Blokada Mostu
Moderator: Marcin-Kraków
- leon zet
-
- Posty: 7506
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
Re: Blokada Mostu
Ja tam jeszcze nic nie ukręciłem.
Ale też i niespecjalnie się staram.
Przy ostrzejszym pałowaniu raz widziałem ukręcony przegub - w sensie pęknięty w miejscu gdzie jest osadzony pierścień segera.
Ale też i niespecjalnie się staram.
Przy ostrzejszym pałowaniu raz widziałem ukręcony przegub - w sensie pęknięty w miejscu gdzie jest osadzony pierścień segera.
- leon zet
-
- Posty: 7506
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
Re: Blokada Mostu
Powiem tak. LSD w sportage to opcja - tylko, że jest to opcja przeważająca na tyle, że znaleźć auto bez LSD to sztuka. To czy jest ono sprawne czy też nie - to temat na oddzielne rozważania.
Rocznik 2001 to dwójka - i tu może być mały zonk, bo w dwójce koreańcy zmienili konstrukcję tylnego mostu. Zmiany obejmowały wprowadzenie innego przełożenia oraz zastosowanie grubszych półosi. Tak więc przełożenie dwójkowego LSD na przód może byc w praktyce niewykonalne.
Rocznik 2001 to dwójka - i tu może być mały zonk, bo w dwójce koreańcy zmienili konstrukcję tylnego mostu. Zmiany obejmowały wprowadzenie innego przełożenia oraz zastosowanie grubszych półosi. Tak więc przełożenie dwójkowego LSD na przód może byc w praktyce niewykonalne.
Re: Blokada Mostu
Raczej bym kombinował dołożyć a nie przekładać z mojej przyszłejleon zet pisze: Tak więc przełożenie dwójkowego LSD na przód może byc w praktyce niewykonalne.




Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
- leon zet
-
- Posty: 7506
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
Re: Blokada Mostu
Z przednimi mostami nie kombinowali - poza zmianą przełożenia.
Tylny most od jedynki leży u mnie pod szopką. Jest na tyle wyjechany, że regeneracja była nieopłacalna. Do przymiarek i kombinacji w sam raz.
Ja tam bym LSD na przód nie pchał. Torsena z mazdy mx5 - pasuje p&p.
Tylny most od jedynki leży u mnie pod szopką. Jest na tyle wyjechany, że regeneracja była nieopłacalna. Do przymiarek i kombinacji w sam raz.
Ja tam bym LSD na przód nie pchał. Torsena z mazdy mx5 - pasuje p&p.
Re: Blokada Mostu
leon zet pisze: Ja tam bym LSD na przód nie pchał. Torsena z mazdy mx5 - pasuje p&p.



Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Blokada Mostu
Flaki z tylnego mostu nie podejdą na przód - różnią się o piczy włos, przednie koła zębate są mniejsze.
czarna mać 2.0 SOHC '95 - ta historia nie ma końca
- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: Blokada Mostu
O jak temat odżył.
Blokady torsen do Kia Sorento robi val-racing:
http://www.val-racing.ru/catalog/samobl ... no/DIF-KIA
Z tego co wiem, działają dobrze i w bocie nieźle radzą sobie kijanki .
Na You Tube jest trochę filmów, zwłaszcza dobrze widac różnice, gdy 2 aut przejeźdzaja te same błoto, jedno z bloakda w tyle, drugie bez.
Szara z blokada, ciemna bez bloakdy. Celowo jeżdżą tylk oz tylnym napędem bez ESP. Gumy A/T
To ten film:
https://youtu.be/5Qc8ecFhenQ
Dilerska sieć:
http://www.val-racing.ru/contacts/PARTNYORYI
Blokady torsen do Kia Sorento robi val-racing:
http://www.val-racing.ru/catalog/samobl ... no/DIF-KIA
Z tego co wiem, działają dobrze i w bocie nieźle radzą sobie kijanki .
Na You Tube jest trochę filmów, zwłaszcza dobrze widac różnice, gdy 2 aut przejeźdzaja te same błoto, jedno z bloakda w tyle, drugie bez.
Szara z blokada, ciemna bez bloakdy. Celowo jeżdżą tylk oz tylnym napędem bez ESP. Gumy A/T
To ten film:
https://youtu.be/5Qc8ecFhenQ
Dilerska sieć:
http://www.val-racing.ru/contacts/PARTNYORYI
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
Re: Blokada Mostu
Również widziałem ukrecony przedni przegub w miejscu segera. Koła 31" i kijanka miała lock-right lecz jeden z pierwszych wersji produkowanych. Kołek zabezpieczający lubił się wyłamywać i robił małe spustoszenie w moście. Nie uznali gwarancj, powiedzieli ze źle było zamontowane. Później cały most był wysyłany do nich. Oni zamontowali i znowu ten sam problem. Później po jakimś upalaniu w terenie stało się to ze ukrecil się przegub.
Wersja poprawiona lock-right kosztuje ok 133$ bez przesyłki.
Jest na YouTube nawet film z kijanka z lock-right. Pokazane jest jak pracuje w piachu Przy różnych wykrzyzach, oraz w błocie.
Wersja poprawiona lock-right kosztuje ok 133$ bez przesyłki.
Jest na YouTube nawet film z kijanka z lock-right. Pokazane jest jak pracuje w piachu Przy różnych wykrzyzach, oraz w błocie.
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
Re: Blokada Mostu
Miałem LR z przodu w Vitarze. Drugi raz tego błędu nie zrobięlewy00_00 pisze:Również widziałem ukrecony przedni przegub w miejscu segera. Koła 31" i kijanka miała lock-right lecz jeden z pierwszych wersji produkowanych. ...

Ale LSD czy Torsem, szczególnie razem z tylnym LSD, ... jest nawet bardzo kuszące.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Blokada Mostu
Będę również próbował ożywić tylne Lsd. Poprzedni właściciel chyba zabił je nieodpowiednim olejem. Rozbiore zobacze, Taczki i resztę, przekażę relacje potomnym;-)
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
Re: Blokada Mostu
Dobrze, a jeśli zapodać LR na tył a na przód Torsena T2 z MX5??
czarna mać 2.0 SOHC '95 - ta historia nie ma końca
Re: Blokada Mostu
To byłaby najlepsza opcja w teren, ale już na asfalcie LR będzie przeszkadzał. Pytanie czy ten koreański LR który znalazłeś jest dobrze zrobiony. No i cena jak na LR jest zaporowa.Macugow pisze:Dobrze, a jeśli zapodać LR na tył a na przód Torsena T2 z MX5??
Ja raczej jak nabędę Sportage to będę chciał mieć sprawne fabryczne LSD.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Blokada Mostu
LSD nie chodzi o lata, musisz unieść tył i kręcić kołami, jeśli oba kręcą się w tą samą stronę masz LSD, jeśli oba kręcą się w tą samą stronę a osoba na drugim kole nie może go przekręcić w przeciwną stronę to jest szansa że jest sprawne
.... poza tym to czuć jak auto "zamiata" dupą na szutrze przy dodaniu gazu 


Re: Blokada Mostu
I teraz pytanie?Macugow pisze:Flaki z tylnego mostu nie podejdą na przód - różnią się o piczy włos, przednie koła zębate są mniejsze.
Koło zębate przednie jest minimalnie mniejsze. Ale może pasują otwory mocujące koło zębate? bo i tak i tak trzeba było by przełożyć koło.
Kurde miałem rozebrany tylny most jak naprawialem LSD a stary most lekko zmasakrowany mam w warsztacie i żałuję że nie sprawdziłem rozstawu śrub i reszty.
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
Re: Blokada Mostu
Otwory nie pasują, są przesunięte +/- 3mm, tutaj na przykładzie chińskiego "torsena" OBX (dedykowanego dla mazdy MX5) leżącego na kole talerzowym z tylnego dyfrahttp://www.4x4wire.com/forums/ubbthread ... /site_id/1 Średnice wewnętrzne kół talerzowych przedniego i tylnego dyfra różnią się ok. 1cm. Tak więc można (czy też inaczej: da się
) zamontować obudowę przedniego mechanizmu różnicowego w tylnym moście, ale trzeba wykonać pierścień centrujący pod większe koło i "przeprowadzić korektę" otworów śrub mocujących. Oczywiście cały zabieg nabiera minimalnego sensu, gdy w tylnym moście mamy półosie o 26 frezach
Kijankowego LSD na przód nie wrzucisz.


czarna mać 2.0 SOHC '95 - ta historia nie ma końca
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość