Problem po montażu miernika AFR

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Problem po montażu miernika AFR

Post autor: madrider5 » czw sty 16, 2014 6:16 pm

Otóż jak w temacie. Nie mam już pomysłów więc nim oddam auto na transformacje w kostkę metr na metr, może ktoś coś dopowie. Do rzeczy, zamontowałem toto ustrojstwo według schematu jak w instrukcji, odplam i działa, diodki świecą jak choinka w Boże Narodzenie, uradowany gaszę samochód. Po ponownym odpaleniu (celem regulacji mieszanki w trasie) coś się stało dziwnego i zaczął mi pokazywać stale ubogo, mimo że kręciłem śrubkami od gazu.... nic, wróciłem do domu wymieniam sondę na inną a tam nadal to samo. Pojeździłem trochę i co dziwnego zważyłem, to że przełączając światła lub załączając jakieś odbiorniki prądu, sygnał sondy się zmieniał w zależności od poboru napięcia a nie używania pedału gazu. Kolejną ciekawostką jest to iż na benzynie sonda pokazuje normalnie, naciskając na gaz, odpowiednio zapalają się diodki, przełączając na LPG sonda się zawiesza i stoi, chyba że włączę światła lub coś tam. Ostatnio wymieniłem na inną sondę bo miałem tak ową i znów to samo. Byłem u znajomego mechanika o poradę i wo gule był zdziwiony czymś takim. Nie doradził bo sam nie wiedział czemu to tak. Po odłączeniu tego miernika nic z sondą się nie zmienia a poprzednio działało ok. Skoro to jest powiązane z gazem to może jakaś elektronika? Podłączyłem inny przełącznik od sterowania, żadnej różnicy. Z ciekawości podłączyłem multimetr pod akus by tam zobaczyć napięcie i znów niespodzianka.... na benzynie 14,3V a włączając gaz napięcie zaczęło skakać i to dość znacznie, chwile było 14,3 a za chwile sekundowy spadek do 10 coś tam, powrót na 14,3 i za chwilę znów sekundowy spadek do 5 coś tam.... i tak w kółko. Zasilanie do miernika wziąłem z kostki od sterownia lusterkami. A, bezpieczniki wszystkie sprawne, kabli luźnych nie zauważyłem. Sam już nie wiem co mam zrobić... Jakieś pomysły ?? :)9
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Re: Problem po montażu miernika AFR

Post autor: jaras,slepowron » czw sty 16, 2014 6:34 pm

Masę sprawdź.
A tak w ogóle to olał bym to i podjechał do gazownika na czujnik spalin i tak to ustawił. Metoda najpewniejsza
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Problem po montażu miernika AFR

Post autor: madrider5 » czw sty 16, 2014 6:43 pm

Z tym że na benzynie jest wszystko ok a po przełączeniu na lpg szaleje. Jutro popatrzę za wszystkimi masami co znajdę. Puki nie przywrócę sprawności sondy to nici z regulacji.
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Problem po montażu miernika AFR

Post autor: leon zet » czw sty 16, 2014 6:52 pm

Mam coś podobnego. Miernik oparty na jednej trójkolorowej diodzie. Na LPG podczas jazdy swieci na zielono czyli ubogo, na biegu luzem na postoju pokazuje coś tam mniej więcej zgodnego z prawdą czyli zielono - pomarańczowo, czasem czerwono. Na benzynie na wolnych obrotach jest prawie dobrze zielony-czerwony-pomarańczowy. Podczas jazdy nie wiem, ale chyba mruga...

Zasilanie mrugacza mam z dodatkowej skrzynki bezpieczników.

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Problem po montażu miernika AFR

Post autor: madrider5 » pt sty 17, 2014 3:58 pm

Dziś wyczyściłem wszystkie masy jakie znalazłem pod maską, dało to tyle że napięcie nie skakało a poza tym nic więcej. Poniżej zamieszczam link do filmika owego problemu. Więcej info w opisie.

http://www.youtube.com/watch?v=cOXp0zQ3 ... e=youtu.be
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Re: Problem po montażu miernika AFR

Post autor: jaras,slepowron » pt sty 17, 2014 4:24 pm

Słuchaj a może tak po prostu ma być, bo przecież włączenie dodatkowych oporników do dodatkowy opór dla silnika to jedno, a drugie, to że temu wskażnikowi nie wiele potrzeba skoku napięcia aby zmienił kolor diody w końcu jedna dioda to 0,1v.
A skąd masz podłączone zasilanie tego wskaźnika bo to też może mieć wpływ. Najlepiej podłączyć toto bezpośrednio z akumulatora.
Albo zadzwoń do kolesia co konstruował owe ustrojstwo on może powie coś więcej.
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Problem po montażu miernika AFR

Post autor: leon zet » pt sty 17, 2014 4:26 pm

A czekaj, bo nie doczytałem...
Problem ze złym mruganiem na LPG pojawia się po włączeniu jakiegokolwiek odbiornika?

Co to oznaczy, że bez tego miernika "jest już to samo"? W sensie na benzynie i LPG to samo?

Jeszcze jedna rzecz - kiedyś rozmawialiśmy o tym na forum, niestety nie pamiętam z kim i kiedy, ale konkluzja była następująca: jest jakieś "przesunięcie masy" to znaczy masa prowadzona do jakiegoś odbiornika nie pokrywa się z masą na nadwoziu pojazdu. Przesunięcie jest o 0,2V mniej więcej. Tyle sobie przypominam, bo może mieć to znaczenie.

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Problem po montażu miernika AFR

Post autor: madrider5 » pt sty 17, 2014 4:35 pm

Zasilanie wziąłem z kostki od regulacji ustawienia lusterek, akurat to miałem najbliżej. Z tym że poprzednio na lpg sonda działała poprawnie, kręcąc śrubkami i dodając gazu, napięcie sondy się zmieniało a nie że pod wpływem spadków napięcia. Tak się zastanawiam czy może emulator wtrysków się zwalił i robi zware.... sam nie wiem.... żadnych kabli pod maską nie ruszałem a tylko to w kabinie założyłem. Wystarczy że włączę światła, kierunki, radio czy co cokolwiek co pobiera prąd, aby napięcie się zmieniło. Słuchając głośniej muzy mam światło dźwięki w kabienie heh. Już to samo, czyli że jak mam go podłączonego, czy zdemontowanego to nadal jest ten sam problem.
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Re: Problem po montażu miernika AFR

Post autor: jaras,slepowron » pt sty 17, 2014 4:50 pm

A spróbuj na chwilę podłączyć zasilanie z akumulatora bezpośrednio bo może to być przyczyną.
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Problem po montażu miernika AFR

Post autor: leon zet » pt sty 17, 2014 7:14 pm

No to wygląda na to, że mamy to samo.
Na biegu jałowym wskaźnik działa do momentu włączenia jakiegokolwiek odbiornika prądu niezależnie od paliwa, na jakim pracuje silnik.
Podczas jazdy jest podobnie - zaryzykowałem i przejechałem kawałek nie właczając niczego elektrycznego i wskaźnik zaczął działać. Jak włączyłem światła to przestał.
Z plusem z aku nie ma problemu - to pół minuty roboty, ale według mnie to fałszywy trop. :wink:

W temacie o żółwiu było poruszane zagadnienie fałszywej masy.

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Problem po montażu miernika AFR

Post autor: madrider5 » pt sty 17, 2014 10:01 pm

W sumie nawet nie miałem pojęcia że może być coś takiego jak przesunięcie masy.... trochę poczytałem i jutro zobaczę czy to co piszą pokryje się z rzeczywistością.
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Problem po montażu miernika AFR

Post autor: madrider5 » sob sty 18, 2014 11:17 am

Jeden problem rozwiązany, otóż zlikwidowałem skoki napięcia na sondzie po załączeniu odbiornika prądożernego :)21 Po prostu masę zamiast brać z kostki od regulacji lusterek wziąłem z silnika, już teraz mogę sobie mrugać i nic się nie dzieje. Pozostał jeszcze problem zawieszania się sondy po przełączeniu na LPG.... A wygląda to tak że napięcie zmienia się w miarę rozgrzewania sondy, czyli jak jest zimna to ubogo i w miarę czasu przechodzi na bogato i pozostaje miedzy 0,6V a 0,7V (u mnie to 4 i 3 diodka od końca). Oczywiście na benzynie sonda pracuje normalnie i zmienia się sygnał w miarę zmiany składu mieszanki. Masa do instalacji gazowej była brana z parownika i jest zintegrowana z masą od cewki (wszystko w 1 wsuwce) a + jest brany z zasilnia od cewki zapłonowej. Masę również pociągłem od silnika i bez zmian, trzeba by może odkopać który to kabelek idzie do sterownika i jego z osobna zmasować....
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Problem po montażu miernika AFR

Post autor: madrider5 » sob sty 18, 2014 1:51 pm

Obrazek

Udało się ogarnąć temat i zasłużyłem by się wieczorem dobrze napić heh :)13 Sonda już działa prawidłowo na benzynie i LPG. Zajrzałem na wskaźnik butli a tam już prawie koniec skali a krótko przed montażem Mrugacza byłem zatankować.... co ja przejechałem to prawie 100km i 26L gazu poszło... Jak wcześniej pisałem, problem pojawiał się po przejściu z benzyny na gaz wiec zabrałem się za cięcie kabelków od masy, ponieważ miałem wszystkie razem pod jedną wsuwkę podczepione a masa szła z parownika. Co zrobiłem to połączyłem ze sobą kabelki od cewek i sygnałowy a masę od elektroniki osobno pociągnąłem od silnika. Nie wiem co przeszkadzało jak były sobie razem, skoro masa dochodziła a cewki dobrze się otwierały... Co mnie zaciekawiło, to że mimo odciętych kabelków które wisiały sobie osobno w powietrzu, po przekręceniu kluczyka w stacyjce na przełączniku od gazu zapalały się kontrolki, ale buczał. Zadzwoniłem do znajomego co z nim przerabiałem gaz, czy jeszcze gdzieś brał masę bo odciąłem raczej wszystko a kontroli się zapalają i buczy.... mówił że to normalne jak się odetnie masę a że kontrolki się zapalają to skądś indziej musi brać -, ale skąd? Bynajmniej teraz jak na razie wszystko gra.
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Problem po montażu miernika AFR

Post autor: madrider5 » sob sty 18, 2014 2:03 pm

Tylko niech ktoś sensownie wytłumaczy czemu to się stało po montażu Mrugacza a przedtem nic się nie działo ? Co on takiego spowodował w elektronice że mimo jego odłączenia nadal było źle i nie powracało do poprzedniej prawidłowej pracy? Przecież te 11 diodek nie pobiera tyle prądu by jakoś znacznie obciążać instalacje...
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Re: Problem po montażu miernika AFR

Post autor: jaras,slepowron » sob sty 18, 2014 2:19 pm

Wyglada mi to na indukcje elektryczną cewka to nic innego jak drut nawinięty na szpulę albo rdzeniowa w środku z prętem ferrytowym -wokół cewki wytwarza się pole magnetyczne i przyciągają się ładunki... to tak po krótce. Dlatego takie ważne jest skąd sie bierze mase w aucie. Pamiętam ze szkoły elektrycznej :D .
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Re: Problem po montażu miernika AFR

Post autor: jaras,slepowron » sob mar 08, 2014 11:50 pm

U mnie ni z tego ni z owego zadziały się takie same hece jak u Madridera czyli włączę światła wskaźnik wskakuje 2 diody bogaciej na Lpg. nie wiem o co chodzi. Nic ostatnio w aucie nie grzebałem.
Zaczęło się od tego, że kilka dni temu odpaliłem auto, sonda się nagrzała i pokazywała za bogato- to wziąłem skręciłem parownik pół obr, okazało się, że to jest już max. Skręciłem dużą śrubę na blosie na maxa mieszanka trochę zubożała, to skręciłem jeszcze małą- było w miarę ok. Wczoraj jechałem i gaz się kończył było widać po kilometrach. Wyprzedziłem auto nagle jak huknęło pod maską to myslałem, ze silnik wyrwie z ramy. Zatrzymałem się szybko patrze pod maską wszystko niby ok. szybko na stację po LPG. Dzisiaj znowu huknęło pod maską na pełnym zbiorniku LPG. po oględzinach rozwaliło ten tłumik plastikowy, który jest przymocowany do alu rury powietrznej, jakoś to posklejałem ale gwarancji nie daje ile wytrzyma.
Prawdopodobnie dzisiaj strzelił bo ten tłumik już wcześniej rozwaliło a ja nie zauważyłem i silnik dostawał lewego powietrza. Myślałem, że jak to ogarnę to wskaźnik wróci do normy a tu dupa. auta nie mogę tak wyregulować aby było zbyt ubogo wcześniej mogłem- wniosek albo czujnik na LPG wariuje albo membrana siada. Na paliwie jest ok.
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Problem po montażu miernika AFR

Post autor: madrider5 » ndz mar 09, 2014 3:53 pm

W kolektorze dla tego strzeliło bo w rzeczywistości była za uboga mieszanka. Obecnie sam dałem sobie spokój z ustawianiem na miernik, dla tego że nigdy nie szło tego dobrze ustawić a ECU łapał mi błędy i miał problem z pracą na benzynie.... 2 tygodnie temu zamontowałem emulator sondy i do tej pory żadnych problemów z pracą na benzynie, na LPG jest też Ok. Pewnie jak byś zrobił reset ECU to zaczął by pokazywać że masz za ubogą mieszankę i byś kręcił w drugą stronę a z czasem znów zubażał. Na benzynie działa auto?
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

Re: Problem po montażu miernika AFR

Post autor: jaras,slepowron » ndz mar 09, 2014 4:14 pm

Na benzynie chodzi dobrze. tzn nie odpala na benzynie w tej materii nic się nie zmieniło ale jak auto się trochę rozgrzeje to na benzynie chodzi dobrze. Może faktycznie zrobię reset kompa i jeszcze raz postaram się ustawić. Nie potrzebnie grzebałem kilka dni temu jak niz tego ni z owego zaczął pokazywać zbyt bogato, jednak myślałem, że blos się przestawił np. od drgań
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość