smarowanie krzyżaków na wale ...

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
sesi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 10:12 pm
Lokalizacja: SOKÓŁKA

smarowanie krzyżaków na wale ...

Post autor: sesi » pt mar 14, 2008 10:37 pm

mam pytanko jak często smarujecie krzyżaki i czy macie jakiś patent żeby dojść do tych kalamitek? A i jezscze jedno jakie ilości oleju do skrzyni, reduktora i mostów, i co ile wymieniacie? Autko to kijanka Retona. Dzięki za zainteresowanie i pozdrowionka.
SUCZKA SJ 413

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pt mar 14, 2008 10:44 pm

Smarujemy jak sobie przypomnimy...
A najlepszym patentem na smarowanie wału jest....


... kanał
:)21

i oczywiście mocna mała smarownica.

No chyba, że masz fakap w postaci bezobsługowych krzyżaków pozbawionych kalamitek (te koreańskie inżyniery coś takiego wymyśliły) to masz lekko przegwizdane... Na mój gust to wtedy tylko zdjęcie wału, rozpięcie krzyżaków napakowanie do środka smaru i poskładanie do kupy jest rozwiązaniem.

Tak czy inaczej - z kanałem łatwiej
:)21

Awatar użytkownika
sesi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 10:12 pm
Lokalizacja: SOKÓŁKA

Post autor: sesi » pt mar 14, 2008 11:25 pm

no tak że na kanale to już wiem tylko dojście do tych kalamitek jest po prostu tragiczne (lekko powiedziane), a co z tymi ilościami oleju w przekładniach ?? Czy może być 80W90 do wszystkiego (skrzynia,reduktor i mosty) ??
SUCZKA SJ 413

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pt mar 14, 2008 11:29 pm

Do tylnego mostu nie. Masz tam zdaje się LSD i musi być specjalne oleum, bo inaczej szlag je trafi.

Awatar użytkownika
sesi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 10:12 pm
Lokalizacja: SOKÓŁKA

Post autor: sesi » sob mar 15, 2008 12:01 am

w temacie 4x4 to jeszcze jestem zielony :lol: więc jak by Kolega mógł mi wyjaśnić co to jest to LSD to byłbym bardzo wdzięczny. Czyli rozumiem że oprócz tylnego mostu to oleum o tych parametrach może być. A no i jeszcze ilości. Mam dużo pytań ale nie chciałbym nic spi.....ić w mojej kijance, a poza tym kto pyta nie błądzi. Pozdrawiam
SUCZKA SJ 413

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » sob mar 15, 2008 12:14 am

LSD to takie ustrojstwo, które zastępuje mniej lub bardziej udolnie blokadę mostu poprawiając właściwości terenowe auta. Łopatologicznie rzecz ujmując blokada powoduje, że mechanizm różnicowy nie pracuje przez co koła toczą się z taką samą prędkością obrotową. Oczywiście podczas jazdy po czarnym - szczególnie na zakrętach taka pełna mechaniczna blokada mogłaby narobić sporo zniszczeń tak więc wymyślono półśrodki - czyli między innymi LSD. Działa to w ten sposób, że do pewnego momentu zachowuje się jak blokada (oba koła na osi "ciągną" tak samo) ale przy jeździe po łuku przy dobrej przyczepności pozwala na pracę mechanizmu różnicowego. Wymaga stosowania specjalnego oleju - gdzieś na forum była lista z tym co trzeba lać do LSD

Awatar użytkownika
sesi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 10:12 pm
Lokalizacja: SOKÓŁKA

Post autor: sesi » sob mar 15, 2008 12:16 am

to jeszcze jedno pytanko :oops: jak poznać czy posiadam to ustojstwo ??
SUCZKA SJ 413

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Armon » sob mar 15, 2008 12:20 am

zaracając na asfalcie "przybutuj" z lekka ... wewnętrzne koło powinno zapiszczeć, ewentualnie na gruntówce zawracaj "bez gazu" slad wewnętrznego tylnego koła powinien być taki jakby koło lekko buksowało
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » sob mar 15, 2008 12:23 am

- Podnieś tył grata tak aby oba tylne koła były w górze;
- podeprzyj solidnie;
- wrzuć luz i kręcąc jednym kołem sprawdź w którą stronę kręci się drugie - jak w ta samą to masz LSD.
- weź kogoś do pary i zróbcie taką akcję - Ty staraj się pokręcić jednym kołem na ten przykład w lewo podczas gdy ta druga osoba będzie starała się pokręcic drugim kołem w prawo - z resztą może być na odwrót, ważne żebyście kręcili w przeciwne strony starając się pokonać opór mechanizmu. Przy sprawnym LSD powinniście dostac przynajmniej rumieńców z wysiłku :)21

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Armon » sob mar 15, 2008 12:30 am

no to masz do wyboru sposón na dwie i cztery ręce ... i podnośnik
metoda nr 2. nie wyklucza piwa ... jak na rasowego internaute wypada :D

metoda nr 1. do zastosowania na prkingu przed supermaketem :)21
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » sob mar 15, 2008 12:31 am

Zwłasza, że mogą się conieco zmachać przy sprawdzaniu na 4 ręce
:)21
Piwo wtedy jak znalazł
:)2

Awatar użytkownika
sesi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 10:12 pm
Lokalizacja: SOKÓŁKA

Post autor: sesi » sob mar 15, 2008 1:04 am

wielkie dzięki kolegom, jutro sobotka a więc na kanał i do zabawy :)2 :lol: ,a co do piwka to inaczej być nie może :lol: pozdrowionka
SUCZKA SJ 413

Awatar użytkownika
jaqbeko
Posty: 537
Rejestracja: wt paź 09, 2007 7:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jaqbeko » sob mar 15, 2008 10:36 pm

Mnie w zeszły weckend przypomniało się o wale i...
Tylko jedną udało mi się nasmarować. Pozostałe do wymiany i smarownica zepsuta (pękł wężyk i to z jakim efektem).
A dostęp jak do wszystkiego w tym pojeździe.

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » sob mar 15, 2008 10:39 pm

Za duże masz widocznie ręce i za szerokie paluchy
:)21
Jak to mawiał mój znajomy - miejsca tam jest w chooj, tylko "pristupu" niet...

Awatar użytkownika
jaqbeko
Posty: 537
Rejestracja: wt paź 09, 2007 7:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jaqbeko » pt kwie 11, 2008 3:35 pm

kontynuując temat, mam zamiar jutro powalczyć z kalamitkami i tu moje pytanie:
W kijankach są 8 czy 10? Wydaje mi się, że 8 ale nie bardzo mogę teraz sprawdzić a nie chcę się jutro rozczarować.

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pt kwie 11, 2008 4:43 pm

A nie pamiętam...

Awatar użytkownika
jaqbeko
Posty: 537
Rejestracja: wt paź 09, 2007 7:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jaqbeko » pt kwie 11, 2008 6:24 pm

przed chwilą w sklepie pan mnie uświadomił, że jeszcze mogą być 6.
Co raz gorzej.
10 są wielkie, więc je dyskwalifikuję. Kupię jutro kilka 6 i kilka 8 i zobaczy się, choć jak pamiętam te które wykręcałem, to raczej drobne były.
Na wszelki wypadek dla potomnych wpiszę jutro co tam siedzi.

Awatar użytkownika
sesi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 10:12 pm
Lokalizacja: SOKÓŁKA

Post autor: sesi » pt kwie 11, 2008 7:00 pm

już walczyłem z tym tematem wszystkie kalamitki to 6
miłego smarowania
:)2
SUCZKA SJ 413

Awatar użytkownika
jaqbeko
Posty: 537
Rejestracja: wt paź 09, 2007 7:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jaqbeko » pt kwie 11, 2008 7:07 pm

Jak zawsze :)2 można na kolegów liczyć :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości