golony pisze:
a co ma niemiecki 1,9 td do amerykanskiego benzynowca? to ze w pilarce spalinowej pisza zeby wlewac olej do paliwa to tez bedziesz to do wszystkiego stosowal? w hamerykancach zalecaja 5w30 bo zachowoje mala gestosc przy tych duzych niedogrzanych silnikach i dzieki temu stawiaja mniejszy opor i spada zuzycie paliwa wiec skoro fabryka tak zaleca to tak ma byc dopoki nie masz takiego zluzycia ze co chwila musisz dolewac i cisnienie oleju jest oki to po co madralowac
Kozlos zaczal wyciagac niemieckie silniki , ja skonczylem

Silnik to silnik - i dobrze wiem co pisza amerykanie w serwisowkach

Piszą tam między innymi , że rodzaj wlewanego oleju zależy od klimatu w jakim silnik będzie pracował. Jak nie zapomne to rzuce ci screen z serwisówki do amerykańskiego V8 , przy okazji moge tez do V6 i L6 , a jak chcesz tez do V10 i L4 . Juz zreszta raz rzucalem - poszperaj na forum jeepa . Co do przebiegu powyzej jakiejs tam granicy - niestety amerykanie maja od dawna głęboko auta które przejadą więcej niż 100 - 160 tysiecy mil i wtedy to serwisówki się urywają . Zresztą , nie ma takiej potrzeby by serwisówka coś o tym mówiła. Zakładają , że ludzie którzy zabierają się za silnik są ludźmi mającymi pojęcie o silnikach i o tym jak to wszystko tam w środku działa .
Kończąc całą tą dyskusje dodam , iż z posotów wynika , że silnik dotychczas jeżdził na oleju conajmniej półsyntetycznym. Wątpie , byzalał teraz te 5w30 mineralnym - z prostej przyczyny - nie wiem gdzie by go dostał

. Mam tłumaczyć czym grozi zalanie silnika olejem syntetycznym , gdy wcześniej silnik przejechał bóg wie ile na oleju mineralnym bądź też semisyntetyku

?
edit : Zdając sobie sprawe , że przy poniedziałku nie będzie mi się chciało pisać na forum w robocie to od razu doeśle Cie do tematu z jeepa :
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... c&start=25
Też broniłem jak lew teorii , którą Ty bronis zteraz , bo też miałem identyczne do twoich informacje. Gdy jednak zobaczyłem czarno na białym w oryginalnej instrukcji napisane zupełnie co innego zacząłem się zastanawiać czum w jednym miejscu pisze 5w30 , w drugim 10w30 a nawet 15w40

. Amerykański producent zaleca taki olej w USA , a w europie zaleca calkiem inny - tak jest i juz , jesli chcesz wiedziec czemu - zapraszam do konsultacji ze specjalistami za oceanem. Podam Ci maile jeśli bardzo chcesz

Mnie to szczerze zaczelo zwisac - mam za duzo problemow z tymi wózkami do rozwiazania , żeby sie jeszcze zastanawiać nad takimi pierdołami. Kazali dobierać taki i taki olej , to dobieram i już . A wy se róbcie jak chcecie
