suburban 4x4 problem , help :)

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
suburban 5.7 1990
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: czw sie 16, 2007 12:49 am
Kontaktowanie:

Post autor: suburban 5.7 1990 » ndz mar 09, 2008 6:13 pm

Zun pisze:
suburban 5.7 1990 pisze:ile wazy blejzer ?? ten z lat kolo 88 ??
Nie chce mi sie szukac ile waza , ale porownalem spalanie blazera i suburbana z rocznikow 1990 i mi wyszlo srednio :

14 mpg dla suburbana i 20 mpg dla blazera , co nam daje okolo 19 l/100 km dla suburbana i 13 l/100 km dla blazera. Opieralem sie na statystykach z :
http://www.somalinet.com/library/cars/1 ... _V1500_4WD

I powiem ze sa to dane usrednione , mozna zanotowac tam o wiele wyzsze spalanie dla Suburbana ....

Wiec nastepnym razem prosze mi nie porownywac tak diametralnie roznych samochodow ......

A mas sobie sami poszukajcie :)21
a szerzej odpowiem jednak , juz widze problem... czlowieku ja porownuje spalanie z blazerem przed modelem s10 przeciez to zupelnie inne auto to oczywiste ... to juz znie wielki amerykanski potwor tylko cherokee z innym znaczkiem ;)

tu masz prawdziwego blazera ;)
http://z.about.com/d/4wheeldrive/1/0/q/ ... er_1RR.jpg

i nie mow ze suburban ci czegos nei przypomina ;)

http://www.4wheelsuv.com/includes/image ... burban.jpg

Awatar użytkownika
JaberNTT
Posty: 689
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 8:05 am
Lokalizacja: Władysławów

Post autor: JaberNTT » pn mar 10, 2008 12:33 am

Mały jakis ten blazer którego pokazałeś jakieś takie małe kółeczka :)
Dodge Ram w200 / m880 1976.

Awatar użytkownika
suburban 5.7 1990
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: czw sie 16, 2007 12:49 am
Kontaktowanie:

Post autor: suburban 5.7 1990 » pn mar 10, 2008 12:39 am

nooo taaaa ale jesli chodi o spalanie to to akurat ok ;]

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pn mar 10, 2008 9:14 am

suburban 5.7 1990 pisze:
Zun pisze:
suburban 5.7 1990 pisze:ile wazy blejzer ?? ten z lat kolo 88 ??
Nie chce mi sie szukac ile waza , ale porownalem spalanie blazera i suburbana z rocznikow 1990 i mi wyszlo srednio :

14 mpg dla suburbana i 20 mpg dla blazera , co nam daje okolo 19 l/100 km dla suburbana i 13 l/100 km dla blazera. Opieralem sie na statystykach z :
http://www.somalinet.com/library/cars/1 ... _V1500_4WD

I powiem ze sa to dane usrednione , mozna zanotowac tam o wiele wyzsze spalanie dla Suburbana ....

Wiec nastepnym razem prosze mi nie porownywac tak diametralnie roznych samochodow ......

A mas sobie sami poszukajcie :)21
a szerzej odpowiem jednak , juz widze problem... czlowieku ja porownuje spalanie z blazerem przed modelem s10 przeciez to zupelnie inne auto to oczywiste ... to juz znie wielki amerykanski potwor tylko cherokee z innym znaczkiem ;)

tu masz prawdziwego blazera ;)
http://z.about.com/d/4wheeldrive/1/0/q/ ... er_1RR.jpg

i nie mow ze suburban ci czegos nei przypomina ;)

http://www.4wheelsuv.com/includes/image ... burban.jpg
Ty sobie porownuj co chcesz , a ja sie odnosze do postu kolegi z blazerem v6 ktory powiedzial ze mu pali tyle i tyle. A ja pisze ze to porownanie nie ma sensu i podaje informacje z tej strony - proponuje poprawic sie w czytaniu ze zrozumieniem. I wezrost o 35 % jest miedzy tymi dwoma samochodami - koniec.

Nastepna bzdura - cheroke ze znaczkiem blazera .... kolega jaqk widze nie ma zielonego pojecia o tym co tu pisze .... oczywiscie to dwa rozne koncerny , dwa rozne samochody diametralnie rozne konstrukcje pod kazdym wzgledem w zasadzie ........

No i jak sam przed chwila napisales na stronie jest podane 13 mpg dla suburbana ;) 13 mpg na polskie to prawie 20l/100 km wiec o co Ci chodzi ????????

Ja juz sie pogubilem w towim slowotoku kolego :)21
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
suburban 5.7 1990
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: czw sie 16, 2007 12:49 am
Kontaktowanie:

Post autor: suburban 5.7 1990 » pn mar 10, 2008 3:08 pm

ogladales zdjecia w linkach ktore wyslalem ??
co do podobienstwa masz watpliwosci czy co do czego ??ja je porownuje i bede dalej, jesli to sa dwa diametralnie rozne auta to ja sie z ciebie smieje ;) zobacz raz jeszcze linki, silniki maja te same napedy tez i skrzynie tez !!:* a buda rozni sie para drzwi jedna wiecej to wszystko.

20 l beny na 100 po miescie 16 na trasie czyli 20 lpg na trasie i 25 po miescie , o to mi chodzi , bo mialem 30 na trasie i 45 po miescie

a co do tego podobienstwa miedzy cherokee a blazerem to chodzilo mi o wieklosc auta poprostu , to juz mozna łatwo wywnioskowac ...

a co do tego czytania na tej stronce to sam sie popraw bo z roku 1990 wystwpuja dwa typy blazerow w skrocie duzy i mały ;* ja nic nie mam do uzytkownikow mniejszych aut zeby to tez tak nie wyszlo... ale porownuje suburbana do ''wiekszego blazera'' i wtedy ma to sens , naprawde....

moze to nie porozumienie miedzy nami ale nie rozumiem o co ci chodzi przeciez tu nikt nie porownuje suburbana do s 10 tylko do v 1500 :)

chyba wzialem do siebie wypowiedz skierowana do kolegi "Marcin1" i z tad cale zamieszania, fakt, fakt v6 s 10 po 90 roku w porownaniu do konstrukcji suburbana przed 90 BUHEHE ;)

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » wt mar 11, 2008 7:33 am

No chyba wlasnie tak bylo ;) Problem lezy jak zwykle w czytaniu ze zrozumieniem ;) Proponuje sie najpierw podciagnac w tej trudnej lecz bardzo pomocnej umiejetnosci jaka jest wlasnie "czytanie ze zrozumieniem" :)21 , a dopiero potem się ciśnieniować na forum ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
suburban 5.7 1990
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: czw sie 16, 2007 12:49 am
Kontaktowanie:

Post autor: suburban 5.7 1990 » czw mar 27, 2008 11:32 pm

dodam tylko ze na trasei przy stałej 100km/h zszedł na gazie do 17l wiec panowie " musi 30 " to....

opony 235/85 / 16 bf g MT

skretka i dodatkowo komputer

nowe swiece troszke inne niz orginalne

olej full syntetyk

dolot powietrza zupełnie zmieniony

zmniejszony filtr powietrza

mixer produkcji własnej

zamontowałem tez magnetyzer ale czy dziala to nie wiem hehe

parownik omvl do 6 l i 400 KM

mam 100l butle gazu i zauwazyłem ze im pełnijesza tym mneij pali :) wynika to z cisnienia w rooce doprawadzajacej gaz tak mi sie wydaje ..

regulacja gazu na słuch pod skrzynie biegow ;)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt mar 28, 2008 8:32 am

zwłaszcza ten full syntetyk robi wrażenie...

:)21

najdalej za rok o tej porze będzie na forum temat: problem z silnikiem v8-pomocy pilnie!

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
kozlos
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 10:01 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: kozlos » pt mar 28, 2008 8:38 am

Niekoniecznie musi być problem, Amerykanie zalecają oleje 5W30, ewentualnie 10W30. 5W30 to tylko syntetyk, zresztą oryginał GM bez problemu do kupienia w RP. Bardziej ciekawią mnie te "nieco inne" świece i inne patenty własnej konstrukcji.
1994 Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pt mar 28, 2008 8:42 am

kozlos pisze:Niekoniecznie musi być problem, Amerykanie zalecają oleje 5W30, ewentualnie 10W30. 5W30 to tylko syntetyk, zresztą oryginał GM bez problemu do kupienia w RP. Bardziej ciekawią mnie te "nieco inne" świece i inne patenty własnej konstrukcji.
Sczegolnie zaniżone spalanie robiące dobre wrażenie w silniku :)21 Stawiam na pytania typu - gdzie kupić najtaniej tłoki do V8 :)21.

Będzie Pan zadowolony :D

A co do syntetyka - amerykanie zalecają 5w30 , ale do pewnego przebiegu ;) Nie sądzę , żeby 17 letnie auto dobrze się czuło na syntetyku , chyba , że ma super hiper motor w super hiper stanie po super hiper remoncie :)21
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt mar 28, 2008 8:44 am

tłoki i głowice
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
kozlos
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 10:01 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: kozlos » pt mar 28, 2008 9:15 am

Zun pisze: A co do syntetyka - amerykanie zalecają 5w30 , ale do pewnego przebiegu ;) Nie sądzę , żeby 17 letnie auto dobrze się czuło na syntetyku , chyba , że ma super hiper motor w super hiper stanie po super hiper remoncie :)21
Mam do swojego suburbana oryginalny Owner's Manual i tam nic nie piszą o przebiegu. Jasne że słyszałem rady że po pewnym przebiegu trzeba przejść na półsyntetyk ale:

W Audi 80 miałem przebieg 230 tys jak go sprzedawałem i do końca lałem syntetyk i nie było wycieków i rozszczelnień.
W 1,9 TDI nawet po przekroczeniu 200 tys km serwis olejowy ASO wlewał full syntetyk i też nie było problemów. Fakt, że ja nigdy nie katowałem silników :)21
1994 Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pt mar 28, 2008 10:06 am

kozlos pisze:
Zun pisze: A co do syntetyka - amerykanie zalecają 5w30 , ale do pewnego przebiegu ;) Nie sądzę , żeby 17 letnie auto dobrze się czuło na syntetyku , chyba , że ma super hiper motor w super hiper stanie po super hiper remoncie :)21
Mam do swojego suburbana oryginalny Owner's Manual i tam nic nie piszą o przebiegu. Jasne że słyszałem rady że po pewnym przebiegu trzeba przejść na półsyntetyk ale:

W Audi 80 miałem przebieg 230 tys jak go sprzedawałem i do końca lałem syntetyk i nie było wycieków i rozszczelnień.
W 1,9 TDI nawet po przekroczeniu 200 tys km serwis olejowy ASO wlewał full syntetyk i też nie było problemów. Fakt, że ja nigdy nie katowałem silników :)21
A w ksiazce serwisowej do 1.9 tdi stoi jak byk ze po przebiegu 200.000 nalezy uzyc gestszy olej ;) To naturalne i w kazdym silniku nalezy sie do tegos stosowac. Co nie znaczy , ze od razu bedzie sie to wiazac z jakas katastrofa ;) Ale napewno zdrowiej dla silnika.

Co do glowicy - ja mysle Czesław , że kolega bedzie wybieral opcje budget i bedzie pytal o zaworki tylko :)21
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
suburban 5.7 1990
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: czw sie 16, 2007 12:49 am
Kontaktowanie:

Post autor: suburban 5.7 1990 » pt mar 28, 2008 11:38 am

nie mam skreconej instalacji wcale bna maxa !!! wrecz przeciwnie autko smiga jak na benzynie prawie ;P

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pt mar 28, 2008 7:38 pm

suburban 5.7 1990 pisze:nie mam skreconej instalacji wcale bna maxa !!! wrecz przeciwnie autko smiga jak na benzynie prawie ;P
To akurat o niczym nie świadczy ;) Bez podpiecia na analizator nie jestes w stanie stwierdzic na podstawie mocy silnika czy dawka jest odpowiednia. Nie mowie , moze Ci sie udalo i twoj kloc zszedl ze spalaniem ponizej 20 litrow - nie mowie , ze nie ;) . Jednak dla bezpieczenstwa samochodu radzilbym udac sie na stacje co by mu wsadzili sonde w du.pe :)21 . A dobór oleju tez nie jest najszczesliwszy
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
suburban 5.7 1990
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: czw sie 16, 2007 12:49 am
Kontaktowanie:

Post autor: suburban 5.7 1990 » sob mar 29, 2008 2:13 pm

raz tam spalił 17 ... wiec nie ze pali ponizej 20 cały czas ale niee sa to liczby 30 40 !!!

olej, hmm , nie wiem dlaczego ale na forum amerykanskim suburbanow znalazlem ze te auta mniej pala na takim oleju, on wczesniej tez mial syntetyk wlany tylko napisalem to bo mozliwe ze to tez ma znaczenie.

z ciekawostek , dobrze wyregulowany z innym dolotem powietrza z wycietym katalizatorem i dobra strumiennica , bez tlumikow , na syntetyku , auta kolegom zza oceanu (takie jak moje) zchodza do 11 litrow na 100 na trasie , byłem w szoku jak czytałem to forum...

no ale ja juz mam zanotowane 17 na gazie wiec to tez niesamowity wynik jak dla mnie , bo to auto jest przeogromne !!! 5x samuraj . jestem zadowolony ze udalo sie MI wreszcie poradzic z tym gazem i spalaniem od 30 do 40 w warsztatach nie stety panowie skrecali go na maxa (z sonda w dupie)i efekt był odwrotny bo automat 3 biegowy jezdzil na 2 jce prawie 80 km/h a teraz przy 60 70 mam juz 3 ci bieg :) ,

i jeszcze rada dla innych posiadaczy podobnych aut o podobnej pojemnosci , jak sami sobie chcecie wyregulowac autko to ustawiajcie gaz na 1700 2000MAX obrotow a nie na 3000 jak to robia w warsztatach , tak mozna bmw regulowac co kreci 7 8 tys a nasze v 8 w ruchu drogowym to do 4 tys dochodza nie wiecej ... pozdro !!!

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » ndz mar 30, 2008 12:52 pm

Zun pisze:
kozlos pisze:
Zun pisze: A co do syntetyka - amerykanie zalecają 5w30 , ale do pewnego przebiegu ;) Nie sądzę , żeby 17 letnie auto dobrze się czuło na syntetyku , chyba , że ma super hiper motor w super hiper stanie po super hiper remoncie :)21
Mam do swojego suburbana oryginalny Owner's Manual i tam nic nie piszą o przebiegu. Jasne że słyszałem rady że po pewnym przebiegu trzeba przejść na półsyntetyk ale:

W Audi 80 miałem przebieg 230 tys jak go sprzedawałem i do końca lałem syntetyk i nie było wycieków i rozszczelnień.
W 1,9 TDI nawet po przekroczeniu 200 tys km serwis olejowy ASO wlewał full syntetyk i też nie było problemów. Fakt, że ja nigdy nie katowałem silników :)21
A w ksiazce serwisowej do 1.9 tdi stoi jak byk ze po przebiegu 200.000 nalezy uzyc gestszy olej ;) To naturalne i w kazdym silniku nalezy sie do tegos stosowac. Co nie znaczy , ze od razu bedzie sie to wiazac z jakas katastrofa ;) Ale napewno zdrowiej dla silnika.

Co do glowicy - ja mysle Czesław , że kolega bedzie wybieral opcje budget i bedzie pytal o zaworki tylko :)21
a co ma niemiecki 1,9 td do amerykanskiego benzynowca? to ze w pilarce spalinowej pisza zeby wlewac olej do paliwa to tez bedziesz to do wszystkiego stosowal? w hamerykancach zalecaja 5w30 bo zachowoje mala gestosc przy tych duzych niedogrzanych silnikach i dzieki temu stawiaja mniejszy opor i spada zuzycie paliwa wiec skoro fabryka tak zaleca to tak ma byc dopoki nie masz takiego zluzycia ze co chwila musisz dolewac i cisnienie oleju jest oki to po co madralowac
chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18

Awatar użytkownika
suburban 5.7 1990
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: czw sie 16, 2007 12:49 am
Kontaktowanie:

Post autor: suburban 5.7 1990 » ndz mar 30, 2008 2:44 pm

golony pisze:
Zun pisze:
kozlos pisze: Mam do swojego suburbana oryginalny Owner's Manual i tam nic nie piszą o przebiegu. Jasne że słyszałem rady że po pewnym przebiegu trzeba przejść na półsyntetyk ale:

W Audi 80 miałem przebieg 230 tys jak go sprzedawałem i do końca lałem syntetyk i nie było wycieków i rozszczelnień.
W 1,9 TDI nawet po przekroczeniu 200 tys km serwis olejowy ASO wlewał full syntetyk i też nie było problemów. Fakt, że ja nigdy nie katowałem silników :)21

A w ksiazce serwisowej do 1.9 tdi stoi jak byk ze po przebiegu 200.000 nalezy uzyc gestszy olej ;) To naturalne i w kazdym silniku nalezy sie do tegos stosowac. Co nie znaczy , ze od razu bedzie sie to wiazac z jakas katastrofa ;) Ale napewno zdrowiej dla silnika.

Co do glowicy - ja mysle Czesław , że kolega bedzie wybieral opcje budget i bedzie pytal o zaworki tylko :)21
a co ma niemiecki 1,9 td do amerykanskiego benzynowca? to ze w pilarce spalinowej pisza zeby wlewac olej do paliwa to tez bedziesz to do wszystkiego stosowal? w hamerykancach zalecaja 5w30 bo zachowoje mala gestosc przy tych duzych niedogrzanych silnikach i dzieki temu stawiaja mniejszy opor i spada zuzycie paliwa wiec skoro fabryka tak zaleca to tak ma byc dopoki nie masz takiego zluzycia ze co chwila musisz dolewac i cisnienie oleju jest oki to po co madralowac


o !!! i .

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » ndz mar 30, 2008 2:59 pm

golony pisze: a co ma niemiecki 1,9 td do amerykanskiego benzynowca? to ze w pilarce spalinowej pisza zeby wlewac olej do paliwa to tez bedziesz to do wszystkiego stosowal? w hamerykancach zalecaja 5w30 bo zachowoje mala gestosc przy tych duzych niedogrzanych silnikach i dzieki temu stawiaja mniejszy opor i spada zuzycie paliwa wiec skoro fabryka tak zaleca to tak ma byc dopoki nie masz takiego zluzycia ze co chwila musisz dolewac i cisnienie oleju jest oki to po co madralowac
Kozlos zaczal wyciagac niemieckie silniki , ja skonczylem ;)
Silnik to silnik - i dobrze wiem co pisza amerykanie w serwisowkach ;) Piszą tam między innymi , że rodzaj wlewanego oleju zależy od klimatu w jakim silnik będzie pracował. Jak nie zapomne to rzuce ci screen z serwisówki do amerykańskiego V8 , przy okazji moge tez do V6 i L6 , a jak chcesz tez do V10 i L4 . Juz zreszta raz rzucalem - poszperaj na forum jeepa . Co do przebiegu powyzej jakiejs tam granicy - niestety amerykanie maja od dawna głęboko auta które przejadą więcej niż 100 - 160 tysiecy mil i wtedy to serwisówki się urywają . Zresztą , nie ma takiej potrzeby by serwisówka coś o tym mówiła. Zakładają , że ludzie którzy zabierają się za silnik są ludźmi mającymi pojęcie o silnikach i o tym jak to wszystko tam w środku działa .
Kończąc całą tą dyskusje dodam , iż z posotów wynika , że silnik dotychczas jeżdził na oleju conajmniej półsyntetycznym. Wątpie , byzalał teraz te 5w30 mineralnym - z prostej przyczyny - nie wiem gdzie by go dostał ;) . Mam tłumaczyć czym grozi zalanie silnika olejem syntetycznym , gdy wcześniej silnik przejechał bóg wie ile na oleju mineralnym bądź też semisyntetyku ???

edit : Zdając sobie sprawe , że przy poniedziałku nie będzie mi się chciało pisać na forum w robocie to od razu doeśle Cie do tematu z jeepa :
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... c&start=25
Też broniłem jak lew teorii , którą Ty bronis zteraz , bo też miałem identyczne do twoich informacje. Gdy jednak zobaczyłem czarno na białym w oryginalnej instrukcji napisane zupełnie co innego zacząłem się zastanawiać czum w jednym miejscu pisze 5w30 , w drugim 10w30 a nawet 15w40 ;) . Amerykański producent zaleca taki olej w USA , a w europie zaleca calkiem inny - tak jest i juz , jesli chcesz wiedziec czemu - zapraszam do konsultacji ze specjalistami za oceanem. Podam Ci maile jeśli bardzo chcesz ;) Mnie to szczerze zaczelo zwisac - mam za duzo problemow z tymi wózkami do rozwiazania , żeby sie jeszcze zastanawiać nad takimi pierdołami. Kazali dobierać taki i taki olej , to dobieram i już . A wy se róbcie jak chcecie :P
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » ndz mar 30, 2008 3:16 pm

ja zmierzam do tego ze z mojego doswiadczenia wynika ze skoro od nowosci jezdze na 5w30 i mam 330 tys przebiegu i slinik nie domaga sie zmiany bo ani nie gubi ani nie zpala oleju nie trezeba nic zmieniac.tym bardziej ze to nie jest jeszcze wcale taki duzy przebieg jak na ten silnik a wiadomo ze po latach eksploatacji na polsyntetyku lub mineralnym taka zmiana bedzie zabojcza ale tu sa chyba swiadomi ludzie.
chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » ndz mar 30, 2008 4:34 pm

golony pisze:ja zmierzam do tego ze z mojego doswiadczenia wynika ze skoro od nowosci jezdze na 5w30 i mam 330 tys przebiegu i slinik nie domaga sie zmiany bo ani nie gubi ani nie zpala oleju nie trezeba nic zmieniac.tym bardziej ze to nie jest jeszcze wcale taki duzy przebieg jak na ten silnik a wiadomo ze po latach eksploatacji na polsyntetyku lub mineralnym taka zmiana bedzie zabojcza ale tu sa chyba swiadomi ludzie.
Jestem skłonny do przyznania Ci racji , mimo zaleceniom producenta ;) Jednakże kolega mówi o zmianie oleju , tak więc należy przypuszczać , że poprzedni olej był olejem co najmniej półsyntetycznym , jak nie mineralnym ;) . Więc sytuacja jest inna. A ludzie chyba nie są świadomi , jak sam zresztą próbowałeś w poprzednim swoim poście dać do zrozumienia wyjeżdżając z piłą spalinową. Moje porównanie co do silnika niemieckiego miało na celu zilustrowanie , jak potrafi zalecać producent w przypadku silnika o wiele lepiej wykonanego niż silnik amerykański , który słynie raczej z bardzo kiepskiej jakości wykonania. Mam dwa smallblocki chevroleta u siebie i wiem doskonale co mówię .

Zaraz mi tu wyskoczą użytkownicy amerykanów z ich legendarna wytrzymałościa miliona mil - tak , zdarzają sie jednostki które tyle wytrzymują , tak samo jak europejskie czy japońskie - trzeba raczej obrzucać błotem te , które tyle nie wytrzymują , bo to świadczy o nędzy ;) Albo bardziej o negatywnym użytkowaniu ;) Jeśli chcesz wiedzieć to amerykańscy użytkownicy przy przebiegach ponad 100 - 160 tyś mil nie używają już oleju tak rzadkiego.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
kozlos
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 10:01 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: kozlos » ndz mar 30, 2008 7:34 pm

Zaraz, ale nikt tu nie mówi o zmianie oleju z mineralnego na syntetyk. A silniki niemieckie były przykładem z mojego doświadczenia, które przy regularnym serwisie mimo dużego przebiegu nie wymagały zmiany na olej półsyntetyczny czy też mineralny. Chociaż powiedzmy sobie szczerze, stosowanie syntetyka w aucie z dużym przebiegiem to trochę marnotrawstwo :wink:
1994 Chevy Suburban

Awatar użytkownika
suburban 5.7 1990
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: czw sie 16, 2007 12:49 am
Kontaktowanie:

Post autor: suburban 5.7 1990 » ndz mar 30, 2008 8:05 pm

do ZUN - poprzedni tez był syntetyczny ;*

napisałem ze mam taki bo amerykance pisza ze ma to wpływ na spalanie :)

po miescie dalej wali 25 - 28 nawet jak jakiekolwiek korki, ale na trasie schodzi ponizej 20 to normalne spalanie dla takiego auta wystarczy dodac 30% do spalania na benzynie i własnei tyle powinno wyjsc ile teraz wychodzi , rozleci mi sie silnik to tam znac , narazie sie ciesze ze jezdzi ;)

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » ndz mar 30, 2008 10:22 pm

ale wiesz doskonale ze temperatury pracy silnika 19.td i amerykanca znaczaco sie roznia u mnie temperatura oscyluje ok 80 st C wiec olej odpowiedni to wlasnie taki a niemcu mozesz spokojnie zalewac 0w40 lub 5w50
chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18

Awatar użytkownika
kozlos
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 10:01 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: kozlos » ndz mar 30, 2008 11:11 pm

1,9 TDI jezdzi na 5W40 dokładnie. I nie chodziło mi tu taj dokładnie o parametry lepkościowe tylko zasadę że jak do nówki zalali syntetyka tak na przeglądzie 210 tys tego samego wlali i nic złego się nie działo. A to co piszesz o temp silnika powoduje że amerykańce zalecają...W30
1994 Chevy Suburban

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość