Dyskusja o skrzyni biegów z blazera

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

McGyver
 
 
Posty: 108
Rejestracja: czw paź 22, 2015 11:51 am
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontaktowanie:

Dyskusja o skrzyni biegów z blazera

Post autor: McGyver » śr lut 10, 2016 8:18 am

Moze głupie pytanie ale jak działa automatyczna skrzynia w blazerze po 95r (2 seria)?
Generalnie zastanawiam sie ostatnio nad praca mojej skrzyni
Generalnie z problemow które mam przynajmniej w teorii to:
Na P wszystko jest ok
Na R jest oki
Na N oki
Na D auto przyspiesza elegancko itp
Na 3... Ostatnio nawet zrobiłem rundkę testowa i było odczuwalne zmienienie przełożeń.. Tzn tylko po lekkim spadku obrotów podczas ciagłego przyspieszania.. Wiec tez obstawiam ze tu jest oki
Na 2 i tu ciekawa sprawa bo auto jakby rusza z 2... I nawet w instrukcji nie znalazłem czy tak to ma byc czy cos tu nie gra... Chociaz z budowy skrzyń wynika ze powinna byc 1 i 2... Jest jakby sama 2 bo auto rusza zdecydowanie ciężej niż na wyższych biegach ( stad stwierdzam ze na pozostałych 1 musi dzialac bo tam nic nie muli ze tak to nazwę).
Na 1... No cóż wyglada jakbym nie mógł dociągnąć dźwigni do konca i cos sie bieg nie załącza i terkocze ze skrzyni, moze byc to jednak kwestia regulacji cięgna bo juz bardziej cofnąć dźwigni nie moge bo blokuje sie na plastiku a kontrolka biegu nie dochodzi na pozycje tylko utyka miedzy 1 a 2... I z drugiej strony zastanawiam sie czy ta kontrolka jest czysto mechaniczna czy jest tam do niej cos wiecej tzn jakas elektronika?
Generalnie w 99% jeżdzę na D i zdecydowanie czuć tam te wszystkie przełożenia... Auto rusza normalnie i potrafi spokojnie zamielic i nie mam efektu mylenia przy ruszaniu... Obroty nieznacznie spadają przy przyspieszaniu... Zmiana na wyższe przełożenie... I tak da rade odliczyć 3 takie zmiany.. Generalne jadąc ok 60km na h mam 1200obr silnika.. I raczej jest to juz overdrive.
I jeszcze cos takiego czy przy zimnym silniku No i skrzyni .. Odpalamy i wrzucamy np R czy D to czy powinno byc czuć lekkie szarpnięcie... Wiadomo ze koła sa blokowane hamulcem. Jak sie wszystko rozgrzeje to juz chodzi duzo płynniej albo "szarpnięcie" jest praktycznie niezauważalne.
No po prostu nie ma jak pierwszy w życiu automat :-) w Manuals jednak jest nieco wygodniej z diagnostyka..
Muszę pomysleć o wymianie filtra i oleju i jakimś czyszczeniu płyty z zaworami skrzyni bo kto wie co tam moze byc ;-)

W typowych usterkach skrzyń nie znalazłem nic podobnego do tych moich.. A zadnego innego blazera w okolicy nie widac wiec niestety porównania kompletnie nie mam.
Chevrolet Blazer 1999 LT - 4,3 Automat - wersja europejska

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Dyskusja o skrzyni biegów z blazera

Post autor: Kostuch » śr lut 10, 2016 4:57 pm

McGyver pisze:Moze głupie pytanie ale jak działa automatyczna skrzynia w blazerze po 95r (2 seria)?
Eeee... to proste jest:
:)21

Obrazek

W pozycji 2 masz tylko drugi bieg, więc ruszasz też z dwójki.
Na zimno inne jest ciśnienie sterujące, więc szarpnięcia są mocniejsze.
Wskaźnik biegu jest mechaniczny. Może masz coś z pozycjonerem w skrzyni nie tak.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

McGyver
 
 
Posty: 108
Rejestracja: czw paź 22, 2015 11:51 am
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontaktowanie:

Re: Dyskusja o skrzyni biegów z blazera

Post autor: McGyver » czw lut 11, 2016 12:39 am

Czyli jednak wszystko jest w porządku :-) w instrukcji nic nie pisali o tej 2... Ale skoro na pozycji 2 jest zablokowany tylko i wyłącznie drugi bieg to wszystko by sie zgadzało :-) szkoda ze nie ujęli tego w instrukcji a tylko pobieżnie podali ze na 2 najlepiej ruszać zima i masz większa moc na koła jak na 3.. ;-)
Schemat fajny... Troche nad nim chyba posiedze zeby zrozumieć.
Co do tej 1-ki wszystko mi wskazuje na złe wyregulowane cięgno bo generalnie nic tam innego nie widac. A i żadnych błędów skrzynia nie wywala i np check engine sie nie swieci.
Tu jest fajna instrukcja do skrzyni:
http://www.grail-ss.com/GRAIL%20Website ... hGuide.pdf

Generalnie wrzucając 2 powinno sie miec 1 i 2 choć z tekstu wynika ze 1 jest tylko opcjonalnie i przeważnie jest zablokowana elektronicznie... Generalnie ciezko dojść jak to jest ;-)
Co do niewchodzącej jedynki... Piszą ze moze byc to Le wyregulowane cięgno i pare innych rzeczy wiec to raczej to ;-)
Chevrolet Blazer 1999 LT - 4,3 Automat - wersja europejska

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Dyskusja o skrzyni biegów z blazera

Post autor: Kostuch » czw lut 11, 2016 2:51 am

Obrazek jest właśnie z tego dokumentu :)
Na 9 stronie masz opisane jakie biegi są na każdej pozycji.
Ogólny user manual do auta to jest dla amerykańskich kobiet, żeby wiedziały jak używać pasów i lusterek :)3
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość