Co by tak ...

czyli wszystko o wszystkim...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Co by tak ...

Post autor: Mroczny » czw paź 17, 2024 7:43 am

Bratproroka pisze:
śr paź 16, 2024 7:58 pm
montero pisze:
śr paź 16, 2024 7:13 pm
Adamo pisze:
śr paź 16, 2024 6:12 pm

Tak. Dlatego napisałem, że jak dopracują akumulatory to dopiero wtedy będzie to fajne urządzenie.
Niemniej aktualnie hybryda z większym silnikiem spalinowym jest znacznie lepsza od diesla z turbiną.
Nie ma żadnej dziury w zakresie obrotów, moment od samego dołu, 2 tonowe auto potrafi skakać 5-6 litrów i robi 600-700 bez remontów.
Jak słusznie wspomniał BP , lokomotywy te obrzydliwe zielone dizle to też hybrydy. Seryjne. Ferdek czy Słoń tez był seryjnym hybrydem .
Robiłem w fabryce części do tych hybryd kolejowych. Do USA. Technologia prosta i stabilna - duże odlewy żeliwne. Tam redukcja masy nie była priorytetem. Niezawodność za to tak.
no właśnie
porównywanie lokomotywy czy 40t spycha z osobówką.. równie dobrze możemy wrzucić do porównania kontenerowiec i fermę lisów


potrzebujemy 2t auta do codziennego mieszania błota ze sporym obciążeniem i w mokrym terenie - rynek prądowy jeszcze się nie zbliżył do rozwiązania

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Co by tak ...

Post autor: Adamo » czw paź 17, 2024 8:39 am

Mroczny pisze:
czw paź 17, 2024 7:43 am
potrzebujemy 2t auta do codziennego mieszania błota ze sporym obciążeniem i w mokrym terenie - rynek prądowy jeszcze się nie zbliżył do rozwiązania
No z tego co Łukasz napisał to wygląda, że się zbliżył całkiem mocno. Jeśli ten nieduży silnik spalinowy, działający jako generator, potrafi ładować szybciej niż zużycie prądu pod dużym obciążeniem... to może calkiem sprawnie działać.

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8963
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Co by tak ...

Post autor: montero » czw paź 17, 2024 8:41 am

Adamo pisze:
czw paź 17, 2024 6:46 am
Ale my tu nie o ekologii, tylko o efektywności napędu hybrydowego.
To dlaczego Ferdek albo lokomo były/są hybrydy ?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10925
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Re: Co by tak ...

Post autor: goralski » czw paź 17, 2024 9:20 am

Liniowy wykres mocy bez znaczenia dla prędkości, pewnie też łatwość transmisji sporej mocy z pominięciem wałów/przegubów/zębatek. Wklejony det 250 tak miał, co nie znaczy że było to bez wad, np trudno tym się prosto jedzie, bo coś tam z silnikami elektrycznymi było nie zgrane, w polu może bez różnicy ale niemiec osrał się przy wjeżdżaniu na niskopodwozie :)21
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
Ironcruz
 
 
Posty: 1456
Rejestracja: sob mar 18, 2006 3:29 pm
Lokalizacja: wlkp

Re: Co by tak ...

Post autor: Ironcruz » czw paź 17, 2024 10:32 am

montero pisze:
czw paź 17, 2024 8:41 am
Adamo pisze:
czw paź 17, 2024 6:46 am
Ale my tu nie o ekologii, tylko o efektywności napędu hybrydowego.
To dlaczego Ferdek albo lokomo były/są hybrydy ?
Problemy z przeniesieniem mocy i momentu silnika spalinowego na koła.

Lokomotywy diesla, te gigantyczne wywrotki kopalniowe - w skrócie- nie ma takiego sprzęgła, którego takie obciążenia nie przeciążą.

Taniej i efektywniej mieć silnik elektryczny z Niutem od zera w każdym kole i generator prądu pod maską.

IMHO: w osobówkach itd. gdy nie latasz po autostradach tydzień w tydzień to nie ma nic lepszego niż hybryda z E-CVT toyoty/lexusa.

Bardzo krótko testowałem Highlandera - ale różnica między jego 2,5 w hybrydzie a 2,5 hybryda w Lexusie IS to Lexus jest lepiej wykonany i wyciszony. A sposób działania E-CVT w naszym IS-ie - uwielbiam.
Tytus

Krzysiek_MM
 
 
Posty: 812
Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Co by tak ...

Post autor: Krzysiek_MM » czw paź 17, 2024 11:07 am

W czym ta skrzynia taka dobra? Bo te w autach którymi jeździłem były fatalne. A najgorsza w rav4. Wyjec utrzymujący silnik na dziwnie wysokich obrotach. Napisz jak możesz ile obr jest przy 180km/h

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Co by tak ...

Post autor: jradek » czw paź 17, 2024 11:24 am

Moja zona od 4 lat ma lexusa hybrydę. No nie wiem w czym to auto jest dobre, chyba w marketingu. Pali tak z 8,5, no chyba, że się bardzo staram to 7,5, zasięg realny na autostradzie to 350 km. Moja Avensis 1,8 bena 20 lat temu też tyle paliła, też jechała z podobną dynamiką, ale zasięg miała ok 650 km.
Tak przyznaję, w turbo korkach, przy bardzo małych prędkościach spala 2,5-3,5, nadrabia na autobhanie wciągając 11.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Ironcruz
 
 
Posty: 1456
Rejestracja: sob mar 18, 2006 3:29 pm
Lokalizacja: wlkp

Re: Co by tak ...

Post autor: Ironcruz » czw paź 17, 2024 11:54 am

Krzysiek_MM pisze:
czw paź 17, 2024 11:07 am
W czym ta skrzynia taka dobra? Bo te w autach którymi jeździłem były fatalne. A najgorsza w rav4. Wyjec utrzymujący silnik na dziwnie wysokich obrotach. Napisz jak możesz ile obr jest przy 180km/h
Nie jeżdżę tak szybko :)21

Skrzynia robi dokładnie to co ja bym robił manualem. Czyli kiedy bym redukował bieg by kontynuować hamowanie silnikiem, robi to; lub odzyskuje energię do baterii. Zawsze jestem na biegu.
Utrzymuje optymalne obroty silnika do aktualnego obciążenia - i tu jeśli się jeździ zerojedynkowo to będzie Ci wyć. Ale tu przestawiam myślenie - jeśli ustawisz silnik spalinowy w "normalnym" aucie na jednostajne obroty na dłuższą chwilę to co otrzymasz? Jednostajny dźwięk - który po pewnym czasie (zależnie jaki to dźwięk) będzie irytujący.

Tylko tu optymalizacja jest zautomatyzowana i na 1 miejscu.

Nam średnie spalanie utrzymuje się na poziomie 6,1-6,2. Przy prędkościach autostradowych na dłuższym dystansie będzie wyższe. Za to na zwykłych międzymiastowych w zakresie dozwolonych prędkości (np. trasa trójmiasto-poznań) wyszło nam 5.0.

I tak Toyota jest kiepsko wyciszona. Dlatego Toyotę mam V8 a Lexa w hybrydzie. :)21
Tytus

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Co by tak ...

Post autor: Mroczny » czw paź 17, 2024 1:09 pm

montero pisze:
czw paź 17, 2024 8:41 am
Adamo pisze:
czw paź 17, 2024 6:46 am
Ale my tu nie o ekologii, tylko o efektywności napędu hybrydowego.
To dlaczego Ferdek albo lokomo były/są hybrydy ?
wyobrażasz sobie sprzęgło i oś pędną w lokomotywie?
:)21

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11900
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: Co by tak ...

Post autor: Zbowid » czw paź 17, 2024 1:10 pm

Adamo pisze:
czw paź 17, 2024 7:32 am
Zbowid pisze:
czw paź 17, 2024 6:55 am
Straszna choojnia ten silnik, albo zestrojenie... to auto dla dziadka. Jeżdziłem nowym Highlanderem. Nie kupiłbym.
To może w lexie jest inaczej zestrojony, bo całkiem dobrze jeździ.
Wiesz, to może być również kwestia upodobań i oczekiwań. Tak, że tak - ja nie :).
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11900
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: Co by tak ...

Post autor: Zbowid » czw paź 17, 2024 1:12 pm

Krzysiek_MM pisze:
czw paź 17, 2024 11:07 am
W czym ta skrzynia taka dobra? Bo te w autach którymi jeździłem były fatalne. A najgorsza w rav4. Wyjec utrzymujący silnik na dziwnie wysokich obrotach. Napisz jak możesz ile obr jest przy 180km/h
Dokładnie mam takie same odczucia. Rav4 to padaka niebezpieczna - ciśniesz, wyje... a nie jedzie.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8963
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Co by tak ...

Post autor: montero » czw paź 17, 2024 2:19 pm

Mroczny pisze:
czw paź 17, 2024 1:09 pm
montero pisze:
czw paź 17, 2024 8:41 am
Adamo pisze:
czw paź 17, 2024 6:46 am
Ale my tu nie o ekologii, tylko o efektywności napędu hybrydowego.
To dlaczego Ferdek albo lokomo były/są hybrydy ?
wyobrażasz sobie sprzęgło i oś pędną w lokomotywie?
:)21
Przeeeczytałem ogłoszenie , że sprzedaje ktoś lokomotywę ...
Z wiki wynika że były 4 rodzaje przekładni w naszych loko . Mechaniczne też . Osobiście jeździłem pociągiem na biegi , eeeeeempsztyk , w UK.
Po prostu wygodnie i tanio (wykonawczo) im było te elektryczne przekładnie . Bo pozatym to same straty . Podobnie hybryda auto , straty .
Cały zysk to odzysk energii heblowania . Ale mnie oczywiście trochę hybrydy interesują , z innych przyczyn.Techniczne rozwiązania.
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
Ironcruz
 
 
Posty: 1456
Rejestracja: sob mar 18, 2006 3:29 pm
Lokalizacja: wlkp

Re: Co by tak ...

Post autor: Ironcruz » czw paź 17, 2024 2:41 pm

Zbowid pisze:
czw paź 17, 2024 1:12 pm
Krzysiek_MM pisze:
czw paź 17, 2024 11:07 am
W czym ta skrzynia taka dobra? Bo te w autach którymi jeździłem były fatalne. A najgorsza w rav4. Wyjec utrzymujący silnik na dziwnie wysokich obrotach. Napisz jak możesz ile obr jest przy 180km/h
Dokładnie mam takie same odczucia. Rav4 to padaka niebezpieczna - ciśniesz, wyje... a nie jedzie.
a jak wersja silnikowa? pojemność?
Tytus

Krzysiek_MM
 
 
Posty: 812
Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Co by tak ...

Post autor: Krzysiek_MM » czw paź 17, 2024 3:44 pm

2.0 czy 2.5 nie pamiętam. Silnik może i dobry ale co z tego skoro wszystko psuje skrzynia jak w skuterze kymco. Odgłosy przy tym jakby ktoś kombinerki w tą skrzynie wrzucił. Oczywiście przy dynamiczniejszej jeździe. Obrotomierz stoi pod czerwonym polem. Mnie nigdy spalanie za mocno nie interesowało ale z zeznań użytkowników mało nie paliło. Cóż, cena postępu...

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11900
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: Co by tak ...

Post autor: Zbowid » czw paź 17, 2024 4:39 pm

Ironcruz pisze:
czw paź 17, 2024 2:41 pm
Zbowid pisze:
czw paź 17, 2024 1:12 pm
Krzysiek_MM pisze:
czw paź 17, 2024 11:07 am
W czym ta skrzynia taka dobra? Bo te w autach którymi jeździłem były fatalne. A najgorsza w rav4. Wyjec utrzymujący silnik na dziwnie wysokich obrotach. Napisz jak możesz ile obr jest przy 180km/h
Dokładnie mam takie same odczucia. Rav4 to padaka niebezpieczna - ciśniesz, wyje... a nie jedzie.
a jak wersja silnikowa? pojemność?
W ravce 2,0 a High 2,5. Benzyny.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10925
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Re: Co by tak ...

Post autor: goralski » czw paź 17, 2024 4:45 pm

montero pisze:
czw paź 17, 2024 2:19 pm
Mroczny pisze:
czw paź 17, 2024 1:09 pm
montero pisze:
czw paź 17, 2024 8:41 am

To dlaczego Ferdek albo lokomo były/są hybrydy ?
wyobrażasz sobie sprzęgło i oś pędną w lokomotywie?
:)21
Przeeeczytałem ogłoszenie , że sprzedaje ktoś lokomotywę ...
Z wiki wynika że były 4 rodzaje przekładni w naszych loko . Mechaniczne też . Osobiście jeździłem pociągiem na biegi , eeeeeempsztyk , w UK.
Po prostu wygodnie i tanio (wykonawczo) im było te elektryczne przekładnie . Bo pozatym to same straty . Podobnie hybryda auto , straty .
Cały zysk to odzysk energii heblowania . Ale mnie oczywiście trochę hybrydy interesują , z innych przyczyn.Techniczne rozwiązania.
Czesi do tej pory korzystają z "biegowych" pociągów na krew szatana, ewidentnie słychać zmiany biegów znaczy coś na zasadzie autobusowy gnojownik w jednym wagonie. Sprawne toto i tanie. Skąd wiem, że tanie?bo obsługuje ruch między harrachovem a szklarską, znaczy czeskim metalom się opłaca a naszym nie...

Ofkors linia nie jest zeelektryfikowana (a była) ale na takich odcinkach to akurat zaleta (góry, sporo śniegu, zmienna pogoda itp )to akurat zrozumiale jest
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8963
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Co by tak ...

Post autor: montero » czw paź 17, 2024 5:01 pm

Oni chcieli u nas obsługiwać , ale im nie pozwolili.
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10925
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Re: Co by tak ...

Post autor: goralski » czw paź 17, 2024 5:14 pm

U nas wożą
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Co by tak ...

Post autor: lbl78 » czw paź 17, 2024 5:17 pm

Videlec pisze:
śr paź 16, 2024 6:57 am

a nie czekaj, ma opcje na przód na samej benzynie, czyli 1,5 i przyczepa 2700 :roll: nawet nie umiem sobie tego zwizualizować bez panadolu :)21
ale czemu chcesz ciągać przyczepę na silniku, który lepiej robi jako agregat do 2 silników elektrycznych? które mają coś ponad 400 koni i ponad 700Nm? od samego dołu?
pomijam, że nawet z racji mas ciąganie tym przyczepy ciężkiej wydaje mi się takie se, ale ponoć można,
ta możliwość jazdy na samym silniku benzynowym jest możliwością awaryjną, ogólnie to 1,5 robi tylko za agregat prądotwórczy

tamten silnik nie służy do napędzania pojazdu, nie ma tam nawet żadnego połączenia mechanicznego między nim a kołami
(przynajmniej z opisu panów średnio mówiących w jakimkolwiek ludzkim języku, bo ja po wingchu nie umim :)21 )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

trocin
Posty: 2246
Rejestracja: sob lut 07, 2009 10:52 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Co by tak ...

Post autor: trocin » czw paź 17, 2024 5:28 pm

w nissanie jest taki silnik tzn spalinowka benzynowa służy tylko jako agregat dla silnika elektrycznego który napędza auto, nie ma chyba nawet opcji jazdy na silniku spalinowym
P I 2.5 TD '90
R1100GS '99

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Co by tak ...

Post autor: Adamo » czw paź 17, 2024 6:02 pm

Krzysiek_MM pisze:
czw paź 17, 2024 11:07 am
W czym ta skrzynia taka dobra?
W trwałości. Nie ma dwumasy, tarczek, mechatroniki itp.

Krzysiek_MM
 
 
Posty: 812
Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Co by tak ...

Post autor: Krzysiek_MM » czw paź 17, 2024 7:12 pm

Za to jak się zepsuję to koszty większe niż wszystko powyżej. Jeździłem wieloma autami z dsg i poza sprzęgłem i kołem dwumasowym skrzynia jako taka w żadnym się nie zepsuła. Za to np 2.0 tdi vw dsg7 ma poniżej 2400 obr przy 180 km/h. Nikt nie musi jeździć z takimi prędkościami, chciałem tylko podać przykład że jest cicho. I to zwykły vw. Np merc 9g ma jeszcze mniej. Te cvt do emeryckiej jazdy lub w korkach dużego miasta być może. Jak ktoś lubi niech kupuje. Ja rozglądam się za silverado lub fordem f150 4d z krótka paką. :)21

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8963
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Co by tak ...

Post autor: montero » czw paź 17, 2024 7:56 pm

goralski pisze:
czw paź 17, 2024 5:14 pm
U nas wożą
Serio ? Czeskie vlaki jeżdżą po polskich torach ?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
Ironcruz
 
 
Posty: 1456
Rejestracja: sob mar 18, 2006 3:29 pm
Lokalizacja: wlkp

Re: Co by tak ...

Post autor: Ironcruz » czw paź 17, 2024 8:00 pm

Krzysiek_MM pisze:
czw paź 17, 2024 7:12 pm
Za to jak się zepsuję to koszty większe niż wszystko powyżej. Jeździłem wieloma autami z dsg i poza sprzęgłem i kołem dwumasowym skrzynia jako taka w żadnym się nie zepsuła. Za to np 2.0 tdi vw dsg7 ma poniżej 2400 obr przy 180 km/h. Nikt nie musi jeździć z takimi prędkościami, chciałem tylko podać przykład że jest cicho. I to zwykły vw. Np merc 9g ma jeszcze mniej. Te cvt do emeryckiej jazdy lub w korkach dużego miasta być może. Jak ktoś lubi niech kupuje. Ja rozglądam się za silverado lub fordem f150 4d z krótka paką. :)21
Jedna ważna rzecz, rzekłbym kluczowa - rozróżnianie CVT od E-CVT. To są dwa różne światy - CVT (koła/stożki o zmiennej średnicy; rozciągliwy łańcuch je łączący itd.) to zło (krótka jazdę testową zrobiłem - nigdy więcej). E-CVT - to jest totalnie co innego i dla mnie napęd ostateczny.
I tak jak Adamo pisze - brak wielu niepotrzebnych klamotów; to jest naprawdę genialne w swojej prostocie.
Złomnik nieźle to opisał w książce z wyjazdu do USA - hybrydy Toyoty/Lexusa to praktycznie jedyne taxówy w NY - rynek zweryfikował co jest najtrwalsze w najcięższych warunkach użytkowania.
Tytus

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8963
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Co by tak ...

Post autor: montero » czw paź 17, 2024 8:02 pm

lbl78 pisze:
czw paź 17, 2024 5:17 pm
Videlec pisze:
śr paź 16, 2024 6:57 am

a nie czekaj, ma opcje na przód na samej benzynie, czyli 1,5 i przyczepa 2700 :roll: nawet nie umiem sobie tego zwizualizować bez panadolu :)21
ale czemu chcesz ciągać przyczepę na silniku, który lepiej robi jako agregat do 2 silników elektrycznych? które mają coś ponad 400 koni i ponad 700Nm? od samego dołu?
pomijam, że nawet z racji mas ciąganie tym przyczepy ciężkiej wydaje mi się takie se, ale ponoć można,
ta możliwość jazdy na samym silniku benzynowym jest możliwością awaryjną, ogólnie to 1,5 robi tylko za agregat prądotwórczy

tamten silnik nie służy do napędzania pojazdu, nie ma tam nawet żadnego połączenia mechanicznego między nim a kołami
(przynajmniej z opisu panów średnio mówiących w jakimkolwiek ludzkim języku, bo ja po wingchu nie umim :)21 )
Czyli ten 1.5l musi mieć z 1000hp .Żeby to miało sens ...
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Towarzyskie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość