Mam dosyć tego złoma
Moderator: Marcin-Kraków
Mam dosyć tego złoma
Ledwie tydzień używam w miarę regularnie 4x4 i dziś przy pokonywanie jednej zaspy bum i przód znikł. Po ponownym włączeniu wrócił i pojechałem ale to jest beznadzieja. Wymieniałem 2 x tę "gruchę" pod akumulatorem i raz przewód podciśnieniowy. To jest rozwiązanie, na które nigdy nie można liczyć. Mam dosyć. Coraz poważniej rozważam Jeepa.
Blazer 4.3V6 LS 4x4
Re: Mam dosyć tego złoma
Tak w sumie - to kogo to obchodzi ? 

gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
Re: Mam dosyć tego złoma
no jest jakis powód, że pip dwa razy droższy z tego rocznika
kolega znalazł ten powód

kup pipa, najlepiej wj z 4.7 i ciesz się fajnym wozem
kolega znalazł ten powód

kup pipa, najlepiej wj z 4.7 i ciesz się fajnym wozem
Re: Mam dosyć tego złoma
Chodzi za mną WK 5.7 HEMI. I chyba wreszcie się zdecyduję. Ciekawe w co się wtedy wpakuję...
Blazer 4.3V6 LS 4x4
Re: Mam dosyć tego złoma
heh.. konkretnie
fajne i szybkie.. ale wolę wj. Przynajmniej mosty ma
fajne i szybkie.. ale wolę wj. Przynajmniej mosty ma
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Mam dosyć tego złoma
Przerobić na linkę i cieszyć się jak biały człowiek?
Albo spiąć na stałe - mam i nie narzekam.
Albo spiąć na stałe - mam i nie narzekam.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Mam dosyć tego złoma
Na stałe bez mechanizmu różnicowego. Sobie taki pomysł. Może przerobić na linkę ale nie mam jak ani kiedy.
Blazer 4.3V6 LS 4x4
Re: Mam dosyć tego złoma
Ale to podciśnienie zapina przód czy tylko dołącza półośkę?Marcin1 pisze:Na stałe bez mechanizmu różnicowego. Sobie taki pomysł. Może przerobić na linkę ale nie mam jak ani kiedy.
Poszukaj posilock na ebayu
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Mam dosyć tego złoma
Wg mnie dołącza półośkę tylko. Ale dziś nawet działa. Pewnie wczoraj jakiś lód coś przyblokował.
Blazer 4.3V6 LS 4x4
Re: Mam dosyć tego złoma
a nie da sie, jak w pipach, wyeliminowac disconecta i zalozyc normalna polos i zabierak?
Re: Mam dosyć tego złoma
Jak dołącza tylko półoś a nie napęd z reduktora, to możesz mieć na stałe.Marcin1 pisze:Wg mnie dołącza półośkę tylko. Ale dziś nawet działa. Pewnie wczoraj jakiś lód coś przyblokował.
Generalnie odłączanie jednej półośki to megabezsens - tak jakbyś rozpiął tylko jedno sprzęgiełko.
Flaki w dyfrze i tak kręcą się bezproduktywnie i nic specjalnie nie zmienia, czy spięta jest jedna czy dwie półośki.

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Mam dosyć tego złoma
No zmienia o tyle, że to niepodłączone koło jest jakby cały czas na bardzo śliskiej powierzchni. Zatem o ile w reduktorze też jest spięte na stałe to jest to metoda niwelacji różnej ilości obrotów kół z przodu i z tyłu. No chyba, że przy włączeniu 2Hi rozpina tez przedni wał w reduktorze.
Marcin
Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4
Re: Mam dosyć tego złoma
To już powinieneś wiedzieć jako użytkownik.Marcin1 pisze:... No chyba, że przy włączeniu 2Hi rozpina tez przedni wał w reduktorze.
Marcin
W Tahoe drążek na 2H odłącza przedni wał od napędu.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 35
- Rejestracja: czw sty 03, 2008 3:54 pm
- Lokalizacja: Lublin i okolice
Re: Mam dosyć tego złoma
Mogę się mylić, ale o ile pamiętam.... to w reduktorze odpinany jest przedni wał oraz odpinane są (akurat podciśnieniowo) półosie z przodu. Na reduktorze jest silnik, a półoś odpinana jest podciśnieniowo. Już było o tym na forum.
Andrzej...and...Jeep
- kulkagsx1200
- Posty: 2443
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
- Lokalizacja: ok.strzelina
Re: Mam dosyć tego złoma
we wrongu tez zeszlej zimy posilock mi sie zacza piernymyczyc i zrobilem na linke ale niejako dodatkowo .
zapinam wszystko dokladnie tak jak wczescniej a linka mi tylko blokuje w polozeniu ten wodzik. u mnie poprostu pod obciazeniem popuszczalo podcisnienie i blokadka sie zsuwala i byly przeskoki na wieloklinie polosiek
teraz wlaczam naped , dodatkowo zaciagam linke i mam spokoj 
zapinam wszystko dokladnie tak jak wczescniej a linka mi tylko blokuje w polozeniu ten wodzik. u mnie poprostu pod obciazeniem popuszczalo podcisnienie i blokadka sie zsuwala i byly przeskoki na wieloklinie polosiek


jeepniety 
Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos

Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos

Re: Mam dosyć tego złoma
To po co odpinać jeszcze półoś (jedną) jak wał jest odpinany?Andjeep pisze:Mogę się mylić, ale o ile pamiętam.... to w reduktorze odpinany jest przedni wał oraz odpinane są (akurat podciśnieniowo) półosie z przodu. Na reduktorze jest silnik, a półoś odpinana jest podciśnieniowo. Już było o tym na forum.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 35
- Rejestracja: czw sty 03, 2008 3:54 pm
- Lokalizacja: Lublin i okolice
Re: Mam dosyć tego złoma
Mnie pytasz?
W musso miałem odpinany wał i obydwie półosie (na marginesie mechanizm podciśnieniowy to wyjątkowo kiepskie rozwiązanie w musso).
W musso miałem odpinany wał i obydwie półosie (na marginesie mechanizm podciśnieniowy to wyjątkowo kiepskie rozwiązanie w musso).
Andrzej...and...Jeep
Re: Mam dosyć tego złoma
w Blazerach odpinasz półoś połączoną z kołem talerzowym, obraca się tylko lewa i satelity.
jak zeskakuje to wyrobiona jest prowadnica przesuwki (ma luz i nie idzie centralnie) i nie nasuwa wielowpustu do końca. w reduktorach NP233 przedni wał jest odłączany od napędu reduktora przy 2H.
w reduktorach NP236 (4x4 Auto) przedni wał pracuje cały czas połączony sprzęgłem wielotarczowym (sprzęgło daje uślizg konieczny do rozłożenia obciążeń w zakrętach w pozycji 4Auto, w pozycji 4H tarcze są blokowane /sprzęgło jest ściskane mechanicznie/ i mamy rozkład napędu 50/50).
jak zeskakuje to wyrobiona jest prowadnica przesuwki (ma luz i nie idzie centralnie) i nie nasuwa wielowpustu do końca. w reduktorach NP233 przedni wał jest odłączany od napędu reduktora przy 2H.
w reduktorach NP236 (4x4 Auto) przedni wał pracuje cały czas połączony sprzęgłem wielotarczowym (sprzęgło daje uślizg konieczny do rozłożenia obciążeń w zakrętach w pozycji 4Auto, w pozycji 4H tarcze są blokowane /sprzęgło jest ściskane mechanicznie/ i mamy rozkład napędu 50/50).
San Shou moja miłość: http://www.youtube.com/watch?v=LoszTLmV5hk
Re: Mam dosyć tego złoma
Nie...Andjeep pisze:Mnie pytasz?
W musso miałem odpinany wał i obydwie półosie (na marginesie mechanizm podciśnieniowy to wyjątkowo kiepskie rozwiązanie w musso).
To było pytanie retoryczne o cel komplikowania prostych rzeczy.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 35
- Rejestracja: czw sty 03, 2008 3:54 pm
- Lokalizacja: Lublin i okolice
Re: Mam dosyć tego złoma
No i niezawodna Lena wyjaśniła.
Andrzej
PS. Jakby co to nieźle gotuję. Nawet przy dużym morskim rozkołysie (to dla zmniejszenia dominacji płci)
Andrzej
PS. Jakby co to nieźle gotuję. Nawet przy dużym morskim rozkołysie (to dla zmniejszenia dominacji płci)

Andrzej...and...Jeep
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość