Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

Sami88
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pn paź 05, 2015 4:30 pm

Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Post autor: Sami88 » pn paź 05, 2015 5:03 pm

Witam panowie i panie jeśli tu jakieś są :) . Mam pytanie odnośnie Chevroleta Blazera, generacja I oraz II. Bardziej ciekawią mnie opinie użytkowników którzy mają te auta. Czy Blazer I generacji z silnikiem 2.8 L i manualną skrzynią jest bezawaryjny powiedzmy jak Terrano I generacji ? Oraz Blazer II generacji z silnikiem 4.3 i automatyczną skrzynią. Jakie macie zdanie co do automatycznej skrzyni, nigdy nie miałem styczności z automatami a opinie o automatach są zwykle negatywne. Jak jest w tym modelu ? Oraz pytanie ostatnie, to czy nie było by problemu zamontować w tych autach koła o profili 33 cala na 10,5 cala ? Chodzi mi o to czy się zmieszczą, oryginalnie są w nich bieżniki 7 cali. Będę wdzięczny za podzielenie się własnymi doświadczeniami w tym zakresie. Z góry dziękuje.

Awatar użytkownika
xymenez
Posty: 399
Rejestracja: wt cze 30, 2009 10:39 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Post autor: xymenez » pn paź 05, 2015 6:36 pm

Hehehe, odkąd zacząłem jeździć automatami - na inne już nie zmienię;
Jak nie zarzynasz skrzyni, regularnie zmieniasz płyn + filtr, no i trafil ci się dobry model - to nic się nie dzieje.

Natomiast - "bezawaryjność" - coż to jest? Np. rok, dwa, nic się nie dzieje, aż nagle wszystko zaczyna się sypać. Albo co jakiś czas jakieś pierdoły, np. elektryczne. Na zmęczenie materiału i chaos w kosmosie nie ma siły :)
Ja tylko już mam dość terenówek z jednego względu: dużo palą, a nie są jakies bardziej pakowne, niż duże kombi. Więc kolejny pewnie będzie jakiś bus-van-camper :>
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Post autor: klucz13 » pn paź 05, 2015 6:48 pm

aftomaty to samo złooooooooo a amerykańce to wymysł szatana, tyjote se kup
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Sami88
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pn paź 05, 2015 4:30 pm

Re: Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Post autor: Sami88 » pn paź 05, 2015 9:29 pm

Nie no myślałem o Tyjocie jak to ująłeś a konkretnie 4-Runer. Wbrew pozorom Nissan Terrano jak i 4-Runer mają opinie aut niezawodnych. Amerykańskie auta mają też opinie wytrzymałych silników, co do skrzyń to nie wiem, ale tam 90% kupowanych aut to skrzynie automatyczne. Skąd to uwielbienie amerykanów do automatów to nie wiem. Zapewne jak się dba to i chodzi dobrze. Lecz automat jest droższy w utrzymaniu. Kolega kupił Volvo 850 za grosze i owszem trzeba było wymienić rozrząd i inne detale. Lecz auto pomimo wieku a rocznik chyba 93 ono jest. To auto niebywale solidne i niezawodne polecam zajrzeć na ten filmik jeśli ktoś wątpi w to auto https://www.youtube.com/watch?v=u7V-G3PiRUc . Stare nie znaczy złom. Wiadome jest, że trzeba wymienić to co się zużywa. Lecz np. Renault ma częste awarie dupereli elektronicznych, takie wyrobiło się przekonanie o tym aucie. Mnie nurtuje tematyka skrzyń automatycznych Blazer I jest w manualu natomiast II czy Explorer I jak II są w automacie. Nie słyszałem aby manualna skrzynia nawalała. A nawet jeśli to jest tańsza od automatu. Nie zgodzę się z opinią iż stare to złe, ale zgodzę się z tym iż zakatowane to złe. Bo wymaga dużego wkładu. Miałem okazje przejechać się DODGEM RAMEM uczucie niesamowite gdy prowadzi się taki krążownik. Auto niesamowite, bardzo przestronne i wygodne. Zupełnie inaczej się prowadzi takie duże auta niż zwykłe osobówki. Więc co kto woli, ja wolę uniwersalność. Auto musi być jak najbardziej funkcjonalne, jeśli trzeba to gdy kończy się droga pojechać dalej ;)

Awatar użytkownika
alibia1112
Posty: 1855
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM

Re: Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Post autor: alibia1112 » pn paź 05, 2015 9:50 pm

Gelendy, parchy, pajero też są w awtomacie. :)10
JA tam mam awtomat i sę chwale :lol:
CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było

sokół wędrowny
 
 
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 23, 2013 5:03 pm
Lokalizacja: Centralna Polska

Re: Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Post autor: sokół wędrowny » pn paź 05, 2015 11:00 pm

Wajcha przy kierownicy to super sprawa szczególnie w terenówce.
Patrol Patrolowi Patrolem

jezy888
 
 
Posty: 130
Rejestracja: czw mar 06, 2014 11:01 am

Re: Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Post autor: jezy888 » wt paź 06, 2015 1:40 pm

do blazera chyba da sie 31 wlozyc ale moze obcierac przy skreatach wiec sie wycina, pozniej to juz musi byc body lift albo zawieha.
Z automatem problem bo wlasnie dla wiekszosci drogi w utrzymaniu i jezdza az padnie albo zacznie dawac objawy "zuzycia" a pozniej w handel bo nie ma piniondzow na naprawe.
ja juz nie kupie nigdy manuala :) mam dwa w automacie,przepasc technologiczna miedzy nimi ale jak mam zmieniac biegi to juz wole tramwajem jechac... wole kolanko trzymac niz gałke :lol:

S10 kupowalem z uszkodzona skrzynia,sprzedawca bajki opowiadal,ze za malo ileju itp opuscil 1500 i wzialem ze swiadomoscia,ze trzeba bedzie generalke zrobic za 3500 albo z allegro kupic uzywke za ponad 1000. Juz na samym poczatku za 100 zl wyeliminowalem przyczyne dla ktorej zmeczyl skrzynie bo zmieniala biegi przy 4tys. niedawno elektrozawory zmienialem i bez oleju zmiescilem sie w 200 zl. Jednak czeka mnie mimo wszystko rozebranie skrzyni i wymiana sprzegielek chyba,ze trafie na uzywke :)
1995 S-10 4.3 4x4 Ext. Cab
sprzedam JGC SRT.

sokół wędrowny
 
 
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 23, 2013 5:03 pm
Lokalizacja: Centralna Polska

Re: Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Post autor: sokół wędrowny » wt paź 06, 2015 4:01 pm

Automat w terenówce zza wielkiej wody to naturalna sprawa, patrz np. Jeep. W Blazerze skrzynia dobrze współpracuje z 4,3 benzyną i jest bardzo funkcjonalna na czarnym i w terenie.
Patrol Patrolowi Patrolem

Sami88
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pn paź 05, 2015 4:30 pm

Re: Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Post autor: Sami88 » wt paź 06, 2015 9:47 pm

Niestety manualna skrzynia w amerykańcach to rzadkość niestety, jak przeglądam oferty to same automaty, wyjątkowo zdarzają się manuale. Jako iż jeszcze nigdy nie miałem automaty a jeździłem na manualu. Ciekawi mnie, jak on zmienia przełożenia, przy jakich obrotach ? Da się to jakoś korygować zmianę biegu przy niższych obrotach np 2- 3 tyś/obr ? Tak więc kapitalny remont skrzyni automatycznej to koszt 3.000 - 3.500 zł ? Mowa tu o automacie z Explorera II lub Blazera II . Ktoś robił kapitalkę ? Na co zwracać uwagę przy zakupie auta z automatem, da się jakoś wykryć powiedzmy dogorywanie automatu ? Jakieś rady na co zwrócić przy automacie ? Z silnikami to miałem styczność, ale z automatem nigdy za bardzo nie wiedziałbym jak to ugryźć.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Post autor: Kostuch » wt paź 06, 2015 9:55 pm

Sami88 pisze: Ciekawi mnie, jak on zmienia przełożenia, przy jakich obrotach ? Da się to jakoś korygować zmianę biegu przy niższych obrotach np 2- 3 tyś/obr ?
Zmienia (jak jest sprawna) tak, żebyś był zadowolony :)21
Można sobie przerobić nawet na sekwencyjną albo zaprogramować sobie inną charakterystykę jak masz taką wizję. Są gotowe kity za oceanem.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

sokół wędrowny
 
 
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 23, 2013 5:03 pm
Lokalizacja: Centralna Polska

Re: Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Post autor: sokół wędrowny » wt paź 06, 2015 10:39 pm

Ciśniesz mocno zmienia wyżej, lekko traktujesz gaz zmienia niżej, dasz w palnik to zredukuje przyspieszając - mniej więcej tak jak byś sam zmieniał biegi a przy okazji - jedziesz ze stałą prędkością redukuje obroty o 500 dla ekonomiki, chcesz w terenie hamować silnikiem nie ma sprawy, zależy Ci na ruszeniu z 2 i trzymaniu cały czas tego biegu ok, masz ochotę / potrzebę w trakcie jazdy z wciśniętym gazem zredukować - chwytasz za wajchę i po sprawie a poza wszystkim innym nie zaprzątasz sobie głowy sprzęgłem, obrotami, gasnącym silnikiem itd. Nie martw się, że większość jest w automacie bo to dobre i wygodne rozwiązanie. Musisz się przejechać i jak się zdecydujesz to przyzwyczaić do specyfiki prowadzenia - zawsze stoisz na heblu ...
Patrol Patrolowi Patrolem

sokół wędrowny
 
 
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 23, 2013 5:03 pm
Lokalizacja: Centralna Polska

Re: Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Post autor: sokół wędrowny » wt paź 06, 2015 10:45 pm

jezy888 pisze:do blazera chyba da sie 31 wlozyc ale moze obcierac przy skreatach
Zależy od wersji bo da się spokojnie i nic nie obciera.
Patrol Patrolowi Patrolem

jezy888
 
 
Posty: 130
Rejestracja: czw mar 06, 2014 11:01 am

Re: Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Post autor: jezy888 » śr paź 07, 2015 10:47 am

no jesli zr to i 33 wejda ale w seryjnych to wygla da tak:

What tires will fit?


No lift or Torsion Bar tweak
Torsion bar tweaking can gain you 1-1.5 inches. If you get more it means your torsion bars were sagging or low from the factory (typical with the Sport package).
205's (standard tire size)
235's (optional tire size)
30's should clear all but the ones with sagging torsion bars
31's should fit with minor trimming/reshaping, anything larger needs lift.

Tire Sizes with 2-3" of lift
31's should fit, if using stock wheels expect the tires to rub on the frame and sway bar at full lock
32's should fit with minor trimming
33's should fit with massive trimming

Tire sizes with 5-6" of lift
32's should easily clear, if using stock wheels expect the tires to rub on the frame and sway bar at full lock
33's should fit with minor trimming
35's may fit with massive trimming

Tire sizes with 7-8" of lift
33's should fit easy
35's should require minor trimming with 8 inch wheels, more if 10 inch wheels are used
36's would require massive trimming to be done.
1995 S-10 4.3 4x4 Ext. Cab
sprzedam JGC SRT.

sokół wędrowny
 
 
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 23, 2013 5:03 pm
Lokalizacja: Centralna Polska

Re: Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Post autor: sokół wędrowny » śr paź 07, 2015 3:08 pm

Tabelki tabelkami a niektóre są fabrycznie przystosowane do 31X10,50 R15C. Siedzi w serii z dość agresywnym bieżnikiem i ma się dobrze :-) kolega i tak chce 33 to bez motania raczej się nie da.
Patrol Patrolowi Patrolem

jezy888
 
 
Posty: 130
Rejestracja: czw mar 06, 2014 11:01 am

Re: Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Post autor: jezy888 » śr paź 07, 2015 4:43 pm

dokladnie, to tylko takie pogladowe
aby 33 wsadzic to lift 6'' od razu, czyli jakies 1200$ za kita http://www.roughcountry.com/gm-suspensi ... 43-20.html
albo łączyc body lift + zawiecha aby taniej bylo
1995 S-10 4.3 4x4 Ext. Cab
sprzedam JGC SRT.

sokół wędrowny
 
 
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 23, 2013 5:03 pm
Lokalizacja: Centralna Polska

Re: Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Post autor: sokół wędrowny » śr paź 07, 2015 4:53 pm

Fajne klamoty :-)
Patrol Patrolowi Patrolem

sokół wędrowny
 
 
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 23, 2013 5:03 pm
Lokalizacja: Centralna Polska

Re: Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Post autor: sokół wędrowny » czw paź 08, 2015 9:04 pm

A tak w ogóle to skąd pomysł na Bladego bo to nietypowy wózek ??
Patrol Patrolowi Patrolem

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Post autor: jradek » czw paź 08, 2015 9:31 pm

Sorry chłopaki, ale Blazer kojarzy mi się jednoznacznie z TYM kioskiem ruchu
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 7-2009.jpg
No i z filmem Szczęki.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

sokół wędrowny
 
 
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 23, 2013 5:03 pm
Lokalizacja: Centralna Polska

Re: Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Post autor: sokół wędrowny » czw paź 08, 2015 9:42 pm

Całkiem fajny ten kiosk :-) pogadamy w sobotę ;-)
Patrol Patrolowi Patrolem

Sami88
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pn paź 05, 2015 4:30 pm

Re: Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Post autor: Sami88 » pn paź 12, 2015 8:01 am

Witam, jedno autko ktoś mi już buchnął z przed nosa. Zostały mi jeszcze niecałe dwa tygodnia do terminu mniej więcej zakupu. Chciałem się zapytać o spalanie samochodów amerykańskich i doświadczenia z nimi głównie interesuje mnie Explorer I oraz II jak i Blazer I oraz dwa. W przypadku Blazera I to są w nich silniki 2.5, 2.8 co mnie nieco zaskoczyło jak na amerykańskie wozy. Czy ktoś miał styczność z silnikiem 2.8 w Blazer I ? Jak ta jednostka się zachowuje w codziennym użytkowaniu.

PS: Co możecie panowie powiedzieć o Oplu Fronterze ?

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Post autor: klucz13 » pn paź 12, 2015 11:02 pm

Sami88 pisze:Witam, jedno autko ktoś mi już buchnął z przed nosa. Zostały mi jeszcze niecałe dwa tygodnia do terminu mniej więcej zakupu. Chciałem się zapytać o spalanie samochodów amerykańskich i doświadczenia z nimi głównie interesuje mnie Explorer I oraz II jak i Blazer I oraz dwa. W przypadku Blazera I to są w nich silniki 2.5, 2.8 co mnie nieco zaskoczyło jak na amerykańskie wozy. Czy ktoś miał styczność z silnikiem 2.8 w Blazer I ? Jak ta jednostka się zachowuje w codziennym użytkowaniu.

PS: Co możecie panowie powiedzieć o Oplu Fronterze ?
we no się zdecyduj,albo zmień wiarę to będziesz rabinowi dupę zawracał a nie nam
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Sami88
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pn paź 05, 2015 4:30 pm

Re: Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Post autor: Sami88 » wt paź 13, 2015 8:26 am

Dopiero za niecałe dwa tygodnie będę miał czas aby pojechać już po auto, teraz nie mam czasu. I o ile jedno faktycznie miałem upatrzone to się już sprzedało. Mimo iż chciałem je wziąć. Dalej zostaje blazer oraz explorer jako faworyci na szczęście są jeszcze w ofercie. Chciałem się zapytać o spalanie średnie oczywiście spalanie Blazera I z silnikiem 2.5 Diesla. Nie ma o tym wzmianki w necie, nie mogę znaleźć. A to że pytałem o Fronterę, no lubię kanciaste autka o dużej przestrzeni. A tych Oplów jest bardzo dużo, zapytałem o ten model gdyż troszkę przypomina mi explorera i blazera I. Zakup auta to poważna kwestia zostało mi jeszcze trochę czasu to chcę to dobrze przemyśleć :D

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Post autor: jradek » wt paź 13, 2015 8:36 am

Opel to konstrukcja Isuzu Rodeo. Nie miałem, ale to proste auto, zaletą jest duża podaż aut, części i typowa konstrukcja. Jak chcesz naprawdę kwadratowe auto to może coś japońskiego. Potrzebujesz auto do jazdy na co dzień i w terenie czy tylko do terenu? Ile drzwi ma mieć, jaki motor, jaka skrzynia, jaka konstrukcja. No i jaki budżet?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Post autor: Kostuch » wt paź 13, 2015 11:32 am

klucz13 pisze:
Sami88 pisze:Witam, jedno autko ktoś mi już buchnął z przed nosa. Zostały mi jeszcze niecałe dwa tygodnia do terminu mniej więcej zakupu. Chciałem się zapytać o spalanie samochodów amerykańskich i doświadczenia z nimi głównie interesuje mnie Explorer I oraz II jak i Blazer I oraz dwa. W przypadku Blazera I to są w nich silniki 2.5, 2.8 co mnie nieco zaskoczyło jak na amerykańskie wozy. Czy ktoś miał styczność z silnikiem 2.8 w Blazer I ? Jak ta jednostka się zachowuje w codziennym użytkowaniu.

PS: Co możecie panowie powiedzieć o Oplu Fronterze ?
we no się zdecyduj,albo zmień wiarę to będziesz rabinowi dupę zawracał a nie nam
:)21
Froterka to też GM :)21
Podobno np klamki z niej pasują do starego Tahoe.
Sami88 pisze: lubię kanciaste autka o dużej przestrzeni.
To ty Gelendę chcesz :lol:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Sami88
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pn paź 05, 2015 4:30 pm

Re: Pytanie przed zakupem TERENÓWKI

Post autor: Sami88 » wt paź 13, 2015 12:40 pm

Tylko że opel ma opinię auta które miały fatalną karoserię stosowaną. Szybko rdzewiały, to jak z dewoo matiz kupiłeś a po kilku latach rudy się sypał. Ale przykładowo amerykańce mają konkretną grubą blachę. Opinia o Oplach jest nie zbyt pochlebna podobnie jak z renault. Choć auta ma jak dla mnie coś pociągającego w tej kanciastej bryle. Fakt Mercedesik Gelenda ma to coś co mi się podoba, proste rysy nadwozia to jest to. Widzę, że Blazer II którego sobie opatrzyłem znowu się pojawił, widać ogłoszenie wygasło. I tu faktycznie mam dylemat na co by się zdecydować Blazer II, Blazer I oraz Explorer II. To są auta nad którymi się po prostu waham. Przykładowo czy taki Blazer II zmieści mi się przy średniej jeździe do 2,5 tyś obrotów na gazie zmieści się w 20 litrach gazu/100 km ? Czy automat będzie sprawował się bez awaryjnie, a jeśli zajdzie potrzeba renowacji skrzyni, to jak będzie się sprawować przy normalnej eksploatacji. Jedyne co mnie trochę dręczy to awaryjność automatów. Spalanie samochodu, czy da się zmieścić przy takiej eksploatacji w takim przedziale spalania ? Ogólnie bezawaryjność jest dla mnie istotna, oczywiście stare auto będzie wymagało odnowienia. Ale czy gdy się to zrobi to będzie służył dobrze. Bo z samochodami jest różnie, np. mam złe przekonania do renault bo kilku kolegów miało i strasznie narzekali. Blazer I ma pociągające rysy dla mnie, bardziej kwadratowe. Ale wygoda jest chyba wyższa w Blazerze II. To są takie pytania, ale za bardzo nie mogę znaleźć nikogo kto ma takie auto albo jeździł takimi samochodami. Ciekawi mnie kwestia napraw przykładowo, niektóre auta wymagają specjalnych przyrządów do napraw a mi zależy w gruncie rzeczy na prostocie. I nie mam tu na myśli naprawy po rusku za pomocą młotka i przecinaka :D, ale normalnych narzędzi warsztatowych. A nie jakichś wyrafinowanych przyrządów. Przykładowo nie ma informacji co do spalania Blazerów I w mniejszych silnikach. Troszkę czasu jeszcze zostało. Pytanie jak porównać Explorera II do Blazera II gdy nie mam danych co do wymiarów choćby tych aut. Szukałem w sieci, i coś trafiłem na niezbyt precyzyjne dane.
Ostatnio zmieniony wt paź 13, 2015 12:59 pm przez Sami88, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość