mam Blazera 5D 1999 i obecnie opony 235x75R15 (chba oryginalnie były 235x70R15 - takie znalazłem na zapasie), ale robię lift ~~1" i kuszą mnie opony w rozmiarze 30x9.5R15

znalazłem na stronce http://www.1010tires.com/TireSizeCalcul ... ion=submit
i przekalkulowałem różnice pomiędzy rozmiarami, efekt jest taki że raczej odpoada ta zmiana ale nie ma tam uwzględnionego liftu:
Stock Tire - 235/75R15 Tire 1 - 30x9.50R15
Section Width: 9.25 in 235 mm 9.48 in 241 mm
Rim Diameter: 15 in 381 mm 15 in 381 mm
Rim Width Range: 6 - 8.5 in 6.5 - 8.5 in
Overall Diameter: 28.87 in 733.29 mm 29.99 in 761.74 mm
Sidewall Height: 6.93 in 176.02 mm 7.49 in 190.24 mm
Radius: 14.43 in 366.52 mm 14.99 in 380.74 mm
Circumference: 90.69 in 2303.5 mm 94.21 in 2392.9 mm
Revs per Mile: 720.4 693.5
Actual Speed: 60 mph 100 km/h 57.7 mph 96.2 km/h
Speedometer Difference: - 3.878% too slow
Diameter Difference: - 3.74%
Tak więc wychodzi 6 mm na szerokości, czyli wejdzie głębiej w nadkole 3 mm,
a promień zwiększy się aż o 14 mm, też nie widzę problemu przy lifcie,
martwi mnie tylko wypadkowa na łuku tych obu zmian

Wydaje mi się że nie powinno być problemu żeby weszły i nie obcierały, bardziej mnie martwi czy nie będę miał problemu przy ostrym skręcie

tzn czy nie będą tarły o ramę lub któryś z rogów nadkola


ew może ktoś w okolicy Warszawki, no ew w odległości jakiś 150km, ma może takie kapcie z felgami i udostępniłby żebym mógł założyć i stestować na żywca za np Żywca

Blazer i tak ma dość duży promień skrętu a jeśli miał by się jeszcze zwiększyć i była by mozliwość uszkodzenia opony lub auta to do kitu

Pozdrawiam Zblezerownych.