Silnik Vortec 4300 V6 SFI (L35)

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

banan70
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: pn sty 04, 2010 10:43 am
Lokalizacja: Płock

Silnik Vortec 4300 V6 SFI (L35)

Post autor: banan70 » wt sty 05, 2010 9:48 am

Witam wszystkich miłośników i użytkowników Blazera :)
Moja Aśka, w czwartek dokonuje takowego zakupu - Blazer , prod. 1998, (pierwsza rejestracja w USA w 1999 ) silnik jak w temacie, model LS 4x4 4 drzwiowy.
Oczywiście będzie zakładany gaz, przewertowałem treści forum dot. gazu. Byłem u gazownika wczoraj, polecał instalację do jednopunktowego wtrysku paliwa ( 1 800 zł )
Mam pytanie, czy w tym silniku jest rzeczywiście jednopunktowy wtrysk paliwa ? A co oznacza sekwencyjny wtrysk paliwa (SFI) ?

Pozdrawiam
Tomek
Pozdrawiam
Tomek
--------------
Chevloret 4x4 4-Door Blazer LS 98.r
Silnik Vortec 4300 V6 CSFI (L35)

banan70
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: pn sty 04, 2010 10:43 am
Lokalizacja: Płock

Re: Silnik Vortec 4300 V6 SFI (L35)

Post autor: banan70 » wt sty 05, 2010 2:58 pm

Doczytałem w Wikipedii:
The central-port injected L35 (Vin 'W') debuted in 1992
Pozdrawiam
Tomek
--------------
Chevloret 4x4 4-Door Blazer LS 98.r
Silnik Vortec 4300 V6 CSFI (L35)

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Silnik Vortec 4300 V6 SFI (L35)

Post autor: Arturosxp » wt sty 05, 2010 3:43 pm

Co to znaczy jednopunktowy ? Czy chodzi o instalacje podcisnieniową?? Jesli tak to nie wolno zakładac bo jest plastikowy kolektor. (znaczy ja bym nie zakładał)
Artur B

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik Vortec 4300 V6 SFI (L35)

Post autor: golony » wt sty 05, 2010 8:29 pm

w blazerze ftryski chodza w fullgrupie znaczy ze wszystkie razem choc jest ich 6 ale gazowanie tego silnika to nie jest wcale taka prosta sprawa .. poczytaj troche o tym w naszych postach bo beda klopoty
chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18

banan70
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: pn sty 04, 2010 10:43 am
Lokalizacja: Płock

Re: Silnik Vortec 4300 V6 SFI (L35)

Post autor: banan70 » śr sty 06, 2010 7:23 am

Witam:)
Już kopiliśmy, dziś przyjechałem do pracy - no jest fajowy ;)
Jest to ten model co w linku ( 4x4, 4-Door Blazer LS) z 98roku, z tym, że silnik to wersja L35 a w nr VIN jest W, co oznacza że nie jest to jak w linku SFI czyli sekwencyjny wtrysk paliwa, a CPI czyli w tym przypadku mojego modelu centralny wtrysk paliwa.
Wyszukałem tą informacje w amerykańskiej Wikipedii gdzie o ślinikach GM czy Vortec jest chyba wszytko.
Gazownik też ujrzał, że jest jeden wtrysk i zaproponowal 'zwykłą' - nie sekwencyjną - instalację za 1800 zł.

http://archives.media.gm.com/division/c ... /index.htm
Pozdrawiam
Tomek
--------------
Chevloret 4x4 4-Door Blazer LS 98.r
Silnik Vortec 4300 V6 CSFI (L35)

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Silnik Vortec 4300 V6 SFI (L35)

Post autor: Arturosxp » śr sty 06, 2010 8:56 am

zastanow sie nat ta instalacja LPG. Tam jest plastikowy kolektor.
Artur B

banan70
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: pn sty 04, 2010 10:43 am
Lokalizacja: Płock

Re: Silnik Vortec 4300 V6 SFI (L35)

Post autor: banan70 » śr sty 06, 2010 9:07 am

Dzięki za uwagi - pojadę do Wyszogrodu - tam jest ponoć jakiś dobry spec co robi takie różne duże amerykańskie autka :) Zobaczymy co powie.
Pozdrawiam
Tomek
--------------
Chevloret 4x4 4-Door Blazer LS 98.r
Silnik Vortec 4300 V6 CSFI (L35)

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Silnik Vortec 4300 V6 SFI (L35)

Post autor: Arturosxp » śr sty 06, 2010 9:19 am

Jesli masz taki kolektor Obrazek to najlepiej go zdjąc i nawiercic z boku dysze na wtryski. Ja u siebie wstepnie mialem pociagniete rurki przez ten plastik ale to tylko problemy przynosilo. Lena mi poprawila i teraz jest git.
Dodatkowo zauwazylem iz jeden wtryskiwacz benzynowy mi przepuszcza. ladnie to bylo widac na progrmie diagnostycznym od LPG.
Pamietaj takze aby gazownik zalozyl Ci rurki doprowadzajace do reduktora o srednicy 8 mm.Zreszta tak gdzies na forum jest troche o LPG.
Artur B

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Silnik Vortec 4300 V6 SFI (L35)

Post autor: Marcin1 » sob sty 09, 2010 4:41 pm

golony pisze:w blazerze ftryski chodza w fullgrupie znaczy ze wszystkie razem choc jest ich 6 ale gazowanie tego silnika to nie jest wcale taka prosta sprawa .. poczytaj troche o tym w naszych postach bo beda klopoty
No właśnie to czy w fullgrupie czy nie zależy od rocznika. Mój gazownik zarzeka sie, że nie żadna fullgrupa (rocznik 2000).
Blazer 4.3V6 LS 4x4

Easy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: pn lut 02, 2009 10:26 am
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Re: Silnik Vortec 4300 V6 SFI (L35)

Post autor: Easy » ndz sty 10, 2010 12:17 pm

znam speca od gazu w warszawie , zakładał do mojego blazera, do avalancha kolegi i od dwoch latek zero problemow

Easy
nie ma to jak porządnie się ubłocić...

CHEVROLET BLAZER LT 4.3 1998

banan70
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: pn sty 04, 2010 10:43 am
Lokalizacja: Płock

Re: Silnik Vortec 4300 V6 SFI (L35)

Post autor: banan70 » pn sty 11, 2010 9:41 am

Easy - to podaj proszę namiary - tel. - adres ?
Pozdrawiam
Tomek
--------------
Chevloret 4x4 4-Door Blazer LS 98.r
Silnik Vortec 4300 V6 CSFI (L35)

Awatar użytkownika
Lena
 
 
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Olecko/Warszawa

Re: Silnik Vortec 4300 V6 SFI (L35)

Post autor: Lena » wt sty 12, 2010 3:00 pm

takie możecie mieć silniki:

How to identify your 4.3L

These 4.3's are 90 degree even-fire engines, with a 1-6-5-4-3-2 firing order. All have overhead valves, with two valves per cylinder. Cylinders are: 1-3-5 (Driver's side front to back) 2-4-6 (Passenger side front to back)

The VIN engine digit is the 8th in the code. RPO list is in your glovebox.


VIN Z, RPO LB4:
Throttle Body Injection (TBI). Manufactured from 1988-1995. Was the first 4.3 used in the S-series. Manifold setup is similar to a carberated engine. The TBI unit looks like an electronically regulated carberator and the air filter sits directly on top of it. It has two injectors in a pod above the throttle plates. Injectors are batch-fired.
155 to 165 hp, 235ft/lbs

?

NOTE:The 4.3L in the Syclones/Typhoons is also VIN Z, LB4. The block and cylinder heads are the same as the LB4 TBI, with the exception of lower-compression pistons and nodular iron main caps. Boost is provided by a Mistubishi TD06-17C at 550 CFM. Fuel injectors and throttle body are borrowed from L98 Corvette/F-body V8's. The fuel injectors are fed through fuel rails and are batch-fired.
280hp, 350ft/lbs in 1991-1992.
290hp, 360ft/lbs in 1993 Typhoons.



VIN W, RPO L35:
Central Port Injection (CPI/CMPI). Manufactured from 1992-1995. It has central injection assembly mounted in the intake manifold which uses a single batch-fired injector feeding 6 poppet nozzels located at the intake ports. It has a dual-plenum manifold (upper and lower) with variable tuning with a manifold tuning valve to equalize pressure. The manifold looks much like that of an LT1, the throttle body is at the front of the manifold and goes to an intake tube with a filter box behind the left headlight. Vortec is written in orange on top of the plenum, which is black or aluminum colored.
190 to 195hp, 260ft/lbs

?

VIN X, RPO LF6:
Central Sequential Fuel Injection (CSFI), Sequential Fuel Injection (SFI).Manufactured from 1996 to 1999. CSFI uses six individual injectors and a fuel pressure regulator that pulses fuel through six orifices through flexible nylon tubes. These tubes run to poppet valves at the intake ports. Manifold setup is similar to TBI, except it has one bore and one throttle blade. Air filter box is located behind driver?s side headlight.
175hp, 240ft/lbs (2wd pickups), 180hp, 245ft/lbs (4x4 pickups)

VIN W, RPO L35:
Central Sequential Fuel Injection (CSFI), Sequential Fuel Injection (SFI). Manufactured from 1996 to 2003. This engine is similar to the VIN X, RPO LF6 except for increased hp and torque. The only likely difference is computer programming.
180hp, 245ft/lbs (2wd pickups), 190hp, 250ft/lbs (Blazers and 4x4s)



co z tego wynika - to, że wszystkie silniki od 96r są na pełnej sekwencji a do 96 mogą być na fullgrupie a nawet na TBI.

aluminiowa pokrywa dolotu z przepustnicą skierowaną w stronę chłodnicy = fullgrupa
plastikowa obudowa dolotu z przepustnicą skierowaną ku górze = sekwencja

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Silnik Vortec 4300 V6 SFI (L35)

Post autor: Arturosxp » wt sty 12, 2010 3:31 pm

i wszytko jasne.
Proponuje do plastikowego kolektora nie pakowac instalacji podcisnieniowej (LPG)
Artur B

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość