Strona 1 z 1
problem z przednim mostem CD
: wt maja 29, 2007 1:27 pm
autor: Marcin1
Witam
No i właśnie wróciłem od mechanika i mam dalej dylemat co robić. Otóż 4WD się u mnie zapina i po kilkudziesięciu metrach z głośnym "bum" się rozpina. No i teraz decyzja - ściągać z USA nowy most czy rozbierać stary i ściągać brakującą część? Czy ktoś miał taki objaw?
MK
: wt maja 29, 2007 3:50 pm
autor: Marcin1
No a znajomy z USA twierdzi, że taki objaw to na 99% nie most a coś z powietrzem. No i pytanie do znawców - czy 4WD wymaga stałego ciśnienia powietrza, czy jest jakaś zapinka mechaniczna?
M.
: śr maja 30, 2007 5:52 pm
autor: boris.blank
pod akumulatorem masz serwo i linkę do mostu. Sprawdź podciśnienie w rurce do serwa i zobacz czy gdy ręcznie zablokujesz most to czy też wyskoczy.
: czw maja 31, 2007 1:12 pm
autor: Marcin1
A jak go zablokować ręcznie? Bo przecież podciśnienie ciągni cały czas, a ja nie mogę trzymać ręką przesuwki i jechać.
Pozdrawiam, Marcin
: czw maja 31, 2007 9:11 pm
autor: boris.blank
Kupić sobie linkę ssania od Nyski albo Żukersa

- ona ma blokadę

. I serio to jedyna dobra metoda.
: pt cze 01, 2007 7:47 am
autor: Don Ton
W tym temacie to ja się moge wypowiedzieć bo mój napęd przeszkolił mnie pod tym względem dość mocno
- po pierwsze sprawdź czy to napewno przód ci się rozłącza czy aby nie w reduktorze.
- po drugie jeśli to na reuktorze to po prostu długo nie był używany i sie po prostu coś przysyfiło. u mnie po pół roku walki. samo puściło i teraz mam spoks.
- natomiast jeśli to w przednim napędzie to po prostu trzeba rozebrać i sprawdzić stan wielowypustu łącznika. oczywiście po upewnieniu się że jest właściwe podciśnienie.
: pt cze 01, 2007 4:33 pm
autor: boris.blank
Marcin1 - Jeszcze jedno - jak po kilkudziesięciu metrach się rozpina to zobacz czy masz wszystkie opony równo zużyte bo to może być przyczyną, inaczej nie byłoby BUM.
: sob cze 02, 2007 10:14 pm
autor: Marcin1
To wygląda tak:
1) rozpina na moście, a nie reduktorze - to na 100%
2) opony zużyte podobnie ale różnych firm - może tu leży problem?
A teraz pytania:
1) jaka linka z blokadą z żuka???
2) jakie jest właściwe podciśnienie?
3) czy trzyma tylko podciśnienie, czy jest jakaś blokada mechaniczna w moście?
Pozdrawiam, Marcin
: ndz cze 03, 2007 7:44 am
autor: boris.blank
Marcin1 pisze:To wygląda tak:
1) rozpina na moście, a nie reduktorze - to na 100%
2) opony zużyte podobnie ale różnych firm - może tu leży problem?
Pozdrawiam, Marcin
Rany ! OPONY INNYCH FIRM ! - weź centymetr i zobacz jaka jest różnica wysokości. Zmień opony i po problemie - o ile zębatka przesuwki nie dała ciała.
Linka ssania od Żuka (taki dostawczak) miała zapadkę i po wyciagnięciu należało przekręcić gałkę w prawo i dopiero można było wcisnąć gałkę. A podciśnienie na siłownik idzie ciągle.
: ndz cze 03, 2007 7:14 pm
autor: Marcin1
No to zmierzę te opony ale dziwne to jest, że napęd wyskakuje zamiast zmielić zęby

. Swoją drogą poprzednio (jak kupiłem) to średnice były różne (jedna oś prawie nowa, druga zużyta) ale jeździłem zimą więc był poślizg i zero problemów. Muszę sprawdzić czy na luźnej nawierzchni nie wypada.
A swoją drogą to w ogóle bym tego nie sprawdzał gdyby nie to, że w ogóle przestało włączać 4WD. Ponoć pomogło lekkie przesunięcie aktuatora (jak to będzie po polsku?) - ciekawe, czy ktoś go przegiął przypadkiem np. przy wymianie piast, czy coś się jednak zwaliło.
Pozdrawiam, Marcin
PS Wiem co to Żuk i to dobrze

Nysa też
: sob cze 09, 2007 7:42 pm
autor: Marcin1
No i zmierzyłem. Faktycznie obwody różnią się o około 2cm. I teraz tylko pytanie jak sprawdzić czy wzębnik 4WD się nie uszkodził. Jakiś pomysł?
Pozdrawiam, Marcin
: sob cze 09, 2007 9:46 pm
autor: boris.blank
Najpierw zmień opony i jak potem będzie wyskakiwać (przy skręcaniu) to już wiesz co cię czeka...

: ndz cze 10, 2007 12:29 am
autor: Marcin1
No i tego nie rozumiem. Jeżeli zacznę skręcać na przyczepnej nawierzchni to musi wyskakiwać jeśli wyskakuje teraz bowiem koła przednie i tylne nawet przy identycznej średnicy mają zupełnie różną drogę w zakręcie do pokonania. Zastanawiam się tylko dlaczego żeby w ogóle zaczęło wzębiać trzeba było przesuwać aktuator? A może teraz wciąż wzębia za płytko?
Czy ktoś w okolicach Łodzi lub Warszawy dysponuje kanałem i doświadczeniem z innych Blazerów żeby zweryfikować głębokość wzębiania?
Pozdrawiam, Marcin
: ndz cze 10, 2007 3:52 pm
autor: boris.blank
Może to ci pomoże
http://www.modyfikator.pl/pub/IFS_Blaze ... index.html
A jak chcesz pogadać to zapraszam w tygodniu

: pn cze 11, 2007 8:03 pm
autor: Marcin1
Dzięki jak nie wiem co - teraz nareszcie wiem jak to działa!
Marcin
PS A jak będę jechał w okolice Warszawy to się wcześniej odezwę

: pt lip 06, 2007 11:12 pm
autor: Marcin1
No to opony zmienione. Poczekam az się trochę przytra i zobaczę jak chodzi to 4WD.
M.
: sob lip 07, 2007 6:21 pm
autor: boris.blank
No ja swojego bujam 4'' w górę w przyszłym tygodniu i czekam na nowe opony 33x10.5x15 to bedę mógł gdzieś w jakiś soft wjechać.
: sob lip 07, 2007 8:30 pm
autor: Marcin1
A jakiś zestaw nabyłeś czy podnosisz samodzielnie? I podnosisz ramę względem zawieszenia, czy budę względem ramy?
Pozdrawiam, Marcin
: sob lip 07, 2007 9:08 pm
autor: boris.blank
Dźwigam budę 2''. I zawieszenie 2''. Wiesz ja mam auto seryjnie 4'' wyższe od twojego więc nie muszę duzo kombinować

Może bedę musiał podciać poszerzenia ale przy tym ET felg 10.5 nie powinny obcierać. Przy 12.5 już trzeba podcinac nadkola.
Śruby karoserii to M12x1.75 więc popularne. Wystarczy dać dłuższe i dystanse z poliamidu i bedzie git.
: ndz lip 08, 2007 7:23 pm
autor: Marcin1
A dlaczego seryjnie masz 4" wyżej?
Pozdrawiam, Marcin
: ndz lip 08, 2007 7:34 pm
autor: boris.blank
He he mało tego, mam seryjnie 4'' szerzej

cytuję:
RPO ZR2 only full ladder-type frame with modified suspension mounting points which provide:
• 100mm wider track (3.9 inches wider than regular S-10)
• Three-inch suspension height increase
• Enhanced front (7.25" ring gear) and rear (8.5" ring gear) axles w/ 3.73:1 rear-axle ratio
• Larger wheel and axle bearings
• 31 x 10.5R-15 LT/C black wall off-road tires (BFG A/Ts on pickups and BFG Long Trails on BlaZeR2)
• 46mm gas pressurized Bilstein Monotube shocks
• Rear axle track bar (pickups) / rear sway bar (BlaZeR2)
• Wheel flares (black on S-10 pickups and BlaZeR2 / body-color on Sonoma pickups)
• 33mm (early model) / 28mm (late model) front anti-sway bar
• Skid plates
a tu na oponkach 33x12.5x15
