Zima - naped 4x4 i ABS - glupie pytania?

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Zima - naped 4x4 i ABS - glupie pytania?

Post autor: AREX » ndz gru 18, 2005 7:54 pm

Witam wszystkich,
Mam do Was pytanie - jak jade po oblodzonej drodze i zahamuje gwaltownie to wiadomo abs zadziala - ale oprocz trzepotania w pedale i terkotania slychac dziwny dzwiek - nie wiem jak go opisac - tak jakby sie wlaczal jakis wirnik albo wiertarka :) i jak abs przestaje dzialac to to tez ucicha - to normalne? Wczesniej kilka razy mi zadzialal abs jak byl deszcz czy jak (generalnie jezdze plynnie bez wariackich hamowan) ale bylo tylko jakies pojedyncze terkniecie i czucie w pedale....
Drugi moj dylemat - jak to jest teraz zima - jak droga jest osniezona lub delikatnie oblodzona ze jest biala lub prawie biala to co - spoko mozna wrzucic 4HI? bo tanczy mi autko troche glownie na zakretach :) A co jak jest droga osniezona ale sa dwa slady na kola czarne? To juz chyba nie bardz co? Tylko ze jak jest zakret albo jakas mijanka na cviasnej drodze a takimi czesto jezdze to juz rzuca z lekka... Moze glupie pytanie ale z jednej strony zal zarznac naped a zdrugiej strony niby po cos jest ...
Pozdrawiam
AREK

PS. Na zimowych Cooperach autko odzylo ze hej :D

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » ndz gru 18, 2005 8:01 pm

ten dzwiek to pompa ktora pompuje plyn do pompy hamulcowej... normalny objaw...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
JAREK Ż
Posty: 319
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 6:23 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: JAREK Ż » ndz gru 18, 2005 8:05 pm

Na śniegu i lodzie możesz jeździć z włączonym 4x4 :)

Jeśli chodzi o hamulce to u mnie w vanie pomogła wymiana tarcz. Też miałem dziwny dźwięk jakby takie tłuczenie, po prostu tarcze były minimalne krzywe :wink:

Awatar użytkownika
JAREK Ż
Posty: 319
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 6:23 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: JAREK Ż » ndz gru 18, 2005 8:06 pm

Miskiller pisze:ten dzwiek to pompa ktora pompuje plyn do pompy hamulcowej... normalny objaw...

No to mnie o coś innego chodziło :oops:

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » ndz gru 18, 2005 8:48 pm

tluczenie i trzepotanie w pedale to normalka w abs ale dochodzi do tego ten dzwiek - jak mowilem jakby jakis wirnik sie wlaczal albo wiertarka - na chwile i potem sie wycisza i to mi chodzi - tarcze sa ok bo to bylo czuc normalnie tez - na czarnym jak jest lepsza przyczepnosc to nie mialem takich objawow - ale teraz jak bede mial okazje to wdusze do dechy rozpedzony zeby przetestowac abs na czarnym suchym tylko musi byc lepsza pogoda...
W poprzednich autach jak mialem abs to slycah bylo tylko terkot i czuc trzepot w pedale - dlatego sie nad tym zastanawiam. Nie ma zadnych objawow "czuciowyc" auto hamuje ladnie i potem rusza dalej wiec sam juz nie wiem...
Co do 4x4 na sniegu i lodzie tak ale nawet jesli to asfalt pokryty troche tak? A co jesli jest tak pol na pol? Troche sniegu a widac czarne na przemian? Glupie pytanie wiem ale to moja pierwsza terenowka :)

Awatar użytkownika
colomen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: pn mar 14, 2005 7:36 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: colomen » ndz gru 18, 2005 11:11 pm

Ten dziwny odgłos przy hamowaniu i zadziałaniu ABS to normalne.
Też na początku trochę mnie to denerwowało, teraz przyzwyczaiłem się.
Napewno nie jest to objaw nierównych tarcz.
Co do jazdy z włączonym przodem. W warunkach takich jak opisujesz jeżdżę z załączonym. Jednak przy ciasnych manewrach na czarnym stram się wyłanczać.
Chevy Blazer 4,3 vortec V6 95r

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » pn gru 19, 2005 11:47 am

Jak norma to ok - potem sie nad tym zastanawialem ze to chyba rzeczywiscie normalne bo an czarnym nawet mokrym jest wieksza przyczepnosc i sporadycznie musi sobie "terkotnac" ale na sliskim musi chyba przepompowac ten plyn gdzies.... na czucie w pedalu pulsowanie jest OK i przestaje jak tylko zlapie przyczepnosc lub odpuszcze hamulec...... Dzieki za porady :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości