zbieżnosc + problem
Moderator: Marcin-Kraków
zbieżnosc + problem
witam
Koledzy co może być przyczyna rozregulowywania się zbieżności. Ustawiałem 2 razy i po przejechaniu kilku kilometrów ponownie ściąga i wartosci się rozjeżdżają
Koledzy co może być przyczyna rozregulowywania się zbieżności. Ustawiałem 2 razy i po przejechaniu kilku kilometrów ponownie ściąga i wartosci się rozjeżdżają
Artur B
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 77
- Rejestracja: sob gru 08, 2007 11:46 am
- Lokalizacja: Ksawerów-pabinice
Ja jeżdżę tu: http://www.majer.pl/ to jest pomiędzy krańcówką autobusową, a Orlenem na Kusocińskiego. Z tym, że dane regulacyjne biorę swoje - w Polsce nie mają danych Blazera.
M.
M.
czy oprocz idle arm i pitman arm moze byc jeszcze jakas inna przyczyna??Marcin1 pisze:Jak jesteś na stanowisku to spróbuj rozsunąć koła rękami. Jeśli parametry będą pływać to zapewne idler arm lub pitman arm - luzy na tulejach.
Przynajmniej tak było u mnie - trzeba było zmienić oba.
Pozdrawiam, Marcin
Artur B
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Tylne koła są o 2,5cm na stronę węziej osadzone. Ja ustawiałem metodą "na sznurki" i nie narzekam. Zobacz - jak poprowadzisz do tyłu linie proste styczne do zewnętrznej krawędzi przedniego koła to odległość pomiędzy przednim rantem tylnej opony a tylnim przy prawidłowo ustawionej zbieżności powinna być taka sama. Ot cała technika.
A poza tym luzy w układzie Blazera są takie, że mój ew. błąd się kompensuje
Dlatego ja nie jeżdzę na komputerowe ustawianie bo zawsze jak nie jeden samochód to drugi mi jeździł krzywo i musiałem w domu poprawiać. Jak nie mają nastaw to są bezradni...
Zobacz jeszcze czy nie masz opon zużytych na rantach tylko to jednej strony. Też tak miałem, ze ktoś założył na przód opony tak odwrócone, że zużycie było tylko po jednej stronie i pomimo dobrej zbieżności samochód "walił" mi się ciągle na lewo. Założyłem nowe opony i było lux.
A poza tym luzy w układzie Blazera są takie, że mój ew. błąd się kompensuje

Dlatego ja nie jeżdzę na komputerowe ustawianie bo zawsze jak nie jeden samochód to drugi mi jeździł krzywo i musiałem w domu poprawiać. Jak nie mają nastaw to są bezradni...
Zobacz jeszcze czy nie masz opon zużytych na rantach tylko to jednej strony. Też tak miałem, ze ktoś założył na przód opony tak odwrócone, że zużycie było tylko po jednej stronie i pomimo dobrej zbieżności samochód "walił" mi się ciągle na lewo. Założyłem nowe opony i było lux.
- anracz
- jestem tu nowy...
- Posty: 71
- Rejestracja: pt gru 14, 2007 1:01 am
- Lokalizacja: Kołobrzeg www.poddebem.ebaza.biz
- Kontaktowanie:
Mają , mają. Ostatnio ustawiałem zbieżność, wraz z wymianą opon , w Kołobrzegu na ul. Bałtyckiej. Mają program z danymi Blazera - ustawiają na laser. Przejechałem prawie 2500 km i jestem bardzo, bardzo zadowolony. Żadnego ściągania, żadnego darcia opon. Na monitorze pokazuje którą śrubkę odkręcić, którą dokręcić i w którą stronę. Program i urządzenia mają z USA, więc nie dziwota,że znalazł się tam i BlazerekMarcin1 pisze:Z tym, że dane regulacyjne biorę swoje - w Polsce nie mają danych Blazera.
M.
Kto pyta, nie błądzi! Więc po co pytać?
- anracz
- jestem tu nowy...
- Posty: 71
- Rejestracja: pt gru 14, 2007 1:01 am
- Lokalizacja: Kołobrzeg www.poddebem.ebaza.biz
- Kontaktowanie:
Ja również ustawiałem wcześniej wg danych Chevroleta, ale na standardowych przyrządach w firmie która potrafi to zrobić - dalej uważam, że robią to świetnie, ale są ograniczeni możliwościami sprzętu na którym pracują. Na nowych - laserowych - przyrządach na 10 punktow do ustawienia tylko jeden mieścił się w "zielonym " polu. Pozostałe 9 zaznaczyło na czerwono. Samo ustawienie i regulacja trwały ok. 1,5 godz.Marcin1 pisze:No to pierwszy przypadek w Polsce o jakim słyszę. Z tym że to nie problem bo ja na World Suspension kupiłem dane do Blazera i do warsztatu na ustawienie jeżdżę z nimi.
Pozdrawiam, M.
Pozdrawiam
Kto pyta, nie błądzi! Więc po co pytać?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość