Trzaski w radiu

radia, anteny, dodatki, strojenie, wybór itp.

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
tomasz sobkowiak
 
 
Posty: 235
Rejestracja: pt cze 03, 2005 6:08 pm
Lokalizacja: koszalin

Trzaski w radiu

Post autor: tomasz sobkowiak » ndz mar 12, 2006 7:48 pm

Witam proszę o poradę , archiwum przeczytałem całe i nie wiem czy istnieje skuteczny sposób . Problem polega na tym że radio naprawdę działa bardzo dobrze, do momentu uruchomienia silnika patem słychać prawie wszystko, spryskiwacz, wycieraczki , kierunki , silnik.
Mam radio alan 100+ antenę 1700 lemm a to wszystko w SJ 410.
Antenę stroiłem około 1,1 1,2 . Masa jest dobra końcówki mam lutowane.
Myślałem o jakimś filtrze albo o kondensatorze anty zakłóceniowym ale nie mam o tym bladego pojęcia :oops:
Za rady i pomysły dzięki
PS wiem że alan to nie jest nie wiadomo co .
2,8 Pajero MASTODONT MACHINE 4X4

Awatar użytkownika
jogurt
Posty: 351
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 12:52 pm
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: jogurt » ndz mar 12, 2006 8:49 pm

kolego twój problem polega na tym że alan 100 nie ma filtra anl, który właśnie służy do filtrowania szumów od instalacji elektrycznej, jedyny sposób to umieszczenie antenki z daleka od żródeł szumów tzn. od wycieraczek i ogrzewania tylnej szyby(jeżeli masz takowe)
pośrednie sposoby to: podłączenie zasilania radyjka bezpośrednio do akumulatora, ewent. zakup na allegro filtra zewnętrznego koszt ok. 20 zł,
bo pewnie zmiana radyjka nie wchodzi w gre
pozdrawiam

Awatar użytkownika
tomasz sobkowiak
 
 
Posty: 235
Rejestracja: pt cze 03, 2005 6:08 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: tomasz sobkowiak » ndz mar 12, 2006 9:06 pm

Antena jest na tylnej klapie , ogrzewanie szyby wywalone i kable zasilające radio mam na akumulatorze.
2,8 Pajero MASTODONT MACHINE 4X4

Awatar użytkownika
jogurt
Posty: 351
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 12:52 pm
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: jogurt » ndz mar 12, 2006 9:19 pm

to sprawdz jeszcze czy nie masz uszkodzonego ekranu na kablu antenowym,
a jak nie to tylko filtr zewnętrzny, chociaż to dziwne bo samuraj nie jest samochodem przeładowanym elektroniką więc nie powinno tak siać,
jak nic to nie da, to moja rada: żebyś sie nie wkurzał, sprzedaj alana a kup unidena 520, powinno być dobrze
ale najpierw sprawdz, pożycz od kogoś albo weż na próbe ze sklepu
chyba ze będziesz w lublinie to zapraszam sprawdzimy na moim

Awatar użytkownika
tomasz sobkowiak
 
 
Posty: 235
Rejestracja: pt cze 03, 2005 6:08 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: tomasz sobkowiak » ndz mar 12, 2006 9:23 pm

Po kombinuję z tym filtrem
2,8 Pajero MASTODONT MACHINE 4X4

Tbanderas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 11:33 am
Lokalizacja: Oświęcim-Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: Tbanderas » ndz mar 12, 2006 11:47 pm

daj filtr na zasilaniu troche sie wyciszy ale na cuda to raczej nie licz część tych szumów to zakłucenia elektromagnetyczne . postaraj sie raczej wyeliminować źródlo zakłuceń montując kondensatory przeciwzakłóceniowe na silnikach elektrycznych i aparacie zapłonowym i alternatorze. czasami daja popalić diody wzbudzenia alternatora(słychać wtedy obroty silnika )
scorpion racing najbardziej śmieciowe zawieszenie na jakim jeździłem

Awatar użytkownika
Arthurrr
 
 
Posty: 237
Rejestracja: pn gru 27, 2004 2:17 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Arthurrr » wt mar 14, 2006 10:12 am

A jeśli dają popalić diody alternatora, to co wtedy radzisz? W radiu delikatnie gwiżdże, razem z obrotami. Przy zaciągniętej blokadzie nie słychać, przy odbiorze prawie nie przeszkadza. Ale gwiżdże jednak.

Awatar użytkownika
Klamer
Posty: 1927
Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: POWSIN

Post autor: Klamer » ndz mar 19, 2006 11:56 pm

Artur Kamiński pisze:A jeśli dają popalić diody alternatora, to co wtedy radzisz? W radiu delikatnie gwiżdże, razem z obrotami. Przy zaciągniętej blokadzie nie słychać, przy odbiorze prawie nie przeszkadza. Ale gwiżdże jednak.
Do elektryka z alternatorem :)
Ew. Radio dookola dwa razy folia aluminiowa i do masy ;)

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » śr cze 14, 2006 12:32 am

Pod temat się podepę, odnośnie odkłócania instalacji:
Radio mi zbiera przez antenę trzaski z układu zapłonowego. Zapodałem rezystory na końcówkach, ale niewiele to dało :( Moduł zapłonu elektroniczny, więc tam też nie ma za dużo do grzebania. Wiem, mogę przykręcić RF Gain albo Squelcha - ale nie takie rozwiązanie chciałbym stosować. Zresztą - skręcić trzeba mocno, żeby terkot zapłonu był akceptowalny. A więc chyba nie o to chodzi :roll:
Ma ktoś pomysła ? Jakieś zasłyszane metody ? Wszelkie sugestie mile widziane :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Klamer
Posty: 1927
Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: POWSIN

Post autor: Klamer » pt cze 30, 2006 5:52 am

czytaj mojego posta powyzej Twojego pytania - diody w alternatorze...
Nadal ześwirowany...

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt cze 30, 2006 6:21 am

Kupcie sobie diesle :)

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pt cze 30, 2006 7:16 am

Klamer pisze:czytaj mojego posta powyzej Twojego pytania - diody w alternatorze...
:o A co mają diody w alternatorze do zakłóceń od zapłonu.. ? :o
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » pt cze 30, 2006 10:37 am

boris.blank pisze:Kupcie sobie diesle :)
:)2 :)2 :)2
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pn lip 03, 2006 8:58 pm

Marci pisze:
boris.blank pisze:Kupcie sobie diesle :)
:)2 :)2 :)2
Ortodoksi... :roll:

:)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
kurpi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: śr sie 03, 2005 8:02 pm
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: kurpi » śr lip 05, 2006 9:13 pm

ja tam też na początku jak kupiłem radyjo słyszałem trzaski ,silnik i inne rzeczy.po pół roku jeżdżenia jakby mnie teraz kto zapytał czy mam jakies zakłócenia to nie umiałbym mu odpowiedzieć,chyba sie przyzwyczaiłem i już ich nie słysze :)
gg:6701054
był terrano 2.4i,został vw golf 4x4 a teraz doszedł ssangyong kyron :)

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Marek » pn lip 10, 2006 8:05 pm

misman pisze:... Zapodałem rezystory na końcówkach, ale niewiele to dało :( Moduł zapłonu elektroniczny, więc tam też nie ma za dużo do grzebania.
Dla radia o dużej czułości to za mało. Zawsze możesz pójść na całość i pociągnąć instalację zapłonu metodą ogólnowojskową (full ekran) - nie bez powodu większość zielonych maszyn ma tak od nowego. W prostszy sposób możesz znacznie zmniejszyć zakłócenia dając filtry i kondensatory odkłócające na zasilaniu poszczególnych odbiorników (moduł zapłonu, silniczki agregatów) pamiętając o jak najkrótszej masie - czasem kilka cm kabelka do masy wystarczy, żeby filtr czy kondensator stały sie praktycznie bezużyteczne.
Pozdr. :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pn lip 10, 2006 8:10 pm

Marek pisze:
misman pisze:... Zapodałem rezystory na końcówkach, ale niewiele to dało :( Moduł zapłonu elektroniczny, więc tam też nie ma za dużo do grzebania.
Dla radia o dużej czułości to za mało. Zawsze możesz pójść na całość i pociągnąć instalację zapłonu metodą ogólnowojskową (full ekran) - nie bez powodu większość zielonych maszyn ma tak od nowego. W prostszy sposób możesz znacznie zmniejszyć zakłócenia dając filtry i kondensatory odkłócające na zasilaniu poszczególnych odbiorników (moduł zapłonu, silniczki agregatów) pamiętając o jak najkrótszej masie - czasem kilka cm kabelka do masy wystarczy, żeby filtr czy kondensator stały sie praktycznie bezużyteczne.
Pozdr. :)21
O, i wreszcie konkrety :)2 Dzięki.
Z ekranowaniem kopułki próbowałem, ale po rozgrzaniu poprawiły się właściwości przewodzące izolatora, z którego jest wykonana - i w konsekwencji na pięć zapłonów tylko trzy szły na świece :)21
Trzebaby pewnie jeszcze dodatkowo doizolować, ale te rezystory mnie tak rozczarowały, że chwilowo odłożyłem temat odkłócania instalacji :roll:
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » pn lip 10, 2006 8:50 pm

tu dałem art o odkłócaniu, może kogoś zainteresuje, o ile się z nim nie spotkał i wie lepiej :wink:

http://www.topoverjazz.uznam.net.pl/wyp ... hp?link=cb
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Marek » wt lip 11, 2006 5:58 pm

Artykuł jest OK, można tylko dodać, że w przypadku szczególnie upierdliwych żródeł zakłóceń (np. klasyczna prądnica która lubi sobie poiskrzyć albo starego typu elektromagnetyczny regulator ładowania do tejże) dobrze jest stosować łącznie kondensatory i filtry indukcyjne (cewki na ferrycie), np. w układzie typu "L" lub "PI". W wielu klasykach (GAZ, LR serie) są jesczce takie starocie, nie każdy używa alternatora :wink: .
Pzdr. :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » wt lip 11, 2006 8:18 pm

No to trzeba będzie wrócić do tematu ;) Tylko jedno mnie frapuje... Skoro zakłócenia wybitnie są zbierane przez antenę (tu można domniemywać że z WN - po odłączeniu anteny jest grobowa cisza na max czułości i max głośności) - to na ile skuteczne będzie zakładanie filtrów, kondensatorów na zasilanie urządzeń ? Oczywiście spróbuję. Tylko tak roboczo się zastanawiam..
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Marek » śr lip 12, 2006 7:24 pm

Otóż zakłócenia nie wchodzą do radia tylko przez obwód zasilania, w wiekszym stopniu najpierw wylatują w powietrze z nieodkłóconych przewodów, a dalej są zbierane przez antenę. Tak więc odkłócenie przewodów (i WN, i innych w układzie zapłonowym) jest ważne. O ile z przewodami WN masz umiarkowane pole manewru (chyba że masz ekranowaną kopułkę i te przewody), o tyle pozostałe możesz skutecznie odkłócić filtrami i / lub poprowadzić kabelkami w ekranie (ekran do masy łaczyć jak najkrócej). Pogadaj z taksówkarzami - ci którzy jeżdżą (czy raczej jeździli - jest ich coraz mniej) na benzynie i maja radiotelefony w wozach mają swoje patenty, jak dawno temu sam miałem takie problemy (w moim pierwszym gaziku) tez mi pomógł jeden z pierwszych szoferaków, jeżdżących w moim mieście na radio-taxi.
Pozdr. :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

ODPOWIEDZ

Wróć do „CB radio”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość