Strona 1 z 3
blazer m1009.zygi
: wt mar 28, 2006 10:25 pm
autor: zygi
witam jestem tu nowy. Niedawno nabyłem z demobilu blazera 6,2d,gdze mogę sie zaopatrzyć w części?coś mi wyje chyba w reduktorze jak przspieszam.Czy rozebranie reduktora to wielka filozofia ?
Re: blazer m1009.zygi
: śr mar 29, 2006 7:20 am
autor: tymon4x4
zygi pisze:witam jestem tu nowy. Niedawno nabyłem z demobilu blazera 6,2d,gdze mogę sie zaopatrzyć w części?coś mi wyje chyba w reduktorze jak przspieszam.Czy rozebranie reduktora to wielka filozofia ?
zadna filozofia rozebrać sztuką jest po złozyć tak aby jakies zapasowe części niezostały
A powaznie tam sa chyba wszystkie łózyska uszczelniacze calowe , i prponuje kupic dobry komplet kluczy calowych odnales na wszelki wypadek jakoms hurtownie srub bo roznie to bywa .
A wogule to ja sie nieznam na ameryce

Re: blazer m1009.zygi
: śr mar 29, 2006 10:42 am
autor: Marek Glinka
tymon4x4 pisze: .
A wogule to ja sie nieznam na ameryce

Ty....skromniś

: śr mar 29, 2006 9:53 pm
autor: zygi
rozebrałem reduktor i jest wszystko ok.Ale cały czas coś mi głośno buczy ,tylko jak przyspieszam.Puszczam gaz ,,,cisza.i to sie dzieje przy różnych prędkościach ,raz głośniej raz ciszej.Gdzie może tkwić problem??Aha w moście też wszystko ok,krzyżaki ok,frez na wale ok.może to być skrzynia??
: śr mar 29, 2006 10:08 pm
autor: Łukasz.K
A sprawdź położenie krzyżaków ja miałe o pół centymetra niżej góre niż dół i mi buczało i biło niemiłosiernie powyżej 40 km/h.
: czw mar 30, 2006 6:44 am
autor: zygi
dzięki sprawdze.W czasie jazdy aż buda drży ,jakby rezonans.
: czw mar 30, 2006 8:19 am
autor: Marek Glinka
W M 1009 z demobilu jak nic nie wyje, trzeszczy, warczy to znaczy że stoi na złomowisku

Tam to tylko może chrupać
Ale do rzeczy. Rozumiem że tę przypadłość masz w momencie jak zapniesz min. 4H, a przy 2H jest ok. Ja bym obstawiał jednak przedni most tzn. luz międzyzębny, łożyska, albo mechanizm różnicowy. To jest typowy objaw kiedy wycie znika przy odjęciu gazu. Rezonans oczywiści może pochodzić od wału napędowego, ale niekoniecznie.
: czw mar 30, 2006 10:55 am
autor: zygi
mam zapięte tylko tył i tak wyje
\
: czw mar 30, 2006 11:13 am
autor: tymon4x4
zygi pisze:mam zapięte tylko tył i tak wyje
\
a strzela na zakretach ? lub puka tak metalicznie ?
: czw mar 30, 2006 11:57 am
autor: zygi
nie strzela i nie puka.przy 60 wyje jak diabeł pózniej cichnie
: czw mar 30, 2006 12:55 pm
autor: tymon4x4
zygi pisze:nie strzela i nie puka.przy 60 wyje jak diabeł pózniej cichnie
ja bym go podniosł na podnosniku i rozpedził go w powietrzu do predkosci w ktorej pojawiaja sie te dzwieki zeby je zlokalizować bo tak pisac to se można

: czw mar 30, 2006 3:12 pm
autor: Marek Glinka
zygi pisze:mam zapięte tylko tył i tak wyje
\
to przede wszystkim szukaj w dyfrze
: czw mar 30, 2006 9:02 pm
autor: zygi
jeszcze pytanko z innej mańki,czy 6,2d ma łańcuch rozrządu??. jeśli tak to gdzie można takie coś zamówić??
Podniosłem na podnośniku i wychodzi na to że chałas jest z tłumików,gdzieś ze środka ,jakieś flaki lużne
: czw mar 30, 2006 11:48 pm
autor: tymon4x4
zygi pisze:jeszcze pytanko z innej mańki,czy 6,2d ma łańcuch rozrządu??. jeśli tak to gdzie można takie coś zamówić??
Podniosłem na podnośniku i wychodzi na to że chałas jest z tłumików,gdzieś ze środka ,jakieś flaki lużne
jak każda ameryka w układzie V ma łancuch i radze wymienic razem z kołami co do polecenia to ja kupowałem graty do camaro w wawie w firmie dobrze znanej "Mareckiemu"

Wejdz na
http://www.polex.pl/
a tumniki tez se kup jakies markowe zeby przepsutowosc była odpowienia a nie zakładaj u pana henia jakies na oko od mercedesa

: pt mar 31, 2006 10:00 am
autor: Marek Glinka
Zygi na temat wycia nie będę się wypowiadał bo skoro potrafiłeś zdemontować i rozebrać reduktor ( mam nadzieję że złożyć też

) to potrafisz rozróżnić wycie od walenia tudzież innych dźwięków.
Co do rozrządu to temat jest mi znany bo wymieniałem u siebie. Tymon się trochę myli, ja mam doświadczenia z firmą Auto Fenix i Vette. Pierwsza to całkowity brak rozeznania w tym modelu za to ceny z kosmosu. W drugiej dużo lepiej jednak ceny jeszcze bardziej z kosmosu. Swój kupowałem w firmie LMC Truck za oceanem. Mają do Blazera wszystko i po bardzo atrakcyjnych cenach. Przy pomocy uczynnych kolegów ( jeszcze raz Kuszman

) robiłem rozeznamie na forum Colorado K5 i mają pozytywne zdanie o tej firmie. Rozrząd kosztował w USA niecałe 70$, dla porównania do benzyny niecałe 20$

.Generalnie problem polega na tym że mamy inny VIN - wojskowy i większość polskich firm importowych najpierw głupieje, a potem wali ceny z kosmosu 800 - 1000zł.
Co do wymiany to już zupełnie inna bajka

: pt mar 31, 2006 12:07 pm
autor: zygi
a w jaki sposób moge to zamówić ze stanów
: pt mar 31, 2006 1:53 pm
autor: Marek Glinka
Oni nie wysyłają części do Polski. Musisz sobie znaleźć tam odbiorcę który prześle to do nas. Zapłacić możesz kartą stąd. Najpierw zamów u nich katalog. Potem się zaloguj u nich na stronie........ a potem wszystko proste

: pt mar 31, 2006 3:14 pm
autor: zygi
dzieki za info,a jak to wygląda z wymianą dużo rozkręcania.u mnie to z przodu auta słychać grochotanie jak sie rozgrzeja .A może to robić olej syntetyk.bo taki tam jest.

: pt mar 31, 2006 5:35 pm
autor: kurpi
skoro ci buda grży to zobacz też czy ci z wału ciężarki nie odpadły.kiedyś tak miałem i nie szło prawie jeżdzić.co do samego wycia to szukaj raczej w dyfrze
: pt mar 31, 2006 6:40 pm
autor: Łukasz.K
A co do części do Blazera to radzę też szukać na niemieckim E bay.
Czasem można tam znaleź niezłe okazję. Ja kupiłem tam przedni i tylni most do mojej K5 za 300 euo. Mosty były kompletne i w niezłym stanie. Czyszczenie i smarowanie i sa jak nówki. Jedyny problem to odległość bo większość tych fantów sprzedają w okolicach Bayerów. wiadomo - amerykańskie jednostki.
: pt mar 31, 2006 11:50 pm
autor: Student
tymon4x4 pisze:zygi pisze:jeszcze pytanko z innej mańki,czy 6,2d ma łańcuch rozrządu??. jeśli tak to gdzie można takie coś zamówić??
Podniosłem na podnośniku i wychodzi na to że chałas jest z tłumików,gdzieś ze środka ,jakieś flaki lużne
jak każda ameryka w układzie V ma łancuch i radze wymienic razem z kołami co do polecenia to ja kupowałem graty do camaro w wawie w firmie dobrze znanej "Mareckiemu"

Wejdz na
http://www.polex.pl/
a tumniki tez se kup jakies markowe zeby przepsutowosc była odpowienia a nie zakładaj u pana henia jakies na oko od mercedesa

Każda ameryka ma łańcuch? Bo w bronku siedzi przeca prawie to samo co w skorupie, a silnik V6 koeln ma koła zębate

: sob kwie 01, 2006 9:14 am
autor: Marek Glinka
Bronek II to nie ameryka

: sob kwie 01, 2006 9:31 am
autor: Marek Glinka
Łukasz.K pisze:A co do części do Blazera to radzę też szukać na niemieckim E bay.
Sporo gratów mozna zanabyć u nas. Znam conajmniej trzech gości którzy coś mają. Z tym że jeden ma pół piwnicy tylko nie bardzo wię co jest od czego, drugi wie ale ceny są powiedzmy porównywalne do ameryki + koszty przesyłki a trzeci to podobno oszust ( znam go z opowiadań, nic u niego nie kupowałem) Są to jednak w większości części tzw. eksploatacyjne.
Z silnikiem problem polega na tym, że Chevrolet robił jakieś dziwne motory w dislu wyłącznie dla wojska ( agregaty , pontony).Miały pojemności poniżej 6l i tak do końca nikt nie wie jakie szpeje są wymienne z 6,2.
Dotyczy to oczywiście również części z niemieckiego E bay bo to wszystko jest z jednego źródła tzn. demobilu.
Mnie sie np.udalo kupić w Polsce nówkę w opakowaniu przekładnię kierowniczą za pięć stówek. A te się niestety często sypią szczgólnie przy wiekszych kołach.
: sob kwie 01, 2006 9:36 am
autor: Marek Glinka
zygi pisze:dzieki za info,a jak to wygląda z wymianą dużo rozkręcania.u mnie to z przodu auta słychać grochotanie jak sie rozgrzeja .A może to robić olej syntetyk.bo taki tam jest.

Rozkręcania sporo. Ja to robiłem przy zdemontowaniu przednich blach. Inaczej sobie zresztą tego nie wyobrażam.
Olej - nie sądzę zeby pomógł.
Zanim zaczniesz coś robić pamiętaj że tam z przodu ma co robić raban. Najpierw wyeliminuj inne powody, a dopiero na końcu bierz się za rozrząd, coby nie bylo tak jak z reduktorem

.
: sob kwie 01, 2006 12:00 pm
autor: zygi
Swięte słowa. jak dobiore sie do tego to dam znać