wzmacniacz CB KL200
Moderator: Albert_N
- JackY61
- Posty: 1558
- Rejestracja: czw cze 02, 2005 6:38 pm
- Lokalizacja: Opole, Poznań, Istebna
- Kontaktowanie:
ale z baza czy mobiem ?Marci pisze:ja swego czasu okolice słubic na wisłą 50km od płocka w kierunku wawy maiłem łączność jadąc samochodem na ssb na prawie 100km radio lincoln około 40W i jakaś długa antena około 2m i gdzieś w pasmie cb
niezle swoja droga, taki zasieg by mnie wpelni satysfakcjonowal

- JackY61
- Posty: 1558
- Rejestracja: czw cze 02, 2005 6:38 pm
- Lokalizacja: Opole, Poznań, Istebna
- Kontaktowanie:
Dzisiaj byly jakies niesamowite warunki do lacznosci. Używając tego samego sprzętu robiąc ponownie test na tej samej drodze tym razem udało mi się dolecieć o 4km dalej zanim stracilem lacznosc z kierowca. Zreszta wogole dzisiaj praktycznie na kazdym kanale dalo sie slyszec jakies glosy, a na 15tym caly czas sie wszyscy nakladali.
Na zwyklym am'ie slyszalem francuzow i ruskich.
Na zwyklym am'ie slyszalem francuzow i ruskich.
bardzo wyraznie i glosno bylo slychac wlochow jak nadawali na 27,555 i pobliskich czestotowliwosciach. Nadawali poprostu non-stop. Popoludniu w zasadzie ucichlo.
Powaznie zastanawiam sie czy nie zdjac bagaznika dachowego i wsadzic tam antene. Problem bedzie jednak taki, ze koniec anteny bedzie na 4m - polowa wiaduktow bedzie moja.
Przez blisko piętnaście lat jeżdzilem z anteną o dł. 2 m na aucie o wys. 2,5m, ostatnie dziesięć z zestawem wys. 4 m i nic - tylko dwa miejsca w PL : tunel w Białymstoku i jakiś wyjątkowo niski wiadukt pod Sanokiem. Jak widzisz nie ma strachu. Gorsze są gałęzie drzew po deszczu, ale Santiago 1200 jest wytrzymała ( mam taką samą i nie chcę innej ). Ok. pięć lat jeżdziłem z bagażnikiem na całym dachu busa, a z tego wystawała antena mocowana do blachy. Żadnych odbić, zakłóceń, SWR bez zmian. Jeśli znajdziesz sobie miejsce na antenę (najlepiej centralnie czyli przód dachu ), to może nie będzies musiał zdejmować bagażnika. Gwarantuję za to + 10km,
Jeśli chodzi o DX-y : zobaczysz co będzie w czerwcu. Radzę się pospieszyć. Pozdrawiam, QRT, Grzegorz
Powaznie zastanawiam sie czy nie zdjac bagaznika dachowego i wsadzic tam antene. Problem bedzie jednak taki, ze koniec anteny bedzie na 4m - polowa wiaduktow bedzie moja.
Przez blisko piętnaście lat jeżdzilem z anteną o dł. 2 m na aucie o wys. 2,5m, ostatnie dziesięć z zestawem wys. 4 m i nic - tylko dwa miejsca w PL : tunel w Białymstoku i jakiś wyjątkowo niski wiadukt pod Sanokiem. Jak widzisz nie ma strachu. Gorsze są gałęzie drzew po deszczu, ale Santiago 1200 jest wytrzymała ( mam taką samą i nie chcę innej ). Ok. pięć lat jeżdziłem z bagażnikiem na całym dachu busa, a z tego wystawała antena mocowana do blachy. Żadnych odbić, zakłóceń, SWR bez zmian. Jeśli znajdziesz sobie miejsce na antenę (najlepiej centralnie czyli przód dachu ), to może nie będzies musiał zdejmować bagażnika. Gwarantuję za to + 10km,
Jeśli chodzi o DX-y : zobaczysz co będzie w czerwcu. Radzę się pospieszyć. Pozdrawiam, QRT, Grzegorz
A jaki sprzęt najlepiej by było wykorzystać do łączności w terenie (niepłaskimJackY61 pisze:zrobilismy z Jegorkiem mały test na A4 (wrocław - opole) no i tak czy siak kupa.
sprzęt:
2x 2 metrowa antena zamocowana na zderzaku patrola + radio Jackson II (AM-10W, FM-10W, SSB-21W) ASC + z mojej strony mikrofon ze wzmocnieniem Astatic Road Devil, który swoją drogą chyba i tak specjalnie niewiele dawał.
..........
Tak się zastanawiam czy lepsza slyszalnosc w odleglosci 18km nie miala czegos wspolnego z ustawieniem samochodow do siebie tylem, dzieki czemu sygnal z anteny zamocowanej na przednim zderzaku byl dodatkowo odbijany przez maske silnika.
....

No i zasadnicze pytanie - o ile zwiększy się zasięg w porównaniu do łączności przy wykorzystaniu porządnego CB (Jackson) - czyli czy cała zabawa w zapewne drugie radio jest warta efektów w łączności.
Pasmo CB jest ogólnie dostępne. UKF da większy zasięg - problem licencji. KF - cała Polska - problem j.w. Niezależnie od frekfancy 95% sukcesu to dobra i dobrze zestrojona antena, 5% to dopasowany zestaw nad.- odb.. Jackson ze swoją mocą da S 1-2 korzyści, jest za to możliwość przy dużych zakłóceniach schowania się na innych częstotliwościach ( warunek
inni mają ten sam zakres ). Inne modulacje - inna historia.
inni mają ten sam zakres ). Inne modulacje - inna historia.
Zakładam że pasmo nie musi być ogólnie dostępne - w końcu licencje można zrobic - pytanie zmierza do tego czy warto, czy nie okaze sie że efektywny zasięg w łączności pomiędzy dwoma samochodami jest niewiele większy od CB...Gregor887 pisze:Pasmo CB jest ogólnie dostępne. UKF da większy zasięg - problem licencji. KF - cała Polska - problem j.w. Niezależnie od frekfancy 95% sukcesu to dobra i dobrze zestrojona antena, 5% to dopasowany zestaw nad.- odb.. Jackson ze swoją mocą da S 1-2 korzyści, jest za to możliwość przy dużych zakłóceniach schowania się na innych częstotliwościach ( warunek
inni mają ten sam zakres ). Inne modulacje - inna historia.
- JackY61
- Posty: 1558
- Rejestracja: czw cze 02, 2005 6:38 pm
- Lokalizacja: Opole, Poznań, Istebna
- Kontaktowanie:
Sławku, wymieniłem antene w Disco z Magnum costam na TURBO 5000. O ile z pierwsza antena zasieg wynosil max 1km to z nowa wyszlo jakies 15km.
-instalacja na starym kablu.
Facet, ktory ją montował ze sklepu CB, nie mogl uwierzyc, jak osoba mu odpowiadajaca na "probe radia" powiedziala gdzie jest. W poniedzialek zmieniam w patrolu. Po dlugim weekendzie bedziem testowac jeszcze raz (naped CD w koncu przyszedl i czeka na wymiane we wroc)
'J

Facet, ktory ją montował ze sklepu CB, nie mogl uwierzyc, jak osoba mu odpowiadajaca na "probe radia" powiedziala gdzie jest. W poniedzialek zmieniam w patrolu. Po dlugim weekendzie bedziem testowac jeszcze raz (naped CD w koncu przyszedl i czeka na wymiane we wroc)
'J
Hmm - no to bedziemy testowac - szkoda ze nie zalozyles do patrola to bysmy potestowali jutro!!JackY61 pisze:Sławku, wymieniłem antene w Disco z Magnum costam na TURBO 5000. O ile z pierwsza antena zasieg wynosil max 1km to z nowa wyszlo jakies 15km.-instalacja na starym kablu.
Facet, ktory ją montował ze sklepu CB, nie mogl uwierzyc, jak osoba mu odpowiadajaca na "probe radia" powiedziala gdzie jest. W poniedzialek zmieniam w patrolu. Po dlugim weekendzie bedziem testowac jeszcze raz (naped CD w koncu przyszedl i czeka na wymiane we wroc)
'J
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
To najtaniej będzie kupić... telefon komórkowyjegorek pisze:
Jak najwększy
A tak na poważnie to zadowalający byłby już na poziomie np 60-70 km....

tak na poważnie (legalne rozwiązanie) to wydatki rosną bo:
nie słyszałem, aby na UKF/UHF bezpośrednie łączności auto-auto wchodziły w ten zasięg, pozostaje KF, czyli najpierw uprawnienia krótkofalarskie, później radia 50 lub 100 W i dobre, samochodowe anteny KF.
Zakładając, że wszystkie elementy będą nowe, to per samochód może się zamkniesz w 3k PLN
Nadal ześwirowany...
Ale ja nie pisałem że ma być najtaniej - pytanie czy będzie robiło... Zakładając że radio to np: Yaesu FT-8900 a antena np. jakis Diamond o długosci do 1,5 m....Klamer pisze:To najtaniej będzie kupić... telefon komórkowyjegorek pisze:
Jak najwększy
A tak na poważnie to zadowalający byłby już na poziomie np 60-70 km....albo satelitarny
tak na poważnie (legalne rozwiązanie) to wydatki rosną bo:
nie słyszałem, aby na UKF/UHF bezpośrednie łączności auto-auto wchodziły w ten zasięg, pozostaje KF, czyli najpierw uprawnienia krótkofalarskie, później radia 50 lub 100 W i dobre, samochodowe anteny KF.
Zakładając, że wszystkie elementy będą nowe, to per samochód może się zamkniesz w 3k PLN
Klamer pisze:To najtaniej będzie kupić... telefon komórkowyjegorek pisze:
Jak najwększy
A tak na poważnie to zadowalający byłby już na poziomie np 60-70 km....albo satelitarny
tak na poważnie (legalne rozwiązanie) to wydatki rosną bo:
nie słyszałem, aby na UKF/UHF bezpośrednie łączności auto-auto wchodziły w ten zasięg, pozostaje KF, czyli najpierw uprawnienia krótkofalarskie, później radia 50 lub 100 W i dobre, samochodowe anteny KF.
Zakładając, że wszystkie elementy będą nowe, to per samochód może się zamkniesz w 3k PLN
Zostaje komórka i anteny zewnętrzne
eee tam - tak to każdy potrafi - pod wrunkiem że jest zasięg sieci - więc z mojego punktu widzenia odpada!Gregor887 pisze:Klamer pisze:To najtaniej będzie kupić... telefon komórkowyjegorek pisze:
Jak najwększy
A tak na poważnie to zadowalający byłby już na poziomie np 60-70 km....albo satelitarny
tak na poważnie (legalne rozwiązanie) to wydatki rosną bo:
nie słyszałem, aby na UKF/UHF bezpośrednie łączności auto-auto wchodziły w ten zasięg, pozostaje KF, czyli najpierw uprawnienia krótkofalarskie, później radia 50 lub 100 W i dobre, samochodowe anteny KF.
Zakładając, że wszystkie elementy będą nowe, to per samochód może się zamkniesz w 3k PLN
Zostaje komórka i anteny zewnętrzne
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość