problem z przednim mostem CD

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

problem z przednim mostem CD

Post autor: Marcin1 » wt maja 29, 2007 1:27 pm

Witam

No i właśnie wróciłem od mechanika i mam dalej dylemat co robić. Otóż 4WD się u mnie zapina i po kilkudziesięciu metrach z głośnym "bum" się rozpina. No i teraz decyzja - ściągać z USA nowy most czy rozbierać stary i ściągać brakującą część? Czy ktoś miał taki objaw?

MK

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » wt maja 29, 2007 3:50 pm

No a znajomy z USA twierdzi, że taki objaw to na 99% nie most a coś z powietrzem. No i pytanie do znawców - czy 4WD wymaga stałego ciśnienia powietrza, czy jest jakaś zapinka mechaniczna?

M.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » śr maja 30, 2007 5:52 pm

pod akumulatorem masz serwo i linkę do mostu. Sprawdź podciśnienie w rurce do serwa i zobacz czy gdy ręcznie zablokujesz most to czy też wyskoczy.

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » czw maja 31, 2007 1:12 pm

A jak go zablokować ręcznie? Bo przecież podciśnienie ciągni cały czas, a ja nie mogę trzymać ręką przesuwki i jechać.

Pozdrawiam, Marcin

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » czw maja 31, 2007 9:11 pm

Kupić sobie linkę ssania od Nyski albo Żukersa :)21 - ona ma blokadę :)21 . I serio to jedyna dobra metoda.

Don Ton
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pt sie 18, 2006 7:51 am
Lokalizacja: Kaniów

Post autor: Don Ton » pt cze 01, 2007 7:47 am

W tym temacie to ja się moge wypowiedzieć bo mój napęd przeszkolił mnie pod tym względem dość mocno
- po pierwsze sprawdź czy to napewno przód ci się rozłącza czy aby nie w reduktorze.
- po drugie jeśli to na reuktorze to po prostu długo nie był używany i sie po prostu coś przysyfiło. u mnie po pół roku walki. samo puściło i teraz mam spoks.
- natomiast jeśli to w przednim napędzie to po prostu trzeba rozebrać i sprawdzić stan wielowypustu łącznika. oczywiście po upewnieniu się że jest właściwe podciśnienie.
Zbliżają się sztandary króla piekieł

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt cze 01, 2007 4:33 pm

Marcin1 - Jeszcze jedno - jak po kilkudziesięciu metrach się rozpina to zobacz czy masz wszystkie opony równo zużyte bo to może być przyczyną, inaczej nie byłoby BUM.

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » sob cze 02, 2007 10:14 pm

To wygląda tak:

1) rozpina na moście, a nie reduktorze - to na 100%
2) opony zużyte podobnie ale różnych firm - może tu leży problem?

A teraz pytania:

1) jaka linka z blokadą z żuka???
2) jakie jest właściwe podciśnienie?
3) czy trzyma tylko podciśnienie, czy jest jakaś blokada mechaniczna w moście?

Pozdrawiam, Marcin

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » ndz cze 03, 2007 7:44 am

Marcin1 pisze:To wygląda tak:

1) rozpina na moście, a nie reduktorze - to na 100%
2) opony zużyte podobnie ale różnych firm - może tu leży problem?

Pozdrawiam, Marcin
Rany ! OPONY INNYCH FIRM ! - weź centymetr i zobacz jaka jest różnica wysokości. Zmień opony i po problemie - o ile zębatka przesuwki nie dała ciała.

Linka ssania od Żuka (taki dostawczak) miała zapadkę i po wyciagnięciu należało przekręcić gałkę w prawo i dopiero można było wcisnąć gałkę. A podciśnienie na siłownik idzie ciągle.

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » ndz cze 03, 2007 7:14 pm

No to zmierzę te opony ale dziwne to jest, że napęd wyskakuje zamiast zmielić zęby ;). Swoją drogą poprzednio (jak kupiłem) to średnice były różne (jedna oś prawie nowa, druga zużyta) ale jeździłem zimą więc był poślizg i zero problemów. Muszę sprawdzić czy na luźnej nawierzchni nie wypada.

A swoją drogą to w ogóle bym tego nie sprawdzał gdyby nie to, że w ogóle przestało włączać 4WD. Ponoć pomogło lekkie przesunięcie aktuatora (jak to będzie po polsku?) - ciekawe, czy ktoś go przegiął przypadkiem np. przy wymianie piast, czy coś się jednak zwaliło.

Pozdrawiam, Marcin

PS Wiem co to Żuk i to dobrze :) Nysa też

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » sob cze 09, 2007 7:42 pm

No i zmierzyłem. Faktycznie obwody różnią się o około 2cm. I teraz tylko pytanie jak sprawdzić czy wzębnik 4WD się nie uszkodził. Jakiś pomysł?

Pozdrawiam, Marcin

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob cze 09, 2007 9:46 pm

Najpierw zmień opony i jak potem będzie wyskakiwać (przy skręcaniu) to już wiesz co cię czeka... :cry:

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » ndz cze 10, 2007 12:29 am

No i tego nie rozumiem. Jeżeli zacznę skręcać na przyczepnej nawierzchni to musi wyskakiwać jeśli wyskakuje teraz bowiem koła przednie i tylne nawet przy identycznej średnicy mają zupełnie różną drogę w zakręcie do pokonania. Zastanawiam się tylko dlaczego żeby w ogóle zaczęło wzębiać trzeba było przesuwać aktuator? A może teraz wciąż wzębia za płytko?

Czy ktoś w okolicach Łodzi lub Warszawy dysponuje kanałem i doświadczeniem z innych Blazerów żeby zweryfikować głębokość wzębiania?

Pozdrawiam, Marcin

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » ndz cze 10, 2007 3:52 pm

Może to ci pomoże

http://www.modyfikator.pl/pub/IFS_Blaze ... index.html

A jak chcesz pogadać to zapraszam w tygodniu 8)

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » pn cze 11, 2007 8:03 pm

Dzięki jak nie wiem co - teraz nareszcie wiem jak to działa!

Marcin

PS A jak będę jechał w okolice Warszawy to się wcześniej odezwę :)

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » pt lip 06, 2007 11:12 pm

No to opony zmienione. Poczekam az się trochę przytra i zobaczę jak chodzi to 4WD.

M.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob lip 07, 2007 6:21 pm

No ja swojego bujam 4'' w górę w przyszłym tygodniu i czekam na nowe opony 33x10.5x15 to bedę mógł gdzieś w jakiś soft wjechać.

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » sob lip 07, 2007 8:30 pm

A jakiś zestaw nabyłeś czy podnosisz samodzielnie? I podnosisz ramę względem zawieszenia, czy budę względem ramy?

Pozdrawiam, Marcin

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob lip 07, 2007 9:08 pm

Dźwigam budę 2''. I zawieszenie 2''. Wiesz ja mam auto seryjnie 4'' wyższe od twojego więc nie muszę duzo kombinować :)21
Może bedę musiał podciać poszerzenia ale przy tym ET felg 10.5 nie powinny obcierać. Przy 12.5 już trzeba podcinac nadkola.
Śruby karoserii to M12x1.75 więc popularne. Wystarczy dać dłuższe i dystanse z poliamidu i bedzie git.

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » ndz lip 08, 2007 7:23 pm

A dlaczego seryjnie masz 4" wyżej?

Pozdrawiam, Marcin

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » ndz lip 08, 2007 7:34 pm

He he mało tego, mam seryjnie 4'' szerzej :)21
cytuję:
RPO ZR2 only full ladder-type frame with modified suspension mounting points which provide:
• 100mm wider track (3.9 inches wider than regular S-10)
• Three-inch suspension height increase
• Enhanced front (7.25" ring gear) and rear (8.5" ring gear) axles w/ 3.73:1 rear-axle ratio
• Larger wheel and axle bearings
• 31 x 10.5R-15 LT/C black wall off-road tires (BFG A/Ts on pickups and BFG Long Trails on BlaZeR2)
• 46mm gas pressurized Bilstein Monotube shocks
• Rear axle track bar (pickups) / rear sway bar (BlaZeR2)
• Wheel flares (black on S-10 pickups and BlaZeR2 / body-color on Sonoma pickups)
• 33mm (early model) / 28mm (late model) front anti-sway bar
• Skid plates

Obrazek

a tu na oponkach 33x12.5x15

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości