Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Post autor: Arturosxp » sob gru 11, 2010 3:25 pm

Witam,
Wspólnie ze szwagrem od kilku dni staramy się rozwilłać problem dziwnego rozładowywania akumulatora
Po odebraniu samochodu od gazowników po nocnym staniu w garażu samochód nie potrafi odpalić. Napięcie na aku około 11V.
W pierwszej wersji wyglądało iż bateria do wymiany. Po zakupie nowego akumulatora DEKU 85 Ah, na następny dzien sytuacja się powtórzyła. Postanowiliśmy dokonać pomiaru prądu jaki pobiera samochód podczas postoju. Przez 16 h cały czas pokazywał 0,04 A. Wynikało z tego iż wadliwa sztuka nowego akumulatora. Niestety drugi nowy akumulator także tej firmy następnego dnia nie potrafił uruchomić silnika ( masakra). Ponowne testy przy użyciu amperomierza i różnych konfiguracji nie ukazały jakiś dysfunkcjo w samochodzie . Nadal pomiar prądu przy wyłączonym, zamkniętym samochodzie 0,04 A.
Zastanawiamy się czy:
1. Partia akumulatorów jest wadliwa i samoistnie się rozładowywują? . Dziwny objaw bardzo szybkiego ładowania aku. Na jednym z prostowników z wskaźnikiem naładowania wykazało iż uzyskał on pełne naładowanie po 15 min. Inny prostownik pokazał iż jest on ładowany prądem 6 A przez kilka h. ( na moim prąd ten był 1 A)
2. System alarmowy z niewiadomych przyczyn o nieznanej porze doładowywuje swój akumulator podtrzymujący system
3. Błędne wykonanie instalacji LPG.( nadcięty/ wiszący kabel który w zależności od swojego położenia powoduje zwarcie i rozładowanie aku
Jeśli ktoś z Was miał podobne objawy prosimy o info. Żaden warsztat elektryki samochodowej nie potrafił rozwikłać problem)
Artur B

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Post autor: Marcin1 » sob gru 11, 2010 11:29 pm

Obstawiam wadliwą serię aku.
Blazer 4.3V6 LS 4x4

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Post autor: Arturosxp » ndz gru 12, 2010 1:19 pm

Jeszcze jedna prawdopodobna przyczyna sie wczoraj pojawiła.
Wadliwy element sterujący dmuchawą. Działa tylko na piątym biegu.
Dodatkowo przy wyłączonej stacyjce na jednym ze styków kostki zasilającej element sterujący dmuchawe dochodzi pełne napięcie. Być może czasami dochodzi tam do małęgo przebicia.
Nowy akumulator testujemy teraz na moim Chevim.
Artur B

MixhaL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pt gru 03, 2010 11:16 am

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Post autor: MixhaL » ndz gru 12, 2010 9:43 pm

Ja bym zrobił tak:
podłaczasz aku przez miernik gasisz samochód, uruchamiasz alarm i sprawdzasz pobór prądu, po czym po kolei eliminujesz ( wyciagając ) bezpieczniki i ciągle monitorując czy pobór spada. łatwo jest wtedy zdiagnozować źródło poboru.
Nie jestem elektrykiem ale wydaje mi się że 0.04A jest normalnym poborem w spoczynku.

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Post autor: Arturosxp » ndz gru 12, 2010 10:03 pm

no wlasnie to jest zaden pobor i to najdziwniejsze.
Dzisiejsze testy nic nie wykazaly. Akumulator dobry, opornik nawiewu nie ma wplywu na dysfunkcje.
Teraz kolejne testy. Odlaczamy bezpiecznik od LPG oraz adapter obd dla lpg.
Zobaczymy co przyniesie jutrzejszy dzien
Artur B

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Post autor: Arturosxp » pn gru 13, 2010 9:23 am

Dzisiaj pierwszy raz trailblazer odpalił po nocy.
Odłączony został bezpiecznik LPG oraz modół o ktorym wczesniej wpominałem.
Dodatkowo wyglada na to iż samochód po wyłączeniu pobiera prąd do poki jest cały czas podłączony pod akumulator
Jesli tylko na chwilę go odłączymy i ponownie podłączymy wartość pozostaje 0.04 A
Poniedziałek kolejne testy
Artur B

flomaker
Posty: 498
Rejestracja: sob sie 07, 2010 2:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Post autor: flomaker » pn gru 13, 2010 10:38 am

Pewnien jesteś amperomierza? Sprawdź innym. Przy takim poborze nie rozładowałby aku.
Blazer 99'

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Post autor: Arturosxp » pn gru 13, 2010 10:43 am

Cztery amperomierze nie moga sie mylic.
Jak pisałem wczesniej wyglada ze ta sytuacja wystepuje tylko do momentu pierwszego odlaczenia aku od samochodu.
Artur B

PRYMUS_BMW
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 10:31 pm
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Post autor: PRYMUS_BMW » pn gru 13, 2010 12:26 pm

Czołem to ja szwgier Arturosxp :-)

No więc po dzisiejszym poranku kiedy auto odpaliło wydaje się że pozostały 3 opcje.

1. Instalacja LPG
2. Sterownik OBD od staga
3. Przypadek losowy

Może zrobimy jakieś zakłady ???

A na poważnie czy ma ktoś z Was instalacje na stag premum z podłączonym OBD w swoim aucie ?
Zauważyliśmy jeszcze taki patent że jak podłączona jest kostka OBD od staga to skaner szwagra wariuje i pokazuje dzisiątki jakiś bzdurnych błędów typu MC52054 - this code i defined by manufacturer, kasujemy te błedy pokazują się nowe i tak w kółko, po odłączeniu kostki OBD staga skaner działa poprawnie...

Sam interfejs staga OBD podczas jazdy także działa poprawnie, pokazuje faktyczne błędy, działają korekty
pozdrawiam
=========

Always look on the bright side of wife and drive... :-)

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Post autor: Arturosxp » pn gru 13, 2010 1:04 pm

MixhaL pisze:Ja bym zrobił tak:
podłaczasz aku przez miernik gasisz samochód, uruchamiasz alarm i sprawdzasz pobór prądu, po czym po kolei eliminujesz ( wyciagając ) bezpieczniki i ciągle monitorując czy pobór spada. łatwo jest wtedy zdiagnozować źródło poboru.
Nie jestem elektrykiem ale wydaje mi się że 0.04A jest normalnym poborem w spoczynku.
Myśle ze musimy dzisiaj lub jutro zrobić taki test.
Czyli na podłączonym amperomierzu zgasić cara.
Ponadto dzisiejszy Twój test z załączoną instalacja LPG tez duzo powinien wyjaśnić
Artur B

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Post autor: bilans » pn gru 13, 2010 1:14 pm

pytanie: jak go gasisz ??? tz czy kluczyk do końca pozycji w stacyjce czy zostawiasz jedną pozycję stacyjki wcześniej ?
amerykańce mają tak że ta ostatnia pozycja w stacyjce podaje napięcie na "pewne" systemy np . radio, nawiewy itp
miałem to samo .. poleciały ze dwa akumulatory .... po jakimś czasie doszedłem że gasimy i zostawiamy na przedostatniej pozycji stacyjkę .... pomogło ..
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

PRYMUS_BMW
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 10:31 pm
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Post autor: PRYMUS_BMW » pn gru 13, 2010 1:39 pm

bilans pisze:pytanie: jak go gasisz ??? tz czy kluczyk do końca pozycji w stacyjce czy zostawiasz jedną pozycję stacyjki wcześniej ?
amerykańce mają tak że ta ostatnia pozycja w stacyjce podaje napięcie na "pewne" systemy np . radio, nawiewy itp
miałem to samo .. poleciały ze dwa akumulatory .... po jakimś czasie doszedłem że gasimy i zostawiamy na przedostatniej pozycji stacyjkę .... pomogło ..
gaszę teraz i wcześniej tak samo czyli do ostatniej pozycji i wyjmowałem kluczyk
pozdrawiam
=========

Always look on the bright side of wife and drive... :-)

PRYMUS_BMW
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 10:31 pm
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Post autor: PRYMUS_BMW » pn gru 13, 2010 1:40 pm

Arturosxp pisze:
MixhaL pisze:Ja bym zrobił tak:
podłaczasz aku przez miernik gasisz samochód, uruchamiasz alarm i sprawdzasz pobór prądu, po czym po kolei eliminujesz ( wyciagając ) bezpieczniki i ciągle monitorując czy pobór spada. łatwo jest wtedy zdiagnozować źródło poboru.
Nie jestem elektrykiem ale wydaje mi się że 0.04A jest normalnym poborem w spoczynku.
Myśle ze musimy dzisiaj lub jutro zrobić taki test.
Czyli na podłączonym amperomierzu zgasić cara.
Ponadto dzisiejszy Twój test z załączoną instalacja LPG tez duzo powinien wyjaśnić
No na pewno podpowie który bezpiecznik wyjąć jako pierwszy :roll:
pozdrawiam
=========

Always look on the bright side of wife and drive... :-)

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Post autor: bilans » pn gru 13, 2010 2:16 pm

PRYMUS_BMW pisze:
bilans pisze:pytanie: jak go gasisz ??? tz czy kluczyk do końca pozycji w stacyjce czy zostawiasz jedną pozycję stacyjki wcześniej ?
amerykańce mają tak że ta ostatnia pozycja w stacyjce podaje napięcie na "pewne" systemy np . radio, nawiewy itp
miałem to samo .. poleciały ze dwa akumulatory .... po jakimś czasie doszedłem że gasimy i zostawiamy na przedostatniej pozycji stacyjkę .... pomogło ..
gaszę teraz i wcześniej tak samo czyli do ostatniej pozycji i wyjmowałem kluczyk

a sprawdź czy możesz go zgasić i wyjąć kluczyk z przedostatniej pozycji ...
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

PRYMUS_BMW
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 10:31 pm
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Post autor: PRYMUS_BMW » pn gru 13, 2010 4:03 pm

wydaje mi sie ze przed ostatniej w ogóle nie mogę wyciągnąć kluczyka ale sprawdze,
pewnie przy okazji sprawdze tez pobór prądu gasząc w ten sposób...
pozdrawiam
=========

Always look on the bright side of wife and drive... :-)

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Post autor: Arturosxp » pn gru 13, 2010 4:06 pm

myślę ze trzeba sie trzymać planu. Kombinowaliśmy na wszystkie sposoby a najprostsze wydaja sie najlepsze
Artur B

PRYMUS_BMW
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 10:31 pm
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Post autor: PRYMUS_BMW » pn gru 13, 2010 4:15 pm

Arturosxp pisze:myślę ze trzeba sie trzymać planu. Kombinowaliśmy na wszystkie sposoby a najprostsze wydaja sie najlepsze
Tyż prowda :D
pozdrawiam
=========

Always look on the bright side of wife and drive... :-)

Awatar użytkownika
qki0
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 3:21 pm
Lokalizacja: Wrocław, Nysa
Kontaktowanie:

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Post autor: qki0 » pn gru 13, 2010 4:34 pm

hej, a ja tak nieśmiele spytam:
a jak wy mierzycie ten pobór prundu?
nie jesteście elektrykami, ale zakładam że wpinacie się w obwód plusowy?
poza tym macie dobry mierniczek i ustawiacie na 10A?

tak tylko pytam bo najprostsze najlepsze?
pozdro
Chevy Trailblazer LS 04r. 4.2Vortec 275 bhp


http://www.grajwlotto.pl

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Post autor: Arturosxp » pn gru 13, 2010 8:08 pm

skad wiesz ze nie jestesmy.
Poza tym mozna bocznik zastosować....www.google.com
Czy pod plus czy minus nie ma zadnego znaczenia.
Artur B

PRYMUS_BMW
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 10:31 pm
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Post autor: PRYMUS_BMW » pn gru 13, 2010 11:31 pm

qki0 pisze:hej, a ja tak nieśmiele spytam:
a jak wy mierzycie ten pobór prundu?
nie jesteście elektrykami, ale zakładam że wpinacie się w obwód plusowy?
poza tym macie dobry mierniczek i ustawiacie na 10A?

tak tylko pytam bo najprostsze najlepsze?
pozdro
Szwagier z zawodu a ja mam ojca elektryka :lol: :lol: :lol:
Po powrocie z pracy z zapietym bezpiecznikiem od gazu odpalił
No nic mam nadzieje że final test dziś w nocy tzn zapiąłem z powrotem OBD staga jeśli rano nie odpali to chyba mamy zwycięzce a jak odpali to zaczynam wierzyć w zbiegi okoliczności... :)11
pozdrawiam
=========

Always look on the bright side of wife and drive... :-)

PRYMUS_BMW
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 10:31 pm
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Post autor: PRYMUS_BMW » wt gru 14, 2010 11:57 am

And the winner is - sterownik OBD staga - auto rano nie odpaliło.
Teraz pozostaje pytanie dlaczego ? Złe podłączenie czy po prostu moje auto nie chce z nim gadać i się gryzą aż prąd leci...
Zepsuty raczej nie jest bo przy jeździe działa poprawnie...
pozdrawiam
=========

Always look on the bright side of wife and drive... :-)

Awatar użytkownika
qki0
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 3:21 pm
Lokalizacja: Wrocław, Nysa
Kontaktowanie:

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Post autor: qki0 » wt gru 14, 2010 1:21 pm

cześć elektrycy :lol: :lol: :lol: tak sobie żartuje, a na poważnie:
gdzie masz podpiętego Staga , w jaki obwód, czy jest tam U jak masz wył. stacyjkę?
jak jest to podepnij się pod jakiś obwód który dopiero działa jak przekręcicie stacyjkę,
zwykłe radyjka potrafią brać średnio od 0.15A do 0.7A jak są podłączone w ten sposób i wyładowują akku.

Pozdro
Chevy Trailblazer LS 04r. 4.2Vortec 275 bhp


http://www.grajwlotto.pl

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Post autor: Arturosxp » wt gru 14, 2010 1:42 pm

Generalnie podłączenie robił gazownik. My teraz dochodzimy do tego co jest.....
Tak naprawde to adapter OBD ma taki wpływ na ten samochod.
Podlaczymy dzisiaj do OBD interfejs zewnętrzny i sprawdzimy na jakiej magistrali pracuje samochod.
Zweryfikujemy to ze schematem
http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... rukcja.pdf i będzie wiadomo...
Artur B

PRYMUS_BMW
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 10:31 pm
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Post autor: PRYMUS_BMW » wt gru 14, 2010 3:39 pm

qki0 pisze:cześć elektrycy :lol: :lol: :lol: tak sobie żartuje, a na poważnie:
gdzie masz podpiętego Staga , w jaki obwód, czy jest tam U jak masz wył. stacyjkę?
jak jest to podepnij się pod jakiś obwód który dopiero działa jak przekręcicie stacyjkę,
zwykłe radyjka potrafią brać średnio od 0.15A do 0.7A jak są podłączone w ten sposób i wyładowują akku.

Pozdro
obstawiam właśnie złe podłączenie na forum staga napisali że powinno być zasilanie ze stacyjki a chyba nie jest
a propo poborów to na postoju mam to rozkminione :-)
bezpiecznik nr 24 0,44 A - podświetlenie deski
bezpiecznik nr 41 - 0,7 A - radio
bezpiecznik nr 27 (skrzynka z tyłu) - 0,2A - bateria do systemu bluestar

po kilkunastu sekundach spada to do 0,04A - tak jest u mnie
pozdrawiam
=========

Always look on the bright side of wife and drive... :-)

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Trailblazer - ciekawy przypadek rozładowywania akumulatora

Post autor: Arturosxp » wt gru 14, 2010 3:50 pm

ale zaznacz ze pomiar był wykonywany po uprzednim chwilowym odłączeniu aku.
Artur B

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość