Sorento - jak przerobić na klasę Travel
Moderator: Marcin-Kraków
- cyber_human
- jestem tu nowy...
- Posty: 94
- Rejestracja: czw wrz 30, 2010 9:23 am
- Lokalizacja: Poznań West Side
Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel
A ja zasłyszałem opinię, od jednego z warsztatów motających offy, że glizda może dać coś w rodzaju doładowania dynamicznego - może nie da więcej mocy, ale nie dławi ponoć...
?
?
Kia Sorento 2004, 2,5 CRDi, A/T, SuperLock, Lift 2", 140@175 KM, 320@390 Nm
BMW R 1150 GS 2002
BMW R 1150 GS 2002
Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel
W silnikach z turbo chyba jest mniejszy wpływ snorkla, ale w silnikach wolnossących jest wyraźny. Miałem snorkla w Vitarze i chyba był zbyt małej średnicy. Silnik subiektywnie był fantastycznie elastyczny ale nie osiągał pełnej mocy. Snorkel bedzie napewno zakłócał opływanie strugi powietrza przy dużych prędkościach co przekłąda się na hałas i zużycie paliwa. Snorkel moim zdaniem nie jest potrzebny w aucie do lajtowego terenu i tak nie będzeimy się pchać do głębokiej wody bo auto może ucierpieć mimo snorkla: u mnie np są jakies moduły sterujace poduszkami, szybami itp praktycznie przy podłodze. Wole się nie dowiadywać jak zniosą topieniecyber_human pisze:A ja zasłyszałem opinię, od jednego z warsztatów motających offy, że glizda może dać coś w rodzaju doładowania dynamicznego - może nie da więcej mocy, ale nie dławi ponoć...
?


Chyba że chcemy koniecznie mieć go do lansu.

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel
Dedykowany, firmowy i jest ok. Nawet przy jezdzie autostradowej nic nie "gwizdze". Powietrze, ktore dostaje sie do silnika jest czystsze, a przy duzej predkosci dodatkowo jest wtlaczane (o ile kominek jest do przodu)Masmo pisze: Snorkel bedzie napewno zakłócał opływanie strugi powietrza przy dużych prędkościach co przekłąda się na hałas i zużycie paliwa. Snorkel moim zdaniem nie jest potrzebny w aucie do lajtowego terenu i tak nie będzeimy się pchać do głębokiej wody bo auto może ucierpieć mimo snorkla
moduly tyran tez ma, trzeba ja wsadzic w skrzynke hermetyczna za sklepu elektrycznego i po zabawie.Masmo pisze: : u mnie np są jakies moduły sterujace poduszkami, szybami itp praktycznie przy podłodze. Wole się nie dowiadywać jak zniosą topienie![]()
.
Chyba że chcemy koniecznie mieć go do lansu.
Nawet w turystyce snork sie przydaje bo nigdy nie wiesz co cie moze spotkac, chyba ze turystyka to dojazd po autostradzie do hotelu gdzies tam. Normalnie jezdzac czasem po prostu szkoda nerwow bo moze byc twardo na dnie, gleboko i powidzmy 10m przejazdu, woda do srodka sie nie dostanie, i majac snork przejedziesz, a bez nie dasz rady, jesli bedzie plycej to oczywiscie mozna robic doswiadczenie dam rade czy nie tylko to jest jak rosyjska ruletka, z tym ze tu masz szanse 50:50, a jak sie nie uda to silnik skasowany...
bez komentarza...Masmo pisze:Chyba że chcemy koniecznie mieć go do lansu.

Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel
Twierdzenie że trzeba obawiać się byle kałuży są mocno przesadzone. Fabryczne auto ma przejechać wodę głęboką na 0,5m. A to dowody:
0,5 m na torze i Sorento bez Snorkla
:
http://www.youtube.com/watch?v=r-6l5TLvnjQ
Tu niezbyt mądry kierowca Terracana dość extremalnie przetestował seryjny dolot
:
http://www.youtube.com/watch?v=yqevSB_n0ZA
Mimo że woda się przelewała przez maskę nie zassał wody do silnika!
A to skromny teścik w moim wykonaniu (od 3:47)
:
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Nie twierdzę że nie ma sensu montować snorkla. Pewnie warto jeśli chce się mocniej uderzać w teren, ale uważam że to jeden z ostatnich elemnetów. Smieszą mnie auta bez lifta na seryjnych małych szosówkach z snorklem. Przecież takie auto nie dojedzie nawet do brzegu jakiejś większej wody: wkleji duzo wcześniej

0,5 m na torze i Sorento bez Snorkla

http://www.youtube.com/watch?v=r-6l5TLvnjQ
Tu niezbyt mądry kierowca Terracana dość extremalnie przetestował seryjny dolot


http://www.youtube.com/watch?v=yqevSB_n0ZA
Mimo że woda się przelewała przez maskę nie zassał wody do silnika!

A to skromny teścik w moim wykonaniu (od 3:47)

http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Nie twierdzę że nie ma sensu montować snorkla. Pewnie warto jeśli chce się mocniej uderzać w teren, ale uważam że to jeden z ostatnich elemnetów. Smieszą mnie auta bez lifta na seryjnych małych szosówkach z snorklem. Przecież takie auto nie dojedzie nawet do brzegu jakiejś większej wody: wkleji duzo wcześniej



Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
- cyber_human
- jestem tu nowy...
- Posty: 94
- Rejestracja: czw wrz 30, 2010 9:23 am
- Lokalizacja: Poznań West Side
Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel
U mnie jest tak:
lift +2" - sprężyny H&R, amory Koni Heavy Truck
osłony podwozia - 3 mm blachy, 4 sztuki: 2 na silnik, skrzynia, reduktor - został jeszcze zbiornik
opony wyższe z 245/70R16 na 245/75R16 - wyższe o 12,5 mm (promień, średnica +25,4); to zimówki, na lato myślę o kolejnym skoku
modyfikacja sterowania napędami - SuperLock - piszę o tym w innym miejscu
chip tuning: jak w stopce
i to w sumie do klasy Travel wsio. Chcę włożyć snorka, nie po to, by się przeprawiać - raczej dla bezpieczeństwa - Sorento wciąga powietrze w prawym nadkolu, oczywiście dziury od koła nie ma, ale można tam chlapnąć w głębszej kałuży - tak myślę


lift +2" - sprężyny H&R, amory Koni Heavy Truck
osłony podwozia - 3 mm blachy, 4 sztuki: 2 na silnik, skrzynia, reduktor - został jeszcze zbiornik
opony wyższe z 245/70R16 na 245/75R16 - wyższe o 12,5 mm (promień, średnica +25,4); to zimówki, na lato myślę o kolejnym skoku
modyfikacja sterowania napędami - SuperLock - piszę o tym w innym miejscu
chip tuning: jak w stopce
i to w sumie do klasy Travel wsio. Chcę włożyć snorka, nie po to, by się przeprawiać - raczej dla bezpieczeństwa - Sorento wciąga powietrze w prawym nadkolu, oczywiście dziury od koła nie ma, ale można tam chlapnąć w głębszej kałuży - tak myślę


Ostatnio zmieniony wt lis 09, 2010 11:42 pm przez cyber_human, łącznie zmieniany 1 raz.
Kia Sorento 2004, 2,5 CRDi, A/T, SuperLock, Lift 2", 140@175 KM, 320@390 Nm
BMW R 1150 GS 2002
BMW R 1150 GS 2002
Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel
Gdzie i za ile go czipowałeś? Mamy pokrewne silniki więc pytam. Zadowolony jesteś? Jak odczucia? 35 kucy to spory przyrost
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
- cyber_human
- jestem tu nowy...
- Posty: 94
- Rejestracja: czw wrz 30, 2010 9:23 am
- Lokalizacja: Poznań West Side
Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel
Jestem mega zadowolony. Chip robiłem w Niemczech, w sumie niezaplanowany, ale dostałem super cenę: 200 EUR - -promocja dla mnie jednodniowa, przy zakupie innych rzeczy.
Po chipie to zupełnie inne auto. Co prawda 390 Nm w 2t + paliwo i 100 kg mnie, nie zapada klaty, ale czuć ciąg. To nie auto sportowe, ale można spokojnie wyprzedzać na szosie.
Po chipie i modzie zawiasu i modzie napędów (2WD), z mułowatego bujającego kutra, zrobił się przyjemny połykacz kilometrów, takie Grand Turismo z niemałym prześwitem...
Wzrost zużycia berbeluchy o jakieś 0,5 do 1 litra, ale wzrost nie z powodu samego chipa, tylko wykorzystywania tej dodatkowej mocy/momentu.
W kilku słowach: gorąco polecam.
ps. jeśli kupię wkrótce złącze do zgrywania i wgrywania softu, może uda mi się ten program ECU przeszczepić...
Po chipie to zupełnie inne auto. Co prawda 390 Nm w 2t + paliwo i 100 kg mnie, nie zapada klaty, ale czuć ciąg. To nie auto sportowe, ale można spokojnie wyprzedzać na szosie.
Po chipie i modzie zawiasu i modzie napędów (2WD), z mułowatego bujającego kutra, zrobił się przyjemny połykacz kilometrów, takie Grand Turismo z niemałym prześwitem...
Wzrost zużycia berbeluchy o jakieś 0,5 do 1 litra, ale wzrost nie z powodu samego chipa, tylko wykorzystywania tej dodatkowej mocy/momentu.
W kilku słowach: gorąco polecam.
ps. jeśli kupię wkrótce złącze do zgrywania i wgrywania softu, może uda mi się ten program ECU przeszczepić...
Kia Sorento 2004, 2,5 CRDi, A/T, SuperLock, Lift 2", 140@175 KM, 320@390 Nm
BMW R 1150 GS 2002
BMW R 1150 GS 2002
Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel
Wywal chromorurkę i zamiast tego zmotaj windę i wzmocnij (przytnij) zderzak i można sobie turystycznie zdobywać terencyber_human pisze:U mnie jest tak:
....i to w sumie do klasy Travel wsio. Chcę włożyć snorka, nie po to, by się przeprawiać - raczej dla bezpieczeństwa -

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
- cyber_human
- jestem tu nowy...
- Posty: 94
- Rejestracja: czw wrz 30, 2010 9:23 am
- Lokalizacja: Poznań West Side
Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel
Chromorurka to jakiś żart homologacyjny - gołymi rękoma można ją urwać...
Może faktycznie pomyślę o windzie...
Może faktycznie pomyślę o windzie...
Kia Sorento 2004, 2,5 CRDi, A/T, SuperLock, Lift 2", 140@175 KM, 320@390 Nm
BMW R 1150 GS 2002
BMW R 1150 GS 2002
Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel
cyber_human pisze:Może faktycznie pomyślę o windzie...
Naprawde polecam. Jeździ sie jak biały człowiek bez stresowo....



Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
- spider2you
-
- Posty: 145
- Rejestracja: ndz paź 04, 2009 1:25 pm
- Lokalizacja: Krasne k/ Rzeszowa
Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel
W zimie popracuję nad mocowaniem wincha do Sori - może uda się podpatrzeć jak mają Policjanci - zobaczymy czy się sensownie da zrobić.


AllTerrain4x4
Discovery 300 2,5 TDI
KIA Sorento 2,5 CRDI
LJ 70 - tylko do błota - chyba już niedługo
Discovery 300 2,5 TDI
KIA Sorento 2,5 CRDI
LJ 70 - tylko do błota - chyba już niedługo

Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel
No całkiem spoko zamotowane. Gdyby tak jeszcze ciut głębiej wpuścić rolki....spider2you pisze:W zimie popracuję nad mocowaniem wincha do Sori - może uda się podpatrzeć jak mają Policjanci - zobaczymy czy się sensownie da zrobić.....
Tu masz przykład kolegi z Grecji:
http://forum.australia4wd.com/index.php ... ntry126105
Trzeba się zalogować żeby wyświetlały się fotki.
Wygląda podobnie do tych w naszych gliniarskich ale jakby trochę wyżej. Jak będziesz montował to jak najgłębiej i nie za nisko zamontować rolki żeby nie wystawały i nie pogarszały kąta natarcia. Ja w Karakanie zrobiłem bodylift przy okazji montażu windy. W Sorento też mały bodylift by dużo dał. Odległość nadwozia od ziemi byłaby wieksza i mniejsza sansa byłoby powyginać próg czy urwać zderzaki.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel
montaz wyciagarki w ten sposob jest malo ergonomiczny.
slaby dostep do sprzegla, brak widoku na beben, mam podobny problem w afnie i da sie tak winchowac ale komfort jest sredni,jedyny plus ze w turystyce malo sie ciagasz... o podlaczeniu pilota nie wspominam, hebel tez powinien byc.
Co do turystyki i przepraw wodnych, to moze byc roznie tzn. wjezdzasz w wode jest plytko - wystarczy jedna dziura w rzeczce czy cos w tym rodzaju robisz blup... i jak masz pecha to po silniku. Stad jest goracym zwolennikiem zakladania rurki, bo nowoczesne silniki raczej nie beda odporne na wode... sprezanie maja duze i potem sie krzywi to i owo.
Kazdy ma prawo wybierac czy woli zaczynac od zawiasu czy rurki czy wincha... jak kto woli...
slaby dostep do sprzegla, brak widoku na beben, mam podobny problem w afnie i da sie tak winchowac ale komfort jest sredni,jedyny plus ze w turystyce malo sie ciagasz... o podlaczeniu pilota nie wspominam, hebel tez powinien byc.
Co do turystyki i przepraw wodnych, to moze byc roznie tzn. wjezdzasz w wode jest plytko - wystarczy jedna dziura w rzeczce czy cos w tym rodzaju robisz blup... i jak masz pecha to po silniku. Stad jest goracym zwolennikiem zakladania rurki, bo nowoczesne silniki raczej nie beda odporne na wode... sprezanie maja duze i potem sie krzywi to i owo.
Kazdy ma prawo wybierac czy woli zaczynac od zawiasu czy rurki czy wincha... jak kto woli...
Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel
Faktycznie w Sori jest ciasno. Ze zdjęć tego Greka trudno ocenić jaki jest dostęp do windy. W Terrku wyszło całkiem zgrabnie:grzes pisze:montaz wyciagarki w ten sposob jest malo ergonomiczny.
slaby dostep do sprzegla, brak widoku na beben, mam podobny problem w afnie i da sie tak winchowac ale komfort jest sredni,jedyny plus ze w turystyce malo sie ciagasz... o podlaczeniu pilota nie wspominam, hebel tez powinien byc....
http://www.terracan.pl.pl/download/file ... &mode=view
Po otwarciu klapy dostęp do liny i sprzęgła jest dobry. Na hebel też znalazłem miejsce. Puszka z przekaźnikami trafiła w rejon akululatora. A pilota mam bezprzewodowego

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel
tylko po otwarciu klapy to malo ergonomicznie...
niestety...
mam tak samo i jakos musze sobie radzic.
do pilotow bezprzewodowych nie mam zaufania...
niestety...
mam tak samo i jakos musze sobie radzic.
do pilotow bezprzewodowych nie mam zaufania...
Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel
Podejrzewam że autor tematu nie będzie się winczował godzinami każdego dnia. Zawsze są jakieś przeciw...:grzes pisze:tylko po otwarciu klapy to malo ergonomicznie...
niestety...
Dodatkowy ciężar, koszta zakupu i montażu, kiepski dostęp itd...
Ale wklejka nie podnosi Ci tak ciśnienia. Można też zmienić styl jazdy na bardziej techniczny i ostrożny, bo w razie W rozwijasz stalówke i po 10 min jaedziesz dalej. Nie muszę chyba mówic że drogim SUV-em lepiej nie katować w terenie tylko delikatnie i subtelnie


Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
- cyber_human
- jestem tu nowy...
- Posty: 94
- Rejestracja: czw wrz 30, 2010 9:23 am
- Lokalizacja: Poznań West Side
Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel
Ja się kiedyś subtelnie wkleiłem, to potem ponad 1h szukałem pomocy.
W końcu 4 osiowy Actross mnie wytargał... Z budowy autostrady, ale miałem co iść...
W końcu 4 osiowy Actross mnie wytargał... Z budowy autostrady, ale miałem co iść...
Kia Sorento 2004, 2,5 CRDi, A/T, SuperLock, Lift 2", 140@175 KM, 320@390 Nm
BMW R 1150 GS 2002
BMW R 1150 GS 2002
- spider2you
-
- Posty: 145
- Rejestracja: ndz paź 04, 2009 1:25 pm
- Lokalizacja: Krasne k/ Rzeszowa
Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel
Cyber, ale przy wkleju przodem i w polach, to Ci żaden wnich nie pomoże
tylko Actros
lub jakieś drugie auto.


AllTerrain4x4
Discovery 300 2,5 TDI
KIA Sorento 2,5 CRDI
LJ 70 - tylko do błota - chyba już niedługo
Discovery 300 2,5 TDI
KIA Sorento 2,5 CRDI
LJ 70 - tylko do błota - chyba już niedługo

- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel
I słuszniegrzes pisze:tylko po otwarciu klapy to malo ergonomicznie...
niestety...
mam tak samo i jakos musze sobie radzic.
do pilotow bezprzewodowych nie mam zaufania...

Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel
Żartujesz, czy tak sobie opowiadaszspider2you pisze:Cyber, ale przy wkleju przodem i w polach, to Ci żaden wnich nie pomożetylko Actros
lub jakieś drugie auto.


Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel
A tutaj znawcy tematu wiedzą, dlaczego tak nie należy montować wyciągarkispider2you pisze:W zimie popracuję nad mocowaniem wincha do Sori - może uda się podpatrzeć jak mają Policjanci - zobaczymy czy się sensownie da zrobić.



Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel
Co do wklejki na polu to lopata pomaga, bo jesli nie drugiego auta to nie ma sie o co zapiac, juz tak raz przerabialem... wesolo bylo.
A co do montazu wincha, to zyc sie z tym da (montaz jak w policyjnej kia) z tym ze wygodne to nie jest. AFN do wiekszosci aut tak robi zderzaki ze wszystko ladnie wyglada, ale ergonomia jest do dupy... jakims wyjsciem jest wsadzenie syntetyka, latwiej sie to nawija bez kontroli w porownaniu do stalowki. Poza tym fajnie jest miec dostep do sprzegla, mozna sie oczywiscie posilkowac rozwijaniem silnikiem - w turystyce ujdzie, przy sporadycznych wklejkach, ale nawet w takiej lajtowej jezdzie jak popracujesz z winchem na wierzchu to od razu wiesz ze zabudowany patent ma jeden plus malo kto (sluzby rozne) dowali sie do wincha. Czesto w Tyranie spotykam sie z tym ze ludzie nie maja pojecia ze moj zderzak jest stalowy. To akurat dobrze bo nie ma zadnych glupich dyskusji na przegladach.
ogolnie Sorento to fajny dupowoz, zeby jezdzilo w terenie tak samo jak i terracan i jeszcze kilka innych trzeba je dlubnac, bo jezdzic to moga ale beda sie urywac/nadwerezac zderzaki i inne takie gadzety. Te auta nie byly juz projektowane z mysla o jezdzie w terenie, tylko np. o dojezdzie na ryby czy cos podobnego tj. polna droga bez cudow.
A co do montazu wincha, to zyc sie z tym da (montaz jak w policyjnej kia) z tym ze wygodne to nie jest. AFN do wiekszosci aut tak robi zderzaki ze wszystko ladnie wyglada, ale ergonomia jest do dupy... jakims wyjsciem jest wsadzenie syntetyka, latwiej sie to nawija bez kontroli w porownaniu do stalowki. Poza tym fajnie jest miec dostep do sprzegla, mozna sie oczywiscie posilkowac rozwijaniem silnikiem - w turystyce ujdzie, przy sporadycznych wklejkach, ale nawet w takiej lajtowej jezdzie jak popracujesz z winchem na wierzchu to od razu wiesz ze zabudowany patent ma jeden plus malo kto (sluzby rozne) dowali sie do wincha. Czesto w Tyranie spotykam sie z tym ze ludzie nie maja pojecia ze moj zderzak jest stalowy. To akurat dobrze bo nie ma zadnych glupich dyskusji na przegladach.
ogolnie Sorento to fajny dupowoz, zeby jezdzilo w terenie tak samo jak i terracan i jeszcze kilka innych trzeba je dlubnac, bo jezdzic to moga ale beda sie urywac/nadwerezac zderzaki i inne takie gadzety. Te auta nie byly juz projektowane z mysla o jezdzie w terenie, tylko np. o dojezdzie na ryby czy cos podobnego tj. polna droga bez cudow.
Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Re: Sorento - jak przerobić na klasę Travel
Tu sie zgadzam w 100% z tym co piszesz. Prawie każde auto nowsze niz 2000 r. wymagają przystosowania. Przynajmniej przedni zderzak. W Terrano II też urawłemgrzes pisze: ...ogolnie Sorento to fajny dupowoz, zeby jezdzilo w terenie tak samo jak i terracan i jeszcze kilka innych trzeba je dlubnac, bo jezdzic to moga ale beda sie urywac/nadwerezac zderzaki i inne takie gadzety. Te auta nie byly juz projektowane z mysla o jezdzie w terenie, tylko np. o dojezdzie na ryby czy cos podobnego tj. polna droga bez cudow.

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość