"koncik" motocyklowy 2
Moderator: Misiek Bielsko
Re: "koncik" motocyklowy 2
Hormo co? Trudne słowa strasznie. To jakaś część garderoby?
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: "koncik" motocyklowy 2
Ja mam w swoim już któryś zestaw K60 - tyle że ja mam z przodu kapeć 19", więc opona jest szersza i kostka większa, niż w 21"'
Te opony - szczególnie na przodzie - szybko się ząbkują, i są głośne. Ale są bardzo miękkie, i dzięki temu - mimo że kostka - kleją się do czarnego. Co ciekawe - kleją się również do mokrego czarnego. Mi już kilka razy uratowały zadek z poślizgu na przednie koło - i to takiego, gdzie moto zaczynało się już kłaść na glebę.
Natomiast teren - są lepsze opony w czyste błoto. Ale K60 dają se radę, a dodatkowym atutem jest to, że nie tracą właściwości w terenie mieszanym, z kamieniami czy skałkami. Są też naprawdę niezłe na szutrach.
Po prostu fajna, uniwersalna guma, idealna do enduraka (zgodnie z przeznaczeniem tego typu moto - czyli wjechać wszędzie - niekoniecznie na czas
).
A - i przednią ja zakładam "odwrotnie" - czyli jodełką do tyłu. Moto nie ciągnie na przód - a taki układ lepiej oczyszcza oponę z błota przy hamowaniu.
Te opony - szczególnie na przodzie - szybko się ząbkują, i są głośne. Ale są bardzo miękkie, i dzięki temu - mimo że kostka - kleją się do czarnego. Co ciekawe - kleją się również do mokrego czarnego. Mi już kilka razy uratowały zadek z poślizgu na przednie koło - i to takiego, gdzie moto zaczynało się już kłaść na glebę.
Natomiast teren - są lepsze opony w czyste błoto. Ale K60 dają se radę, a dodatkowym atutem jest to, że nie tracą właściwości w terenie mieszanym, z kamieniami czy skałkami. Są też naprawdę niezłe na szutrach.
Po prostu fajna, uniwersalna guma, idealna do enduraka (zgodnie z przeznaczeniem tego typu moto - czyli wjechać wszędzie - niekoniecznie na czas

A - i przednią ja zakładam "odwrotnie" - czyli jodełką do tyłu. Moto nie ciągnie na przód - a taki układ lepiej oczyszcza oponę z błota przy hamowaniu.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: "koncik" motocyklowy 2
Bo tak ma byc zakładana 
Na szutry K60 ok ale na mokrych polnych drogach i czasem lekkie błoto słabo... kumpel na XTZ750 na kpl K60 glebił az miło
a ja tez na SuperTenerze na E09 tył + TKC przód leciałem na lajcie 

Na szutry K60 ok ale na mokrych polnych drogach i czasem lekkie błoto słabo... kumpel na XTZ750 na kpl K60 glebił az miło


Ostatnio zmieniony śr lut 19, 2014 6:20 pm przez trocin, łącznie zmieniany 1 raz.
P I 2.5 TD '90
R1100GS '99
R1100GS '99
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: "koncik" motocyklowy 2
Tak - ale na rozmiarze 19" strzałki kierunku sa w odwrotna stronę - jak dla opony tylnej 

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: "koncik" motocyklowy 2
Opona uniwersalna w niczym nie jest idealna ...
Kwestia też masy moto, no i wprawy kierownika.
Technika jazdy na enduro (albo jeszcze bardziej - na crossie) jest jednak "nieco inna" niż na szosówce. A chodzi przecie nie o refleks czy opanowanie maszyny - a o odruchy.
Przy odpowiedniej wprawie - jedziesz driftem (w enduro) na obu kołach, i to bez stresu. Ale jak zareagujesz (odruchowo) nieprawidłowo na uślizg, szczególnie przodu - to gleba ...
Ja jak zbyt długo nie jeżdżę terenowo - to potem chwilę się muszę od nowa "uczyć" moto i odruchów.

Technika jazdy na enduro (albo jeszcze bardziej - na crossie) jest jednak "nieco inna" niż na szosówce. A chodzi przecie nie o refleks czy opanowanie maszyny - a o odruchy.
Przy odpowiedniej wprawie - jedziesz driftem (w enduro) na obu kołach, i to bez stresu. Ale jak zareagujesz (odruchowo) nieprawidłowo na uślizg, szczególnie przodu - to gleba ...

Ja jak zbyt długo nie jeżdżę terenowo - to potem chwilę się muszę od nowa "uczyć" moto i odruchów.

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: "koncik" motocyklowy 2
w carbon nie, ale ale na forum AT jest gość (zbyszek), co trzaska kominy,ZbychoS pisze:Pytanko.
Przytarłem w zeszłym sezonie tłumik ZRX1200. Dziury nie ma, ucierpiała tylko estetyka ( i ego bikera). Kiedyś, dawno temu obiło mi się o uszy że ktoś, gdzieś w carbon to pakował i wyglądało jak nówka.
W nowy wydech nie chcę wchodzić ze względu na koszta.
Może ktoś wie, może słyszał
chłopaki zadowoleni są,
jak chcesz z nim pogadać czy coś, daj znać, skołuję Ci namiar
Pajero I 3,0 V6
Re: "koncik" motocyklowy 2
Si Senioreneurot pisze:w carbon nie, ale ale na forum AT jest gość (zbyszek), co trzaska kominy,ZbychoS pisze:Pytanko.
Przytarłem w zeszłym sezonie tłumik ZRX1200. Dziury nie ma, ucierpiała tylko estetyka ( i ego bikera). Kiedyś, dawno temu obiło mi się o uszy że ktoś, gdzieś w carbon to pakował i wyglądało jak nówka.
W nowy wydech nie chcę wchodzić ze względu na koszta.
Może ktoś wie, może słyszał
chłopaki zadowoleni są,
jak chcesz z nim pogadać czy coś, daj znać, skołuję Ci namiar


***** USA
Re: "koncik" motocyklowy 2
Masz stanowczo za duzo czasu. 

Ostatnio zmieniony czw lut 20, 2014 2:58 pm przez Wojtek_W, łącznie zmieniany 1 raz.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
-
-
- Posty: 4993
- Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am
Re: "koncik" motocyklowy 2
ech pojeździł by człek na takim lc


... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
Re: "koncik" motocyklowy 2
No pracuje raz w tygodniu...Wojtek_W pisze:Masz stanowczo za duzo czasu.

No te lessowe wąwozy sa zajebiste... latam po nich i moto i 4x4 i za kazdym razem jest cos nowego...Darek Elwood pisze:Trocin, fajne tereny tam masz.
No fajnie sie lata, po przesiadce z SuperTenery LC4 to dla mnie rowersuzi4WD pisze:ech pojeździł by człek na takim lc

P I 2.5 TD '90
R1100GS '99
R1100GS '99
Re: "koncik" motocyklowy 2
Czy kupując nowy moto w salonie da się jakiś upust wyrwać?
Ewentualnie w gratisie buty, kask i ciuchy?
Poważnie pytam.

Ewentualnie w gratisie buty, kask i ciuchy?
Poważnie pytam.

... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
Re: "koncik" motocyklowy 2
a jak sądzisz?


Re: "koncik" motocyklowy 2
yyyy no
mądrzejszych pytam
bo se kalkuluję
tylko że z enduro to ino yamaha została

mądrzejszych pytam
bo se kalkuluję

tylko że z enduro to ino yamaha została

... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
Re: "koncik" motocyklowy 2
i brytyjczyk
wiosną raczej skorzy do wielkiego rabatowania nie będą.. niemniej warto trochę pognębić.
wiosną raczej skorzy do wielkiego rabatowania nie będą.. niemniej warto trochę pognębić.
Re: "koncik" motocyklowy 2
suzi4WD pisze:Czy kupując nowy moto w salonie da się jakiś upust wyrwać?
Ewentualnie w gratisie buty, kask i ciuchy?
Poważnie pytam.
gadałem z kumplem ... ponoć dają teraz w gratisie dywaniki podłogowe

a jak dobrze zagadasz, to pewnie płyn do spryskiwaczy też dostaniesz ...
Re: "koncik" motocyklowy 2
to nie kupuje


... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
Re: "koncik" motocyklowy 2
suzi4WD pisze:Czy kupując nowy moto w salonie da się jakiś upust wyrwać?
Ewentualnie w gratisie buty, kask i ciuchy?
Poważnie pytam.
Jesienią. Teraz w zasadzie też ale pierw doliczą kwotę by wyjść na swoje.
Uważaj na motobazarach, kupiłem szybę do kasku, sprawdziłem potem cenę na stronie sprzedawcy ... wyszło że z targowaniem i rabatem przepłaciłem 4 dychy

***** USA
Re: "koncik" motocyklowy 2
suzi4WD pisze:Czy kupując nowy moto w salonie da się jakiś upust wyrwać?
Ewentualnie w gratisie buty, kask i ciuchy?
Poważnie pytam.
Na KTMie LC8 990 nowka sztuka z poprzedniego rocznika z ~51k brutto zjechali na 47k bez specjalnego gadania i jeszcze pozwolili za 2tys dobrac akcesorii. I to ten brzydki limitowany niebieski byl.
Jakby wylozyc na stlo gotowke to mysle,ze bym jeszcze cos urwal.
KTM/Triumph Dlugoleka pod Wrockiem. Fajna fltoe demowek tez maja i bez scen daja na dzien/weekend.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: "koncik" motocyklowy 2
Opony założone (Mitas E-09). Tył wygląda zacnie i syto, przód tak se, ale może to złudzenie 
Wróciłem dzisiaj do domu z warsztatu, suchy asfalt syfiasty, miejscami mokrawo.
Odczucia...
Trochę jakby szukał drogi tyłem przy wejściu i wyjściu z winkla. Takie jakby... wyrzucone tulejki w wahaczach tylnego mostu w parchu
Albo raczej jakby przy przejściu za pewien kąt pochylenia drastycznie wzrastała przyczepność? Nie wiem. Ale pamiętam, że jak założyłem nowe E-07, to też się na początku nie mogłem ogarnąć z jazdą. Więc myślę, że to kwestia nowej, miękkiej gumy po starym, twardym gównie.
Hamowanie ok.
Hałas i wibracje bez dramatu, wręcz pozytywnie zaskoczony jestem. Spodziewałem się dźwięku dużej fedimy.
W otępieniu pojebały mi się biegi i wbiłem dwójkę zamiast trójki, co zablokowało oczywiście koło, ale też jakoś bez niebezpiecznego zachowania.
Po przejechaniu 10km uważam, że nie zmarnowałem 360zł
Zobaczymy później, jak będzie ciepło.
PS - kupiłem wersję Dakar. Faktycznie twarda ta opona (jako całość). Zastanawiam się czy powinienem coś z ciśnieniem zmieniać? Wcześniej książkowe 2.0 trzymałem.

Wróciłem dzisiaj do domu z warsztatu, suchy asfalt syfiasty, miejscami mokrawo.
Odczucia...
Trochę jakby szukał drogi tyłem przy wejściu i wyjściu z winkla. Takie jakby... wyrzucone tulejki w wahaczach tylnego mostu w parchu

Albo raczej jakby przy przejściu za pewien kąt pochylenia drastycznie wzrastała przyczepność? Nie wiem. Ale pamiętam, że jak założyłem nowe E-07, to też się na początku nie mogłem ogarnąć z jazdą. Więc myślę, że to kwestia nowej, miękkiej gumy po starym, twardym gównie.
Hamowanie ok.
Hałas i wibracje bez dramatu, wręcz pozytywnie zaskoczony jestem. Spodziewałem się dźwięku dużej fedimy.
W otępieniu pojebały mi się biegi i wbiłem dwójkę zamiast trójki, co zablokowało oczywiście koło, ale też jakoś bez niebezpiecznego zachowania.
Po przejechaniu 10km uważam, że nie zmarnowałem 360zł

Zobaczymy później, jak będzie ciepło.
PS - kupiłem wersję Dakar. Faktycznie twarda ta opona (jako całość). Zastanawiam się czy powinienem coś z ciśnieniem zmieniać? Wcześniej książkowe 2.0 trzymałem.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: "koncik" motocyklowy 2
Weż sie najpierw przejedź czymś podobnym jak chcesz kupić,suzi4WD pisze:yyyy no
mądrzejszych pytam
bo se kalkuluję
![]()
tylko że z enduro to ino yamaha została
żeby nie było płaczu na 5 stron, szczególnie przy nowym z salonu...
Takie lc4, żeby targać po tych wąwozach jak kolega Trocin, to się prosto i lekko wydaje na zdjęciach

Re: "koncik" motocyklowy 2
Dokladnie, to nie takie siup
to jednak tez duzy i ciezki sprzet, trzeba sie przyzwyczaic, mi po przesiadce z xtz750 bylo latwiej
Do tego zalozylem oponki michelin cross comp. s12xc, przelozenia 15/48, wywalilem wszystko co niepotrzebne, reszte urwałem w terenie a i tak za duza masa... teraz stwierdzilem ze sie biore za siebie i lepiej zrzucic pare kg niz odkrecac tablice rej. zeby bylo lzej
A jak juz ogarne konkretnie lc4 to czaje sie na 400exc
bo na razie ja ograniczam sprzet a nie on mnie 


Do tego zalozylem oponki michelin cross comp. s12xc, przelozenia 15/48, wywalilem wszystko co niepotrzebne, reszte urwałem w terenie a i tak za duza masa... teraz stwierdzilem ze sie biore za siebie i lepiej zrzucic pare kg niz odkrecac tablice rej. zeby bylo lzej


A jak juz ogarne konkretnie lc4 to czaje sie na 400exc


P I 2.5 TD '90
R1100GS '99
R1100GS '99
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość