Spalanie 12 litrów - możliwe?
Moderator: Marcin-Kraków
Spalanie 12 litrów - możliwe?
Witam wszystkich. Napisałem na forum bo sam już zwątpiłem. Mój blazerek pali sobie przecietnie 17 litrów benzyny przy w miare spokojnej jeżdzie - po mieście oczywiście. Mam znajomego co ma Blazera 2002 i twierdzi ze mu pali 12 litrów podczas jazdy po mieście - możliwe to? Ma też drugiego starszego chyba 96 albo 97 i ten ponoć pali 13 - 13,5. Czy to tylko moja sztuka jest niewyregulowana? Wydawało mi się ze na tą wagę i pojemność to ok. 17 litrów to norma...
jak najbardziej mozliwe... u mnie (ale to 2,8 litra) jak byl katalizator i idealnie sprawny wydech to po miescie palil 11-13 litrow a w trasie przy predkosciach do 120km/h (na oryginalnym rozmiarze kol) miescil sie w 8l/100km ....
te silniki wcale tak duzo nie pala tylko sa bardzo wrazliwe na uklad wydechowy i rodzaj oleju (olej musi byc 5W30 lub 10W30.... zgodnie z instrukcja nie wolno stosowac olejow z serii W40 a w szczegolnosci 15W40....) hydrauliczne zawory w tych autach strasznie tego nie lubia... ponadto oleje z serii W30 sa olejami lekkobierznymi o duzo mniejszych oporach pompowania i dosc znacznie zmniejszaja spalanie.
te silniki wcale tak duzo nie pala tylko sa bardzo wrazliwe na uklad wydechowy i rodzaj oleju (olej musi byc 5W30 lub 10W30.... zgodnie z instrukcja nie wolno stosowac olejow z serii W40 a w szczegolnosci 15W40....) hydrauliczne zawory w tych autach strasznie tego nie lubia... ponadto oleje z serii W30 sa olejami lekkobierznymi o duzo mniejszych oporach pompowania i dosc znacznie zmniejszaja spalanie.
Lamina pozdrawia http://www.3dstudio.com.pl
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
hmm - dales mi do myslenia - co prawda sadze ze jednak jest spora roznica miedzy 2,8 a 4,3 ale.... Moj wydech jest jakis dziwny. Niby jest caly i niedziurawy ale jak stoi auto na jalowym to slychac takie dziwne dzwieki - dzwonienie i jak sie nachyle pod auto to widac jak blacha na srodkowym tlumiku pracuje - wciaga ja i wypreza juz sie nad tym zastanawialem czy to normalne... no ale tlumik to pewnie znowu wydatek
Czyba ze jakas zmote odstawie... myslalem o wywaleniu katalizatora ale ponoc auto moze gorzej chodzic?

i jeden i drugi.. zarowno zwykly jak i vortec... w zasadzie dotyczy to wszystkich silnikow amerykanskich..... o ni uzywaja w wiekszosci W30 oleje... nizsza cyfra nie oznacza ze sa gorsze... maja inne wlasciwosci... i ta wlasnie cyfra przy duzych pojemnosciach ma spory wplyw na spalanie...colomen pisze:Jeśli chodzi o oleje czy dotyczy to 4,3 czy tylko 2,8.
Pozdrawiam Colomen
Lamina pozdrawia http://www.3dstudio.com.pl
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
kurcze nie pamietam ale musze sprawdzic jaki mam olej. Ta druga cyfra to lepkosc w wysokich temperaturach prawda?
Plakiet: pali ci 16-18 gazu? To bardzo ladny wynik - mi gazu kolo 20 litrow ale przyspieszam sobie czasami dla przyjemnosci
Nikt mi nie powiedzial co z tlumikiem - jak blacha na nim pracuje to co - porozgrzewal sie w srodku? ktos zmienial tlumik w blazerze i podzieli sie uwaga ile to szelestow taka przyjemnosc?
Plakiet: pali ci 16-18 gazu? To bardzo ladny wynik - mi gazu kolo 20 litrow ale przyspieszam sobie czasami dla przyjemnosci

Nikt mi nie powiedzial co z tlumikiem - jak blacha na nim pracuje to co - porozgrzewal sie w srodku? ktos zmienial tlumik w blazerze i podzieli sie uwaga ile to szelestow taka przyjemnosc?
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
hm... ja zakladalem tlumik od mercedesa beczki... kosztowal jakies 120zl.... plus montaz.... jest rozmiarowo akurat z tym wyjatkiem ze nie jest plaski tylko walcowaty... u mnie naprzyklad za bardzo zwisal... tzn zgodnie z moimi potrzebami bo normalnym trybem bylby ok... ewentualnie dorabiany na wymiar zaleznie od warsztatu od 150-250 zl.AREX pisze:Nikt mi nie powiedzial co z tlumikiem - jak blacha na nim pracuje to co - porozgrzewal sie w srodku? ktos zmienial tlumik w blazerze i podzieli sie uwaga ile to szelestow taka przyjemnosc?
Lamina pozdrawia http://www.3dstudio.com.pl
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Ten tlumik od beczki jest mniej wiecej tej samej wielkosci co tlumik od blazera 4,3.AREX pisze:Hm - to ja do 4,3 musialbym wziac od S-klasyPoszukam troche w takim razie - nie daje mi spokoju ten blaszany dzwiek. Chcialem rozdzielic na 2 strony uklad wydechowy - ale teraz jak mam instalacje gazowa to sprawa sie skomplikowala... - chyba ze wyrzuce pod drzwiami jak w corvetach
Lamina pozdrawia http://www.3dstudio.com.pl
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
co do oleju... ogolnie amerykanie stosuja zawsze oleje z seri W30 czyli 0,5,10,15W30.... do silnikow chevy zalecany jest 5W30 ewentualnie 10W30.... w ksiazkach serwisowych wrecz zabraniaja oleju 15W40 i raczej odradzaja oleje z serii 40 i wyrzej... oleje W30 sa tak zwane lekkobierzne i dosc znacznie wplywaja na prace silnika jesli do takowego zostal zaprojektowany.... (wydajnosc kanalow i pompy oleju i co najwazniejsze hydraulika zaworow)... co do spalania... ogolnie w 4,3 spalanie po miscie ponizej 15l jest bardzo dobre... a powyzej 18-19 tragiczne... nawet w korkach... no chyba ze ktos na kazdych swiatlach musi byc pierwszy 

Lamina pozdrawia http://www.3dstudio.com.pl
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
jak juz poruszane bylo ... silniki chevroleta maja niska temperature pracy na poziomie 70-85 stopni... potrzebny jest wiec olej o bardzo dobrej lepkosci w nirzszej temp i co wazniejsze... o niskiej gestosci w tej temp... to tlumaczy czemu amerykance stosuja do chevy oleje z serii W30.bartks pisze:cyfra po literze W oznacza lepkość w wysokich temperaturach
czyli teoretycznie... W40 ma korzystniejszą lepkość przy wysokiej temp.pracy od W30
uogolniajac... oleje W30 maja nizsza tem pracy skuteczna niz W40... w tych silnikach W40 po prostu jest niedogrzany i za gesty przez to.
Lamina pozdrawia http://www.3dstudio.com.pl
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
Moje cudo to Blazer 96/97 4,3 Vortec
i muszę powiedzieć, że jestem mile zaskoczony "niewielkim" apetytem
Za każdym tankowaniem zerowałem licznik i na paragonie pisałem ilość przejechanych km. Ostatnia kalkulacja 61 litrów zatankowanych przejechane 545 km. Wychodzi że średnie spalanie to 12 l / 100 km.
i muszę powiedzieć, że jestem mile zaskoczony "niewielkim" apetytem
Za każdym tankowaniem zerowałem licznik i na paragonie pisałem ilość przejechanych km. Ostatnia kalkulacja 61 litrów zatankowanych przejechane 545 km. Wychodzi że średnie spalanie to 12 l / 100 km.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości