Strona 1 z 1
zbieżnosc + problem
: ndz mar 09, 2008 11:10 am
autor: Arturosxp
witam
Koledzy co może być przyczyna rozregulowywania się zbieżności. Ustawiałem 2 razy i po przejechaniu kilku kilometrów ponownie ściąga i wartosci się rozjeżdżają
: ndz mar 09, 2008 12:15 pm
autor: Marcin1
Jak jesteś na stanowisku to spróbuj rozsunąć koła rękami. Jeśli parametry będą pływać to zapewne idler arm lub pitman arm - luzy na tulejach.
Przynajmniej tak było u mnie - trzeba było zmienić oba.
Pozdrawiam, Marcin
: ndz mar 09, 2008 12:26 pm
autor: Arturosxp
Idle Arm juz zmienialem wiec pozostaje pitman arm

Rozumiem ze ciezko bedzie to sprawdzic bez uzywania specjalistycznego sprzetu.? Nie chce kolejny raz placic za zbieznosc.
Rozsunac czyli oba np na zewnatrz?
: ndz mar 09, 2008 12:57 pm
autor: Marcin1
Rozsunąć czyli oba na zewnątrz. Mnie powód "pływania" wskazał właśnie facet na stanowisku do regulowania zbieżności. Mogę polecić ale to w Łodzi. Ustawienie zbieżności kosztuje 120zł.
Pozdrawiam, M.
: ndz mar 09, 2008 6:31 pm
autor: wojtas0330
marcin mogl bys napisac gdzie ustawic zbieznosc w lodzi i zeby zrobili to dobrze.
pozdrawiam
: ndz mar 09, 2008 8:59 pm
autor: Marcin1
Ja jeżdżę tu:
http://www.majer.pl/ to jest pomiędzy krańcówką autobusową, a Orlenem na Kusocińskiego. Z tym, że dane regulacyjne biorę swoje - w Polsce nie mają danych Blazera.
M.
: ndz mar 09, 2008 9:04 pm
autor: Arturosxp
Marcin1 pisze:Jak jesteś na stanowisku to spróbuj rozsunąć koła rękami. Jeśli parametry będą pływać to zapewne idler arm lub pitman arm - luzy na tulejach.
Przynajmniej tak było u mnie - trzeba było zmienić oba.
Pozdrawiam, Marcin
czy oprocz idle arm i pitman arm moze byc jeszcze jakas inna przyczyna??
: wt mar 11, 2008 8:20 am
autor: boris.blank
Tylne koła są o 2,5cm na stronę węziej osadzone. Ja ustawiałem metodą "na sznurki" i nie narzekam. Zobacz - jak poprowadzisz do tyłu linie proste styczne do zewnętrznej krawędzi przedniego koła to odległość pomiędzy przednim rantem tylnej opony a tylnim przy prawidłowo ustawionej zbieżności powinna być taka sama. Ot cała technika.
A poza tym luzy w układzie Blazera są takie, że mój ew. błąd się kompensuje
Dlatego ja nie jeżdzę na komputerowe ustawianie bo zawsze jak nie jeden samochód to drugi mi jeździł krzywo i musiałem w domu poprawiać. Jak nie mają nastaw to są bezradni...
Zobacz jeszcze czy nie masz opon zużytych na rantach tylko to jednej strony. Też tak miałem, ze ktoś założył na przód opony tak odwrócone, że zużycie było tylko po jednej stronie i pomimo dobrej zbieżności samochód "walił" mi się ciągle na lewo. Założyłem nowe opony i było lux.
: sob mar 15, 2008 11:00 pm
autor: anracz
Marcin1 pisze:Z tym, że dane regulacyjne biorę swoje - w Polsce nie mają danych Blazera.
M.
Mają , mają. Ostatnio ustawiałem zbieżność, wraz z wymianą opon , w Kołobrzegu na ul. Bałtyckiej. Mają program z danymi Blazera - ustawiają na laser. Przejechałem prawie 2500 km i jestem bardzo, bardzo zadowolony. Żadnego ściągania, żadnego darcia opon. Na monitorze pokazuje którą śrubkę odkręcić, którą dokręcić i w którą stronę. Program i urządzenia mają z USA, więc nie dziwota,że znalazł się tam i Blazerek
: ndz mar 16, 2008 9:58 am
autor: Marcin1
No to pierwszy przypadek w Polsce o jakim słyszę. Z tym że to nie problem bo ja na World Suspension kupiłem dane do Blazera i do warsztatu na ustawienie jeżdżę z nimi.
Pozdrawiam, M.
: pn mar 17, 2008 8:19 am
autor: anracz
Marcin1 pisze:No to pierwszy przypadek w Polsce o jakim słyszę. Z tym że to nie problem bo ja na World Suspension kupiłem dane do Blazera i do warsztatu na ustawienie jeżdżę z nimi.
Pozdrawiam, M.
Ja również ustawiałem wcześniej wg danych Chevroleta, ale na standardowych przyrządach w firmie która potrafi to zrobić - dalej uważam, że robią to świetnie, ale są ograniczeni możliwościami sprzętu na którym pracują. Na nowych - laserowych - przyrządach na 10 punktow do ustawienia tylko jeden mieścił się w "zielonym " polu. Pozostałe 9 zaznaczyło na czerwono. Samo ustawienie i regulacja trwały ok. 1,5 godz.
Pozdrawiam