Strona 1 z 1

Zapytanie odnośnie założenia LPG

: wt gru 20, 2011 6:01 am
autor: PLAYAUTO
Witam kolegów .Mam takie pytanie czy do silnika 4.3 193KM da się założyć instalacje sekwencyjną ? Bo w warsztacie gazowniczym w mojej okolicy stwierdzili że nie da się bo to jest bezpośredni wtrysk paliwa coś na zasadzie silnika w Miśkach GDI. Mam nowa instalke Prinsa z Jeep i trochę mnie to zaskoczyło a widzę że niektóre Blazery mają LPG wiec jak jest? ja mam taki silnik: link http://static.ddmcdn.com/gif/vehicle-pi ... ne-480.jpg

Re: Zapytanie odnośnie założenia LPG

: wt gru 20, 2011 10:30 am
autor: gn11.wasyl
Z sekwencją będzie problem bo sam układ zasilania paliwem nie jest sekwencyjny tylko TBI (throttle body injection), także trzeba by emulować sekwencję na dwóch wtryskach paliwowych (koszt przewyższy wartość oszczędności na długo) albo klasyczna instalka

pzdr

Re: Zapytanie odnośnie założenia LPG

: wt gru 20, 2011 11:11 am
autor: uczniak
ja mam sekwencję, w kolektorze są powiercone otwory i wsadzone rurki, podobno robi się to bez większych problemów, informacje z przed miesiąca, bo w rodzinie pojawił się drugi Blazer i planowana była taka właśnie instalacja (koszt około 3tys)

Re: Zapytanie odnośnie założenia LPG

: wt gru 20, 2011 11:29 am
autor: s1wy
W moim Blazerze (1995) jest klasyczna instalacja II generacji. Działa be zarzutów

Re: Zapytanie odnośnie założenia LPG

: wt gru 20, 2011 12:10 pm
autor: gn11.wasyl
uczniak pisze:ja mam sekwencję, w kolektorze są powiercone otwory i wsadzone rurki, podobno robi się to bez większych problemów, informacje z przed miesiąca, bo w rodzinie pojawił się drugi Blazer i planowana była taka właśnie instalacja (koszt około 3tys)
a jak jest rozwiązany sygnał sekwencyjny do wtrysków LPG skoro silnik ma tylko dwa wtryskiwacze (tak są zbudowane TBI) i podają paliwo przemiennie więc sygnał do 6 wtrysków nie jest kompatybilny ??

pzdr

Re: Zapytanie odnośnie założenia LPG

: wt gru 20, 2011 12:19 pm
autor: Kostuch
gn11.wasyl pisze:
uczniak pisze:ja mam sekwencję, w kolektorze są powiercone otwory i wsadzone rurki, podobno robi się to bez większych problemów, informacje z przed miesiąca, bo w rodzinie pojawił się drugi Blazer i planowana była taka właśnie instalacja (koszt około 3tys)
a jak jest rozwiązany sygnał sekwencyjny do wtrysków LPG skoro silnik ma tylko dwa wtryskiwacze (tak są zbudowane TBI) i podają paliwo przemiennie więc sygnał do 6 wtrysków nie jest kompatybilny ??

pzdr
Jak to dwa wtryskiwacze?
TBI (throttle body injection), to jeden wtryskiwacz przed przepustnicą.
Sekwencje gazowe mogą pracować w trybie full-group albo semi-group (tak jak pracują niektóre wielopunktowe wtryski paliwa).

Re: Zapytanie odnośnie założenia LPG

: wt gru 20, 2011 12:33 pm
autor: uczniak
nie bardzo się na tym znam, ale wiem że mam 6 wtryskiwaczy gazowych, bo jak byłem ostatnio na regulacjach to wyświetlane były parametry z każdego osobno

Re: Zapytanie odnośnie założenia LPG

: wt gru 20, 2011 1:42 pm
autor: gn11.wasyl
ehh się kapkę pomyliłem, Blazery po 97 mają pająka czyli 6 wtrysków i są sekwencyjne więc sekwencja zadziała normalnie, wcześniejsze TBI były dwojakie, albo z jednym wtryskiem i 6 rurek rozprowadzonych po kolektorze lub 2 wtryski jak na schemacie poniżej, także PLAYAUTO założysz sekwencję

Obrazek

pzdr

pees. na majla odpiszę wieczorem bądź jutro

Re: Zapytanie odnośnie założenia LPG

: wt gru 20, 2011 1:55 pm
autor: Kostuch
gn11.wasyl pisze: wcześniejsze TBI były dwojakie, albo z jednym wtryskiem i 6 rurek rozprowadzonych po kolektorze
To się nazywa CSFI (Central Sequential Fuel Injection) :P

Re: Zapytanie odnośnie założenia LPG

: wt gru 20, 2011 2:20 pm
autor: gn11.wasyl
dokładnie tak :)2

pzdr

Re: Zapytanie odnośnie założenia LPG

: wt gru 20, 2011 9:21 pm
autor: PLAYAUTO
Dzięki koledzy , czyli mojego Prinsa moge śmiało władować .

Re: Zapytanie odnośnie założenia LPG

: wt gru 20, 2011 9:31 pm
autor: flomaker
Dokładnie tak, tylko nie u tych zuchów w okolicy. 10 lat temu były problemy z takimi silnikami, ale nie z tego powodu jaki podałeś. Teraz robi się większe,trudniejsze, nowsze i jest ok.

Re: Zapytanie odnośnie założenia LPG

: wt sty 03, 2012 10:44 am
autor: PLAYAUTO
Noto jest następny problem mianowicie w warsztacie zdjęli dekiel nad niby listwą wtryskową i mam taki mechanizm zasilania paliwem tak jakby centralny wtrysk od tyłu jest regulator ciśnienia paliwa i od góry dojście dwie rurki metalowe paliwa jedna zasilanie druga chyba powrót po bokach tak jakby sześć miejsc jak wtryskiwacz z których wychodzą rurki do kolektorów(tak jakby listwa i wtryskiwacze były całością od tego z każdego wtrysku idzie pająk do kolektorów i zgłupiałem w końcu da się w tym założyć gaz czy nie z opisu silnika i rocznika auta niby się da ale z tego co widzę pod maska ciężko . Ma ktoś fotę jak u siebie sekwencje ma podłączoną zakładam Landirenzo w końcu. Bańka pod spodem zamiast koła 60L. Każda pomoc sie przyda bo mi już ręce opadają przy tym aucie.

Re: Zapytanie odnośnie założenia LPG

: wt sty 03, 2012 8:09 pm
autor: VZ
Na forum był już poruszany wątek instalacji gazowych:

http://www.forum4x4.pl/search.php?keywo ... mit=Szukaj

Re: Zapytanie odnośnie założenia LPG

: śr sty 04, 2012 10:07 pm
autor: panek
kolego na forum http://lpg-forum.pl jak wpiszesz w szukajce jest opisane jak zalozyc lpg do blazera
jak dostane te chol.... uszczelki pod kolektor to bede sobie zakladal instalke sekwencyjna
polecam stag premium 300-6 wtryski hana bodaj zielone i reduktor waham sie niko czy np 2xacr01
oczywiscie faro 8mm i wielozawor extra, rozdzielacz, kompensacja listew etc
ten setup kosztuje w bebechach hurtem okolo 2tysie

a za 3tysie to niewiem czy ktos rozsadnie to zalozy /tyczy sie blazera po 97-98r/
narazie gazuje sobie vw caddy potem jimmy a jak je ogarne to sie polecam
auto jest ciezko gazowalne trzeba rozorac gore silnika zeby dostac sie do wkretek

Re: Zapytanie odnośnie założenia LPG

: czw sty 05, 2012 8:15 pm
autor: PLAYAUTO
Więc tak do wszystkich zainteresowanych LPG w moim Blazerku założone i hula bez żadnych komplikacji .
Koszt uszczelki pod kolektory 210zł od ręki mieli w Mustang trade na Farbiarskiej 24 Wawa.
Instalacja elektronika STAG 300-6, Reduktor KME Gold do 500KM, wtryskiwacze zwykłe na 2 listwach po 3szt. zielone Valtec. Zbiornik 60L pod autem czas montażu 2 dni.
Sprawa regulacji odbyła się w 15min bez zbędnych jazd po trasie z komputerem autko ma taka samą moc jak na PB chodzi równo nie dławi się nie dusi niema żadnych problemów . Cały mankament aby gazownik wiedział jakie dysze w kolektor wkręcić i gdzie aby LPG się nie cofało do kolektora i nie mieszało w innych otworach. Koszt całej instalki to 3000zł z papierami itp. Gazwonik którego mogę polecić to kolega Arkadiusz Najder warsztat prowadzi od wielu lat i montaż LPG naprawa regulacja holendrów pod Pułtuskiem Chmielewo 28. Kolega Arek jest zapalonym miłośnikiem rajdów terenowych . Zna się na rzeczy ceny można negocjować . Chętnie pomaga i doradzi jak przerobić autko . OFF-ROAD zna od podszewki wiec jest to ktoś kto ma wiedze i praktykę i znajomości która jest tak potrzebna w autkach terenowych . Warsztat specjalizuje się w naprawach marki LAND ROVER . Ja polecam wszystkim kolegom z Warszawy i okolic ale nie .