Strona 1 z 1

kilka pytań :]

: wt maja 18, 2010 9:18 pm
autor: uczniak
autko mam nowe i jeszcze nie wszystko o nim wiem, trochę poczytałem ale nie znalazłem, więc zapytam :]

1. nie mam ogrzewania i teraz pytanie - nie mam go bo padł mi termostat ponieważ temp. na wskaźniku nie przekracza nigdy 60 stopni, czy może nie mam z innego powodu o którym nie wiem? a może Wy wiecie.

2. ruszanie na D wygląda tak ze ja mu gaz, obroty w okolice 2tys i powoli zaczyna się bujać, na następnych biegach ciągnie ładnie i super przyśpiesza, podobnie kiedy jest kiedy drążek mam na 3. Nie zaobserwowałem tego mułowatego przyśpieszania kiedy drążek jest na 2, rusza wtedy bardzo wyrywnie. jak mam włączone napędy na 4L również jest wyrywny, na 4H muli przy ruszaniu. Zastanawiam się czy ten typ tak ma, czy może coś nie tak z moją skrzynią?

Jeśli ktoś coś będzie widział, chętnie przyjmę wszelką informację :]

PS. z ogrzewaniem to mam pecha, bo to już mój drugi amerykan i zaś ogrzewanie nie śmiga. W Grand Voyagerze przed każdą zimą robiłem lewatywę nagrzewnicy i trochę pomagało.

Re: kilka pytań :]

: śr maja 19, 2010 5:14 pm
autor: Marcin1
Na biegu 2 rusza raczej wołowato bo rusza od razu z 2 biegu, a nie z 1 (z resztą Blazer jest średnio zrywny), ale skoro u Ciebie na 2 rusza lepiej niż na D to chyba coś nie tak z biegiem 1.

M.

Re: kilka pytań :]

: śr maja 19, 2010 6:01 pm
autor: uczniak
Marcin1 pisze:Na biegu 2 rusza raczej wołowato bo rusza od razu z 2 biegu, a nie z 1 (z resztą Blazer jest średnio zrywny), ale skoro u Ciebie na 2 rusza lepiej niż na D to chyba coś nie tak z biegiem 1.

M.
czyli muszę się wybrać do mechaniora o automatów :P dzięki Marcin

aczkolwiek wydaje mi się że 2 na drążku nie oznacza ruszania z dwójki a że dostępne są tylko pierwsze dwa biegi. Tak ta działało w moich poprzednich autach.

Re: kilka pytań :]

: śr maja 19, 2010 7:36 pm
autor: Samozuo
na D Twój samochód rusza z 3 biegu, na 2 z pierwszego, masz coś widocznie uszkodzone w skrzyni albowiem D.3.2.L służą wyłącznie ograniczeniu w górę, nigdy w dół. skrzynia zawsze powinna startować z 1 bez znaczenia jest pozycja na lewarku.

Re: kilka pytań :]

: śr maja 19, 2010 9:25 pm
autor: uczniak
Samozuo pisze:na D Twój samochód rusza z 3 biegu, na 2 z pierwszego, masz coś widocznie uszkodzone w skrzyni albowiem D.3.2.L służą wyłącznie ograniczeniu w górę, nigdy w dół. skrzynia zawsze powinna startować z 1 bez znaczenia jest pozycja na lewarku.
właściwie to już jestem pewien że coś nie tak jest ze skrzynią, jutro będę we Wrocławiu to podjadę do speców od automatów :] dzięki za info Samozuo

Re: kilka pytań :]

: czw maja 20, 2010 8:38 am
autor: smuggler
Samozuo pisze:skrzynia zawsze powinna startować z 1 bez znaczenia jest pozycja na lewarku.
Start jest z jedynki przy załączeniu D, 1 lub 3. Przy położeniu 2 skrzynia posługuje się tylko i wyłącznie drugim biegiem. Przynajmniej tak jest w full-size'ach, a służyć ma do ruszania na nisko przyczepnym podłożu, np. na śniegu.

Re: kilka pytań :]

: czw maja 20, 2010 8:59 am
autor: Samozuo
Uczniak, czy Twój Blazer jest zielony ? i czy ma neprzezroczystą folię na tylnej szybie ?

Re: kilka pytań :]

: czw maja 20, 2010 9:39 am
autor: uczniak
Samozuo pisze:Uczniak, czy Twój Blazer jest zielony ? i czy ma neprzezroczystą folię na tylnej szybie ?
tak...
wiesz coś czego ja nie wiem? :]

Re: kilka pytań :]

: czw maja 20, 2010 12:14 pm
autor: Samozuo
to nie skrzynia. chyba najlepiej wymienić wiązkę od komputera do skrzyni bo ona czasem kontaktuje a czasem nie.
skrzynia jest po kapitalce i ma nowiutki sterownik. do skrzyni się nie dotykaj.

Re: kilka pytań :]

: czw maja 20, 2010 12:45 pm
autor: uczniak
Samozuo pisze:to nie skrzynia. chyba najlepiej wymienić wiązkę od komputera do skrzyni bo ona czasem kontaktuje a czasem nie.
skrzynia jest po kapitalce i ma nowiutki sterownik. do skrzyni się nie dotykaj.
ooo... to jest dobra wiadomość :]
czyżbyś był jednym z poprzednich właścicieli?

Re: kilka pytań :]

: czw maja 20, 2010 5:05 pm
autor: Samozuo
nieeee, ale powiedzmy, że znam ten samochód :)21

Re: kilka pytań :]

: pt maja 21, 2010 11:48 am
autor: uczniak
a czy ktoś ma jakiś pomysł na ogrzewanie? wszak lato idzie, ale wolę aby działało. Nawiewy na nogi, szybę i do przodu działają. Cała skala dmuchawy działa. Jak z zimnego daję na ciepłe to powietrze robi się odrobinę cieplejsze, ale nawet nie ciepłe.
Od czego zacząć poszukiwania?

Re: kilka pytań :]

: pt maja 21, 2010 12:25 pm
autor: Samozuo
silnik krokowy przesłony w zespole nagrzewnicy ?

Re: kilka pytań :]

: pt maja 21, 2010 4:22 pm
autor: uczniak
Samozuo pisze:silnik krokowy przesłony w zespole nagrzewnicy ?
od tego zacznę :D zobaczymy. Jak przypuszczam nagrzewnica jest w środku auta, standardowo :]
kurcze, muszę sobie kupić jakąś książkę :D

Dzięki :]

Re: kilka pytań :]

: pt maja 21, 2010 5:00 pm
autor: Marcin1
uczniak pisze:
Marcin1 pisze:Na biegu 2 rusza raczej wołowato bo rusza od razu z 2 biegu, a nie z 1 (z resztą Blazer jest średnio zrywny), ale skoro u Ciebie na 2 rusza lepiej niż na D to chyba coś nie tak z biegiem 1.

M.
czyli muszę się wybrać do mechaniora o automatów :P dzięki Marcin

aczkolwiek wydaje mi się że 2 na drążku nie oznacza ruszania z dwójki a że dostępne są tylko pierwsze dwa biegi. Tak ta działało w moich poprzednich autach.
To jest tak:

1 - pierwszy bieg
2 - rusza z drugiego biegu i tylko na nim jedzie, blokada staczania się do tyłu. Ruszanie z 2 ułatwia ruszanie zimą
3 - biegi 1,2,3
D - biegi 1,2,3,4


M.

Re: kilka pytań :]

: wt maja 25, 2010 7:11 pm
autor: uczniak
Marcin1 pisze:
uczniak pisze:
Marcin1 pisze:Na biegu 2 rusza raczej wołowato bo rusza od razu z 2 biegu, a nie z 1 (z resztą Blazer jest średnio zrywny), ale skoro u Ciebie na 2 rusza lepiej niż na D to chyba coś nie tak z biegiem 1.

M.
czyli muszę się wybrać do mechaniora o automatów :P dzięki Marcin

aczkolwiek wydaje mi się że 2 na drążku nie oznacza ruszania z dwójki a że dostępne są tylko pierwsze dwa biegi. Tak ta działało w moich poprzednich autach.
To jest tak:

1 - pierwszy bieg
2 - rusza z drugiego biegu i tylko na nim jedzie, blokada staczania się do tyłu. Ruszanie z 2 ułatwia ruszanie zimą
3 - biegi 1,2,3
D - biegi 1,2,3,4


M.
dzięki

a te skrzynie mają nadbiegi?

Re: kilka pytań :]

: wt maja 25, 2010 9:23 pm
autor: xymenez
'D' jest w kółeczku - czylu 'Overdrive' - i właśnie 4 to ów nadbieg :)

Re: kilka pytań :]

: wt maja 25, 2010 10:35 pm
autor: uczniak
xymenez pisze:'D' jest w kółeczku - czylu 'Overdrive' - i właśnie 4 to ów nadbieg :)
to ładnie :D przy 100km/h mam 3tys obrotów
a grand voyager przy tej prędkości ma 2.3 tys :]

Re: kilka pytań :]

: czw maja 27, 2010 3:50 pm
autor: Marcin1
A ja mam przy 100km/h 2000 obr.

Re: kilka pytań :]

: czw maja 27, 2010 4:31 pm
autor: uczniak
Marcin1 pisze:A ja mam przy 100km/h 2000 obr.
czyli prawdopodobnie, przez to że nie łączy mi kabel skrzyni z komputerem, nie mam też nadbiegu...
już się nie mogę doczekać jego wymiany :D

Re: kilka pytań :]

: czw maja 27, 2010 8:37 pm
autor: arturok
U nie podobnie jak u Marcina koło 2k przy 100 :wink:

Re: kilka pytań :]

: pn lip 12, 2010 9:36 pm
autor: Arturosxp
uczniak pisze:
Samozuo pisze:silnik krokowy przesłony w zespole nagrzewnicy ?
od tego zacznę :D zobaczymy. Jak przypuszczam nagrzewnica jest w środku auta, standardowo :]
kurcze, muszę sobie kupić jakąś książkę :D

Dzięki :]
W blazerku chyba nie ma krokowego na nagrzewnicy.
Ja w pierwszej kolejności zmieniłbym termostat. Bardzo łatwa zmiana a i cześć tania. Polecam termostat 91 ' C
Jesli po zmianie nadal bedzie slabo z ogrzewaniem to postarałbym sie jakoś przeczyścić nagrzewnice. Wymiana prz.......

Re: kilka pytań :]

: czw lip 15, 2010 2:55 pm
autor: Arturosxp
a powiedz mi jeszcze czy masz LPG zamontowany

Re: kilka pytań :]

: pt lip 23, 2010 1:03 am
autor: uczniak
Arturosxp pisze:a powiedz mi jeszcze czy masz LPG zamontowany
mam, na wtrysku

Re: kilka pytań :]

: pt lip 23, 2010 2:57 am
autor: xymenez
Ja to nie wiem, czy do blazerowego silnika warto robić wtrysk. Na 'kuchence' gazowej poprzedni chodził mi chyba lepiej i wbrew pozorom, oszczędniej. A z tym wtryskiem to już są kłopoty: po roku sparciały mi gumowe rurki (od temperatury!), coś musi być nieszczelne, bo za dużo gazu spala, ogólnie bardziej skomplikowana ta instalacja, droga, stukają tylko te wtryskiwacze...