawsze trochę szybciej, niż przewidywałem - a więc komputerek trochę kłamie. No i wlasnie, dlaczego może kłamać?
Inna sprawa, ze w PL zazwyczaj pokazywał mi średnie spalanie 17 l., a zimą do 20 l... Przed wyjazdem wymienilem też wszystkie filtry i oleje (rownież w skrzyni). Hm...
I ciekawostka: komputerek (wyzerowany przed wyjazdem) pokazał mi 15,4 litra / 100 km na LPG (w 90%). Fakt, że jeździlo się prawie calą trasą max 90 km/h, bo w Rumunii (wielki kraj!) szybciej się nie da (masa serpentyn i drogi dość średnie).
Aczkolwiek, zastanawiam się, skąd komputerek bierze dane o spalaniu? I czy na pewno oblicza faktyczne spalanie LPG, a nie hipotetycznej benzy? Bo prawdę mowiąc, gaz kończyl się zawsze trochę szybciej, niż przewidywałem - a więc komputerek trochę kłamie. No i wlasnie, dlaczego może kłamać?
Inna sprawa, ze w PL zazwyczaj pokazywał mi średnie spalanie 17 l., a zimą do 20 l... Przed wyjazdem wymienilem też wszystkie filtry i oleje (rownież w skrzyni). Hm...
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
Re: SPALANIE
Komputerek opiera się pewnie o mierzenie czasu otwarcia wtryskiwaczy benzynowych.
Dla gazu te wartości są błędne, więc informacje z niego są bez sensu.
Dla gazu te wartości są błędne, więc informacje z niego są bez sensu.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: SPALANIE
zgadza sięKostuch pisze:Komputerek opiera się pewnie o mierzenie czasu otwarcia wtryskiwaczy benzynowych.
Dla gazu te wartości są błędne, więc informacje z niego są bez sensu.

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: SPALANIE
Nie mam pojęcia co oznaczają oznaczenia TBI i CSFI. Ja mam dwa wtryskiwacze po jednym na stronę. Wydaje mi się, że ktoś włożył silnik od starszego blazera, bo widziałem kiedyś w roczniku 96, że był już z 6-ma wtryskiwaczami, z listwą na wierzchu, a ja mam 98 i jest na 2 wtryskiwacze. Instalacja 3-generacji (ciągły wtrysk gazu). Kable były jakiś czas temu wymieniane. Świece mają więcej bo 20tys km na pewno. Mam 3 sondy lambdy. Dwie przed i jedna za katalizatorem. Ja kupiłem katalizator i tłumik od anglika z małym przebiegiem. Nadbieg działa prawidłowo.
Nie mam pojęcia jak się sprawdza ciśnienie paliwa. U mnie nie ma takiego wskaźnika.
Nie mam pojęcia jak się sprawdza ciśnienie paliwa. U mnie nie ma takiego wskaźnika.
BLAZER 98' LT
Re: SPALANIE
TBI- Trotle Body Injection - czyli to co masz o ile dobrze to rozkminiłem
CSFI - Central Sequential Fuel Injection - dość wadliwy pajączek czyli wtryski i regulator ciśnienia u góry silnika - wężyki doprowadzają paliwo do wlotów cylindrów, na końcach wadliwe i kłopotliwe "popet nozzle" - rozpylacze.
GM poprawiło CSFI i dalej pojawia się już wtryskiwacz przy wlocie cylindra.
Co do pomiaru ciśnienia to na przewodzie paliwowym jest złącze testowe do którego trzeba podłączyć manometr.
Ni epamiętam dokładnych ciśnień jakie powinien wskazywać więc nie będę strzelał ale zasada jest prosta:
pompa podnosi ciśnienie przy włączonej stacyjce przez kilka sekund
jesli ciśnienie gwałtownie spada to najprawdopodobniej przecieka regulator
jeśli przecieka regulator to warto wymienić cały pajączek w CSFI - ale co do 2 punktowego pewności nie mam
PS.
Wersja poprawiona pajączka jest dostępna bez problemu i można je podmienić 1:1 tylko z kożyścią dla wszystkich ze starszym pajączkiem.
pozdr.,
Artur
CSFI - Central Sequential Fuel Injection - dość wadliwy pajączek czyli wtryski i regulator ciśnienia u góry silnika - wężyki doprowadzają paliwo do wlotów cylindrów, na końcach wadliwe i kłopotliwe "popet nozzle" - rozpylacze.
GM poprawiło CSFI i dalej pojawia się już wtryskiwacz przy wlocie cylindra.
Co do pomiaru ciśnienia to na przewodzie paliwowym jest złącze testowe do którego trzeba podłączyć manometr.
Ni epamiętam dokładnych ciśnień jakie powinien wskazywać więc nie będę strzelał ale zasada jest prosta:
pompa podnosi ciśnienie przy włączonej stacyjce przez kilka sekund
jesli ciśnienie gwałtownie spada to najprawdopodobniej przecieka regulator
jeśli przecieka regulator to warto wymienić cały pajączek w CSFI - ale co do 2 punktowego pewności nie mam

PS.
Wersja poprawiona pajączka jest dostępna bez problemu i można je podmienić 1:1 tylko z kożyścią dla wszystkich ze starszym pajączkiem.
pozdr.,
Artur
Blazer 5d 2001 CSFI 4.3, LPG
Blazer 5d 2000 CSFI 4.3
Astra F 5d 2002 - bo się nie psuje
Blazer 5d 2000 CSFI 4.3
Astra F 5d 2002 - bo się nie psuje

Re: SPALANIE
Cześć Artur. Przyznam, że ten silnik jest zacofany jak na ten rocznik. Szkoda, że nie da się sekwencji włożyć, bo była by sprawniejsza choć ostatnio mój IGS sprawuje się dobrze. Nie zaglądałem pod kolektor ssący ale wiem, że wewnątrz jest cała aparatura wtryskowa. Wielu mechaników na darmo listwy wtryskowej aby kombinować jak wstawić sekwencję ale nikt nie znalazł. Może jest jakaś możliwość aby po numerze VIN sprawdzić jaki mam silnik? Gdzieś chyba mi coś takiego mignęło jak dobrze pamiętam. Co do łącza testowego ciśnienia paliwa, to poszukam czegoś na ten temat. Co do pajączka to na razie nie będę ruszał. Za zimno aby grzebać przy aucie ale na wiosnę wymienię świece i aparat zapłonowy.
Moje auto jak postoi kilka miesięcy to zawsze coś się w nim potem psuje. Albo napędy się zacinają albo tak jak teraz nierówno pracuje, albo hamulce się zapieką itp.
Moje auto jak postoi kilka miesięcy to zawsze coś się w nim potem psuje. Albo napędy się zacinają albo tak jak teraz nierówno pracuje, albo hamulce się zapieką itp.
arg80 pisze:TBI- Trotle Body Injection - czyli to co masz o ile dobrze to rozkminiłem
CSFI - Central Sequential Fuel Injection - dość wadliwy pajączek czyli wtryski i regulator ciśnienia u góry silnika - wężyki doprowadzają paliwo do wlotów cylindrów, na końcach wadliwe i kłopotliwe "popet nozzle" - rozpylacze.
GM poprawiło CSFI i dalej pojawia się już wtryskiwacz przy wlocie cylindra.
Co do pomiaru ciśnienia to na przewodzie paliwowym jest złącze testowe do którego trzeba podłączyć manometr.
Ni epamiętam dokładnych ciśnień jakie powinien wskazywać więc nie będę strzelał ale zasada jest prosta:
pompa podnosi ciśnienie przy włączonej stacyjce przez kilka sekund
jesli ciśnienie gwałtownie spada to najprawdopodobniej przecieka regulator
jeśli przecieka regulator to warto wymienić cały pajączek w CSFI - ale co do 2 punktowego pewności nie mam
PS.
Wersja poprawiona pajączka jest dostępna bez problemu i można je podmienić 1:1 tylko z kożyścią dla wszystkich ze starszym pajączkiem.
pozdr.,
Artur
BLAZER 98' LT
Re: SPALANIE
Pisałeś że masz dwa wtryskiwacze (po jednym na bank), więc nie masz pajączkaŁukasz79 pisze:Co do pajączka to na razie nie będę ruszał. Za zimno aby grzebać przy aucie ale na wiosnę wymienię świece i aparat zapłonowy.

Sekwencję możesz wstawić jeżeli może ona pracować w trybie 'batch' czyli sikać gazem na przemian na lewy i prawy bank.
Wielkich zmian bym się jednak nie spodziewał.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: SPALANIE
Właśnie wróciłem z miasta. Auto spaliło jakieś 37 litrów gazu na 100km. Zimą mi palił do 45L ale jest temperatura 11 stopni więc powinien w 30 się zamknąć chyba. Szkoda, że nie ma komputera spalania, bo bym wiedział na bieżąco ile auto pali. Wychodzi mi złotówka za km. Chyba będzie trzeba go sprzedać na części.
BLAZER 98' LT
Re: SPALANIE
masakra jakas to po co ten gaz...
ja kupilem z gazem no i zatankowalem do pelna .... i sie przejechalem na tym gazie, zrobilem 100 km i zaczal sie dusic, gazu brak
nie wiem jaki duzy ten walec tam jest ale smiech na sali, nawet nie chcialo mi sei schylać i sprawdzac.
Obecnie jest na 'leczeniu' i ma byc ustawiony pod benzyne,a ten "podtlenek" zdemontowany, dam znac ile pali beny w takim razie ale jak czytam http://www.s10forum.com/forum/f107/gas- ... pg-510987/ to nie powinien przekraczac 19 a niektorzy maja wpisy,ze 16 po miescie...
Jak na benzynie bedzie wszystko sprawnie i w normach palic to mozna pomyslec wtedy o gazie ale raczej bedzie to weekendowy samochod
ja kupilem z gazem no i zatankowalem do pelna .... i sie przejechalem na tym gazie, zrobilem 100 km i zaczal sie dusic, gazu brak

nie wiem jaki duzy ten walec tam jest ale smiech na sali, nawet nie chcialo mi sei schylać i sprawdzac.
Obecnie jest na 'leczeniu' i ma byc ustawiony pod benzyne,a ten "podtlenek" zdemontowany, dam znac ile pali beny w takim razie ale jak czytam http://www.s10forum.com/forum/f107/gas- ... pg-510987/ to nie powinien przekraczac 19 a niektorzy maja wpisy,ze 16 po miescie...
Jak na benzynie bedzie wszystko sprawnie i w normach palic to mozna pomyslec wtedy o gazie ale raczej bedzie to weekendowy samochod
1995 S-10 4.3 4x4 Ext. Cab
sprzedam JGC SRT.
sprzedam JGC SRT.
Re: SPALANIE
A jaką masz instalację gazową? Masz dobrego "gazownika"? Regulacja to podstawa.
Chevrolet Blazer 1997 4.3 4WD + alpaga BRC (niestety)
)))

Re: SPALANIE
nie mam pojecia za bardzo chyba 2 generacja, i slyszalem ,ze z jakaś "zweżką"...
Silnik CPI z dolotem od frontu a nie z góry takze slyszalem,ze tam mozna jakies inne gazy zakladac bo nie ma plastikowego dolotu, prawda to ?
Silnik CPI z dolotem od frontu a nie z góry takze slyszalem,ze tam mozna jakies inne gazy zakladac bo nie ma plastikowego dolotu, prawda to ?
1995 S-10 4.3 4x4 Ext. Cab
sprzedam JGC SRT.
sprzedam JGC SRT.
Re: SPALANIE
pytanie, wg GPS predkosciomierz jest dokladny ale jednak licznik km przejechanych zaniża gdzyz przejechalem dokladnie 190 km a pokazal 120.
no i zezarl prawie pol baku. Swieci sie kontrolka check wiec musze to poprawic. Pewnie spalanie spadnie bez tego bledu bo to walniety katalizator jest i sonda lambda wzbogaca mieszanke. Pamietam jak w 2 litrowej rzedowce wzroslo mi spalanie z 9 do ponad 20. Takze jest jeszcze szansa aby jezdzic ekonomicznie a pozniej zajme sie ewentualnie lpg
Edit: zatankowalem do pelna 24,46 czyli spalanie 12,8. Nie ma tragedii ale i tak duzo bo pomimo,ze pake mialem pełna dębowych mebli jechalem 80-90 max.
Wywale kata oszukam sonde i dam znać co sie zmieniło
no i zezarl prawie pol baku. Swieci sie kontrolka check wiec musze to poprawic. Pewnie spalanie spadnie bez tego bledu bo to walniety katalizator jest i sonda lambda wzbogaca mieszanke. Pamietam jak w 2 litrowej rzedowce wzroslo mi spalanie z 9 do ponad 20. Takze jest jeszcze szansa aby jezdzic ekonomicznie a pozniej zajme sie ewentualnie lpg

Edit: zatankowalem do pelna 24,46 czyli spalanie 12,8. Nie ma tragedii ale i tak duzo bo pomimo,ze pake mialem pełna dębowych mebli jechalem 80-90 max.
Wywale kata oszukam sonde i dam znać co sie zmieniło

1995 S-10 4.3 4x4 Ext. Cab
sprzedam JGC SRT.
sprzedam JGC SRT.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 81
- Rejestracja: pt sie 15, 2014 11:16 am
Re: SPALANIE
JA na razie zrobiłem Bladziem, 10 tyś.
Sekwencja STAG 6-300, wtryski OMVL, parownik KME, średnio spala 19l (wpisuje wszystko do Motostat'a). Max 27l (100% miasto), min 15l (autostrada, 115km/h).
Czas na wymianę świec i kabli.
Sekwencja STAG 6-300, wtryski OMVL, parownik KME, średnio spala 19l (wpisuje wszystko do Motostat'a). Max 27l (100% miasto), min 15l (autostrada, 115km/h).
Czas na wymianę świec i kabli.
Chevy Blazer 4.3 4x4 LT '99
Re: SPALANIE
srednio 19 na sekwencji, nie wiem czy to duzo czy malo...za duzo zmiennych,jakie kola, jak ciezka noge masz...
ale w US pisza ,ze to juz jest duze spalanie i cos jest nie tak bo powinien po miescie palic srednio 15mpg a to jest niecale 17 l/100... (jazda emerycka w porownaniu do naszej bo oni spokojniej jezdza no i inna urbanistyke miast mają porownywałbym to do naszego sredniego spalania )
sugerują sprawdzic przepustnice, dolot , szczelnosc podcisnien, i wydechu + kat i sondy czy sprawne) no i jesli chodzi o benzyne to pajaczek, czesto wymaga wymiany, moj na pewno bo smierdzi benzyna wiec leje z wtryskow w dolot.
ale w US pisza ,ze to juz jest duze spalanie i cos jest nie tak bo powinien po miescie palic srednio 15mpg a to jest niecale 17 l/100... (jazda emerycka w porownaniu do naszej bo oni spokojniej jezdza no i inna urbanistyke miast mają porownywałbym to do naszego sredniego spalania )
sugerują sprawdzic przepustnice, dolot , szczelnosc podcisnien, i wydechu + kat i sondy czy sprawne) no i jesli chodzi o benzyne to pajaczek, czesto wymaga wymiany, moj na pewno bo smierdzi benzyna wiec leje z wtryskow w dolot.
1995 S-10 4.3 4x4 Ext. Cab
sprzedam JGC SRT.
sprzedam JGC SRT.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 81
- Rejestracja: pt sie 15, 2014 11:16 am
Re: SPALANIE
Przy okazji wymiany butli na większa (94L), (koniec homologacji poprzedniej) serwis instalacji wykrył kilka usterek, tj.: dwa mikro wycieki gazu, przy wielozaworze i przy filtrze, rozregulowane ciśnienie na parowniku, jeszcze kilka błędów których już nie pamiętam. Jaki rezultat. Dwa zbiorniki zrobiłem praktycznie 100% miasto na krótkich dystansach i już widzę że spalanie jest w granicach średniego a nie maksymalnego. Czas pokaże ale jestem dobrej myśli.
Chevy Blazer 4.3 4x4 LT '99
Re: SPALANIE
Jako ze głownie śmigam na LPG to spalanie srednio na mieście wychodzi mi ok 20-21L
na trasie spada gdzies do 15... A jak mam ochotę poszaleć to i 30 potrafi wciągnąć. W/g komputerka średnie spalanie benzyny to 13L ale cos w to watpię 


Chevrolet Blazer 1999 LT - 4,3 Automat - wersja europejska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość