Zagazowanie vortec - czy to mozliwe???

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Zagazowanie vortec - czy to mozliwe???

Post autor: AREX » śr sie 24, 2005 2:38 pm

Please niech ktos mi powie czy mozliwe jest zagazowanie mego blazerka z silnikiem vortec bo bylem w poznaniu juz w 3 firmach niby najlepszych i zadna tego nie zrobila - szlag mnie zaraz trafi bo trace czas tylko na jezdzenie i proszenie sie o to...... ktos moze ma gaz w vortecu?

Podłamany - AREK

plakiet
 
 
Posty: 179
Rejestracja: ndz maja 23, 2004 3:06 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: plakiet » śr sie 24, 2005 2:43 pm

Jak bardzo ci zależy i faktycznie tak trudno założyć to ustrojstwo w Poznaniu to mogę poszperać w papierach i odnaleźć kontakt do kolesia od którego kupiłem to auto. On zakładał instalację gdzieś w Częstochowie - jeżeli taka odległość Ci nie przeszkadza.

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » śr sie 24, 2005 3:38 pm

za chwile to juz zadna odleglosc mi nie bedzie przeszkadzac bo albo sprzedam auto albo zaloze gaz. Nie ma innego wariantu - ja robie miesiecznie ok. 3 tys km po miescie i krotkie wypady wiec benzyna naprawde nie wchodzi w rachube. ale napisalem w innym mailu - powiedz gdzie i jak jestes uchwytny moze podjade zobaczyc jak Ty masz to zalozone? - swoja droga za namiar bylbym wdzieczny - nawet w czestochowie... a ile juz zrobiles km autem? rozumiem ze caly czas na gazie - jakies problemy czy wszystko ok? bo mnie straszyli ze jak powierca ten plastik pod przepustnica to on potem moze peknac - cos mi sie wydaje to malo prawdopodobne......

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » śr sie 24, 2005 4:54 pm

Plakiet ma gaz naprawdę extra założony. Zwykła druga generacja, Mixer na wejściu kolektora. Jeden parownik. Działa tak jak powinien.

Awatar użytkownika
colomen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: pn mar 14, 2005 7:36 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: colomen » śr sie 24, 2005 6:34 pm

Witam
na forum
Na priva przesłałem Ci adres firmy w której zagazowany został mój blazerek nim go zakupiłem.
Pozdrawiam
Colomen

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » śr sie 24, 2005 7:42 pm

Boris.blank - myslisz ze gdyby to skopiowac to bedzie dzialac? a ryzyko strzalu? wiadomo ze przy tej pojemnosci i dlugosci dolotow jak wystrzeli to moze byc juz klopot....

colomen: a masz silnik vortec czy ten przed nim? bo nie wiem kiedy wprowadzili vorteca a to ponoc tylko on ma taki wspanialy uklad dolotu. bardzo dziekuje za namiar - to jest u mnie w Poznaniu :-) nie znam ich ale jutro postaram sie znalezc namiar na nich...

Awatar użytkownika
colomen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: pn mar 14, 2005 7:36 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: colomen » śr sie 24, 2005 8:47 pm

Oczywiście vortec.
Jeśli chodzi o możliwość wystrzału to przetrenowałem temat dogłębnie.
Kosztowało mnie to wymianę pokrywy rozrządu i pokrywę zaworów.
W tej chwili już sam wprowadziłem pewne zmiany.
Cztery klapki nad przepustnicą i odpowietrzenie silnika wyprowadzone aż do filtra powietrza.
Teraz też potrafi czasami strzelić ale nic poza tym się nie dzieje.
Chevy Blazer 4,3 vortec V6 95r

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » śr sie 24, 2005 9:21 pm

kurcze gazem II-giej generacji to mnie starsza wszyscy niczym dzieci wilkiem w lesie. Ze niby w zadnym wypadku do plastikowego kolektora i plastikowej podstawy przepustnicy bo jak wydupczy to straty beda wieksze niz koszt tej instalacji....
Mialem gaz II-giej generacji w Nissanie Maxima 3.0 V6 - i jakos to dzialalo - choc strzelal od czasu do czasu to fakt i ze przeplywomierz nie strzelil to cud - a mialem klapke dopiero w obudowie filtra powietrza wiec juz za przeplywomierzem - w kazdym badz razie auto bylo jednak slabsze na gazie - no ale to byla instalacja sprzed jakis 4-5 lat przynajmniej.... jak strzelil to gasl silnik i przez kilka minut stalem piłując rozrusznikiem i probujac zapalic ponownie.... ale z drugiej strony zrobilem prawie 100tys km na tej instalacji... tylko do blazera sie boje II-giej generacji a wtryskowa zalozyc ponoc problem wiec sam juz nie wiem... a propos moze ktos wie - wtryski od benzyny pracuja sekwencyjnie czy jako full grupa?

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » czw sie 25, 2005 4:09 pm

Nie będę pisał jak sprawuje się instalacja u Plakieta żeby nie zapeszyć. Ale on chyba nigdy nie miał żadnego wystrzału. Masz do niego blisko - podjedź popatrz.

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » pt sie 26, 2005 8:44 am

mam sie spotkac z Plakietem w przyszlym tygodniu...

ale czy rzeczywisdcie jest taki problem zalozyc sekwencje? bo najchetniej taka instalacje bym zalozyl.......

plakiet
 
 
Posty: 179
Rejestracja: ndz maja 23, 2004 3:06 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: plakiet » pt sie 26, 2005 8:49 am

Miałem raz jedyny ale to z mojej tylko i wyłącznie winy. Wcisnąłem kiedyś "gaz do dechy" i przełączył się na gaz na prawie maksymalnych obrotach :oops: Na szczęście prawie nic się nie stało.

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » pt sie 26, 2005 10:07 pm

a co to znaczy prawie nic? czyli miales przelaczone na gaz ale pracowalo jeszcze na benzynie tak?

sisco

Post autor: sisco » pt sie 26, 2005 11:46 pm

po przelaczeeniu na gaz w instalacji 2 generacji niema tz. odciecia czyli mozna przekrecic silnik. czyli zmusic go do pracy ponad zalozone, obliczone maxymalne obroty, suma sumarum uszkadzajac go mechanicznie.

plakiet
 
 
Posty: 179
Rejestracja: ndz maja 23, 2004 3:06 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: plakiet » sob sie 27, 2005 9:54 am

Prawie nic znaczy, że tylko nieznacznie uszkodziła się rura gumowa od kolektora. Na tyle mało, że po założeniu jes z powrotem i zaciśnięciu opaską dalej działa.
Przez głupią nieuwagę - nie spojrzałem na czym silnik pracuje i bum.
Od tamtej pory zawsze przed ruszeniem sprawdzam która dioda się świeci :)

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » ndz sie 28, 2005 11:57 am

czekajcie bo zwiarowalem - czyli silnik jak pracuje na gazie bedzie sie krecil na wyzsze obroty niz na benzynie?? nigdy tak mialem w zadnym aucie z gazem.....

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » czw wrz 01, 2005 4:41 pm

AREX pisze:mam sie spotkac z Plakietem w przyszlym tygodniu...

ale czy rzeczywisdcie jest taki problem zalozyc sekwencje? bo najchetniej taka instalacje bym zalozyl.......
ja mam w vortecu zalozona sekwencje..tak jak pisalem trzeba zamontowac przedluzki zeby poodac gaz pod same zawory.gdy pojechalem do gazownika powiedzial ze najpierw kolektor musi zrzucic.okazalo sie ze nie wystarczy wywiercic otworkow na gorze kolektora i zamontowac listew bo wtedy po pierwsze szkoda kasy bo i tak dzialalo by to jak 2 generacja z mieszaczen a pozatym mogl by strzelac.dlatego u mnie gaz jest doprowadzony specjalnymi rurkami pod same zawory....cos ty za gazownikow odwiedzal???dobrze ze takim cwokom nie pozwoliles nic dlubnac!!!

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » czw wrz 01, 2005 4:45 pm

AREX pisze:czekajcie bo zwiarowalem - czyli silnik jak pracuje na gazie bedzie sie krecil na wyzsze obroty niz na benzynie?? nigdy tak mialem w zadnym aucie z gazem.....
no pewnie ze tak...odciecie zaplojnu w wiekszosci samochodow polega na ograniczeniu ilosci paliwa zeby nie wchodzil na niebezpieczne dla siebie obroty to na prostej instalacji nie wspolpracujacej z komputerem co ma niby sobie odciac??dlatego sie wyzej kreci...

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » czw wrz 01, 2005 8:14 pm

golony - a masz kolektor plastikowy czy metalowy?
Bo ja spotkalem sie z Plakietem (pozdrowienia Plakiet i dzieki za czas) i ma on vorteca ale z metalowym kolektorem - wtedy nie ma problemu... U mnie jest plastikowa gora od przepustnicy i plastikowa podstawka pod przepustnice a pod nia ponoc jakis pochrzaniony ni to kolektor ni to cholera wiec i tam ponoc ida kanaly powietrzne i do wody i dlatego ponoc gazownik mial problem - generalnie najsmiesniejsze jest to ze kazdy z gazownikow mial inny problem dla ktorewgo nie mogl zalozyc instalacji - jakby ich zebrac razem wszystkich to by zalozyli w 10 minut :D
ALe zarty zartami a ja jezdze bez gazu caly czas a raczej malo jezdze........
Nic nie wiem czy jutro zdaze a jak nie to w poniedzialek jade do kolejnego pogadac tylko ten jest strasznie drogi chce 6 tys za sekwencje co chyba troche duzo bo wszysc inni chcieli okolo 5 tys........
Kurcze ze tez auto nie mialo od razu zalozonej instalacji :-)

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » sob wrz 03, 2005 2:33 pm

zrobilem fotki swojego silnika z instalka wyslij mi adres mailowy to ci je przesle to sobie sam obejzysz..pozdrawiam...

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » sob wrz 03, 2005 3:28 pm

AREX pisze:kurcze gazem II-giej generacji to mnie starsza wszyscy niczym dzieci wilkiem w lesie. Ze niby w zadnym wypadku do plastikowego kolektora i plastikowej podstawy przepustnicy bo jak wydupczy to straty beda wieksze niz koszt tej instalacji....
Mialem gaz II-giej generacji w Nissanie Maxima 3.0 V6 - i jakos to dzialalo - choc strzelal od czasu do czasu to fakt i ze przeplywomierz nie strzelil to cud - a mialem klapke dopiero w obudowie filtra powietrza wiec juz za przeplywomierzem - w kazdym badz razie auto bylo jednak slabsze na gazie - no ale to byla instalacja sprzed jakis 4-5 lat przynajmniej.... jak strzelil to gasl silnik i przez kilka minut stalem piłując rozrusznikiem i probujac zapalic ponownie.... ale z drugiej strony zrobilem prawie 100tys km na tej instalacji... tylko do blazera sie boje II-giej generacji a wtryskowa zalozyc ponoc problem wiec sam juz nie wiem... a propos moze ktos wie - wtryski od benzyny pracuja sekwencyjnie czy jako full grupa?
full grupa jak juz kiedys pisalem

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » sob wrz 03, 2005 6:25 pm

no tak tez wyszlo gaziarzom z pomiaru ale ostatni stwierdzil ze tam jesty pelna sekwencja i tym mnie zdziwil........ nic to w przyszlym tygodniu jade do wskazanego ostatniego fachowca i zyje nadzieja ze on poradzi cos na upraciucha-vorteca :-)

Awatar użytkownika
biloowa
 
 
Posty: 280
Rejestracja: czw cze 17, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Człuchów---- Poznań

Post autor: biloowa » sob wrz 03, 2005 7:12 pm

Mercedes 300 GE sprzedana , Vw iltis 2,0 ABK 115 PS :) , KIA SORENTO 2,5 crdi VGT

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » ndz wrz 04, 2005 4:14 pm

no to jest wlasnie ten namiar o ktorym pisalem :-) bede tam w poniedzialek lub wtorek w zalznosci jak sie wyrobie - dam znac jak sie cos dowiem...

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » wt paź 04, 2005 2:24 pm

:D Coz moge powiedziec. Mam zalozony gaz. Na razie sie nie ciesze bo nie chodzi jeszcze tak jak powinien - mam zalozyc nowe swiece i kable i wtedy podjechac do regulacji. Swiece i kable juz kupilem - gaziarz chcial seryjne platynowe mimo iz wszyscy sie dziwili ze do gazu moze by byly lepsze normalne swiece i tak trzeba je czesto zmieniac - ale kupilem takie jakie chcial - zobaczymy jak bedzie po regulacji i czy wreszcie bede sie cieszyc zagazowanym blazerkiem .....
Pozdrawiam
Arek

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » pt paź 07, 2005 8:14 am

to jak sie juz nacieszysz to opisz co tam ci poklecil i jak sie to sprawuje :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości