PROSTA RADA NA ZIMĘ

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
xymenez
Posty: 399
Rejestracja: wt cze 30, 2009 10:39 pm
Lokalizacja: Łódź

PROSTA RADA NA ZIMĘ

Post autor: xymenez » czw gru 06, 2012 1:33 am

Cóż, zima, niskie temperatury, czas pomyśleć, co można zrobić dla naszej karocy.
Chcecie, żeby wasza pseudo-terenówka nie palila 20l., tylko 15 na setkę?
Zasłońcie sobie pół chłodnicy jakimś kawałkiem czegoś - np. polipropylenu falistego (tekturę odradzam - rozmięknie i sie wessie w chłodnicę).
Amerykańskie duże silniki słabo się nagrzewają zimą - są w 80% z aluminium, szybko oddają temperaturę.
Nienagrzany silnik pali, jak smok.

Jechalem wczoraj nową autostradą nr.1 na zdumiewającym odcinku - Łódź (Stryków) - Kowal . Temperatura ok. -1 - -3.
W jedną stronę - auto pali 19-20 l/100 km, jadąc niecełe 130 km/h. Mówię sobie: "O ch*j" ! W sumie, im szybciej się jedzie, tym bardziej silnik jeszcze się ziębi... masakra.
U rodzicow wlożyłem sobie taką osłonę.
Żeby włożyć pod chłodnicę osłonę - należy odkręcić 3 śruby 10-tki, mocujące od góry całą osłonę chłodnicy - inaczej się nie da (chyba, że ktoś sobi zasłoni piękny srebrny grill).
Z powrotem - spalanie ok. 14-15 l/100 km, w tych samych warunkach.
No i wskazowka termomertu wreszcie trochę ruszyła w górę... hehe.

Trza przyznać, że w tych Blazach po 1997 to lepiej rozwiązali chłodzenie.. aż ZA DOBRZE :)
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: PROSTA RADA NA ZIMĘ

Post autor: Adamo » czw gru 06, 2012 9:11 am

Prościej będzie wymienić termostat na sprawny :)21

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: PROSTA RADA NA ZIMĘ

Post autor: Wojtek_W » czw gru 06, 2012 9:28 am

Adamo pisze:Prościej będzie wymienić termostat na sprawny :)21
:)2 :)21


Widzialem kupe blazerow w tzw. "zimnych stanach" zaden nie mial problemow z nagrzewaniem sie.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: PROSTA RADA NA ZIMĘ

Post autor: Adamo » czw gru 06, 2012 9:38 am

Wojtek_W pisze:
Adamo pisze:Prościej będzie wymienić termostat na sprawny :)21
:)2 :)21


Widzialem kupe blazerow w tzw. "zimnych stanach" zaden nie mial problemow z nagrzewaniem sie.
Duże amerykańskie silniki mają tak niską sprawność i produkują tyle ciepła, że problem z nagrzewaniem to chyba ostatni jaki może je spotkać :)21

arg80
 
 
Posty: 110
Rejestracja: śr lis 24, 2010 7:15 pm

Re: PROSTA RADA NA ZIMĘ

Post autor: arg80 » pt gru 07, 2012 1:03 pm

U mnie poprzedni wlasciciel wlozyl termostat 70C po wymianie na przykazane 92C wszystko gra, zima lato :)
Blazer 5d 2001 CSFI 4.3, LPG
Blazer 5d 2000 CSFI 4.3
Astra F 5d 2002 - bo się nie psuje ;)

Awatar użytkownika
xymenez
Posty: 399
Rejestracja: wt cze 30, 2009 10:39 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: PROSTA RADA NA ZIMĘ

Post autor: xymenez » ndz gru 09, 2012 10:34 pm

Cholercia, sprawdzę i tę ewentualność, ha!
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07

Awatar użytkownika
uczniak
 
 
Posty: 244
Rejestracja: wt maja 11, 2010 7:44 am
Lokalizacja: Oleśnica

Re: PROSTA RADA NA ZIMĘ

Post autor: uczniak » pn gru 10, 2012 10:38 pm

ja u siebie też zauważam różnice w temp pracy silnika zimą a latem. normalnie latem jest w okolicach 100 stopni zakładając w miarę ciepły dzień, zimą kiedy na dworze w okolicach 0 to średnia praca zagrzanego auta to kawałek za połową podziałki pomiędzy 40 a 100 i tak się utrzymuje do wiosny. termostat mam 92oC

arg80
 
 
Posty: 110
Rejestracja: śr lis 24, 2010 7:15 pm

Re: PROSTA RADA NA ZIMĘ

Post autor: arg80 » wt gru 11, 2012 8:49 am

.Kilka stopni za polowa pomiedzy 40 a 100 to nadal normalna temperatura pracy. Nie mniej jednak warto zmienic termostat bo koszt nie jest duzy a wymiana szybka i prosta.
Tak przy okazji po wymianie trzeba dolac troche plynu do zbiornika wyrownawczego.
Wazne:
Procedure zaczynamy od uzupelnienia plynu w chlodnicy, po korek.
Wlaczamy silnik na otworzonej chlodnicy najlepiej z autem podniesionym z przodu, mala gorka albo najazd. W ten sposob latwiej sie odpowietrzy.
Kontrolujac temperature uzupelniamy plyn w chlodnicy w miare ubytku.
Jak autko sie nagrzeje i chlodnica jest pelna mozemy dokrecic korek.
Proponuje tez wymienic korek chlodnicy, to on odpowiada za utrzymanie cisnienia w ukladzie.
W blazach zbiornik wyrownawczy nie jest cisnieniowy, a poziom plynu sprawdzamy na rozgrzanym silniku.
Dolewamy plynu do zbiorniczka i przejazdzka.
Korekte poziomu w zbiorniku wyrownawczym bedzie mozna zrobic dopiero po wystudzeniu i ponownym rozgrzaniu.

Pozdr.,
Artur
Blazer 5d 2001 CSFI 4.3, LPG
Blazer 5d 2000 CSFI 4.3
Astra F 5d 2002 - bo się nie psuje ;)

flomaker
Posty: 498
Rejestracja: sob sie 07, 2010 2:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: PROSTA RADA NA ZIMĘ

Post autor: flomaker » czw gru 13, 2012 3:19 pm

Przerabiałem w ubiegłym roku. Nie było grzania i temp. wariowała. W końcu w cywilizowanym warsztacie wymienili mi termostat, korek (uszczelka z gównoszmelcu nie robiła) i płyn (wcześniej czyściłem i płukałem układ). Końcówkę zimy, lato i teraz przy -13dziś ciągle trzyma dwie-trzy kreski przed 100. Polataliśmy w terenie - w weekend, reduktor i trochę pałowania i nie doszło do 100 ani na chwilę. Nagrzewa się bardzo szybko (porównuję z 130KM VW klekocie), bo właśnie sprawność silnika jest kiepska. Jak spala 2 czy 3 razy tyle co współczesny silnik, to energia w postaci ciepła jest emitowana na zewnątrz.
Mój i tak teraz spala 22-25l/100km, ale to chyba za sprawą układu zapłonowego - auto podszarpuje jakby nie jechało na wszystkich garach i nie ma pełnej mocy. Czuć to znacznie bardziej na gazie niż benzynie. Gazownicy znający to auto każą doprowadzić układ zapłonowy do ładu. Wymieniłem świeczki - mała, może "placebo" poprawa, ale były mocno wypalone. Kable ok. Zregenerowałem altek, bo mrugało światło i nie trzymał 14,4 tylko ponad 15V na mierniku - jest wyraźna poprawa. Teraz chyba cewka została pierwsza na liście, ale nie mogę takiej namierzyć.
Blazer 99'

arg80
 
 
Posty: 110
Rejestracja: śr lis 24, 2010 7:15 pm

Re: PROSTA RADA NA ZIMĘ

Post autor: arg80 » czw gru 13, 2012 3:33 pm

Polecilbym dokladnie przejzec:
Palec
Rozdzielacz
Cewka
Modul

Swieczki - stanowe , mialem rozne i amerykanskie po 11pln sprawoja sie najlepiej "dobrane" japonczyki 2 roznych marek maja inne przerwy miedzy elektrodami. Nawet po ustawieniu nie dzialaja jak trzeba. Przy gazie - 10 kkm to chyba maks co powinno sie robic.

Palce rozdzielacza sa do d... i czesto leca, jeden przebicie dostal pionowo w dol do metalowej podstawy :)

Dodatkowo polecam przejzec polaczenie z masa i plusem, ja poprowadzilem dodatkowy zestaw kabli z klemami.

A czemu to wazne ... Bo z tlumika zrobila mi sie ostatnio bomba ... Niespalone paliwo rozerwalo go na szwie robiac tez niezly bajzel w rurach wewnatrz.

Pozdr,
Artur
Blazer 5d 2001 CSFI 4.3, LPG
Blazer 5d 2000 CSFI 4.3
Astra F 5d 2002 - bo się nie psuje ;)

flomaker
Posty: 498
Rejestracja: sob sie 07, 2010 2:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: PROSTA RADA NA ZIMĘ

Post autor: flomaker » czw gru 13, 2012 4:01 pm

Dzięki. Tylko aura nie zachęca do grzebania, ale nastraszyłeś mnie i po świętach się za to zabiorę. Teraz tylko postaram się sprawdzić kable od aku i połączenie masy. Auto zaczęło mieć problemy po wymianie chłodnicy klimy, a wtedy w okolicy tych kabli było grzebane.
Blazer 99'

Awatar użytkownika
pituszek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: śr lut 02, 2011 8:24 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: PROSTA RADA NA ZIMĘ

Post autor: pituszek » sob sty 19, 2013 2:16 pm

Co prawda nie blazer,ale silnik ten sam,prawie rok walczyłem z poszarpywaniem silnika i wypadaniem zapłonów.Po wymianie wszystkiego co związane z zapłonem winna okazała się mocno wytarta zębatka na aparacie zapłonowym ,nadmierny luz międzyzębny powodował przestawianie zapłonu.
Co dotyczy trzymania temperatury,to wymontowywałem kilka razy termostat 92st.sprawdzałem w szklance,podgrzewałem ,niby wszystko dobrze ,a temp .nie trzymał ,dopiero wymiana pomogła,tanie pieniądze,szkoda się męczyć.
GMC Safari 1997 4,3 vortec

steff3
 
 
Posty: 110
Rejestracja: wt lip 28, 2009 1:30 pm

Re: PROSTA RADA NA ZIMĘ

Post autor: steff3 » pn lut 25, 2013 11:44 am

U mnie też silnik lekko poszarpuje, gdy nie nagrzeje się całkowicie. Przy próbie przegazowania na neutralu troszkę w pewnych chwilach przerywa, coś jak w źle zainstalowanej/wyregulowanej instalacji LPG, ale ja nie mam gazu. Wymieniłem już przewody WN, świece ale nie ma różnicy.
Czy wymiana zębatki w aparacie zapł jest jakaś skomplikowana? Trzeba potem ustawiać zapłon? Rocznik 98 i 200 mają takie same aparaty zapłonowe?

arg80
 
 
Posty: 110
Rejestracja: śr lis 24, 2010 7:15 pm

Re: PROSTA RADA NA ZIMĘ

Post autor: arg80 » pn lut 25, 2013 12:12 pm

Co do wymiany się nie wypowiem bo nie grzebałem przy zębatce jeszcze.

Szarpanie na 1200 - 1700 obr/min u mnie powodowały świece :) 3 razy wymieniane. NGK, DENSO i jeszcze coś wszystkie szarpały w tym zakresie.

Pojechałem do sklepu gdzie panowie zarzekali się że do Amerykana tylko Amerykanske świeczki ... I pomogło. Mam Gaz jeżdżę na najtańszych Autolite które mają znacznie większą przerwę ustawioną niż NGK i DENSO dobierane katalogowo. Szarpania brak :).

Luz na zębatce ma +- 2 stopnie, bez problemu można go wyczuć po zdjęciu kopułki.

Co do aparatów zapłonowych to około 98 były 2 różne a po 98 został w Blazerach jeden typ. Wcześniejszy ma wyjścia przewodów zapłonowych pionowo, późniejszy poziomo. I zgodnie z moją wiedzą sam aparat był inny.

Mam nadzieję że pomogłem ;)

Pozdr.,
Artur
Blazer 5d 2001 CSFI 4.3, LPG
Blazer 5d 2000 CSFI 4.3
Astra F 5d 2002 - bo się nie psuje ;)

Stu
 
 
Posty: 247
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 8:40 am
Lokalizacja: Częstochowa

Re: PROSTA RADA NA ZIMĘ

Post autor: Stu » pn lut 25, 2013 3:07 pm

pituszek pisze:Co prawda nie blazer,ale silnik ten sam,prawie rok walczyłem z poszarpywaniem silnika i wypadaniem zapłonów.Po wymianie wszystkiego co związane z zapłonem winna okazała się mocno wytarta zębatka na aparacie zapłonowym ,nadmierny luz międzyzębny powodował przestawianie zapłonu.
Co dotyczy trzymania temperatury,to wymontowywałem kilka razy termostat 92st.sprawdzałem w szklance,podgrzewałem ,niby wszystko dobrze ,a temp .nie trzymał ,dopiero wymiana pomogła,tanie pieniądze,szkoda się męczyć.
Dokładnie to samo przerabiałem w zeszłym tyg w moim aucie - termostat grzany w wodzie wraz z termometrem, sprawdzony kilka razy - teoretycznie działał, a ogrzewania w aucie nie było... Po wymianie - jak ręką odjął. Tak sobie myślę, że trzeba by jeszcze wiedzieć przy takim sprawdzaniu w garnku, jakie musiałoby być otwarcie w różnych temp...

arg80
 
 
Posty: 110
Rejestracja: śr lis 24, 2010 7:15 pm

Re: PROSTA RADA NA ZIMĘ

Post autor: arg80 » pn lut 25, 2013 3:22 pm

No tu Łba se urwać nie dam ale Blazery mają zdaje się z jednym otwarciem na 90.6C w 2001 roku. Temperatury termostatow do blazerów są najróżniejsze i zależne od klimatu i rocznika, są też 82.2C oraz 71.1C

Osobiście ja swój mam na 91C i sprawuje się świetnie w przeciwieństwie do poprzedniego 71C kiedy temperatura latala we wszystkie strony.

Ale mój ma zamontowaną dodatkową chłodnicę oleju w skrzyni więc jest dodatkowa nieprzewidywalna zmienna.

Niemniej wymiana jest prosta jak konstrukcja cepa więc zamuje mniej czasu niż wkładanie termostatu do garnka :D

Pozdr.,
Artur
Blazer 5d 2001 CSFI 4.3, LPG
Blazer 5d 2000 CSFI 4.3
Astra F 5d 2002 - bo się nie psuje ;)

steff3
 
 
Posty: 110
Rejestracja: wt lip 28, 2009 1:30 pm

Re: PROSTA RADA NA ZIMĘ

Post autor: steff3 » pn lut 25, 2013 4:36 pm

Bardzo pomogłeś! Sprawdzę najpierw ten potencjalny luz na zębatce.
arg80 pisze:Co do wymiany się nie wypowiem bo nie grzebałem przy zębatce jeszcze.

Szarpanie na 1200 - 1700 obr/min u mnie powodowały świece :) 3 razy wymieniane. NGK, DENSO i jeszcze coś wszystkie szarpały w tym zakresie.

Pojechałem do sklepu gdzie panowie zarzekali się że do Amerykana tylko Amerykanske świeczki ... I pomogło. Mam Gaz jeżdżę na najtańszych Autolite które mają znacznie większą przerwę ustawioną niż NGK i DENSO dobierane katalogowo. Szarpania brak :).

Luz na zębatce ma +- 2 stopnie, bez problemu można go wyczuć po zdjęciu kopułki.

Co do aparatów zapłonowych to około 98 były 2 różne a po 98 został w Blazerach jeden typ. Wcześniejszy ma wyjścia przewodów zapłonowych pionowo, późniejszy poziomo. I zgodnie z moją wiedzą sam aparat był inny.

Mam nadzieję że pomogłem ;)

Pozdr.,
Artur

Awatar użytkownika
pituszek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: śr lut 02, 2011 8:24 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: PROSTA RADA NA ZIMĘ

Post autor: pituszek » pn lut 25, 2013 6:21 pm

U mnie aparat jest z płaską kopułką,zębatka jest mocowana w poprzek sworzniem rurkowym,ale ja kupiłem aparat- łądną używkę niedaleko mnie w Tarczynie,za 240 zeta.Aparatu się nie ustawia jeśli chodzi o zapłon,ale trzeba tak samo ustawić palec/najlepiej flamastrem zaznaczyć kreski/.Dobra zębatka ma zęby na końcu ok 2 mm,jak są wytarte na ostro to wiadomo o co biega
GMC Safari 1997 4,3 vortec

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość