Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
Moderator: Marcin-Kraków
Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
Witam,
Wspólnie ze szwagrem od kilku dni staramy się rozwilłać problem dziwnego rozładowywania akumulatora
Po odebraniu samochodu od gazowników po nocnym staniu w garażu samochód nie potrafi odpalić. Napięcie na aku około 11V.
W pierwszej wersji wyglądało iż bateria do wymiany. Po zakupie nowego akumulatora DEKU 85 Ah, na następny dzien sytuacja się powtórzyła. Postanowiliśmy dokonać pomiaru prądu jaki pobiera samochód podczas postoju. Przez 16 h cały czas pokazywał 0,04 A. Wynikało z tego iż wadliwa sztuka nowego akumulatora. Niestety drugi nowy akumulator także tej firmy następnego dnia nie potrafił uruchomić silnika ( masakra). Ponowne testy przy użyciu amperomierza i różnych konfiguracji nie ukazały jakiś dysfunkcjo w samochodzie . Nadal pomiar prądu przy wyłączonym, zamkniętym samochodzie 0,04 A.
Zastanawiamy się czy:
1. Partia akumulatorów jest wadliwa i samoistnie się rozładowywują? . Dziwny objaw bardzo szybkiego ładowania aku. Na jednym z prostowników z wskaźnikiem naładowania wykazało iż uzyskał on pełne naładowanie po 15 min. Inny prostownik pokazał iż jest on ładowany prądem 6 A przez kilka h. ( na moim prąd ten był 1 A)
2. System alarmowy z niewiadomych przyczyn o nieznanej porze doładowywuje swój akumulator podtrzymujący system
3. Błędne wykonanie instalacji LPG.( nadcięty/ wiszący kabel który w zależności od swojego położenia powoduje zwarcie i rozładowanie aku
Jeśli ktoś z Was miał podobne objawy prosimy o info. Żaden warsztat elektryki samochodowej nie potrafił rozwikłać problem)
Wspólnie ze szwagrem od kilku dni staramy się rozwilłać problem dziwnego rozładowywania akumulatora
Po odebraniu samochodu od gazowników po nocnym staniu w garażu samochód nie potrafi odpalić. Napięcie na aku około 11V.
W pierwszej wersji wyglądało iż bateria do wymiany. Po zakupie nowego akumulatora DEKU 85 Ah, na następny dzien sytuacja się powtórzyła. Postanowiliśmy dokonać pomiaru prądu jaki pobiera samochód podczas postoju. Przez 16 h cały czas pokazywał 0,04 A. Wynikało z tego iż wadliwa sztuka nowego akumulatora. Niestety drugi nowy akumulator także tej firmy następnego dnia nie potrafił uruchomić silnika ( masakra). Ponowne testy przy użyciu amperomierza i różnych konfiguracji nie ukazały jakiś dysfunkcjo w samochodzie . Nadal pomiar prądu przy wyłączonym, zamkniętym samochodzie 0,04 A.
Zastanawiamy się czy:
1. Partia akumulatorów jest wadliwa i samoistnie się rozładowywują? . Dziwny objaw bardzo szybkiego ładowania aku. Na jednym z prostowników z wskaźnikiem naładowania wykazało iż uzyskał on pełne naładowanie po 15 min. Inny prostownik pokazał iż jest on ładowany prądem 6 A przez kilka h. ( na moim prąd ten był 1 A)
2. System alarmowy z niewiadomych przyczyn o nieznanej porze doładowywuje swój akumulator podtrzymujący system
3. Błędne wykonanie instalacji LPG.( nadcięty/ wiszący kabel który w zależności od swojego położenia powoduje zwarcie i rozładowanie aku
Jeśli ktoś z Was miał podobne objawy prosimy o info. Żaden warsztat elektryki samochodowej nie potrafił rozwikłać problem)
Artur B
Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
Obstawiam wadliwą serię aku.
Blazer 4.3V6 LS 4x4
Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
Jeszcze jedna prawdopodobna przyczyna sie wczoraj pojawiła.
Wadliwy element sterujący dmuchawą. Działa tylko na piątym biegu.
Dodatkowo przy wyłączonej stacyjce na jednym ze styków kostki zasilającej element sterujący dmuchawe dochodzi pełne napięcie. Być może czasami dochodzi tam do małęgo przebicia.
Nowy akumulator testujemy teraz na moim Chevim.
Wadliwy element sterujący dmuchawą. Działa tylko na piątym biegu.
Dodatkowo przy wyłączonej stacyjce na jednym ze styków kostki zasilającej element sterujący dmuchawe dochodzi pełne napięcie. Być może czasami dochodzi tam do małęgo przebicia.
Nowy akumulator testujemy teraz na moim Chevim.
Artur B
Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
Ja bym zrobił tak:
podłaczasz aku przez miernik gasisz samochód, uruchamiasz alarm i sprawdzasz pobór prądu, po czym po kolei eliminujesz ( wyciagając ) bezpieczniki i ciągle monitorując czy pobór spada. łatwo jest wtedy zdiagnozować źródło poboru.
Nie jestem elektrykiem ale wydaje mi się że 0.04A jest normalnym poborem w spoczynku.
podłaczasz aku przez miernik gasisz samochód, uruchamiasz alarm i sprawdzasz pobór prądu, po czym po kolei eliminujesz ( wyciagając ) bezpieczniki i ciągle monitorując czy pobór spada. łatwo jest wtedy zdiagnozować źródło poboru.
Nie jestem elektrykiem ale wydaje mi się że 0.04A jest normalnym poborem w spoczynku.
Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
no wlasnie to jest zaden pobor i to najdziwniejsze.
Dzisiejsze testy nic nie wykazaly. Akumulator dobry, opornik nawiewu nie ma wplywu na dysfunkcje.
Teraz kolejne testy. Odlaczamy bezpiecznik od LPG oraz adapter obd dla lpg.
Zobaczymy co przyniesie jutrzejszy dzien
Dzisiejsze testy nic nie wykazaly. Akumulator dobry, opornik nawiewu nie ma wplywu na dysfunkcje.
Teraz kolejne testy. Odlaczamy bezpiecznik od LPG oraz adapter obd dla lpg.
Zobaczymy co przyniesie jutrzejszy dzien
Artur B
Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
Dzisiaj pierwszy raz trailblazer odpalił po nocy.
Odłączony został bezpiecznik LPG oraz modół o ktorym wczesniej wpominałem.
Dodatkowo wyglada na to iż samochód po wyłączeniu pobiera prąd do poki jest cały czas podłączony pod akumulator
Jesli tylko na chwilę go odłączymy i ponownie podłączymy wartość pozostaje 0.04 A
Poniedziałek kolejne testy
Odłączony został bezpiecznik LPG oraz modół o ktorym wczesniej wpominałem.
Dodatkowo wyglada na to iż samochód po wyłączeniu pobiera prąd do poki jest cały czas podłączony pod akumulator
Jesli tylko na chwilę go odłączymy i ponownie podłączymy wartość pozostaje 0.04 A
Poniedziałek kolejne testy
Artur B
Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
Pewnien jesteś amperomierza? Sprawdź innym. Przy takim poborze nie rozładowałby aku.
Blazer 99'
Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
Cztery amperomierze nie moga sie mylic.
Jak pisałem wczesniej wyglada ze ta sytuacja wystepuje tylko do momentu pierwszego odlaczenia aku od samochodu.
Jak pisałem wczesniej wyglada ze ta sytuacja wystepuje tylko do momentu pierwszego odlaczenia aku od samochodu.
Artur B
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz cze 28, 2009 10:31 pm
- Lokalizacja: Wiocha pod Wawą
Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
Czołem to ja szwgier Arturosxp 
No więc po dzisiejszym poranku kiedy auto odpaliło wydaje się że pozostały 3 opcje.
1. Instalacja LPG
2. Sterownik OBD od staga
3. Przypadek losowy
Może zrobimy jakieś zakłady
?
A na poważnie czy ma ktoś z Was instalacje na stag premum z podłączonym OBD w swoim aucie ?
Zauważyliśmy jeszcze taki patent że jak podłączona jest kostka OBD od staga to skaner szwagra wariuje i pokazuje dzisiątki jakiś bzdurnych błędów typu MC52054 - this code i defined by manufacturer, kasujemy te błedy pokazują się nowe i tak w kółko, po odłączeniu kostki OBD staga skaner działa poprawnie...
Sam interfejs staga OBD podczas jazdy także działa poprawnie, pokazuje faktyczne błędy, działają korekty

No więc po dzisiejszym poranku kiedy auto odpaliło wydaje się że pozostały 3 opcje.
1. Instalacja LPG
2. Sterownik OBD od staga
3. Przypadek losowy
Może zrobimy jakieś zakłady

A na poważnie czy ma ktoś z Was instalacje na stag premum z podłączonym OBD w swoim aucie ?
Zauważyliśmy jeszcze taki patent że jak podłączona jest kostka OBD od staga to skaner szwagra wariuje i pokazuje dzisiątki jakiś bzdurnych błędów typu MC52054 - this code i defined by manufacturer, kasujemy te błedy pokazują się nowe i tak w kółko, po odłączeniu kostki OBD staga skaner działa poprawnie...
Sam interfejs staga OBD podczas jazdy także działa poprawnie, pokazuje faktyczne błędy, działają korekty
pozdrawiam
=========
Always look on the bright side of wife and drive...
=========
Always look on the bright side of wife and drive...

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
Myśle ze musimy dzisiaj lub jutro zrobić taki test.MixhaL pisze:Ja bym zrobił tak:
podłaczasz aku przez miernik gasisz samochód, uruchamiasz alarm i sprawdzasz pobór prądu, po czym po kolei eliminujesz ( wyciagając ) bezpieczniki i ciągle monitorując czy pobór spada. łatwo jest wtedy zdiagnozować źródło poboru.
Nie jestem elektrykiem ale wydaje mi się że 0.04A jest normalnym poborem w spoczynku.
Czyli na podłączonym amperomierzu zgasić cara.
Ponadto dzisiejszy Twój test z załączoną instalacja LPG tez duzo powinien wyjaśnić
Artur B
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
pytanie: jak go gasisz
? tz czy kluczyk do końca pozycji w stacyjce czy zostawiasz jedną pozycję stacyjki wcześniej ?
amerykańce mają tak że ta ostatnia pozycja w stacyjce podaje napięcie na "pewne" systemy np . radio, nawiewy itp
miałem to samo .. poleciały ze dwa akumulatory .... po jakimś czasie doszedłem że gasimy i zostawiamy na przedostatniej pozycji stacyjkę .... pomogło ..

amerykańce mają tak że ta ostatnia pozycja w stacyjce podaje napięcie na "pewne" systemy np . radio, nawiewy itp
miałem to samo .. poleciały ze dwa akumulatory .... po jakimś czasie doszedłem że gasimy i zostawiamy na przedostatniej pozycji stacyjkę .... pomogło ..
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz cze 28, 2009 10:31 pm
- Lokalizacja: Wiocha pod Wawą
Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
gaszę teraz i wcześniej tak samo czyli do ostatniej pozycji i wyjmowałem kluczykbilans pisze:pytanie: jak go gasisz? tz czy kluczyk do końca pozycji w stacyjce czy zostawiasz jedną pozycję stacyjki wcześniej ?
amerykańce mają tak że ta ostatnia pozycja w stacyjce podaje napięcie na "pewne" systemy np . radio, nawiewy itp
miałem to samo .. poleciały ze dwa akumulatory .... po jakimś czasie doszedłem że gasimy i zostawiamy na przedostatniej pozycji stacyjkę .... pomogło ..
pozdrawiam
=========
Always look on the bright side of wife and drive...
=========
Always look on the bright side of wife and drive...

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz cze 28, 2009 10:31 pm
- Lokalizacja: Wiocha pod Wawą
Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
No na pewno podpowie który bezpiecznik wyjąć jako pierwszyArturosxp pisze:Myśle ze musimy dzisiaj lub jutro zrobić taki test.MixhaL pisze:Ja bym zrobił tak:
podłaczasz aku przez miernik gasisz samochód, uruchamiasz alarm i sprawdzasz pobór prądu, po czym po kolei eliminujesz ( wyciagając ) bezpieczniki i ciągle monitorując czy pobór spada. łatwo jest wtedy zdiagnozować źródło poboru.
Nie jestem elektrykiem ale wydaje mi się że 0.04A jest normalnym poborem w spoczynku.
Czyli na podłączonym amperomierzu zgasić cara.
Ponadto dzisiejszy Twój test z załączoną instalacja LPG tez duzo powinien wyjaśnić

pozdrawiam
=========
Always look on the bright side of wife and drive...
=========
Always look on the bright side of wife and drive...

- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
PRYMUS_BMW pisze:gaszę teraz i wcześniej tak samo czyli do ostatniej pozycji i wyjmowałem kluczykbilans pisze:pytanie: jak go gasisz? tz czy kluczyk do końca pozycji w stacyjce czy zostawiasz jedną pozycję stacyjki wcześniej ?
amerykańce mają tak że ta ostatnia pozycja w stacyjce podaje napięcie na "pewne" systemy np . radio, nawiewy itp
miałem to samo .. poleciały ze dwa akumulatory .... po jakimś czasie doszedłem że gasimy i zostawiamy na przedostatniej pozycji stacyjkę .... pomogło ..
a sprawdź czy możesz go zgasić i wyjąć kluczyk z przedostatniej pozycji ...
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz cze 28, 2009 10:31 pm
- Lokalizacja: Wiocha pod Wawą
Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
wydaje mi sie ze przed ostatniej w ogóle nie mogę wyciągnąć kluczyka ale sprawdze,
pewnie przy okazji sprawdze tez pobór prądu gasząc w ten sposób...
pewnie przy okazji sprawdze tez pobór prądu gasząc w ten sposób...
pozdrawiam
=========
Always look on the bright side of wife and drive...
=========
Always look on the bright side of wife and drive...

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
myślę ze trzeba sie trzymać planu. Kombinowaliśmy na wszystkie sposoby a najprostsze wydaja sie najlepsze
Artur B
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz cze 28, 2009 10:31 pm
- Lokalizacja: Wiocha pod Wawą
Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
Tyż prowdaArturosxp pisze:myślę ze trzeba sie trzymać planu. Kombinowaliśmy na wszystkie sposoby a najprostsze wydaja sie najlepsze

pozdrawiam
=========
Always look on the bright side of wife and drive...
=========
Always look on the bright side of wife and drive...

- qki0
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: czw kwie 08, 2010 3:21 pm
- Lokalizacja: Wrocław, Nysa
- Kontaktowanie:
Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
hej, a ja tak nieśmiele spytam:
a jak wy mierzycie ten pobór prundu?
nie jesteście elektrykami, ale zakładam że wpinacie się w obwód plusowy?
poza tym macie dobry mierniczek i ustawiacie na 10A?
tak tylko pytam bo najprostsze najlepsze?
pozdro
a jak wy mierzycie ten pobór prundu?
nie jesteście elektrykami, ale zakładam że wpinacie się w obwód plusowy?
poza tym macie dobry mierniczek i ustawiacie na 10A?
tak tylko pytam bo najprostsze najlepsze?
pozdro
Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
skad wiesz ze nie jestesmy.
Poza tym mozna bocznik zastosować....www.google.com
Czy pod plus czy minus nie ma zadnego znaczenia.
Poza tym mozna bocznik zastosować....www.google.com
Czy pod plus czy minus nie ma zadnego znaczenia.
Artur B
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz cze 28, 2009 10:31 pm
- Lokalizacja: Wiocha pod Wawą
Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
Szwagier z zawodu a ja mam ojca elektrykaqki0 pisze:hej, a ja tak nieśmiele spytam:
a jak wy mierzycie ten pobór prundu?
nie jesteście elektrykami, ale zakładam że wpinacie się w obwód plusowy?
poza tym macie dobry mierniczek i ustawiacie na 10A?
tak tylko pytam bo najprostsze najlepsze?
pozdro



Po powrocie z pracy z zapietym bezpiecznikiem od gazu odpalił
No nic mam nadzieje że final test dziś w nocy tzn zapiąłem z powrotem OBD staga jeśli rano nie odpali to chyba mamy zwycięzce a jak odpali to zaczynam wierzyć w zbiegi okoliczności...

pozdrawiam
=========
Always look on the bright side of wife and drive...
=========
Always look on the bright side of wife and drive...

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz cze 28, 2009 10:31 pm
- Lokalizacja: Wiocha pod Wawą
Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
And the winner is - sterownik OBD staga - auto rano nie odpaliło.
Teraz pozostaje pytanie dlaczego ? Złe podłączenie czy po prostu moje auto nie chce z nim gadać i się gryzą aż prąd leci...
Zepsuty raczej nie jest bo przy jeździe działa poprawnie...
Teraz pozostaje pytanie dlaczego ? Złe podłączenie czy po prostu moje auto nie chce z nim gadać i się gryzą aż prąd leci...
Zepsuty raczej nie jest bo przy jeździe działa poprawnie...
pozdrawiam
=========
Always look on the bright side of wife and drive...
=========
Always look on the bright side of wife and drive...

- qki0
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: czw kwie 08, 2010 3:21 pm
- Lokalizacja: Wrocław, Nysa
- Kontaktowanie:
Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
cześć elektrycy
tak sobie żartuje, a na poważnie:
gdzie masz podpiętego Staga , w jaki obwód, czy jest tam U jak masz wył. stacyjkę?
jak jest to podepnij się pod jakiś obwód który dopiero działa jak przekręcicie stacyjkę,
zwykłe radyjka potrafią brać średnio od 0.15A do 0.7A jak są podłączone w ten sposób i wyładowują akku.
Pozdro



gdzie masz podpiętego Staga , w jaki obwód, czy jest tam U jak masz wył. stacyjkę?
jak jest to podepnij się pod jakiś obwód który dopiero działa jak przekręcicie stacyjkę,
zwykłe radyjka potrafią brać średnio od 0.15A do 0.7A jak są podłączone w ten sposób i wyładowują akku.
Pozdro
Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
Generalnie podłączenie robił gazownik. My teraz dochodzimy do tego co jest.....
Tak naprawde to adapter OBD ma taki wpływ na ten samochod.
Podlaczymy dzisiaj do OBD interfejs zewnętrzny i sprawdzimy na jakiej magistrali pracuje samochod.
Zweryfikujemy to ze schematem
http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... rukcja.pdf i będzie wiadomo...
Tak naprawde to adapter OBD ma taki wpływ na ten samochod.
Podlaczymy dzisiaj do OBD interfejs zewnętrzny i sprawdzimy na jakiej magistrali pracuje samochod.
Zweryfikujemy to ze schematem
http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... rukcja.pdf i będzie wiadomo...
Artur B
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz cze 28, 2009 10:31 pm
- Lokalizacja: Wiocha pod Wawą
Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
obstawiam właśnie złe podłączenie na forum staga napisali że powinno być zasilanie ze stacyjki a chyba nie jestqki0 pisze:cześć elektrycy![]()
![]()
tak sobie żartuje, a na poważnie:
gdzie masz podpiętego Staga , w jaki obwód, czy jest tam U jak masz wył. stacyjkę?
jak jest to podepnij się pod jakiś obwód który dopiero działa jak przekręcicie stacyjkę,
zwykłe radyjka potrafią brać średnio od 0.15A do 0.7A jak są podłączone w ten sposób i wyładowują akku.
Pozdro
a propo poborów to na postoju mam to rozkminione

bezpiecznik nr 24 0,44 A - podświetlenie deski
bezpiecznik nr 41 - 0,7 A - radio
bezpiecznik nr 27 (skrzynka z tyłu) - 0,2A - bateria do systemu bluestar
po kilkunastu sekundach spada to do 0,04A - tak jest u mnie
pozdrawiam
=========
Always look on the bright side of wife and drive...
=========
Always look on the bright side of wife and drive...

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora
ale zaznacz ze pomiar był wykonywany po uprzednim chwilowym odłączeniu aku.
Artur B
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość