Blokada Mostu

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Blokada Mostu

Post autor: leon zet » czw kwie 09, 2015 9:16 pm

Ja tam jeszcze nic nie ukręciłem.
Ale też i niespecjalnie się staram.
Przy ostrzejszym pałowaniu raz widziałem ukręcony przegub - w sensie pęknięty w miejscu gdzie jest osadzony pierścień segera.

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Blokada Mostu

Post autor: leon zet » czw kwie 09, 2015 9:32 pm

Powiem tak. LSD w sportage to opcja - tylko, że jest to opcja przeważająca na tyle, że znaleźć auto bez LSD to sztuka. To czy jest ono sprawne czy też nie - to temat na oddzielne rozważania.
Rocznik 2001 to dwójka - i tu może być mały zonk, bo w dwójce koreańcy zmienili konstrukcję tylnego mostu. Zmiany obejmowały wprowadzenie innego przełożenia oraz zastosowanie grubszych półosi. Tak więc przełożenie dwójkowego LSD na przód może byc w praktyce niewykonalne.

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Blokada Mostu

Post autor: Masmo » czw kwie 09, 2015 11:18 pm

leon zet pisze: Tak więc przełożenie dwójkowego LSD na przód może byc w praktyce niewykonalne.
Raczej bym kombinował dołożyć a nie przekładać z mojej przyszłej :)21 Można kupić tylny most z jedynki jeśli podpasowałoby LSD do przodu dwójki. Ktoś musiałby przymierzyć :)21 . Skoro masz 2 stare mosty to chyba padło na Ciebie :wink: :lol:
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Blokada Mostu

Post autor: leon zet » czw kwie 09, 2015 11:24 pm

Z przednimi mostami nie kombinowali - poza zmianą przełożenia.
Tylny most od jedynki leży u mnie pod szopką. Jest na tyle wyjechany, że regeneracja była nieopłacalna. Do przymiarek i kombinacji w sam raz.

Ja tam bym LSD na przód nie pchał. Torsena z mazdy mx5 - pasuje p&p.

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Blokada Mostu

Post autor: Masmo » pt kwie 10, 2015 7:35 am

leon zet pisze: Ja tam bym LSD na przód nie pchał. Torsena z mazdy mx5 - pasuje p&p.
:D Ktoś pomotał ?? Jakie wrażenia ??
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Macugow
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: wt mar 25, 2008 3:44 pm
Lokalizacja: Augustów

Re: Blokada Mostu

Post autor: Macugow » pt kwie 10, 2015 8:24 am

Flaki z tylnego mostu nie podejdą na przód - różnią się o piczy włos, przednie koła zębate są mniejsze.
czarna mać 2.0 SOHC '95 - ta historia nie ma końca

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Blokada Mostu

Post autor: kb-autostyle » pt kwie 10, 2015 9:15 am

O jak temat odżył.
Blokady torsen do Kia Sorento robi val-racing:
http://www.val-racing.ru/catalog/samobl ... no/DIF-KIA

Z tego co wiem, działają dobrze i w bocie nieźle radzą sobie kijanki .
Na You Tube jest trochę filmów, zwłaszcza dobrze widac różnice, gdy 2 aut przejeźdzaja te same błoto, jedno z bloakda w tyle, drugie bez.
Szara z blokada, ciemna bez bloakdy. Celowo jeżdżą tylk oz tylnym napędem bez ESP. Gumy A/T
To ten film:
https://youtu.be/5Qc8ecFhenQ

Dilerska sieć:
http://www.val-racing.ru/contacts/PARTNYORYI
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
lewy00_00
 
 
Posty: 926
Rejestracja: wt mar 22, 2011 9:54 pm
Lokalizacja: Łomża

Re: Blokada Mostu

Post autor: lewy00_00 » pt kwie 10, 2015 7:20 pm

Również widziałem ukrecony przedni przegub w miejscu segera. Koła 31" i kijanka miała lock-right lecz jeden z pierwszych wersji produkowanych. Kołek zabezpieczający lubił się wyłamywać i robił małe spustoszenie w moście. Nie uznali gwarancj, powiedzieli ze źle było zamontowane. Później cały most był wysyłany do nich. Oni zamontowali i znowu ten sam problem. Później po jakimś upalaniu w terenie stało się to ze ukrecil się przegub.
Wersja poprawiona lock-right kosztuje ok 133$ bez przesyłki.
Jest na YouTube nawet film z kijanka z lock-right. Pokazane jest jak pracuje w piachu Przy różnych wykrzyzach, oraz w błocie.
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Blokada Mostu

Post autor: Masmo » pt kwie 10, 2015 8:00 pm

lewy00_00 pisze:Również widziałem ukrecony przedni przegub w miejscu segera. Koła 31" i kijanka miała lock-right lecz jeden z pierwszych wersji produkowanych. ...
Miałem LR z przodu w Vitarze. Drugi raz tego błędu nie zrobię !! Auto ROBIŁO, ale półoski ukręcały się jakby były z plastiku.

Ale LSD czy Torsem, szczególnie razem z tylnym LSD, ... jest nawet bardzo kuszące.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
lewy00_00
 
 
Posty: 926
Rejestracja: wt mar 22, 2011 9:54 pm
Lokalizacja: Łomża

Re: Blokada Mostu

Post autor: lewy00_00 » ndz kwie 12, 2015 12:02 am

Będę również próbował ożywić tylne Lsd. Poprzedni właściciel chyba zabił je nieodpowiednim olejem. Rozbiore zobacze, Taczki i resztę, przekażę relacje potomnym;-)
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra

Macugow
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: wt mar 25, 2008 3:44 pm
Lokalizacja: Augustów

Re: Blokada Mostu

Post autor: Macugow » ndz kwie 12, 2015 12:05 am

Dobrze, a jeśli zapodać LR na tył a na przód Torsena T2 z MX5??
czarna mać 2.0 SOHC '95 - ta historia nie ma końca

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Blokada Mostu

Post autor: Masmo » ndz kwie 19, 2015 10:04 am

Macugow pisze:Dobrze, a jeśli zapodać LR na tył a na przód Torsena T2 z MX5??
To byłaby najlepsza opcja w teren, ale już na asfalcie LR będzie przeszkadzał. Pytanie czy ten koreański LR który znalazłeś jest dobrze zrobiony. No i cena jak na LR jest zaporowa.
Ja raczej jak nabędę Sportage to będę chciał mieć sprawne fabryczne LSD.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

vonarczi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: pn maja 04, 2015 2:17 pm

Re: Blokada Mostu

Post autor: vonarczi » pn maja 04, 2015 2:23 pm

LSD nie chodzi o lata, musisz unieść tył i kręcić kołami, jeśli oba kręcą się w tą samą stronę masz LSD, jeśli oba kręcą się w tą samą stronę a osoba na drugim kole nie może go przekręcić w przeciwną stronę to jest szansa że jest sprawne :wink: .... poza tym to czuć jak auto "zamiata" dupą na szutrze przy dodaniu gazu :)

Awatar użytkownika
lewy00_00
 
 
Posty: 926
Rejestracja: wt mar 22, 2011 9:54 pm
Lokalizacja: Łomża

Re: Blokada Mostu

Post autor: lewy00_00 » ndz lut 21, 2016 9:17 pm

Macugow pisze:Flaki z tylnego mostu nie podejdą na przód - różnią się o piczy włos, przednie koła zębate są mniejsze.
I teraz pytanie?
Koło zębate przednie jest minimalnie mniejsze. Ale może pasują otwory mocujące koło zębate? bo i tak i tak trzeba było by przełożyć koło.
Kurde miałem rozebrany tylny most jak naprawialem LSD a stary most lekko zmasakrowany mam w warsztacie i żałuję że nie sprawdziłem rozstawu śrub i reszty.
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra

Macugow
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: wt mar 25, 2008 3:44 pm
Lokalizacja: Augustów

Re: Blokada Mostu

Post autor: Macugow » pn lut 22, 2016 8:51 am

Otwory nie pasują, są przesunięte +/- 3mm, tutaj na przykładzie chińskiego "torsena" OBX (dedykowanego dla mazdy MX5) leżącego na kole talerzowym z tylnego dyfrahttp://www.4x4wire.com/forums/ubbthread ... /site_id/1 Średnice wewnętrzne kół talerzowych przedniego i tylnego dyfra różnią się ok. 1cm. Tak więc można (czy też inaczej: da się :)21) zamontować obudowę przedniego mechanizmu różnicowego w tylnym moście, ale trzeba wykonać pierścień centrujący pod większe koło i "przeprowadzić korektę" otworów śrub mocujących. Oczywiście cały zabieg nabiera minimalnego sensu, gdy w tylnym moście mamy półosie o 26 frezach :)21 Kijankowego LSD na przód nie wrzucisz.
czarna mać 2.0 SOHC '95 - ta historia nie ma końca

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość