europejczyk pełną gębą

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

europejczyk pełną gębą

Post autor: Marcin1 » czw lip 12, 2007 10:53 pm

Witam

Otóż wreszcie dziś zebrałem się w sobie i wykorzystując zebrane materiały (lampy, ramki, regulacje, śruby itp.) zamieniłem w swoim aucie reflektory amerykańskie na europejskie - asymetryczne z homologacją europejską.

M.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw lip 12, 2007 10:57 pm

No i :o
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
pbyra
 
 
Posty: 992
Rejestracja: śr sie 16, 2006 5:06 pm
Lokalizacja: Rzeszów, Hermanowa, Ustrzyki Dolne

Post autor: pbyra » czw lip 12, 2007 10:59 pm

No i :o
:) :)
TO MIEJSCE CZEKA NA TWOJĄ REKLAMĘ

skype: pawelbyra
gg: 4793104

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » czw lip 12, 2007 11:07 pm

klucz13 pisze:No i :o
:)21
No i żaden glina sie nie będzie mógł przyczepić. A już próbowali. Poza tym gdyby ktoś kiedyś szukał metody konwersji to mogę podpowiedzieć co i jak, bowiem ja niestety musiałem sam długo szukać i bez pomocy pewnej firmy z UK nic bym nie zdziałał.

M.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw lip 12, 2007 11:17 pm

Marcin1 pisze:
klucz13 pisze:No i :o
:)21
No i żaden glina sie nie będzie mógł przyczepić. A już próbowali. Poza tym gdyby ktoś kiedyś szukał metody konwersji to mogę podpowiedzieć co i jak, bowiem ja niestety musiałem sam długo szukać i bez pomocy pewnej firmy z UK nic bym nie zdziałał.

M.
To nie mażna tak odrazu :wink: ale :)2
Wal co, jak, gdzie i za ile to nie reklama !! Z kanady siągałeś ??
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » czw lip 12, 2007 11:25 pm

Ze Stanów ściągałem. W Kanadzie wbrew obiegowym opiniom samochody nie muszą mieć świateł europejskich - mogą mieć wg norm USA lub europejskich.

M.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw lip 12, 2007 11:36 pm

Marcin1 pisze:Ze Stanów ściągałem. W Kanadzie wbrew obiegowym opiniom samochody nie muszą mieć świateł europejskich - mogą mieć wg norm USA lub europejskich.

M.
Tak wszystko będziesz cedził :)23
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » pt lip 13, 2007 6:36 pm

Dajcie dojść do siebie człowiekowi po przeżyciach.

Zatem tak na początek ważna uwaga - wersja europejska Blazera wg tego co jest w katalogach miała reflektory TYLKO regulowane elektrycznie. Jako, że u mnie czegoś takiego nie było konieczna była minimalna przeróbka we własnym zakresie ale sprowadzała się ona do wywiercenia 2 dziurek w ramce reflektora (element mocujący reflektor do nadwozia) i wkręceniu dwóch śrubek i otrzymałem zestaw świateł europejskich ale bez regulacji elektrycznej.

Zatem co trzeba kupić

1) reflektory europejskie (lewy i prawy) o numerach części (GM part number) #16524625 i #16524626

2) ramki reflektorów (brackets) (wersja USA nie pasuje dp świateł europejskich) o numerach części: #16525521 i #16525522

4) regulatory pionowe i poziome (adjusters) w wersji europejskiej pionowy i poziomy są identyczne zatem potrzebne są 4 sztuki regulatorów o numerach: #16524637.

5) nie kupujemy śrub. Można wykorzystać te z wersji USA, choć u mnie były calowe, a nie metryczne.

5) nie kupujemy osi reflektorów (tak to się chyba nazywa po polsku, po angielsku jest to pivot) - zamiast tego użyjemy regulatora pochylającego lampę w pionie w wersji USA. Należy tylko przełożyć plastikowy motylek odwrotnie i przykręcić go dwiema śrubkami do otworów po bokach dużego okrągłego otworu w europejskiej ramce reflektora (w tym miejscu powinna być regulacja elektryczna ale tego nie chcemy). Należy otwory wywiercić tak aby oś regulatora (ta z gwintem) była po środku dużego otworu w ramce. Jeśli ktoś ma wątpliwość to regulator z wersji USA bierzemy ten którego reguluje się od frontu, a nie z góry lampy. Zaś umiejscowienie w ramce stanie się oczywiste po skręceniu lampy z ramką za pomocą regulatorów (adjusters).

I tyle - idziemy do samochodu montować lampy. Żarówki są te same. Przewody wystarczyły (nieco inaczej musiałem je przeprowadzić do lampy).

Części sprowadzałem z tego sklepu http://www.oegmparts.com , bo mieli naprawdę tanią wysyłkę. Ceny u nich na stronie ale dla przykładu reflektor (1 szt.) z przesyłką to około 290USD. Do tego trzeba doliczyć cło (3-4%) i polski VAT (22%).

UWAGA numery części są do Blazera z roku 2000.

M.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość