Strona 1 z 1
Zakup Blazera
: pt gru 25, 2009 11:30 pm
autor: pszemoll
Witam wszystkich! Zarejestrowalem sie na forum gdyz rozwazam zakup Blazera '96 LT. Czy moze mi ktos powiedziec gdzie moge znalezc europejskie swiatla do tego modelu? A poza tym czy to dobry wybor jesli chodzi o samochod. Zaznacze ze nie chodzi mi o off-road, raczej okazjonalnie lekki teren, ale glownie o samochod na codzien, rowniez do ciagniecia przyczepy i przewozu wiekszych i ciezszych przedmiotow przy odrobinie komfortu i zabawy. Czytalem o problemach z przegrzawaniem i paru innych sprawach wiec chce sie upewnic czy to dobry wybor. Prosze o opinie.
Re: Zakup Blazera
: sob gru 26, 2009 6:13 pm
autor: xymenez
Kup 2 lata nowszego. Pomijając nowsze światła, modele od 1998 (1998-2004) mają sporo udoskonaleń, np.już się nie przegrzewają, bo w chłodnicy jest chłodzony też olej silnika i olej skrzyni (w 1995-97 tylko olej skrzyni, co jest faktycznie za słabe, np. jeżdząc po Szwajcarii - trzeba w takim przypadku myśleć o dodatkowej chłodnicy skrzyni lub oleju silnika). Poza tym trochę nowszy rodzaj wtrysku i sterowania (chociaż akurat wolałem starszy silnik z 1995 - szybciej reagował, ale też miał słabsze przełożenia na prostej). Nie wspomnę o takich drobiazgach, jak dwie poduszki, komputer spalania, itp. Słaba strona Blazerów to, niestety, przednie zawieszenie, złaszcza wspornik...
Re: Zakup Blazera
: ndz gru 27, 2009 2:31 pm
autor: pszemoll
Dzieki za odpowiedz xymenez, czy ktos jeszcze podzieli sie swoja opinia?
Re: Zakup Blazera
: śr gru 30, 2009 1:21 pm
autor: steff3
Też wydaje mi się, że lepiej poszukać modelu z 1998r. Jest trochę tez wersji europejskich. Te nowsze modele mają już przeważnie opcję Auto 4x4 - gdzie można jeździć z dołączanym automatycznie napędem przedniej osi. Przydatne na śliskim asfalcie, śniegobłocie itp. W modelach gdzie jest tylko 2Hi, 2Hi, 4L na asfalcie jeździ się tylko z napędem tylnym.
Ja mam też pewien luz na kierownicy - niby w granicy normy, ale mnie denerwuje. Przednie zawieszenie nie jest bardzo udane, jak wspomniał kolega.
Samo auto jest wygodne i ciche. Fajnie jeździ się po mieście. Blazer jest stosunkowo nieduży ( mniejszy np. od Citroena C5, tylko wyższy ) więc nie sprawia problemów z manewrowaniem w mieście, na parkingu pod supermarketem też się spokojnie mieści.
I nie każda stacja potrafi założyć gaz do Blazera - jeśli takie coś planujesz. Za to butla może iść pod spód w miejsce koła zapasowego zamiast do bagażnika.
Re: Zakup Blazera
: czw gru 31, 2009 9:04 pm
autor: Marcin1
xymenez pisze:Nie wspomnę o takich drobiazgach, jak dwie poduszki, komputer spalania, itp. Słaba strona Blazerów to, niestety, przednie zawieszenie, złaszcza wspornik...
Nie mieszaj różnych porządków walutowych. Ty masz LT wersja EU i masz komputer spalania, a ja mam LS wersja USA i nie mam.
Pozdrawiam, Marcin
Re: Zakup Blazera
: czw gru 31, 2009 9:06 pm
autor: Marcin1
steff3 pisze:Też wydaje mi się, że lepiej poszukać modelu z 1998r. Jest trochę tez wersji europejskich. Te nowsze modele mają już przeważnie opcję Auto 4x4 - gdzie można jeździć z dołączanym automatycznie napędem przedniej osi.
Nie mają "przeważnie". Zależy od wersji - LS "przeważnie" nie ma, a w zasadzie nigdy nie ma, za to LT owszem.
Re: Zakup Blazera
: pt sty 01, 2010 1:57 pm
autor: arturok
Hi Pszemoll,
ja mam 99LT 5D od kwietnia i jest to mój samochód na codzień, zrobiłem nim jakieś 12 tys i byłem nim na wakcjach z rodziną (ze mną 4 os) w Chorwacji, trochę było nudno po drodze bo na tempomacie dużo jechałem ale w sumie fajny samochód i jestem z niego zadowolony, miałem kilka przygód ale cóż wiek i "fachowcy" zrobili swoje, kiedyś wracając z roboty straciłem pompę i wywaliło mi cały płyn z układu chłodzenia, temp walneła poza zakres i wiskoza podrwała prawie samochód ale dojechałem jeszcze 2 kilometry, potem zmiana pompy na nową, zalanie płynem i znów śmiga bezproblemowo, kolejna ciekawostka to "fachowiec" od gazu nie wymienił mi uszczelek górnych kolektora dolotowego przy montowaniu gazu i po jakimś czasie zaczeło mi brać płyn z układu chłodzenia, w efekcie miałem 10 litrów (5 oleju i 5 płynu) "kawy" w układzie olejowym, po wymianie uszczelek, przepłukaniu i zalaniu nowym olejem pracuje bezproblemowo, tak więc pomimo twoich obaw polecam Ci Balzera, bo jest w stanie naprawdę dużo przeżyć, a jedyną rzecz którą chcę zrobić to zamontować dodatkowo chłodnicę oleju skrzyni,
polecam
Re: Zakup Blazera
: pt sty 01, 2010 5:34 pm
autor: golony
dokladnie ale staraj sie kupic jak najnowszy w miare mozliwosc bo w starszych modelach z racji samego wieku moze kilka spraw nieprzyjemnie zaskoczyc